• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    JAACOB: taky me to bavilo, taky sem to dojel komplet. Na nic extra si to nehralo a o to vic me to bavilo. 8/10
    JAACOB
    JAACOB --- ---
    Rage 2 / PC / 20 hodin / #dohrano

    Delal jsem nejake benchmarky pred a po upgradu grafiky, Rage 2 jsem mel nainstalovanej a lezel v supliku, tak jsem to testnul na nem a nejak jsem to pak uz dojel cele - teda base story a vycistil jsem vsechny Arky (upgrady / zbrane), trosku jsem se u toho kochal a cistil mise, ale stacilo.

    Vim, ze ta hra dostala docela kartac, aj asi chapu proc. Story je vlastne hrozne cheesy - uplnou nahodou se z tebe stane scifi marinak a hlavni zloun biomech general Cross ti v prvotni invazi mutantu zarizne macechu - pani generalovou, tak mu pak pujdes dat na budku. Rizeni bugin v postapu je hrozne arkadovite, ale plni ucel, prestrelky v autech jsou trochu pew pew, ale aspon to vypada docela hezky. Openworld klasicky zacne byt brzo docela repetitivni, ale neni zase uplne blbej - prostredi vypada docela hezky a svet je narvany contentem (na kazdem rohu je mise / baze / prestrelka), je tam dost random eventu / zavodu / potkavate cestovni tradery a hromadu enemacu ruzne podel cest - na tech mych 20 hodin to cloveka docela bavilo. Co se ale imho povedlo je gunplay a po upgradovani svych abilit pak powerfantasy a rezani houfu enemacu, vsichni litaj vzduchem, ma to dobrou energii. Trochu mi to svoji divokosti pripomnelo starej Bulletstorm, ktery me taky bavil jako jednoducha smelcovacka, u ktere clovek dokaze vypnout. Navic to slape jak hodinky, je to nakonec zase hra od ID, takze plynuly gameplay, slusne to vypada i odsejpa. Na vypnuti to bylo fajn. Trochu mi chybel misty i nejaky stealth, ktery byval v Rage 1 - tady je to cisty full frontal crazyness.

    Za sebe 7/10, pokud pristoupite na fakt, ze je to proste jenom hloupa smelcovacka v peknem postapo kabatku.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TOEM: Basto DLC / PS5 / 3 hodiny / #dohrano

    Loni na podzim jsem dohrál TOEM (+ o něco později cinkla moje první platina ever :-)) a slíbil jsem si, že dám i DLC. No trvalo to, ale po sobotní kalbě jsem měl včera nějakou línou náladu, takže jsem se do toho konečně pustil. Pořád je to roztomilé, přibyla jedna herní mechanika (střídání noc/den) a když už člověk ví jak na to, dá se to dohrát opravdu rychle (je to jen jeden ostrůvek s několika málo lokacemi) a na plný počet trofejí (DLC ovšem samostatnou platinu nemá). Všechno končí u táborového ohně a možná si budete přát, aby toho bylo ještě trochu víc, stejně jako když končí prázdniny... Ale dobrého pomálu. Nicméně pokud švédský tým Something We Made někdy vytvoří něco dalšího, asi mě to bude zajímat.





    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Serious Sam 4/9h/Gamepass /#dohrano
    Moje první setkání se sérií. Autoři jsou zjevně fandové Duka Nukema, ale připadalo jim, že se dá zajít ještě dál.
    Ta hra je zároveň parodie i pocta. Je to i vtipné, akorát je škoda, že občas vtipný dialog přeřve nějaká horda nestvůr a nepřišel jsem na to, jak zapnout titulky.
    Samova série je unikátní množstvím nepřátel v obrovských otevřených lokacích. Zvlášť epická je poslední bitva, tam se jich fakt valí stovky.
    Vypadá to hodně old school, doskakováni textur trochu ruší, ale ta masivnost je asi za nějakou cenu.
    A samozřejmě jsem pri pohledu na některé lokace zavzpomínal na Talos Principle.

    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Tears of the Kingdom / cca 80 hodin / Nintendo Switch / #dohrano

    Tohle zkratka je jedna z tech her, pro kterou stoji za to zit.



    DAVE2
    DAVE2 --- ---
    Last of Us / 23,5h / Steam Deck / #dohrano
    O této hře jsem četl už léta že je to naprostý top, co si člověk může zahrát, takže jsem se hrozně těšil, když oznámili vydání na PC. Můj stolní počítač by to neutáhl, ale na Steam Deck to kupodivu jede docela v pohodě, i když oficiálně píšou noluvou podporu. Asi na 10 místech se mi to sekalo, že to z ničeho nic zamrzlo a spadlo a musel jsem restartovat. To byl docela opruz. Plus než se samotná hra pustí tak to několik hodin počítá shadery. I tak jsem to té hře shopen odpustit, protože ten zážitek je prostě skvělý. Remasterovaná edice nabízí naprosto dokonalou grafiku s nekonečným množtví drobných detailů. Často jsem jen tak stál a kochal se prostředím. U Naughty Dog to podobně jako u Uncharted 4 není žádné generické prostředí, ale je vidět jak si s tím vyhráli a že i samotné interiéry domů vyprávějí svoje vlastní příběhy.
    Co se týče samotného hraní a příběhu - je tam velmi silný vztah mezi hlavními postavami, který se v průběhu prohlubuje. Základní premisa světa zombie apokalypsy je v podstatě stejná jako v jakémkoliv filmu či hře - zombíci jsou v převaze a jsou všude, ale větší nebezpečí pochází od ostatních lidí a žádná jistota a bezpečné místo neexistuje. Dříve či později si pro vás přijde nějká tlupa nájezdníků. Je dokonce možné, že jsem ve výsledku zlikvidoval více přeživších než nakažených. Což je pro mě i jedna z výtek, co mám: v podstatě se střídají pasáže příběhu s pasážemi akční střílečky. A pro mě ta druhá část není tak zábavná. Stejné to bylo u Uncharted 4, kdy se člověk musel prostřílet vloženými akčními pasážemi aby mohl pokračovat dál v příběhu. V tomto je pěkně vidět srovnání se seriálem, kde za celé první dva díly hlavní hrdina zlikviduje 2 zombíky, zatímco ve hře za tu samou dobu asi 30-40. Člověk z nich pak nemá takový strach a nedává to ani moc smysl.
    Druhá výtka je k tomu, kam se postava Joela nakonec vyvine. Stane se z něj chladnokrevný bezcitný stroj na zabíjení a hráč nemá možnost to jakkoliv ovlivnit. Za mě by stačilo nechat v závěru hry možnost volby, kdy by to hráč mohl rozhodnout za sebe, podíval se na závěrečné videa a pak si nahrál pozici a dokončil to i tím druhým způsobem, na který navazuje druhý díl.

    GEE
    GEE --- ---
    Life is Strange 2/16h/PS5/#dohrano
    Brachove mi bohuzel nesedli a obecne je vsechno jeste tak nejak slabsi, nez hipsterska fotografka v jednicce. Hrani se tu omezuje na koukani na predmety a par miniher, pribeh mi byl pak ve skutecnosti tak nejak jedno. Telltale tyhle epizodicky pribehovky jenoduse umi lip.

    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    Ghostwire:Tokyo / 18 hodin / PC / #dohrano

    Téhle hře jsem nevěnoval úplně pozornost. Slyšel jsem o ní na Vortexu, moc jí nechválili. Kamarád zmínil, že je to zajímavé a to mě zaujalo. Tématiku paranormálna mám rád a tak jsem to zkusil.
    Musím říci, že jsem udělal dobře. Hra nabídne poměrně pěkně vykreslené město se zajímavou zápletkou. Postupné otevírání jednoduchých dovedností urychluje postup hrou a servíruje je tak akorát, abych se nenudil. Když už mi připadá, že mne nemá co překvapit, vždy se objevil nový bubák. Není to samozřejmě nekonečné a dostavilo se i mírné opakování. Hra však nenutí dělat vedlejší aktivity a sidequesty. Město je plné sběratelských předmětů, ale ty které mají vliv na hratelnost je pár. Jsou to zejména Jizo statues, které po pomodlení přidají elementální náboj navíc toho konkrétního elementu, ke kterému jsou zasvěceny a Magatama, což jsou jakési esence bytostí, které získáte splněním některého, buď questu, nebo side questu, kdy pomáháte nějaké klasické mytologiecé bytosti Yokai. Ty pak slouží k odemčení progresu ve stromu skillů. Bez nich v podstatě nevymaxujete dovednost.
    Skilly jsou rozděleny do třech kategorií - pohybové/bojové/vybavení. V první najdete po vzoru třeba FarCry ulehčovací dovednosti pro pohyb po městě, plížení, urychlování destilování esencí atp.. V druhé upgrady kouzel, ve třetí počty consumables a jiných propriet.
    Hermí měnou jsou skill pointy, které dostáváte vždy na level upu. Za plnění úkolů a za zachraňování spiritů dostáváte expy. Dále sbíráte mince, za které nakupujete u kočiček vybavení :) S penězi jsem neměl nikdy problém.
    Hra se ovládala na klávesnici a myši libově. Někdo přemýšlel a přepínání stylů kouzel pěkně vymyslel. Jedno kouzlo má v postatě 3 demonstrace, které používáte dle potřeby. Vedle aktivních "střílecích" kouzel jsou ve hře ještě kouzla plošná, ale ty jsem upřímně použil párkrát. Jsou vesměs typu paralizuj, vytvoř rozruch, vytvoř křoví na schování, vytvoř proud vzduchu na vyskočení atp..
    Globálně jsem se bavil. Nepřátel bylo i s bossy asi 15 druhů a pěkně se doplňovali. Hra vám místy příběhově sebere pointu magie a máte se postarat o sebe jen jako člověk a je to mazec :D Nicméně přerod z lovce nováčka na nebojácného likvidátora se mi povedl a to mě celkem bavilo.

    Ted neco málo bodově k neduhům:
    - asety se opakují = pokud poběžíte nějakým schodištěm nebo žebříkem na střechu, bude to několikrát stejné.
    - město je prázdné = mě to vůči zápletce nevadilo. Dodávalo to místu spiritualitu a kočky a psy ji pěkně vyplnili
    - lehké bossfighty = občas mi přišlo, že hra až moc navádí co máte dělat.
    - příliš mnoho colectibles = přijde mi že nevěděli čím město zaplnit. Princip sbírání duší je fajn na leveling ale později spíše otravovalo

    Hlavní přednosti:
    - téma = povedená akční duchařina
    - město = na to jak je prázné mě bavilo za deště procházet uličky
    - ovládání = za mě palec nahoru za jednoduchost a efektivitu
    - cena = game pass :)

    Hodnocení: 7/10

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Lollipop Chainsaw / 8 hodin / RPCS3@SteamDeck / #dohrano

    Tak dlouho jsem rozhoupával k rozehrání na PS3 s CFW, až jsem to nakonec odehrál na SD v RPCS3. Ale dost bylo zkratek, je potřeba se z toho vypsat.

    Goichi Suda aka SUDA51 je nejen duchovním otcem úspěšné série No More Heroes a pozapomenuté stylovky Killer7, ale má na svědomí taky kultovní zombie hack'n'slash perverznost Lollipop Chainsaw. V hlavní roli: růžová motorová pila, polonahá roztleskávačka, mluvící hlava, hromady nemrtvých a parádní soundtrack (Toy Dolls! Dragonforce! Arch Enemy! Children of Bodom! Atari Teenage Riot! Five Finger Death Punch! a samozřejmě The Chordettes :-)) Zdravíčko doplňují: hromady lízátek, neustále v pohybu udržují: desítky stylových komb, oddech neposkytují: hojně rozeseté quicktime eventy, život otravuje: občas trochu dementní kamera. Zvláštní poděkování si zaslouží: vypečené trofeje a všudypřítomné nekorektní hlášky (akorát že tehdy na nich ještě nic nekorektního nebylo).

    Na Steam Decku v emulaci to všechno šlape jako víno a protože jsem to dohrál ke špatnému konci, budu si to muset dát ještě jednou, abych viděl i ten dobrý. Fakt mi to sedlo, díky za takovéhle hry! Věčná škoda, že je Lollipop Chainsaw zamrzlá výhradně na PS3/X360, digitálně už ale dávno není k dispozici a fyzicky se špatně (a hlavně draze!) shání. Takže pokud vyjde ten remake, o kterém se loni začalo mluvit, okamžitě jdu do něj a rád si tím napravím karmu.











    MYKEZ
    MYKEZ --- ---
    ERRTU: A když si člověk vezme, že to je napsaný v custom enginu v Packalu... A rozhovor se Spytihněvem si musíte poslechnout, ať už jste to hráli, nebo ne :)

    #112: Hrot | Modrák & Friends
    https://modrak.podbean.com/e/112-hrot/
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    Hrot(PC)/10,5 hodiny/#dohrano
    skočím do toho rovnou: quaka jsem nikdy neměl rád a nikdy jsem mu nepropad. hrál jsem jen ikonický sharewarový level s točitým schodištěm na konci. unreal to samé. ulítával jsem na 3d realmsovkách v build enginu, duke & blood. ale ty vole! tady je všechno.
    spytihněve ty kluku! cos mi to udělal? perla české tvorby! skvostná akce. jako pražák, narozený v 81 jsem se doslova rochnil! ten obývák v paneláku! ty popelníky! záclony, dečky, síťky na mejdlo s tím hnusným modrým kohoutem, ten jiřák! staromák! jižnák! krysaříci (kupodivu velice užitečná zviřátka)! jasně že jsem tím ručním vysavačem všechno vytřel, dyk jsme ho měli doma :D jasně že jsem dohrál kulečník a pojezdil na fichtlu, slintal na metro s tim kulatym předkem... v babiččině údolí jsem si, pravda, možná i trochu káknul. když mi došel easter egg s názvem kapitoly "degustace", královsky jsem se bavil. a posledního bosse jsem dával na třikrát čistě proto že každá další trasformace mi způsobila záchvat smíchu a ja ve hře potupně chcípl. easter eggů je tam teda neskutečně a to jsem jich spoustu jistě minul.
    snad jen ta pestrost zbraní a obtížnost bosů no... jinak level design, atmosféra a hratelnost a vůbec, opakuju: perla!
    michal david musí schánět nájemný vrahy na autora tý úúúchvatně příšerný dobový hudby. za celou dobu jsem se jen jednou zasekl a to proto že mě nenapadlo žrát houby :)
    sumasumárum: okamžitě do školních osnov!

    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    My brother rabbit / 6 hodin / #dohrano
    Super roztomilá hra na 2 - 3 společné večery při hraní rodič a děcka. Moje špunty to strašně bavilo. Je to prošpikovaný skvělými hlavolamy, který jsou teda pro děcka (moje jsou 3 a 5 let) většinou dost tuhý ale chápou principy a do jejich řešení se snaží zapojovat. Grafika krásně malovaná a ač to má trochu depresivní téma, tak naladění celý hry je ve finále hodně pozitivní a veselý.

    GANDHI
    GANDHI --- ---
    HOWKING: takovejhle mist a schovanejch beden a lokaci je tam hromada - dilem jsou to easter eggy, dilem dusledek toho, ze je ta hra prorezana oproti puvodnim zamerum
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    To je neuvěřitelně komplexní hra. To jsem ještě nezažil. Furt mě překvapuje.
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    GANDHI: :D Sem objevil zas Ameriku :D (mě to jen nedalo, co tam je a jak se tam dostat - bylo mi jasné, že tolik detailů tam není jen tak :D)
    GANDHI
    GANDHI --- ---
    HOWKING: zrovna tohle byl jeden z prvnich explorer easter eggu/exploitu, kterej prolit internetem
    HOWKING
    HOWKING --- ---
    Koukali jste v Cyberpunku z okna, nebo z výtahu do garáže, co je to tam za střešní vila a co tam asi je?
    Cyberpunk 2077_2023.05.26-11.35.mp4 - Disk Google
    https://drive.google.com/file/d/1_rLDd4RMXgsToubZ-lsMHX2pMXNOWWzu/view?usp=sharing
    Našel jsem tam cestu a budete se divit. Je to vaše :D
    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Prey - Mooncrash / 88 hodin / #dohrano

    Na rovinu musím říct, že Prey není hra, do který se lehko dostává. Už od začátku vám vytrvale hází klacky pod nohy, nutí vás neustále se pro něco někam vracet, ale jakmile se zorientujete, bude to dost možná jedno z nejlepších sci-fi FPS, jaký jste kdy hráli.

    Dvojnásob to platí pro DLC Mooncrash. Moje zkušenost byla taková, že jsem za prvním rohem potkal nejtěžšího nepřítele, kterej mi velice rychle zkazil odpoledne, se zjištěním, že je to permadeath. Navíc s časovým limitem, aby toho stresu nebylo málo.

    Naštěstí se i po smrti postup na základně částečně ukládá, včetně odemčenejch dovedností postav, takže doporučuju to nevzdávat, pomalu odškrtávat úkoly a hromadit zásoby na poslední výpravu. Na konci přišla místo úlevy skoro až lítost, že mám všechno splněno, protože jsem tu mapu znal nazpaměť a nic mě nemohlo zastavit.

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Sable/25h/#dohráno
    Docela dobrá hra, když má člověk chuť na něco klidnějšího, relaxačního, žádný nervy, stres. Trochu delší dobu mi trvalo, než jsem si nějak zvyknul na ten grafickej styl a mohlo by to bejt mín ukecaný, ale jinak good :)

    HONZAL
    HONZAL --- ---
    Ori and the Will of the Wisps/29h/#dohrano


    Nadherna metroidvania - grafika, hudba, hratelnost, vyprava... Moc jsem o tom necetl/nezjistoval (mel sem poneti, ze je to dobre hodnoceny, ale to je vse), nebyt to v GP, asi bych si to nikdy nezahral. A byly fajn necele 3 tydny. Zaroven klobouk dolu, ze to dal ZOMBO cely, protoze dat tohle na hard bez jedine smrti je zcela mimo moje chapani (pohadkovy meditativni feeling je v kontrastu s obtiznosti)
    Jsem rad, ze ve stredni Evrope vznikaj tak dobry hry, v titulkach krom rady Rakusanu a Polaku bylo i par Ceskych jmen, coz potesilo.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam