Ghostwire:Tokyo / 18 hodin / PC / #dohrano Téhle hře jsem nevěnoval úplně pozornost. Slyšel jsem o ní na Vortexu, moc jí nechválili. Kamarád zmínil, že je to zajímavé a to mě zaujalo. Tématiku paranormálna mám rád a tak jsem to zkusil.
Musím říci, že jsem udělal dobře. Hra nabídne poměrně pěkně vykreslené město se zajímavou zápletkou. Postupné otevírání jednoduchých dovedností urychluje postup hrou a servíruje je tak akorát, abych se nenudil. Když už mi připadá, že mne nemá co překvapit, vždy se objevil nový bubák. Není to samozřejmě nekonečné a dostavilo se i mírné opakování. Hra však nenutí dělat vedlejší aktivity a sidequesty. Město je plné sběratelských předmětů, ale ty které mají vliv na hratelnost je pár. Jsou to zejména Jizo statues, které po pomodlení přidají elementální náboj navíc toho konkrétního elementu, ke kterému jsou zasvěceny a Magatama, což jsou jakési esence bytostí, které získáte splněním některého, buď questu, nebo side questu, kdy pomáháte nějaké klasické mytologiecé bytosti Yokai. Ty pak slouží k odemčení progresu ve stromu skillů. Bez nich v podstatě nevymaxujete dovednost.
Skilly jsou rozděleny do třech kategorií - pohybové/bojové/vybavení. V první najdete po vzoru třeba FarCry ulehčovací dovednosti pro pohyb po městě, plížení, urychlování destilování esencí atp.. V druhé upgrady kouzel, ve třetí počty consumables a jiných propriet.
Hermí měnou jsou skill pointy, které dostáváte vždy na level upu. Za plnění úkolů a za zachraňování spiritů dostáváte expy. Dále sbíráte mince, za které nakupujete u kočiček vybavení :) S penězi jsem neměl nikdy problém.
Hra se ovládala na klávesnici a myši libově. Někdo přemýšlel a přepínání stylů kouzel pěkně vymyslel. Jedno kouzlo má v postatě 3 demonstrace, které používáte dle potřeby. Vedle aktivních "střílecích" kouzel jsou ve hře ještě kouzla plošná, ale ty jsem upřímně použil párkrát. Jsou vesměs typu paralizuj, vytvoř rozruch, vytvoř křoví na schování, vytvoř proud vzduchu na vyskočení atp..
Globálně jsem se bavil. Nepřátel bylo i s bossy asi 15 druhů a pěkně se doplňovali. Hra vám místy příběhově sebere pointu magie a máte se postarat o sebe jen jako člověk a je to mazec :D Nicméně přerod z lovce nováčka na nebojácného likvidátora se mi povedl a to mě celkem bavilo.
Ted neco málo bodově k neduhům:
- asety se opakují = pokud poběžíte nějakým schodištěm nebo žebříkem na střechu, bude to několikrát stejné.
- město je prázdné = mě to vůči zápletce nevadilo. Dodávalo to místu spiritualitu a kočky a psy ji pěkně vyplnili
- lehké bossfighty = občas mi přišlo, že hra až moc navádí co máte dělat.
- příliš mnoho colectibles = přijde mi že nevěděli čím město zaplnit. Princip sbírání duší je fajn na leveling ale později spíše otravovalo
Hlavní přednosti:
- téma = povedená akční duchařina
- město = na to jak je prázné mě bavilo za deště procházet uličky
- ovládání = za mě palec nahoru za jednoduchost a efektivitu
- cena = game pass :)
Hodnocení: 7/10