Metal Slug 5 (2003) @ Metal Slug Anthology (2007/2016) / PS5 / 1 hodina / #dohranoPoslední díl, který původně vyšel na Neo Geo MVS. Eri je zpátky! :-D Obecně je tu zase několik novinek, které pozorný hráč jistě okamžitě zaregistruje. Jednotlivé levely už například nejsou jedna dlouhá nudle, ale z nějakého důvodu jsou rozdělené do samostatných kratších částí. To možná bylo i dřív, ale teď jsou mezi těmi částmi v rámci jednoho levelu znatelné loadingy a to rozhodně nebývalo. Zcela jiná jsou i samotná prostředí levelů, která tentokrát prakticky vůbec nic nerecyklují z předchozích čtyř dílů. Místo tradičních "nácků" jsou tu nějací jihoameričtí partyzáni s červenými šátky na hlavách v džungli, případně vojáci v neoprénech a plynových maskách v jakýchsi stokách, takže kouzlo původních postaviček je pryč. Asi nejvíc mi v paměti utkvěl podvodní level a otravné elektrické medůzy, které se po zásahu rozpadnou na několik menších a ty pak ještě jednou.
Bossové jsou tenokrát výhradně mechaniční, tedy až na toho finálního. Tím je nějaký démon/drak nebo co to bylo, ona totiž v příběhu (ano, každý Metal Slug má nějaký příběh, ale to máte jako s pornem - ten příběh nikoho nezajímá) figuruje jakási tajemná maska z kosmu, kterou najde šaman pralesního kmene, nasadí si ji a ona ho zotročí a pak všechny kolem něj... No, asi nějak tak :-) Mezi některými levely jsou totiž animované předěly, nestyděl bych se říct cutscény, což je taky novinka, a tyhle scénky příběh nějakým způsobem vysvětlují a posouvají dál. Ale moc jim to nejde, jak je vidět. No, draka jsem teda nakonec udolal asi tak na polovinu mincí z celkového počtu, což mi v porovnání s obtížností v předchozích částech hry přišlo trochu nevyrovnané. Ale chápu, že i v roce 2003 bylo potřeba nějak luxovat kapesné nebohých teenagerů :-)
Pětka je plná několika druhů mechů, kteří vás obtěžují na každém kroku, ale ani jednoho z nich si nemůžete osedlat. Za nejpovedenější Super Vehicle tak považuju
FIAT s kulometem, ze kterého se z nějakého důvodu nedá vyskočit, takže v případě zásahu skončíte s ním (ale okamžitě dostanete nový, zase v něm sedíte a zase nemůžete vyskočit...). Fascinující byl taky
čtyřnohý robot v podzemce, ze kterého sice vyskočit jde, ale než jsem přišel na to jak, tak jsem zažil dost horkou chvilku. Jinak musím říct, že jsem byl co se týče uspokojujících masakrózních zařízení tentokrát celkem zklamán... Ale nemůže být každý Metal Slug posvícení, že!