• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Broken Sword 5 / 15 hodin / Nintendo Switch / #dohrano
    Mam serii Broken Sword velmi rad, i kdyz udrzet vysokou kvalitu prvnich dvou dilu je asi prece jenom nemozne. Jako adventura je to slaby odvar klasickych zastupcu zanru, ale jako "proste hra na klidne vecery" to byla prima jednohubka. Ocenuji integrovany system napovedy (zejmena na konci jsem proste nepochopil desifrovaci hadanky a sproste jsem si to nechal cele vyzradit skrz napovedu), libily se mi nekolikere narazky na starsi dily i setkani se starymi znamymi.

    Vedle toho musim rici, ze pribeh samotny ma super nastup (chvilemi to atmosferou pripomina Gabriel Knight), ale vlastne o nic extra nejde a konec hry je vyslovene vlazny (a zaverecna "The End" obrazovka je na muj vkus zbytecne prihlouple americka, az nepatricne). Rovnez osobnosti hlavnich hrdinu neprojdou zadnym zajimavym vyvojem (vlastne zadnym) a celkove tomu chybel nejaky presah, nejaka ta tresnicka na dortu, ktera by z pribehu o zachrane sveta udelala neco zapamatovatelneho.

    I tak jsem si z nostalgickych duvodu hru uzil a za tech par euro ve sleve to stalo. Klasicka adventura, vhodna i pro zacatecniky (cast jsme hrali s detmi a obe to bavilo sledovat a vymyslet, co dal delat), ktere lze vytykat absenci inovace, ale neni vyslovene spatna.
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    Warcraft 2 - kampaň za orky

    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    Iron Danger/ 15h / PC / #dohrano

    Někde jsem asi v rámci bundlu nasál tuhle záležitost a musim říct, že mne bavila. Fantasy příběh nic moc, rpg prvky primitivní (v podstate jen mezi misemi pridas nebo upgradnes dovednost, zadny strom, je to na pevno dane), zbrane nemenis, jen na mape sbiras obcas veci k sezrani nebo zahozeni po vzoru treba Divinity. Co je ale na tehle veci pro me nove a svezi byl system hry.
    Muzes se totiz vracet urcitou dobu v case a tvoříš si vlastní akční film. Každá dovednost má určitou rychlost a délku trvání provedení. Kdyz se neco nepovede, např. odhalí tě, netrefis se mečem, sip se ti zareje do kedlubny, tak se vrátíš o pár kroků(heartbeatů) dřív a provedeš potřebnou úpravu scénáře. Takže zlstaneš třeba déle schovaný, půjdeš jinou cestou, použiješ abilitu parry, nebo dodge proti šípu atd.. Průběh je jinak realtime, jen mezernikem nebo utokem enemáků se spustí režie.
    Občas tak vznikali fakt pěkné situace, kdy jsme si mezi figurkami forhendovali a bekendovili nadhozeneho nebožáka.
    System se nejdriv zda slozity, ale dostaneš se do toho rychle. Neni to laska na prvni pohled, ale bylo to dostatecne jine na to to zkusit a pro me to fungovalo.

    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    NARKOTIX: koukám že se mi podařilo dodat originální screenshoty... závěrečné titulky jsem krásně sladil s odehranou dobou na Steamu :D:D
    tak přidávám ještě dva obrázky :-)

    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    Blasphemous 2/33hod/SteamDeck/ #dohrano

    Tohle byla první hra, kterou jsem si zahral na SD který mi dorazil 27.12.23... trvalo mi dlouhých 5 měsíců porazit předposledního bosse... koukám na tebe Eviterno...
    dohrál jsem většinu soulsovek, ale toto mi nějak nesedlo :D docela by mě zajímalo kolikrát jsem ho šel :D

    už několikrát jsem to chtel hodit vedle do "Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec!..."

    Ale nakonec to tam je! uff

    JAMILLOS
    JAMILLOS --- ---
    TOOMIX: Co se pamatuju, tak menší lokace (hřbitov, katedrála...), rozhodně ne takový hordy nepřátel jako v SS, atmosféričtější prostředí. Pokud tě bavil SS, tohle by mělo taky. Ale už je to dlouho, co jsem to hrál.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Hele co Painkiller? Mám Black Edition, budou mě ty arény bavit? Není to moc jednotvárný? Serious Sam mě bavil, ale tam byly arény velký.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    PETRPEDROS: Max Payne mě teprve čeká a asi se na něj taky těším :-)
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    Pravidelně dohrávám hry od Remedy Max Pane kdysi dávno teď na telefonu, Alan Wake 1 naprosto super, Quantum Brake úžasné. Teď se snažím s Control a jakmile dokončím to přecházím na Alan Wake 2 a moc se na něj těším.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    ELHO_CID: Njn, nemůže se nikdo zavěčit všem :-) Já se teda snažím hrát tak nějak všechno, jinak bych nemohl přijít na to, co hrát nemám, žejo. Někdy mi nesedne celý žánr (nehraju soulsovky, sporty a realistické autozávody), někdy nějaká série a někdy třeba jen jedna hra v ní (Doom Eternal, severský GoW). Ale tak ono her je tolik, že si snad každý vybere to svoje...
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    DEEFHA: Mě ta atmosféra tehdy vtáhla a nadšeně jsem to dohrál,na dvojku se těším. Ale nejsi sám, kdo to má takhle, Hellblade nesedl hodně lidem. Což je v pořádku. Jsem rád, že dělají hry odvážně, tak že to někoho nadchne a někoho naopak odrazuje. Je to lepší než furt dokolečka točit osvědčené Forzy a Gears.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Hellblade: Senua's Sacrifice (2017/2021) / XSS / 10 hodin / #dohrano

    Když už jsem měl po dohrání Little Kitty, Big City venku Xko a všimnul jsem si, že je v GamePassu první Hellblade... Tak jsem si řekl, že to teda zkusím. Když je za rohem ta dvojka, tak abych věděl, jestli do ní mám jít. TL;DR? Vyhnu se jí velkým obloukem! :-)

    Ke hrám Ninja Theory mám nevyrovnaný vztah. Heavenly Sword mi hrubě nesedl, hlavně teda soubojový systém. Enslaved se mi naopak líbilo hodně moc. Reboot DmC z roku 2013 mám zatím v backlogu (ale prý to rozdělilo příznivce série na dva tábory). No a kromě Hellblade už nic dalšího nevytvořili. A můžu teda říct, že nudnější hru jsem snad nikdy v životě nehrál... Ano, atmosféry to má většinu času na rozdávání. Ale jen atmosféra to prostě neutáhne.

    Takhle - já to celé asi chápu, proč ta hra vznikla a jaké nese poselství. Po vizuální stránce jsem dlouho nic tak pěkného neviděl (hrál jsem na Series S a ložnicové FullHD plazmě v "Enriched" módu hry, což je 30 fps + raytracing, takže pro mě ideál). Když hraje hudba, tak je dokonalá (navíc VNV Nation pod závěrečnýma titulkama jsem fakt nečekal). Ale jinak... Jinak se tam hodně chodí, trochu řeší prostorové puzzly, občas se bojuje a pořád do toho někdo kecá. Chození je ubíjející. Puzzly jsou otravné. Soubojový systém je divný. A ty kecy jsou vyloženě protivné.

    Kdybych řekl, že jsem se u hry nebavil, tak to by asi bylo v pořádku. Myslím, že Hellblade nebylo zamýšleno jako hra vyloženě k pobavení, jestli víte jak to myslím. Ale když místo toho řeknu, že mě ta hra prostě nebavila, tak to je rozdíl a myslím, že je to mnohem horší. Vlastně jsem ji dohrál do konce jen proto, že to jednak nebylo tak dlouhé, a hlavně se posledních pár let snažím hry dohrávat. Nekonalo se ani žádné nutkání to ragequitnout, prostě jsem se jen strašně nudil. Jednou jsem dokonce usnul, nekecám :-D Jako jo, měl jsem v sobě lahvinku vína... Ale stejně.

    Tohle prostě celkově nebyl můj šálek kávy. Naštěstí to zjištění zas tolik nebolelo a navíc má Infinite Backlog na Hellblade challenge... Takže všechno zlé nakonec bylo k něčemu dobré. Jen teď přemýšlím, čím si spravím chuť :-)





    L4MA
    L4MA --- ---
    DEEFHA: naprosto perfektni! spis nejak jsem si predstavoval Stray. dohrano v GP a chtel bych nejak donatenout, ale nenapada me lepsi zpusob, nez si to koupit na Steamu.
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl / cca 15 hodin / #dohrano

    Opět jsem vyslyšel volání zóny.

    You can take a Stalker out of the Zone, but you can't take the Zone out of a Stalker...

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    UNCHARTED: The Lost Legacy/9h/#dohrano
    Tak jsem se pustil i do druhý hry z kolekce Uncharted pro pc. Od začátku mi nebyly moc sympatický hlavní postavy, ani nevim proč. Později se to zlepšilo, ale hlavně mě kupodivu tato hra bavila víc než předchozí Uncharted 4. Jediný menší mínus asi jen jedno prostředí, ale zase i díky tomu a menší délce hry to bylo tak nějak kompaktnější a dohrál jsem to bez větších přestávek narozdíl od toho předchozího dílu. Ale pořád asi mám radši Tomb Raidera a Laru :)

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    JUNGLER: Jj, byla to jedna hláška za druhou. Schválně jsem si proklikával všechny předměty, protože i jejich popisy byly kolikrát kulervoucí :-)
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    DEEFHA: Kluci mi říkaj rambo a holky kreténe 😂 tahle hláška mi zůstane zarytá do hlavy až do smrti 😂
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Horké léto (1998) / DOSBox / 4 hodiny / #dohrano

    Hraju teď první Hellblade (abych se ujistil, že to rozhodně není hra pro mě a že dvojku hrát nebudu, až vyjde), takže se potřebuju kapánek uklidňovat. Průběžně to teda střídám a Horké léto jsem měl beztak v merku už od dohrání Ve stínu havrana. Btw zjistil jsem, že Horké léto je ke stažení na webu Visiongame - zřejmě je to nějakým způsobem legalizované. Každopádně je to stoprocentně funkční plná verze, která v DOSBoxu šlape bez sebemenších problémů.

    V roce 1998, kdy hra vyšla, jsem už zařezával v mém první zaměstnání (jako COBOL programátor, což by vydalo na spoustu celkem zajímavých historek). Často byla práce hotová dřív a měli jsme tam výkonnější kompy než doma, takže jsme tam odpoledne hrávali po síti věci jako Quake II, Carmageddon, vlastní levely v Duke Nukem 3D a tak. Občas někdo přinesl nějakou novinku, kterou jsme si tam pak "namnožili" (byla tam už i vypalovačka přes paralelní port...) a pokračovali v hraní i doma :-) No a Horké léto byla právě jednou z těchhle novinek.

    Hra se mi zalíbila od první chvíle. Izer byl tehdy v devadesátkách všude, jeho Policejní akademii jsem znal nazpaměť a přišlo mi naprosto fantastické, že dabuje i adventuru. Nehrálo se to špatně, u fórků jsme se dost natlemili, nebylo to přehnaně složité ani frustrující (ačkoli na výbušnou opici se jen tak zapomenout nedá, co jen nám dalo práce na ni přijít...) a dlouhé tak akorát na zabavení. Kdybych si hru býval kupoval, tak by mi to možná přišlo málo, ale znáte to - vypalovanému koni za zuby nekoukej :-)

    A i teď po pětadvaceti letech jsem se při hraní bavil. Hlavně asi proto, že jsem si Horké léto víceméně celé pamatoval a co se mi z paměti vytratilo, na to jsem snadno přišel. Tady není žádná hromada věcí v inventáři, které by nic nedělaly, ale opravdu jen to, co díky často docela polopatickému komentáři Honzy Majera na první pohled patří k sobě. Prostě to odsýpá jako dobře vymyšlená groteska, jednotlivé úkony jsou správně střelené, ale ne úplně nelogické (věci typu "poštovní schránku nemůžeš rozbít kladivem, které máš, ale jen kamenem, který musíš najít" velkoryse pominu). Dialogy a hlášky jsou naprosto skvělé a přirozené, Izerovy anonymní i slavné hlasy byly vždycky parádní a když na ostrově potkáte kanibalského kuchaře, který hlasem Miloše Zemana prohlašuje, že je životní ztroskotanec - tak to je prostě něco, co zahřeje u srdíčka i dneska.

    No, takže tímhle jsem si jen potvrdil, že Horké léto pro mě zůstává nejlepší českou adventurou oněch mýtických devadesátých let. Nicméně je tu ještě pár věcí, které jsem vůbec nikdy nehrál, třeba Gooka. Ta mě podle popisu teda moc neláká, ale třeba až zase budu potřebovat trochu uklidnit... Tak budu vědět, co mám vyzkoušet :-)

    LEFTY
    LEFTY --- ---
    BOBESH: :D nech mě!
    Ale jako tahle hra mi neunikne.
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    LEFTY: muzes to hrat na pc, xboxu, switchi, geforce now, steamdecku a urcite toho bude este vic.das to?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam