Radiant Silvergun / 1 hodina / #"dohrano"Taky se podelim o jeden rest - netradicni strilecka od Treasure, o ktere by se dalo basnit neskutecne dlouho.... no, slo presne o tu hru, kterou jsem si setril podobne, jako nedavno zmineny Sin and Punishment. Je to bullet hell hra, ktera je ale ve skutecnosti mnohem lehci, nez se zda na prvni pohled, vlastne ji "nejde nedohrat". Zde ale musim uvest na pravou miru jeden muj zasadni omyl - hru jsem vzdycky tvrdosijne hral v rezimu "Saturn", ktery ma navic pribehove animace a 10 continues... ale teprve nedavno (minuly tyden) jsem si nasel na tuhle strilecku "navod", abych seznal, ze "Arcade" rezim je ten pravy, kterym se mam zabyvat. Tam je totiz mozno vhazovat mince donekonecna a tim padem se dostat ke kyzenemu konci.
Duvod ale, proc jsem se pidil po navodu, byl uplne jiny a rad bych to tady vyslepicil, protoze Radiant Silvergun je mnohem lepsi hra, nez jsem si kdy v minulosti myslel - a to uz v minulosti jsem ji adoroval nad nebesa, protoze i v Saturn mode je to fantasticky zazitek a vrele doporucuji - no nikdy jsem uplne nepobral, jak se v teto hre upgraduji zbrane, jelikoz se zda, ze jsou vsechny zbrane na zacatku hry odemcene a neni co vlastne upgradovat. Opak je pravdou! System upgradu je o sestrelovani co nejdelsi rady stejnobarevnych nepratel, na coz mate v kazdem levelu nekolik prilezitosti s ruzne odstupnovanou obtiznosti. Pocita se samozrejme jen nejvyssi dosazeny "chain" a pozor - toto se prenasi i mezi continues a dokonce je to mozne si nasejvit si jiz odemcene upgrady! Jo a upgraduji se jen zakladni zbrane A, B, C, zbrane X, Y, Z jsou kombinacemi trech predchozich a jsou posilene podle urovni tri zakladnich zbrani. Bozi!
V ten okamzik se z Radiant Silvergun v mych ocich stava naprosto dokonalym skill-based RPG, ktere je stavene na opakovane hrani dokola (proto jsem na zacatku zminil ten Arcade rezim bez omezeni na mince) a vice pripomina Dark Souls, nez treba R-Type. Cili "dohrano" je opravdu jen v uvozovkach, mam pocit, ze teprve ted hra zacina.