• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    UNCHARTED: The Lost Legacy/9h/#dohrano
    Tak jsem se pustil i do druhý hry z kolekce Uncharted pro pc. Od začátku mi nebyly moc sympatický hlavní postavy, ani nevim proč. Později se to zlepšilo, ale hlavně mě kupodivu tato hra bavila víc než předchozí Uncharted 4. Jediný menší mínus asi jen jedno prostředí, ale zase i díky tomu a menší délce hry to bylo tak nějak kompaktnější a dohrál jsem to bez větších přestávek narozdíl od toho předchozího dílu. Ale pořád asi mám radši Tomb Raidera a Laru :)

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    JUNGLER: Jj, byla to jedna hláška za druhou. Schválně jsem si proklikával všechny předměty, protože i jejich popisy byly kolikrát kulervoucí :-)
    JUNGLER
    JUNGLER --- ---
    DEEFHA: Kluci mi říkaj rambo a holky kreténe 😂 tahle hláška mi zůstane zarytá do hlavy až do smrti 😂
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Horké léto (1998) / DOSBox / 4 hodiny / #dohrano

    Hraju teď první Hellblade (abych se ujistil, že to rozhodně není hra pro mě a že dvojku hrát nebudu, až vyjde), takže se potřebuju kapánek uklidňovat. Průběžně to teda střídám a Horké léto jsem měl beztak v merku už od dohrání Ve stínu havrana. Btw zjistil jsem, že Horké léto je ke stažení na webu Visiongame - zřejmě je to nějakým způsobem legalizované. Každopádně je to stoprocentně funkční plná verze, která v DOSBoxu šlape bez sebemenších problémů.

    V roce 1998, kdy hra vyšla, jsem už zařezával v mém první zaměstnání (jako COBOL programátor, což by vydalo na spoustu celkem zajímavých historek). Často byla práce hotová dřív a měli jsme tam výkonnější kompy než doma, takže jsme tam odpoledne hrávali po síti věci jako Quake II, Carmageddon, vlastní levely v Duke Nukem 3D a tak. Občas někdo přinesl nějakou novinku, kterou jsme si tam pak "namnožili" (byla tam už i vypalovačka přes paralelní port...) a pokračovali v hraní i doma :-) No a Horké léto byla právě jednou z těchhle novinek.

    Hra se mi zalíbila od první chvíle. Izer byl tehdy v devadesátkách všude, jeho Policejní akademii jsem znal nazpaměť a přišlo mi naprosto fantastické, že dabuje i adventuru. Nehrálo se to špatně, u fórků jsme se dost natlemili, nebylo to přehnaně složité ani frustrující (ačkoli na výbušnou opici se jen tak zapomenout nedá, co jen nám dalo práce na ni přijít...) a dlouhé tak akorát na zabavení. Kdybych si hru býval kupoval, tak by mi to možná přišlo málo, ale znáte to - vypalovanému koni za zuby nekoukej :-)

    A i teď po pětadvaceti letech jsem se při hraní bavil. Hlavně asi proto, že jsem si Horké léto víceméně celé pamatoval a co se mi z paměti vytratilo, na to jsem snadno přišel. Tady není žádná hromada věcí v inventáři, které by nic nedělaly, ale opravdu jen to, co díky často docela polopatickému komentáři Honzy Majera na první pohled patří k sobě. Prostě to odsýpá jako dobře vymyšlená groteska, jednotlivé úkony jsou správně střelené, ale ne úplně nelogické (věci typu "poštovní schránku nemůžeš rozbít kladivem, které máš, ale jen kamenem, který musíš najít" velkoryse pominu). Dialogy a hlášky jsou naprosto skvělé a přirozené, Izerovy anonymní i slavné hlasy byly vždycky parádní a když na ostrově potkáte kanibalského kuchaře, který hlasem Miloše Zemana prohlašuje, že je životní ztroskotanec - tak to je prostě něco, co zahřeje u srdíčka i dneska.

    No, takže tímhle jsem si jen potvrdil, že Horké léto pro mě zůstává nejlepší českou adventurou oněch mýtických devadesátých let. Nicméně je tu ještě pár věcí, které jsem vůbec nikdy nehrál, třeba Gooka. Ta mě podle popisu teda moc neláká, ale třeba až zase budu potřebovat trochu uklidnit... Tak budu vědět, co mám vyzkoušet :-)

    LEFTY
    LEFTY --- ---
    BOBESH: :D nech mě!
    Ale jako tahle hra mi neunikne.
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    LEFTY: muzes to hrat na pc, xboxu, switchi, geforce now, steamdecku a urcite toho bude este vic.das to?
    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    The Town of light/9hod/Steam/ #dohrano

    Tak tohle byla ještě trošku mín hra, než Martha... ale za to to bylo daleko silnější.
    poťěšilo pár referencí na Marthu která vyšla asi 5 let po tomhle... hrát to, tak jak ty hry vycházeli, těžko bych si toho všiml :)


    The Town of Light | Live Action Trailer | PS4

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    LEFTY: Není, no. Ale zato je všude jinde, takže si můžeš vybrat :-) Btw ten slogan je sice trochu zavádějící, ale jinak ano. Je to fakt moc pěkná hra.
    LEFTY
    LEFTY --- ---
    DEEFHA: "Little Kitty, Big City is a third-person adventure video game where the player controls a black, domestic cat that is lost within a large Japanese city."
    To je dokonalá hra pro mě. Akorát sakra není na PS! :-(((((
    LEFTY
    LEFTY --- ---
    Gone Home / PS5 / 3 hodiny / #dohrano
    V době vydání v roce 2013 asi celkem fresh, ale dnes už hodně překonaný. Přesto toho času nelituju, je to pěkná krátká story.
    Life is Strange přišlo o dva roky později, Firewatch o tři, a je tam vidět posun zas o kus dál.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Little Kitty, Big City (2024) / XSS / 9 hodin / #dohrano

    Po dvou předchozích dohraných hrách (Detroit & Okami) jsem si nutně potřeboval dát něco lehčího. Mnohem lehčího! A tahle indie novinka, která přistála v GamePassu, mi moje přání splnila naprosto dokonale.

    Jste kotě, které spadlo ze svého oblíbeného místa na parapetu z výšky několika pater. Nic se vám nestalo (jste kočka, ne?), ale nedokážete se dostat zpátky, protože nemáte dost sil na šplhání. Vydáte se tedy do ulic města a potkáte vránu, která vám poradí co dál: musíte najít a sníst čtyři ryby. S každou rybou budete mít o trošku víc síly a můžete se pustit do průzkumu i vertikálně, pořád výš a výš. Jednu rybu dostanete od vrány, když jí přinesete pětadvacet blýskavých věciček. Ty nasbíráte různě po městě, při tom potkáte jiná zvířátka a dostanete od nich další úkoly. A tak dále, prostě klasika průzkumnický sandbox se zvířátky v hlavní roli. S najazzlým hudebním doprovodem, podotýkám :-)

    Je to celé strašně roztomilé a relaxační. Nemůže se vám nic stát, ať spadnete z jakékoli výšky. Nemůže vás nic sežrat (ani těch pár psů, kteří blokují různé části města, protože na ně vyzrajete) a nic nemůžete sežrat ani vy (ptáčky, které se vám podaří ulovit, zase pustíte a necháte si jen peříčka). Lidi ve hře sice taky jsou a jsou docela užiteční, ale na to přijdete až časem (nebudu spoilovat). Cellshadovaná grafika je příjemně pastelová a celé město je zalité sluncem (i když všude tečou vodovodní trubky, takže se na spoustu míst nedostanete, protože voda vám vadí). Ve hře je spousta odkazů na typické kočičí chování a zlozvyky, takže pokud máte kočku doma, budete se celou dobu culit od ucha k uchu.

    Město nakonec zas tak "big" není, vertikální je jen trochu a jen na některých místech, takže ho za chvíli budete znát nazpaměť. Splnit hlavní úkol, tedy vrátit se zpátky domů na parapet vysoko nad městem, se vám určitě podaří za takové tři nebo čtyři hodinky (speedrun se dá za hodinu, ale k téhle hře se to vůbec nehodí). Pak vám ale vrána označí na mapě místa, kde jste zapomněli něco zajímavého, a je na vás, jestli budete pokračovat. Hra obsahuje velké množství achievementů, jejichž získání vás s přehledem zabaví na několik dalších hodin. Většina je zábavná, dva jsou trochu grind a jeden je oficiálně zabugovaný, takže ho nemám (ale nemá ho prakticky nikdo). Jinak jsem to na těch 100 % dal všechno a bylo to super.

    Jo a když se vrátíte domů, tak si kotě můžete pojmenovat :-) Ačkoli vypadá přesně jako moje aktuální kočka Lilith, nakonec dostalo jméno po mé úplně první kočce Bubbles, která umřela před dvanácti lety. Jak si ji pamatuju, tak by se jí taková hra moc líbila.





    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Chuchel/2 hodiny/#dohrano
    Taková zvláštní hříčka než adventura. Některý scénky vtipný, některý dost mimozní. Nebylo to špatný, ale ..
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Scorn / 5h / Gamepass /#dohrano
    Fascinující. Hra je vlastně takový monument nakódovaný památce H. R. Gigera. Pro jeho fanoušky má velký přesah, vzpomínám si na svou návštěvu jeho muzea ve Švýcarsku a některé skicy a náčrtky jako bych ve hře viděl ožít.
    Když si odmyslím ten vizuál, tak je to krátká, velmi pomalá, lineární adventura s pár puzzly, jednoduchými enemíky a jedním boss fighem, který mi dal zabrat, ale spíš šlo o to zjistit jak na to. Teď bych to dal s prstem v nose.

    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    ELHO_CID: Town of Light? Neslyšel jsem o tom nikdy, ale koukám že to mám v knihovně.. už to sosám :D
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    NARKOTIX: Hral jsem jejich predchozi hru, Town of Light a musim rict, ze tihle italove asi vedi co delaji a delaji to dobre. Ja nejsem velky fanda walking simulatoru, ale z tech par, co jsem hral, tak tenhle zaujal.
    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    Martha is dead/12hod/Steam/ #dohrano
    Psychologický horor z prostředí Italského venkova během druhé světové války..
    walking simulator s dobrým příběhem a slušným audiovizuálem...

    LEFTY
    LEFTY --- ---
    Tacoma / PS5 / 6 hodin / #dohrano

    Jednohubka se zajímavým provedením - na orbitální stanici, kterou máte "salvagovat" nacházíte záznamy předchozí posádky ve formátu augmented reality - takže na některý záznamy koukáte několikrát, protože seldujete různé postavy, a postupně skládáte příběh a jeho časovou osu.
    Pro šmíráky a detektivy super příběh v mild scifi settingu. Formát i příběh šlo vytěžit víc, ale napsaný je to moc pěkně a vtáhne to.
    Za 118 korun ve slevě dobrej kauf.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    DAVESADE: Však já jsem si na tebe vzpomněl :-) Jinak Okamiden mám jasně že v plánu na real HW, použiju moje oblíbený DSi XL.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DEEFHA: Gratulki! Ja jsem to "nedavno" taky dohral [DAVESADE @ Dohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!] a podle mne je to strasne dojemna hra na konci. Je zdlouhava jak cyp, ale urcite bych ji doporucil!
    Ad Okamiden - ten jsem dohral na DS v dobe vydani a mohu ho jenom vynachvalit az na presprilis nizkou obtiznost. Hrat to ale ma smysl podle mne jen na puvodnim hardware.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Ōkami HD (2006/2012) / PS3 / 58 hodin / #dohrano

    Trochu jsem váhal, jestli se tady s tím mám pochlubit. HD remaster původně PS2 propadáku Ōkami jsem totiž na PS3 začal hrát v lednu 2017, pak jsem si dal na rok pauzu, pokračoval jsem v roce 2018 a tam jsem se v srpnu na dlouhých šest let zaseknul. PSN tracking nelže, dohrát tenhle majstrštyk mi opravdu trvalo sedm let, i když to nakonec bylo "jen" 58 hodin v průběhu devadesáti herních dnů (viz poslední přiložený screenshot). Do letošního roku tak vlastně připadá jen těch posledních pět hodin, během kterých jsem se včera prokousal poslední kapitolou... Ale tak snad mi to uznáte :-) Btw. k tomu dokončení mě samozřejmě vyhecovala challenge na Infinite Backlog - tenhle web fakt doporučuju! Ale k věci:

    Když jsem Ōkami před těmi šesti lety zapíchnul, tak jsem samozřejmě nevěděl, jak blízko jsem konci - ale udělal jsem to hlavně proto, že jsem z toho všeho už byl totálně vyčerpaný. Tahle hra je totiž obrovská a příběh je tak komplikovaný a několikrát nastavovaný, až jsem si v jeho průběhu minimálně dvakrát myslel, že už prostě musí být konec... Ale on pořád nepřicházel! Jsem si naprosto jistý, že původní PS2 verzi jsem hrál (poté, co jsem na nějakém OPSM coverdisku narazil na demo, které mě naprosto uchvátilo), ale teď zpětně si uvědomuju, že jsem se tehdy konce nedobral. A to přesně z toho samého důvodu: hra je děsně dlouhá, neuvěřitelně ukecaná, plná hnusných bossů (většinu z nich musíte během příběhu porazit několikrát) a emotivních dějových zvratů - ale hlavně je strašně krásná.

    Tyhle cell-shading hry mají jednu obrovskou výhodu, totiž že prakticky nestárnou. Vizuální styl Ōkami vychází z tradičních asijských maleb tuší, což v pohybu vypadá naprosto fantasticky. Už na PS2 to pro mě byl šok, když jsem něco takového viděl, ale teprve HD remaster mi doslova otevřel oči. Děj a postavy navíc vychází z šintóismu, což je pro Evropana myslím hodně atraktivní, démoni pak čerpají z tradičního Japonského folklóru - děsivých strašidel Jókai (pokud vás tohle zajímá, tak si dovolím doporučit mangu Kitaró, kterou u nás letos vydalo Argo). Podobně vychází z Japonské klasiky i hudba, která tvoří naprosto nedílnou součást hry (a vyšla samostatně na pěti CD, kteroužto kolekci vřele doporučuju si obstarat). Všechno dohromady je to naprosto epická nálož... Která asi právě díky své náročnosti a komplexnosti totálně komerčně propadla.

    Fakt je to dlouhé. Ovládání je složité. Kromě klasického pohybu a boje na blízko je zásadní využívát magické malování tuší přes obrazovku v pozastaveném čase (těžko se to vysvětluje, tady je nějaké video z PS2 verze), což se na PS3 dá i pomocí Move ovladačů (zkoušel jsem a spíš nedoporučuju). Prokousat se vším textem je časově náročné (a číst byste to všechno měli, abyste se vyznali v komplikovaném příběhu). Nejen bossové, ale i řadové příšery jsou hrubou silou prakticky neporazitelní - je potřeba přijít na speciální taktiku, která na každého z nich platí a tu pak využívat (každý boss je vlastně takový rébus). To zase žere čas a hlavně je to místy docela frustrující. Stejně tak neustále oddalování konce a fakt, že všechny hlavní bossy, které v průběhu hry potkáte, musíte na jejím konci porazit ještě jednou.

    Když se ale přes tohle všechno přenesete, dostanete za odměnu nezapomenutelný zážitek. Naprosto zodpovědně prohlašuju, že tohle je jedna z nejlepších her, která kdy vznikla a jakou jsem kdy hrál. Přímé pokračování z pochopitelných důvodů nevzniklo; existuje sice hra Ōkamiden pro Nintendo DS, to je ale spíš takový duchovní nástupce, než přímo sequel. Ono asi opravdu platí, že dobrého pomálu - stejně si nejsem jistý, jestli bych další takovouhle nálož dokázal ještě dohrát, kdyby přece jen vznikla :-) Ale na ten Ōkamiden se asi mrknu. I když to na první pohled vypadá docela podobně, nejspíš to bude něco úplně jiného... No ale tak uvidíme.





    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam