• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    PSY_CHAOTIC: Tomu říkám náhoda :) Právě teď jsem to dohrál a jdu se pochlubit...takže

    Darq+2xDLC / 6 hodin / #dohrano

    Indie hry téměř nehraju (spíš vůbec), takže když jsem se rozhodl spustit hru, kterou epic kdysi rozdával zadarmo, moc jsem neočekával. A světe div se, já se bavil jak nikdy. Samotné puzzle nejsou obtížné, ale to věčné lezení po zdech mi občas zamotalo hlavu. Mile překvapila i dvě DLC, která na sebe hezky navazují a uzavírají celý příběh. Nemám jediný důvod dát méně než 10/10.

    ...Asi bych měl dát těm malým herním vývojářům šanci a vykašlat se bigcorpo který chrlí jak přes kopírák jedno a to samé. Takže přijímám tipy na must-to-play indie kousky :))

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Everybody's Gone to the Rapture/6,5h/#dohrano

    Walking simulátory mám docela v oblibě, jsou to takový ideální odpočinkový hry a sem tam mají i zajímavý příběhy. Z tohohle mám poněkud rozporuplný pocity. Příběh a hlavní zápletka dost navnadí, základní herní mechanismy ze začátku působí taky dobře. Bohužel je toho ve výsledku nějak moc a pořád to samý. Pěkně se na to kouká, ale z tý záplavy osob a jejich vzájemných vztahů jsem měl ke konci už pořádnej guláš a čekal zoufale na konec, kterej pořád nepřicházel. No méně je někdy více...

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    DARQ/5 hodin/#dohrano

    Zvláštní zajímavá adventura. Ty nápady s pohyby po mapě, chození po zdech, po stropě apod mě docela bavily. To, že jsem často zoufale nevěděl, co mám na tý mapě vůbec dělat, to už mě bavilo poněkud méně..

    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    Nobody saves the world/21 hodin/#dohrano

    Velmi zábavná trhlá hra. Dohráno s kolegou Italem z práce na dálku. A vůbec pro mě první hra dohraná s italskou komunikací. Ještě pár vedlejších úkolů zbylo a pár S pro postavy, ale fakt dobrá zábava

    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    A Plague Tale: Innocence/12 hodin/#dohrano

    Co dodat, super hra a jsem ráda, že jsem přežila bez infarktu :D
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Shrek 2 / 4 hodiny / #dohrano

    Shrek is love, Shrek is life :)

    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    JELENIPLOUTEF: je přímo v tom postu mém postu :)

    http://discogenie.dyndns.org/planescape/
    JELENIPLOUTEF
    JELENIPLOUTEF --- ---
    JUNGLER: odkaz na knížku by nebyl ? :)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Radiant Silvergun / 1 hodina / #"dohrano"

    Taky se podelim o jeden rest - netradicni strilecka od Treasure, o ktere by se dalo basnit neskutecne dlouho.... no, slo presne o tu hru, kterou jsem si setril podobne, jako nedavno zmineny Sin and Punishment. Je to bullet hell hra, ktera je ale ve skutecnosti mnohem lehci, nez se zda na prvni pohled, vlastne ji "nejde nedohrat". Zde ale musim uvest na pravou miru jeden muj zasadni omyl - hru jsem vzdycky tvrdosijne hral v rezimu "Saturn", ktery ma navic pribehove animace a 10 continues... ale teprve nedavno (minuly tyden) jsem si nasel na tuhle strilecku "navod", abych seznal, ze "Arcade" rezim je ten pravy, kterym se mam zabyvat. Tam je totiz mozno vhazovat mince donekonecna a tim padem se dostat ke kyzenemu konci.

    Duvod ale, proc jsem se pidil po navodu, byl uplne jiny a rad bych to tady vyslepicil, protoze Radiant Silvergun je mnohem lepsi hra, nez jsem si kdy v minulosti myslel - a to uz v minulosti jsem ji adoroval nad nebesa, protoze i v Saturn mode je to fantasticky zazitek a vrele doporucuji - no nikdy jsem uplne nepobral, jak se v teto hre upgraduji zbrane, jelikoz se zda, ze jsou vsechny zbrane na zacatku hry odemcene a neni co vlastne upgradovat. Opak je pravdou! System upgradu je o sestrelovani co nejdelsi rady stejnobarevnych nepratel, na coz mate v kazdem levelu nekolik prilezitosti s ruzne odstupnovanou obtiznosti. Pocita se samozrejme jen nejvyssi dosazeny "chain" a pozor - toto se prenasi i mezi continues a dokonce je to mozne si nasejvit si jiz odemcene upgrady! Jo a upgraduji se jen zakladni zbrane A, B, C, zbrane X, Y, Z jsou kombinacemi trech predchozich a jsou posilene podle urovni tri zakladnich zbrani. Bozi!

    V ten okamzik se z Radiant Silvergun v mych ocich stava naprosto dokonalym skill-based RPG, ktere je stavene na opakovane hrani dokola (proto jsem na zacatku zminil ten Arcade rezim bez omezeni na mince) a vice pripomina Dark Souls, nez treba R-Type. Cili "dohrano" je opravdu jen v uvozovkach, mam pocit, ze teprve ted hra zacina.

    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    Planescape torment / 54 hodin / #dohrano
    Další rest za mnou. Opravdu skvělej příběh dost v hodně morbidním settingu. Ten příběh už jsem znal, protože jsem kdysi četl knihu. Stejně jsem ale měl potřebu si tuhle klasiku i odehrát a rozhodně nelituju. Každopádně pokud je tu nějakej fanoušek hry, který knihu nečetl, tak vřele doporučuju. Případně se dá doporučit i někomu, kdo hru nehrál a ani neplánuje pro její letitost. Tehle příběh by byla škoda propásnou :). Je to vlastně vytaženej skoro všechen text ze hry, poskládanej a doplněnej tak aby se to dalo číst. Obsahuje i o dost podrobnější popis některých událostí ve hře kdy například ve hře najdete deník chlapíka a je tam jen napsáho něco jako "deník ve kterém popisuje jak provedl zločin a co ho k němu vedlo". No a v knížce je prostě třeba 20 stránek dalšího textu z toho deníku podrobně ten zločin popisujících :)
    Planescape torment 10/10, knížka 11/10

    Planescape: Torment - The New Novelization
    http://discogenie.dyndns.org/planescape/

    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Plague Tale: Innocence / 12h / #dohrano

    Fajn odpočinková středověká hra, uvidíme jaká bude dvojka :)

    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    Control / 24h+ / PC / #dohrano
    Mysteriózní příběhová akční střílečka. Super příběh, styl vyprávění, akce. Je to pěkně divné, ale zábavné.
    Má to spoustu side-questů, které ale pro dohrání nemusíte dělat. Asi ve 2 jsem se zasekl na sakra tuhém bossovi, tak jsem si říkal, že musím ještě hrát jinde a dopilovat schopnosti, ale pak jsem pokračoval hlavní linii a najednou byl konec. Bylo mi to líto, ale po konci vlastně úplně není konec a dá se hrát dál. Myslel jsem, že mě to už nebude bavit, ale zdá se, že tam ještě trochu tajemství zůstalo :-) Super hra!

    BOBES
    BOBES --- ---
    A Short Hike/ 6 hodin / Steam Deck / #dohrano
    Roztomilá adventura s příjemnou hudbou a okouzlující atmosférou. Jste na nevelkém ostrově obydleném roztomilými zvířátky, které žijou "lidské" životy, a v roli nějakého vrabčáka se snažíte dosáhnout cíl, kterým je se vyšlphlat na nejvyšší horu na ostrově. Toho jsem dosáhl asi za 3 hodiny, zbylých 5 jsem se toulal po ostrově, objevoval skrytá místa, plnil zbylé questy a achievementy (Epic Games mi je bohužel neukazoval).
    Chcete něco na oddech? Neváhejte.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Toby: The Secret Mine / 3 hodiny / Steam Deck / #dohrano

    Plošinovka od Lukáše Navrátila (Attu Games - Feudal Alloy, Scarlet Deer Inn) sice vizuálně hodně připomíná Limbo, ale má míň puzzlů, je víc akční a zároveň kratší. Hraje se to pěkně, párkrát jsem byl sice na pokraji prohození Decku oknem, ale vždycky se stačilo jen vydejchat, soustředit a časem to klaplo. Rovných 250 smrtí :-) Odehrány oba dva konce, za hodného i zlého (viz screenshoty). Jde jen o rozhodnutí v rámci posledního kola, není třeba hrát celou hru znova, ovšem to já jsem stejně musel udělat - hra totiž nemá Cloud Save, takže jsem na rozehranou pozici na noťasu, kde jsem kdysi začal Tobyho hrát, mohl zapomenout. Naštěstí to opravdu není dlouhé. Díky Score za Steam kód :-)





    KEVIN00
    KEVIN00 --- ---
    Batman: Arkham Asylum:
    - cirka 50 hodin

    batman
    UNREALONE
    UNREALONE --- ---
    Guns, Gore and Cannoli 2 / #7h /#dohrano

    Výborná plošinovka / střílečka. Zatím nejzábavnější hra v tomhle stylu co jsem hrál. Kéž by Metal Slug byl takhle hratelný. Jedna z mála her, kde mi přijdou epické boss fighty rozumně hratelné (střely všude, je to těžké, ale žádný rage quit).
    Jedničku jsem nehrál, ale uvažuju o tom.

    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    CIVETTA: Už jsem rozjel dvojku, ale největší hejt je co jsem četl až na ten úplně poslední díl...
    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    LUCIEN: mám ráda celou sérii, v jednom jsem zaseklá, management už je tam peklo :D
    LUCIEN
    LUCIEN --- ---
    Hero of the Kingdom / 4.2h / #dohrano

    Takovej chudej praděda Kingdome Come, ale vlastně v lecčemš zábavnější. Příběh a grafika je až dětsky jednoduchá, ale v kombinaci s dýlkou to vlastně bylo strašně fajn odreagování.

    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Valkyria Chronicles 4 / PS4 / 96 hodin / #dohrano

    『戦場のヴァルキュリア4』ゲームトレーラー
    https://youtu.be/voC1WXVdODQ



    Přiznám se, že se mi do Valkyrie moc nechtělo. Kolega z nyxu Psycho, kterej mi na Valkyrii poslal tip byl ale neúprosnej, stejně jako Kofila, kterej mi řekl, že to určitě dohraju, tak jsem to rozehrál a dohrál. Jaký to bylo? Fantastický. Vážně. Před rozehráním jsem si někdy v červnu prošel pár recenzí, kde padala maximální hodnocení a když jsem hru pustil, tak jsem si říkal proč? Vždyť to má na první pohled celkem ošklivou pseudo anime grafiku a než začala první mise, tak jsem musel sledovat půl hodiny dialogů postav, ve kterých jsem se absolutně neorientoval, ale pak to přišlo... Naprosto jsem se do Valkyrie zamiloval a za svoji první misi jsem dostal ukrajinskou bikolóru na tank. Zvláštní ne? Mimochodem víte co je zvláštní? Nepřátelský tank má na sobě znak "Z" ... ve hře z roku 2018...

    Hra se skládá v podstatě z několika částí. V jedné sledujete jednoduše animovaný sekvence ve stylu vizuální novely, kde vám autoři představí svět, ve kterém Atlantická aliance organizuje ofenzívu proti Imperiu v operaci Northern Cross. V podstatě se představte, že se spolek Evropské unie snaží vytlačit východní impérium, které je kombinací nacistů se sovětským svazem a co víc, ještě navíc s vlivem Valkýr, jako od Wagnera.To celé je ještě navíc provázané s lehkým fantasy prvkem, který se točí kolem minerálu Ragnit, kterej je zdrojem energie světa Valkyrie a v podstatě se jedná o vyrovnávání se Japonců s jadernou energií, která je sice dobrej sluha, ale zlej pán...

    Druhá část se skládá z kombinované tahové strategie, která na to jde ale trochu jinak, než konkurence. Svoje postavy totiž můžete během tahu ovládat, takže můžete uhýbat přeb palbou, prozkoumávat terén a taktizovat o dost víc, než kdybyste jenom posílali jednotky na místo určení. K dispozici máte samozřejmě od průzkumu, pěchoty, minometů, ostřelovačů až po tanky a funguje to skvěle a na každou akci jsem se vždycky ohromně těšil, protože do map japonci vždycky vložili nějakou proměnnou, aby vám vytvořili tu správnou Clausewitzovu Fog of War.

    Třetí část. Tunning, výcvik a vedlejší příběhy. K dispozici samozřejmě dostáváte podobně, jako v Jagged Alliance do své jednotky nováčky, kdy si říkátě, že to bude klasickej cannon fodder, ale to byl můj další omyl. K nováčkům vám totiž přidají vedlější příběhy, kde vás s nimi a jejich problémy seznámí a zákeřně vás naučí je mít rádi a skrze vazby mezi nimi vás dostanou přesně tam, kam chtějí - máte o ně totiž strach, protože mají lidské vlastnosti, které můžete postupně z handycapu díky bojovým zkušenostem změnit na výhody. Navíc má hra fajn rpg prvky, kdy se mezi rekruty vytváří přátelské vazby a podle toho je do akce nasazujete.

    Čtvrtá část. Tunning. Nebyli by to Japonci, aby netrpěli zbraňovým fetišismem, takže máte možnost si vylepšovat jak těžkou techniku, tak vyvíjet upgrady zbraní, posílat vojáky na cvičiště a ještě do toho rostete i coby velitel, tak se učíte nové rozkazy a vylepšujete si vztahy se svojí jednotkou.

    Pátá část. Příběh. Trochu jsem se bál, že to bude kombinace všech možných klišé a středoškolského drama, protože core jednotky jsou v podstatě dvacátníci. Klišé to samozřejmě je, ale díky tomu, že do něj autoři poměrně s citem zakomponovali spoustu válečných dilemat nepůsobí trapně a vzhledem k tomu, co se odehrává na Ukrajině vám i několikrát zatrne. Pořád to jsou ale Japonci, takže vás čekají v DLC lehce potrhlý momenty a a dojemný momenty, kde vám k tomu hraje melancholickej klavír. To prostě musí bejt. Tak jako tak jsem ale měl z party díky archetypům podobnej pocit, jako z Persony 5 a to myslím coby pochvalu.

    Ve Valkýře jsem nechal za poslední 3 měsíce nějakých sto hodin a bavila mě až do konce a vyhnul jsem se i klasickýmu syndromu, kdy jedete v závěru se sebezapřením. Tady to bylo naopak a mrzelo mě, že Operace Northern Cross končí, protože to byla naprosto skvělá jízda. Salutuju.

    9.5/10

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam