• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Radiant Silvergun / 1 hodina / #"dohrano"

    Taky se podelim o jeden rest - netradicni strilecka od Treasure, o ktere by se dalo basnit neskutecne dlouho.... no, slo presne o tu hru, kterou jsem si setril podobne, jako nedavno zmineny Sin and Punishment. Je to bullet hell hra, ktera je ale ve skutecnosti mnohem lehci, nez se zda na prvni pohled, vlastne ji "nejde nedohrat". Zde ale musim uvest na pravou miru jeden muj zasadni omyl - hru jsem vzdycky tvrdosijne hral v rezimu "Saturn", ktery ma navic pribehove animace a 10 continues... ale teprve nedavno (minuly tyden) jsem si nasel na tuhle strilecku "navod", abych seznal, ze "Arcade" rezim je ten pravy, kterym se mam zabyvat. Tam je totiz mozno vhazovat mince donekonecna a tim padem se dostat ke kyzenemu konci.

    Duvod ale, proc jsem se pidil po navodu, byl uplne jiny a rad bych to tady vyslepicil, protoze Radiant Silvergun je mnohem lepsi hra, nez jsem si kdy v minulosti myslel - a to uz v minulosti jsem ji adoroval nad nebesa, protoze i v Saturn mode je to fantasticky zazitek a vrele doporucuji - no nikdy jsem uplne nepobral, jak se v teto hre upgraduji zbrane, jelikoz se zda, ze jsou vsechny zbrane na zacatku hry odemcene a neni co vlastne upgradovat. Opak je pravdou! System upgradu je o sestrelovani co nejdelsi rady stejnobarevnych nepratel, na coz mate v kazdem levelu nekolik prilezitosti s ruzne odstupnovanou obtiznosti. Pocita se samozrejme jen nejvyssi dosazeny "chain" a pozor - toto se prenasi i mezi continues a dokonce je to mozne si nasejvit si jiz odemcene upgrady! Jo a upgraduji se jen zakladni zbrane A, B, C, zbrane X, Y, Z jsou kombinacemi trech predchozich a jsou posilene podle urovni tri zakladnich zbrani. Bozi!

    V ten okamzik se z Radiant Silvergun v mych ocich stava naprosto dokonalym skill-based RPG, ktere je stavene na opakovane hrani dokola (proto jsem na zacatku zminil ten Arcade rezim bez omezeni na mince) a vice pripomina Dark Souls, nez treba R-Type. Cili "dohrano" je opravdu jen v uvozovkach, mam pocit, ze teprve ted hra zacina.

    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    Planescape torment / 54 hodin / #dohrano
    Další rest za mnou. Opravdu skvělej příběh dost v hodně morbidním settingu. Ten příběh už jsem znal, protože jsem kdysi četl knihu. Stejně jsem ale měl potřebu si tuhle klasiku i odehrát a rozhodně nelituju. Každopádně pokud je tu nějakej fanoušek hry, který knihu nečetl, tak vřele doporučuju. Případně se dá doporučit i někomu, kdo hru nehrál a ani neplánuje pro její letitost. Tehle příběh by byla škoda propásnou :). Je to vlastně vytaženej skoro všechen text ze hry, poskládanej a doplněnej tak aby se to dalo číst. Obsahuje i o dost podrobnější popis některých událostí ve hře kdy například ve hře najdete deník chlapíka a je tam jen napsáho něco jako "deník ve kterém popisuje jak provedl zločin a co ho k němu vedlo". No a v knížce je prostě třeba 20 stránek dalšího textu z toho deníku podrobně ten zločin popisujících :)
    Planescape torment 10/10, knížka 11/10

    Planescape: Torment - The New Novelization
    http://discogenie.dyndns.org/planescape/

    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Plague Tale: Innocence / 12h / #dohrano

    Fajn odpočinková středověká hra, uvidíme jaká bude dvojka :)

    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    Control / 24h+ / PC / #dohrano
    Mysteriózní příběhová akční střílečka. Super příběh, styl vyprávění, akce. Je to pěkně divné, ale zábavné.
    Má to spoustu side-questů, které ale pro dohrání nemusíte dělat. Asi ve 2 jsem se zasekl na sakra tuhém bossovi, tak jsem si říkal, že musím ještě hrát jinde a dopilovat schopnosti, ale pak jsem pokračoval hlavní linii a najednou byl konec. Bylo mi to líto, ale po konci vlastně úplně není konec a dá se hrát dál. Myslel jsem, že mě to už nebude bavit, ale zdá se, že tam ještě trochu tajemství zůstalo :-) Super hra!

