Tomb Raider: Anniversary / 21 hodin / PS3 / #dohranoTak tohle šlo ztuha :-/ Moje reverzní odysea světem Lary Croft pokračuje osmým dílem (pro mě pátým odzadu) a jsem upřímně rád, že už ho mám za sebou. TR:A je remake úplně prvního Tomb Raidera na PS1 z roku 1996 (kterého jsem nikdy nedohrál), vyšel původně v roce 2007 na PS2 (a další platformy), ovšem já jsem si dal HD remaster na PS3 z roku 2011 (v rámci HD Classics Tomb Raider Trilogy). Navazuju tak na začátkem ledna dohraný předchozí taktéž remasterovaný díl
Tomb Raider: Legend z téže trilogie, který se mi víceméně líbil, takže jsem se docela těšil, jak ten remasterovaný remake bude na stejném engine vypadat... No a jsem z toho docela na rozpacích.
Jak jsem už zmiňoval, prvního Tomb Raidera jsem nikdy nedohrál. Vlastně myslím, že jsem se snad horko těžko dostal za T.rexe a pak jsem to nějak nedával, navíc jsem to samozřejmě hrál na PC, protože PS1 jsem tehdy rozhodně neměl... A možná úplně stejný průběh jsem měl teď u hraní TR:A. Totiž poměrně rychle jsem proletěl první částí (Peru) a hodně mě bavily masivní puzzly, ale zjistil jsem jako už mnohokrát, že mám problém se zabíjením zvířat. V další části (Řecko) přituhlo jak co se týče do složitosti puzzlů, což mi rozhodně nevadilo, tak i zvířecích protivníků. A těch kočkovitých šelem mě bylo fakt líto... Asi mám nějaký problém :-)
Abych to neprotahoval: než jsem se přes Egypt dostal na závěrečný pekelný ostrov, tak jsem se trochu otrkal, nicméně vůbec, jako ale vůbec jsem se nebavil. Souboje nakonec vyřešil dostatek lékárniček a brokovnice (rád hraju na jistotu), puzzly byly celkově parádní, ale ta kamera...
Ta zkurvená kamera a ovládání! Asi tisíckrát jsem odněkud někam spadnul, protože mi o milimetr nevyšel odskok, případně jsem se včas něčeho nechytil nebo pozdě pustil, protože jsem pořádně neviděl odkud kam mám namířeno a nebo se kamera rozhodla, že se bude chvíli dívat jak chce ona. Přitom u Legend se mi to nikdy nestalo a engine by měl být stejný, tak nevím.
O tom, jak moc mě tyhle nedostatky spolu s ne úplně svižným loadingem štvaly, myslím svědčí fakt, že jsem v pauzách mezi hraním úspěšně dokončil
Inscryption (a přečetl několik knih, hehe). Prostě mi to nesedlo a dával jsem tak maximálně hodinku nebo dvě denně, vůbec jsem se do toho světa netěšil. Pevně doufám, že v trilogii následující Tomb Raider: Underworld, který mě čeká teď, bude lepší. Nicméně si myslím, že až se pustím do těch nejstarších dílů, tak se mi asi bude hrát pořád hůř... Ale teď si dám od Lary chvíli pauzičku - Infinite Backlog má
challenge na Comix Zone na Mega Drive a to jsem měl stejně letos v plánu, tak aspoň budu mít zářez :-)