Navíc je tu další problém, a to je vůbec podíl osobní automobilové dopravy na celkových emisích CO2. I když politici s těmito čísly rádi manipulují, faktem je, že je zcela okrajový, pokud započítáme opravdu všechny zdroje. O 96,5 % emisí CO2 na naší planetě se stará příroda sama, pouze 3,5 % představuje lidská činnost. A z těchto 3,5 % pouze 5,5 % představuje podíl osobní dopravy. I kdyby tedy byla zcela zakázána, celkové emise klesnou o pouhá promile, co pak asi způsobí, když je snížíme o pár procent, pokud vůbec?
Aby toho nebylo málo, profesor Weimann dále říká, že i kdyby cokoli, je tento způsob boje s CO2 extrémně drahý, z hlediska ekonomické efektivity ten nejhorší možný. I pokud se na věc podívá extrémně optimisticky, což stěží reflektuje realitu, znamenal by elektromobil za dobu své životnosti úsporu 10 emitovaných tun CO2. Takové auto je ale podle německého experta o 11 až 12 000 euro dražší než to se spalovacím motorem, a tak je cena jedné ušetřené tuny CO2 1 100 až 1 200 euro.
Expert říká, že elektromobily jsou ta nejhorší a nejdražší forma boje proti CO2 | Autoforum.czhttps://www.autoforum.cz/zajimavosti/expert-rika-ze-elektromobily-jsou-nejhorsi-formou-boje-proti-klimatickym-zmenam/