    BOBES
    BOBES --- ---
    A Short Hike/ 6 hodin / Steam Deck / #dohrano
    Roztomilá adventura s příjemnou hudbou a okouzlující atmosférou. Jste na nevelkém ostrově obydleném roztomilými zvířátky, které žijou "lidské" životy, a v roli nějakého vrabčáka se snažíte dosáhnout cíl, kterým je se vyšlphlat na nejvyšší horu na ostrově. Toho jsem dosáhl asi za 3 hodiny, zbylých 5 jsem se toulal po ostrově, objevoval skrytá místa, plnil zbylé questy a achievementy (Epic Games mi je bohužel neukazoval).
    Chcete něco na oddech? Neváhejte.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Toby: The Secret Mine / 3 hodiny / Steam Deck / #dohrano

    Plošinovka od Lukáše Navrátila (Attu Games - Feudal Alloy, Scarlet Deer Inn) sice vizuálně hodně připomíná Limbo, ale má míň puzzlů, je víc akční a zároveň kratší. Hraje se to pěkně, párkrát jsem byl sice na pokraji prohození Decku oknem, ale vždycky se stačilo jen vydejchat, soustředit a časem to klaplo. Rovných 250 smrtí :-) Odehrány oba dva konce, za hodného i zlého (viz screenshoty). Jde jen o rozhodnutí v rámci posledního kola, není třeba hrát celou hru znova, ovšem to já jsem stejně musel udělat - hra totiž nemá Cloud Save, takže jsem na rozehranou pozici na noťasu, kde jsem kdysi začal Tobyho hrát, mohl zapomenout. Naštěstí to opravdu není dlouhé. Díky Score za Steam kód :-)





    KEVIN00
    KEVIN00 --- ---
    Batman: Arkham Asylum:
    - cirka 50 hodin

    batman
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    Guns, Gore and Cannoli 2 / #7h /#dohrano

    Výborná plošinovka / střílečka. Zatím nejzábavnější hra v tomhle stylu co jsem hrál. Kéž by Metal Slug byl takhle hratelný. Jedna z mála her, kde mi přijdou epické boss fighty rozumně hratelné (střely všude, je to těžké, ale žádný rage quit).
    Jedničku jsem nehrál, ale uvažuju o tom.

    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    CIVETTA: Už jsem rozjel dvojku, ale největší hejt je co jsem četl až na ten úplně poslední díl...
    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    LUCIEN: mám ráda celou sérii, v jednom jsem zaseklá, management už je tam peklo :D
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    Hero of the Kingdom / 4.2h / #dohrano

    Takovej chudej praděda Kingdome Come, ale vlastně v lecčemš zábavnější. Příběh a grafika je až dětsky jednoduchá, ale v kombinaci s dýlkou to vlastně bylo strašně fajn odreagování.

    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Valkyria Chronicles 4 / PS4 / 96 hodin / #dohrano

    『戦場のヴァルキュリア4』ゲームトレーラー
    https://youtu.be/voC1WXVdODQ



    Přiznám se, že se mi do Valkyrie moc nechtělo. Kolega z nyxu Psycho, kterej mi na Valkyrii poslal tip byl ale neúprosnej, stejně jako Kofila, kterej mi řekl, že to určitě dohraju, tak jsem to rozehrál a dohrál. Jaký to bylo? Fantastický. Vážně. Před rozehráním jsem si někdy v červnu prošel pár recenzí, kde padala maximální hodnocení a když jsem hru pustil, tak jsem si říkal proč? Vždyť to má na první pohled celkem ošklivou pseudo anime grafiku a než začala první mise, tak jsem musel sledovat půl hodiny dialogů postav, ve kterých jsem se absolutně neorientoval, ale pak to přišlo... Naprosto jsem se do Valkyrie zamiloval a za svoji první misi jsem dostal ukrajinskou bikolóru na tank. Zvláštní ne? Mimochodem víte co je zvláštní? Nepřátelský tank má na sobě znak "Z" ... ve hře z roku 2018...

    Hra se skládá v podstatě z několika částí. V jedné sledujete jednoduše animovaný sekvence ve stylu vizuální novely, kde vám autoři představí svět, ve kterém Atlantická aliance organizuje ofenzívu proti Imperiu v operaci Northern Cross. V podstatě se představte, že se spolek Evropské unie snaží vytlačit východní impérium, které je kombinací nacistů se sovětským svazem a co víc, ještě navíc s vlivem Valkýr, jako od Wagnera.To celé je ještě navíc provázané s lehkým fantasy prvkem, který se točí kolem minerálu Ragnit, kterej je zdrojem energie světa Valkyrie a v podstatě se jedná o vyrovnávání se Japonců s jadernou energií, která je sice dobrej sluha, ale zlej pán...

    Druhá část se skládá z kombinované tahové strategie, která na to jde ale trochu jinak, než konkurence. Svoje postavy totiž můžete během tahu ovládat, takže můžete uhýbat přeb palbou, prozkoumávat terén a taktizovat o dost víc, než kdybyste jenom posílali jednotky na místo určení. K dispozici máte samozřejmě od průzkumu, pěchoty, minometů, ostřelovačů až po tanky a funguje to skvěle a na každou akci jsem se vždycky ohromně těšil, protože do map japonci vždycky vložili nějakou proměnnou, aby vám vytvořili tu správnou Clausewitzovu Fog of War.

    Třetí část. Tunning, výcvik a vedlejší příběhy. K dispozici samozřejmě dostáváte podobně, jako v Jagged Alliance do své jednotky nováčky, kdy si říkátě, že to bude klasickej cannon fodder, ale to byl můj další omyl. K nováčkům vám totiž přidají vedlější příběhy, kde vás s nimi a jejich problémy seznámí a zákeřně vás naučí je mít rádi a skrze vazby mezi nimi vás dostanou přesně tam, kam chtějí - máte o ně totiž strach, protože mají lidské vlastnosti, které můžete postupně z handycapu díky bojovým zkušenostem změnit na výhody. Navíc má hra fajn rpg prvky, kdy se mezi rekruty vytváří přátelské vazby a podle toho je do akce nasazujete.

    Čtvrtá část. Tunning. Nebyli by to Japonci, aby netrpěli zbraňovým fetišismem, takže máte možnost si vylepšovat jak těžkou techniku, tak vyvíjet upgrady zbraní, posílat vojáky na cvičiště a ještě do toho rostete i coby velitel, tak se učíte nové rozkazy a vylepšujete si vztahy se svojí jednotkou.

    Pátá část. Příběh. Trochu jsem se bál, že to bude kombinace všech možných klišé a středoškolského drama, protože core jednotky jsou v podstatě dvacátníci. Klišé to samozřejmě je, ale díky tomu, že do něj autoři poměrně s citem zakomponovali spoustu válečných dilemat nepůsobí trapně a vzhledem k tomu, co se odehrává na Ukrajině vám i několikrát zatrne. Pořád to jsou ale Japonci, takže vás čekají v DLC lehce potrhlý momenty a a dojemný momenty, kde vám k tomu hraje melancholickej klavír. To prostě musí bejt. Tak jako tak jsem ale měl z party díky archetypům podobnej pocit, jako z Persony 5 a to myslím coby pochvalu.

    Ve Valkýře jsem nechal za poslední 3 měsíce nějakých sto hodin a bavila mě až do konce a vyhnul jsem se i klasickýmu syndromu, kdy jedete v závěru se sebezapřením. Tady to bylo naopak a mrzelo mě, že Operace Northern Cross končí, protože to byla naprosto skvělá jízda. Salutuju.

    9.5/10

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Marvel Guardians of the Galaxy / 20h / Gamepass / #dohrano
    Jako že komiksy neznám a ten film mě nijak nenadchl, tak ta hra mě bavila moc. Vtipné hlášky, spousta akce se zajímavými herními mechanikami, hezky se na to koukalo a příběh - no adekvátní.
    Akorát jsem ke konci vypnul raytracing a přepnul na performance mód a stejně se to v situaci kde bylo mic enemíků sekalo. Čekal bych, že to odladí líp ( Series X).
    Screen z titulků byl nudný, tohle hru vystihuje líp.

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    TRAGED: Neřikám, že v pohodě, ale při spojení Lovecraft a horor mám trochu jiný měřítka než strohý naznačení osudu skrz dopisy. Ale asi mám nakoukáno a nahráno hodně hororů, že mám tu latku posunutou jinam ;)
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    PSY_CHAOTIC: Chybel ti tam horor? A to kam se podela cela expedice ti prislo v pohode? :-)
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Call of the Sea/9h/#dohrano
    Zajímavá adventura, která mě zpočátku nalákala hlavně tím, že je inspirována tvorbou Lovecrafta, mýho oblíbenýho hororovýho spisovatele. Trochu mě zklamalo, že tam ta hororová atmosféra chyběla a celá hra působí graficky barevně, vesele, než zlověstně, ale časem jsem to přestal řešit. Je to spíš pohodová adventura, chvílema jen takovej walking simulator s pročítáním všeho možnýho a sem tam přijde i nějaká ta hádanka a zapeklitost. Některý puzzle mě hodně potrápily, jednou jsem musel najít nápovědu, protože mě to už moc nebavilo a nedávalo mi to smysl. Celkovej příběh je taky fajn, i když nic moc originálního a překvapivýho, ale užij jsem si to :)


    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Samorost 1 / 30 minut / Steam Deck / #dohrano

    No comment :-) Půl hodiny jen proto, že a) jsem se kochal b) mi na konci utekly titulky, takže jsem si to dal ještě jednou :-D Tahle legenda prostě nikdy neomrzí!

    ERRTU
    ERRTU --- ---
    War Mongrels/52h/PC/#dohrano

    asi nejvic commandos od dob commandos :) vsechny standartni mechanismy jako tiche/hlasite zabijeni, lakani, speh v prevleku atd. plus drobna zmena, v commandos jste mohli rict postave "bran tento sektor a co sem vleze rozstrilej na rudou mlhu". tady se muzete s par postavama (ex-vojaci, dezerteri) prepnout do akcniho modu kdy pres aswd chodine a mysi mirite a strilite. v nekolika momentech megauzitecny. prostredi je naprosto neuveritelne detalni, na mapach neni hluchych mist. pocitam ze by to slo za cca 35-40 hodin kdybych nebyl postizeny a nemusel vzdy vyvrazdit celou mapu a tela poctive poschovavat, no... jeste zminim za me skvele zvladnuty system hluku. btw. teda tichy postup tady neni uplne nezbytny, jen v malo misich vam pri spusteni alarmu vybehne na mapu dalsich 20 postav, vetsinou jen staci zalezt a pockat nez splasene slepice dobehaji. za zminku stoji i fyzika kdy si treba vymerujete kam hodit granat aby vybuch neodmrstil obet do zorneho pole jineho vojaka ale naopak zpatky do dveri baraku pred kterym stoji, apod.

    varovani: nic pro jemne duse. tahle hra se s vykreslenim masakru vychodni fronty, koncetraku, povstanim ve varsave a zverstvech nkvd nebo einsatzgruppen vubec, ale vubec nesere! jamy plne mrtvol, mucirny, obesency na lampach, ulice rozbombardovane varsavy lemovane tely... pribeh je dospely a temny jako valka sama, zrada, zoufalstvi, boj o holy zivot, prozreni ze tyrana strida tyran, vsechno tam je.

    za me 10 z 10 zelenych baretu.

    GULAZ
    GULAZ --- ---
    Deathloop/31h/PC/#dohrano
    Grounhog Day meets Dishonored. Jako bavilo me to, ale nejak jsem furt citil, ze ta hra ma mnohem vetsi potencial. Myslenka super, ale pribeh me teda extra nevtahnul. Zaklad hernich mechanik (loot, schopnosti) dost dobry, ale zase: od pul hry uz jsem nemenil loadout a mise nenutili cloveka aktivne menit schopnosti, takze jsem celou hru prosel jen se dvema.
    Celkove 7/10

    GEE
    GEE --- ---
    Final Fantasy VII Remake Integrade/PS5/38 hodin/#dohrano
    Základní hra podruhé, premiéra s Yuffie. Remaků teď vychází kotel, ale tenhle je tak dobře odvedenenej, že by se do něj měl pustit každej. A je úplně jedno, jestli před lety FF VII propadl nebo ne. Moderní mechaniky, krásná grafika, hudba z nebe. Nemůžu se dočkat pokračování a nevylučuju, že si to dám potřetí na Steamdecku.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam