Metal Slug 7 (2009) / NDSi XL / 1,5 hodiny / #dohranoZ celé Metal Slug série už mi zbývá jen šestý díl. Ten jsem sice v rámci Metal Slug Anthology rozehrál, ale je v tom trochu háček, který vysvětlím až budu mít dohráno. Chtěl jsem si teď místo toho zahrát poslední sedmý díl, resp. jeho upgradovanou verzi nazvanou XX, která je na PS4/5 k dostání samostatně (původní sedmička totiž vyšla jen a pouze na Nintendo DS). Nicméně jsem musel neplánovaně odjet z Prahy na víkend pryč, takže změna plánu - v kupé EC Metropolitan jsem se nakonec opravdu pustil do původní sedmičky na mém oblíbeném vínovém DSi XL.
Tenhle poslední díl jsem nikdy nehrál, není totiž součástí kolekce Anthology, kterou jsem celou odehrál už před pár lety na PSP. Navíc já na Nintendích mašinkách obecně moc nehraju, takže to pro mě byl tak trochu zážitek :-) Na displeji DSi každopádně vypadá Metal Slug hrozně nezky (na horním; "mapu" na spodním považuju za naprostou zbytečnost), ale celou dobu mi strašně moc chyběl levý analog. Metal Slug mám prostě spojený s automaty ve videohernách a nezbytným "kvedláním" joysticku, hrát to na D-padu prostě bylo na některých místech opravdu utrpení.
Nicméně hra jako taková je samozřejmě parádní, taková pocta všem předchozím dílům. Z každého z nich je v sedmičce kousek - nějaká potvora nebo sampl nebo třeba jen sprite, který ale na první pohled poznáte. Celé se to sice hýbe i chová maličko jinak, pozadí levelů mají trochu jiný charakter (místy vypadají jako zdigitalizované low-res fotografie), ale pořád je to Metal Slug. A kurevsky těžký, řekl bych že asi nejtěžší ze všech dílů. I na mou oblíbenou prostřední obtížnost jsem už v průběhu druhé mise narazil na to, že mi došly kredity, protože to pořád hraju jako prase .-) a sedmička nemá tradiční arkádový free-play mód s nekonečným přihazováním kreditů. Tak to se ale nedalo nic dělat a musel přijít ke slovu "Unlimited continues" cheat - já jsem na to prostě zvyklý. Pak už se tím za tradiční hodinku prokousat dá, ale zapotil jsem se i tak.
Bossové jsou mechaničtí, obrovští, komplikovaní a několikafázoví. Ten poslední je nějaká robotická chobotnice, jejíž každé jedno chapadlo udoláváte zvlášť, na každé musíte trochu jinou taktikou a když se jich konečně zbavíte, tak je tu ještě hlava. To všechno za neustálého skákání po kamenech plovoucích na povrchu lávového jezera, kde se celý finální souboj odehrává. Je to naprostý masakr a nedokážu si představit, jak by se sem někdo dokázal s limitovaným počtem pokračování vůbec dostat, natož pak ještě vyhrát. A to ani když je v sedmičce k osedlání
Slug Giant - největší Super Vehicle, jaký je v celé sérii k vidění. Bullet hell je tentokrát prostě tak masivní a napředvídatelný, že často přežijete opravdu jen pár sekund a je zase po vás.
Tady sebelepší skill nepomůže, prostě musíte mít kapsu plnou drobných :-)