• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    hra je uvedena a celý koncept, co by se stalo, kdyby v USA zůstala ta oligarchie a korporáty z konce 19. století, kdyby je američany volení zástupci prostě nerozprášili a nazačali s tou dlouholetou snahou dostat americký byznys do nějakých hranic zákonů. Je to tam jasně napsané.

    Proto tam člověk má hodnotu jen materialistickou, jako výkonná jednotka. Nedošlo tam k vzniku odborů, práv občanů, zákoníků práce a ani listině lidských práv, naopak došlo i k omezení toho základu, co americká ústava zaručovala původně a zakonzervování předsudků.

    Že něco dokázali vystavět a dostat se do vesmíru, působí od lidí co se narodili ještě do dob sovětského svazu jako slušný kekel.


    Tam žádný marx-leninismus není.

    Tohle může napsat i tradiční republikán, protože to souvisí s chápáním právního státu, rovnosti před zákony, mít právo na to rozhodnout se o vlastním osudu, mít svoji víru, vyznáváním hodnot, které jaksi převyšují právo na zisk pouze pro "bohem" vybrané elity (což byl kdys i jeden z důvodů, proč republikánská strana vznikla a proč se vymezila proti monarchistům a tehdejší evropě a byla chápána jako revoluční)...

    Pro zajímavost, historický fakt – ty vlády co tyhle korporáty a oligarchie přerůstající tehdejší vlády a zákony těchto státech jako USA nebo UK, a kde to způsobovalo obrovské problémy, řešily, byly konzervativní. Hra ukazuje v žánru parodie svět, jak by vypadal bez těchto vlád konzervativců (autoři to sami uvádí). Theodor Rosevelt byl členem pokrokové strany a následně republikánů.

    Pokud tedy ve vašem chápání světa to vyvolává neurózu a snahu bránit oligarchii a tehdejší korporace, a vidíte v tom komunismus, tak je něco ve vašich hodnotách špatně.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    No to teda říkáte.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    VIRIK: Nemyslím si že to někdo z nás říká. A v tom Falloutu mi osobně nic takovýho taky nevadilo.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    VOZKA: ne, tohle je jen výmluva.

    Je to uvedený jako komedie, parodie, sarkasmus.

    A vy neříkáte, že je to špatná parodie, ale že je to ošklivej útok na kapitalismus.

    Klasický východní taktika v diskuzi, ještě zbývá mne obvinit, že to politizuji, a tím aplikování vlastních politických předsudků pokrytecky přenést na mne. TO je normalizační - my neřešíme politiku, ale popisujeme věci takové jaké jsou, kolektivně si to odsouhlasíme a ty jsi narušitel, tehdá by se řeklo že podlehl svodům západní konzumní kultury, dnes se říká že ho platí zjevně moskva. Slova různá, významy stejné, východní myšlení totožné.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    VIRIK: No, anebo to prostě jenom není až tak dobře napsaný.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    satira spočívá v tom, že až bizarně prostě zkarikujete některé věci, které jsou prostě směšné a zvýrazníte je tím, že je posunete do popředí. Nafouknete je, zapřeháníte si.

    V americkém a anglo-saském případě je to forma sebekritiky, forma humorem.

    Je to součást západní civilizace.

    Schopnost se smát vlastním chybám, nebo nedokonalostem své společnosti je to, co z ameriky plné původně farmářů a dělníků všech ras a víry dělá civilizaci a společnost schopnou se někam dynamicky vyvíjet a mít demokracii a republiku.

    Je ale jasné, že lidé vychovaní v ideologii východní pravice a silného nacionalismu (a původně v sovětské ideologii leninismu, ze které pak rychle prchli na druhou stranu, ovšem bez významné změny vlastních hodnot) něco takového neznají a tohle jsou pro ně zapadnici, tedy lidé co se prý snaží za pomocí levicových ideologií rozbíjet východní jednoty a tradice. V RF už se tato ideologie projevila v celé hrůze, u nás je v lokální fázi, ale je to to samé, koneckonců i čeští fašisté bojovali s nacisty.
    Kulturně pak chápají obyčejné kritické američany jako nepřátele a nebezpečí, útok na hodnoty.
    Jsou pobouřeni, protože místo leninismu si pověsili na zeď ideologii kapitalismu, anižby ale pochopili že to není víra a ideologie, ale západní pojetí je prostě racionální a praktické pojetí efektivního způsobu ekonomického uvažování, který funguje v existenci silných právních systémů a demokratické společnosti. Nepřijali zkušenost západu, jen prostě si aktualizovali svoji východní víru a změnili pár pojmů.

    Ta hra je geniální v tom, jak dokáže vyvolat přesně tyhle reakce u lidí, který by se měli zamyslet nad sebou a přehodnotit své hodnoty a životní filozofii a ne pořád normalizačně neuroticky myslet, a vidět všude nejdřív malý hitlery a dnes malý neomarxisty.

    Zbavte se laskavě toho, vypadá to ve vašem věku akorát směšně.
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    TRAGED: Já nevím. Já ji taky hrál a dohrál a ta premisa, to věčný okatý pomrkávání, jak sou korporace zlý a hloupý mi taky přišlo strašně neinvenční a hrozně prvoplánový. Jako z příručky marxismu-leninismu pro školáčky 1. stupně ZŠ. Ve světě Falloutu je ten setting podobnej, ale ty hry to sdělujou daleko subtilnějc a podle mě víc nápaditě.
    Navíc je to nedomyšlený. Pokud sou korporáty tak strašně tupý, že v zásadě samy sobě znemožňujou fungování a existenci, jak v první řadě v tom hvězdným systému, kde se Outer Worlds odehrávaj, vybudovaly to, co vybudovaly a jak tam vydržely tak dlouho?
    Myslím, že by to šlo udělat daleko líp.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    PALADIUS: No, ja zase klidne zahodil 12h hry jen proto, abych zkusil jestli jde zabranit valce. Nelitoval jsem.

    JUNGLER: Ze ty jsi nikdy v zadnym korporatu nepracoval? Ta hra je naprosto genialni.
    THESTOUPA
    THESTOUPA --- ---
    The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom/250 hodin/#dohrano

    ERRTU
    ERRTU --- ---
    Punch Club 2 / 30 hodin / #dohrano
    velice obstojné pokračování které sice nemá ten wow efekt a indie kouzlo jedničky ale furt je to vynikající hra a nelituju ani minuty. grafika došla posunu jak se na dvojku patří ale zároveň si udržela nádech a styl her konce minulého tisíciletí. hudebně se posunuje, resp. tady konečně je hudba, ne jen jedna rocky-like linka ze které začnete za chvíli slintat.
    oproti jedničce se víc orientuje na okolní prostředí, zmizelo automatické slábnutí a naopak větší důraz je kladen na obstarávání peněz na obživu a time management dne. ta obživa teda tak úplně nefunguje protože pokud vhodně kombinujete zápasy, práci a následně fízlování či provoz posilovny, ke sporáku nemusíte. slábnete pouze používáním úderů ze specialních stylů, což musíte "dotrénovat" po souboji... je to prostě trochu jinak a imho víc fér, víc vás to pustí do světa a neváže vás to neustále k činkám jako v jedničče.

    příběh je opět klišé, jste syn sebe z jedničky a hledáte se v původním městě které ovšem stihlo za dvacet let prodělat težkou cyberpukiádů. jako u jedničky, popkulturní odkazy na každém kroku, jen změníme dekádu. v garáži vám parkuje tágo z pátého elementu vedle benderovy hlavy v krabici, zvuk kliknutí na mapu je zvuk tlačítek z duka3d, a dokonce sbíráte kazety s akčním průřezem devadesátek a jejich sledováním si odemykáte perky ve zvláštním stromu. potkáte postavy z předchozího dílu o dvacet let starší (penzista krokodýl ninja mě pobavil, holt pomalu stárnou jenom želvy), z krásné adriany je vaše mutr v natačkách věčně držkující z vašho teda z otcova starého gauče a závěrečný matrix a e.t. cliffhanger vás po odskoku do johnyho mnemonica už ani nepřekvapí, vic nezaspoiluju, je to ještě větší bordel než jsme doufali :)

    bojových škol přibylo, víc stromů, dokonce levelujete jednotlivé údery, je tu lepší práce se staminou a vůbec taktikou při soubojích, ale stejně si musítě vybrat jeden styl a ten preferovat. jako agi si nemůžu stěžovat. přibylo animací, činností, podzemí, frakcí... prostě dvojka jak se sluší a patří.

    drobná výtka je že ve hře není v podstatě žadný quest log takže pokud zapomenete že vám někdo něco na půl huby řekl, tak na to prostě zapomenete. předzávěrečné patnáctiminutové chození po městě kdy jsem jen poslouchal plot twist mě docela sralo. hrál jsem to na víc zátahů a vzpomenout si druhý den na to kam sem měl jít a s kým mluvit vygenerovalo zbytečné chození a čekání na správnou denní dobu (ano, některé části města jsou k dispozici v různých denních dobách).

    sumasumárum: takhle má vypadat pokračování! dobré řemeslo.
    ale doporučuju před tím jedničku jinak vás půlka příběhu a spousta narážek a humoru mine.

    VOZKA
    VOZKA --- ---
    L4MA: Já se k tomu asi v blízký době nedostanu, ale mrkni na kanál tohohle týpka, recenzovaní stalker modů je jednou z jeho náplní (má tam i playlist videí k tomu určený) a zdá se mi, že má docela vkus a dokáže popsat, jestli je mod vyhroceně obskurní a ve výsledku nehratelný pokus o extrémní umění nebo jestli to je i pro normálního člověka:

    INCUBATOR: STALKER Modding at its FINEST ! | STALKER Mods Review #4
    https://www.youtube.com/watch?v=xixdI00LpNw
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    JUNGLER: me odradily ty casty a dlouhy loadingy. Furt me to honilo ze zony do zony.
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    PALADIUS: mě to lákalo ze začátku ale postupně na mě skákaly vlaječky, který mě hodně odradily. Především pak narativ tipu, všemu vládnou zlý korporace a všichni představitelé těch zlých korporací jsou nejenom úplný dementi ale taky naprosto neschopný dementi. Po shlédnutí tohoto videa jsem se zařekl, že i zadarmo je ta hra pro mě drahá. Mimochodem tehle kanál je naprosto skvělej. Týpek dělá hodně hluboký analýzy různých her. Má tam i asi 6 hodinový video s kompletní historie videoher. Směle doporučuju.
    The Outer Worlds Critique
    https://www.youtube.com/watch?v=hr3Y7rp1cSc&ab_channel=NeverKnowsBest
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    The Outer Worlds: Spacer's Choice edition / 41 hodin / #dohrano

    Znáte to. Hra vás ze začátku strašně chytne, užíváte si každej moment, prozkoumáte veškerý zákoutí a všechno je svěží a zajímavý. Pak se ale něco stane, něco se zlomí a už ani nechcete pokračovat. Pokud se máte aspoň trochu rádi, tak jediná cesta je rushnout to na závěrečný titulky, nebo v tom ještě lepším případě vypnout, odinstalovat a nevracet se. U The Outer Worlds je to naprosto šílená ukecanost. Je tu až příliš mnoho dialogů. Jakože fakt hodně. Ale to hlavní - moc se mluví, ale nic moc se neřekne.

    U mě se to zlomilo u prvního DLC (Peril on Gorgon), kdy mi zbývalo asi 20 minut do konce a já už neměl páru, o co vlastně jde, ani mě to moc nezajímalo a jen tak pobíhat a prostřílet se ke konci je u takový hry nesmysl. DLCčka bohužel nejde hrát zvlášť, takže to musíte odehrát v rámci jedný hry a představa, že mě čeká dalších cca 5 ukecaných hodin v DLC Murder of Eridanos... No, zkrátka, otočil jsem se, nasedl na vesmírnou loď a hurá na závěrečnou misi, a další zářez do seznamu dohraných her.

    Kdoví, možná někdy načtu starší save a dokončím to i s dlcčkama, ale..no..spíš ne :))

    L4MA
    L4MA --- ---
    VOZKA: dej prosim vedet, kdybys narazil na neco kvalitniho.
    VOZKA
    VOZKA --- ---
    JORGES: Zase jestli má chuť na něco jako Shadow of Chernobyl, tak Anomaly možná není úplně to pravé. Je to v podstatě "jen" freeplay map z těch tří her s vyšší obtížností, novými mechanikami a vylepšenou grafikou, ale nemá to žádný vlastní příběh (příběh je takový převyprávěný SoC na úrovni fan fiction) a ta atmosféra je posunutá taky od SoC hodně jinam. V poslední době konečně vznikají anglické překlady různých ruských příběhových modů, které mají atmosférou i hratelností k SoC blíž, originální nebo třeba inspirované Piknikem u cesty. Ale ještě jsem sám žádný nehrál, tak nemůžu doporučit nic konkrétního.
    JORGES
    JORGES --- ---
    PSY_CHAOTIC: Jestli máš ještě chuť stalkovat, zkus https://www.moddb.com/mods/stalker-anomaly ... všechny 3 díly sešité do jedné hry
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Mafia: The City of Lost Heaven / 10 hodin / #dohrano

    Stará láska nerezaví ...

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat/asi něco málo přes 30 hodin/#dohrano
    Zase to bylo trochu podobný jako u předchozího dílu. Začátek těžkej, moc mě to nebavilo, první quest mě naprosto demotivoval, ale pak jsem to cca před tejdnem zapnul a měl problém to vypnout :) Celkově mi ale tenhle díl přijde nejslabší z celý série. Atmosféru to má pořád dobrou, ale už ne takovou. Jen 3 mapy?? Ani už mi to nepřišlo tak tuhý. Přestřelky jsou teda pořád slušný maso, ale je jich minimum. Většina nahranýho času je jen chození tam a zpátky. Příběh je vyloženě trapnej :/ Dost mě zklamal Pripyat. Čekal jsem nějakej epickej závěr, aspon nějaký vedlejší questy, rozvíjení příběhu, atmosféry a přišlo mi to tak nějak nedokončený. Trochu to na mě působí jako jiná hra než první díl. Ale ve srovnání s ostatními střílečkami, co dneska vychází je to pořád hodně dobrý :)


    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TOFI: Aha, vida. Tak tohle jsem nevěděl.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam