• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    ANTICLOVEK
    ANTICLOVEK --- ---
    počítá se i takováhle hra?:)
    Hearts of Iron IV se všema DLC / 1000 hodin (za posledních pět let ehm) / #dohrano (aspoň na nějakou dobu)

    kdo má rád autistický Paradox map games, tak tohle je za mě úplnej vítěz. simulátor druhý světový (1.1. 1936 startovní datum) a/nebo různých alternativních historií, možnost hrát za jakoukoliv zemi na světě, nekonečně mnoho možností...

    + core gameplay je totální heroin, před tím jsem tkahle měl Stellaris a nebo třeba Civku 5
    + balanc boje, politiky, zásobování, výzkumu,
    + prakticky nekonečný obsah. i kdyby se člověku ohrála základní hra, tak tu jsou DLCčka a neskutečně našlapaný módy, který přinesou další stovky hodin zábavy (hlavně Kaiserreich a Road to 56)
    + miliarda možných strategií, buildů a variant, žádná hra mi nepřijde stejná
    + hrát jako demokratický Československo odmítnout Mnichovskej diktát a porazit nácky mi vždycky tak krásně pohladí u srdíčka:)
    + hra se s DLCčky a updaty dost vyvíjí a rozvíjí, takže furt je "co dělat"

    - spousta achievementů jsou totální RNG, který můžou posrat i několikahodinovej run (musí se hrát v Iron man módu)
    - neskutečně časově náročný ("ještě jeden tah/research/obsazení Polska")
    - ne úplně new user friendly - tutorial prakticky chybí, takže doporučuju nakoukat hodiny videí tipů a triků, ale hlavně ať jsou alespoň z posledního roku!:)
    - mulťák umí docela padat, což je po tolika letech fakt neskutečný (ale já hrál téměř výhradně single)
    - hra se s DLCčky a updaty dost vyvíjí a rozvíjí, takže když to člověk zapne po delší době, tak se spoustu věcí musí přeučit

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Industria/4h/#dohrano
    Docela zajímavá indie jednohubka. Je z toho cítit taková ta half-life atmosféra a příběh je taky docela zajímavej. Jen je to strašně krátký a ten svět mi kolikrát přišel tak ukrutně prázdnej, škoda. Jsem zvědavej na pokračování.


    DWAY
    DWAY --- ---
    Hades 2 / Steamdeck / 25 hodin

    Je to teda jen prvni zabiti Chronose :) Ale tak beru to jako milestone. Jinak je to bomba. Je mi az lito, ze je treba cekat rok na 1.0

    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Remnant 2 / PS5 / 83 hodin / #dohrano

    Měl jsem rozepsaných šest odstavců o tom, jak je Remnant 2 skvělej a že je to jedna z prvních důstojných, promyšlených a zatraceně chytlavých referencí na soulsovky s fanstastickým designem světů a monster, ale Nyx mi při odesílán postu vygeneroval error a znovu už to psát nebudu, tak snad bude stačit jenom to, že jsem váhal nad maximálním hodnocením.

    Pokud máte rádi souls like žánr, tak Remnanta 2 berte, protože je to audiovizuálně fascinující kousek plný zatraceně zábavných mechanik, který můžete projít jak v coopu, tak kompletně sólo a maximálně si užijete oba styly přístupu. Sice mám komplet kampaň, DLC, prošel jsem si opakovaně všechny světy, které byly díky propracovanému systému procedurálního generování pokaždé trochu jiné, ale i tak budu pokračovat dál už jenom kvůli tomu, abych potkal všechny mrchy, které čekají na konci všech těch bizarních alternativních světů.

    9.5/10

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    NARKOTIX: ...puzzly nejsou kdoví jaké a soubojový system není vůbec zábavný, ale z grafika je úžasná ... Hratelnost - Tam prakticky není... Týjo, to zní jako moje reakce na jedničku :-D Takže je to vlastně to samý jako jednička, jen v U5 místo v U4. Dobrý vědět.
    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    Senua's Saga: Hellblade 2/9hod/PC GamePass/ #dohrano

    Po 6ti letech, jsem dostal přesně to, co jsem očekával..
    Ta "hra" je fakt nádherná!! Dobře, asi to není upně hra, puzzly nejsou kdoví jaké a soubojový system není vůbec zábavný, ale z grafika je úžasná, Audio je boží (ještě dlouho budu slyšet hlasy v hlavě) Hratelnost - Tam prakticky není, ale já osobně mám tyhle příběhový walking simulatory rád!

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    DAVESADE: Dej! Myslím, že budeš nadšený :-)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DEEFHA: Hral jsem demo a okouzlilo mne to - urcite si to dam cele!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Chants of Sennaar (2023) / XSS / 13,5 hodiny / # dohrano

    Naprostá pecka pro milovníky logických adventur, složitých rébusů, reverse engineeringu, archeologie a lingvistiky. Vizuální skvost, sázející na vektorový minimalismus a estetiku à la Moebius (Sable npkc?). A v neposlední řadě i pověstná sova, která rozhodně není tím, čím by se mohla zdát být. To všechno je tahle indie hra, o které nechci prozradit víc, než je nezbytně nutné, abych případným dalším hráčům nezkazil zážitek. Btw hra je aktuálně v GamePassu.

    Takže ve zkratce: na začátku se ocitnete někde. Vůbec nevíte kdo jste, kde jste a co tam máte dělat. Někam jdete, někoho potkáte. Ten na vás začne mluvit jazykem, kterému nerozumíte (resp. "mluvení" probíhá formou bublin s textem napsaným znaky, které nedokážete identifikovat). Pokud chcete jazyku porozumět, musíte začít přiřazovat jednotlivým znakům význam, díky kterému se texty postupně stanou srozumitelnými. Musíte začít zkoumat, hledat a zapisovat si (zapisujete si digitálně do svého deníku). A to je všechno, o čem si na začátku myslíte, že hra je.

    Může to probíhat třeba tak, že narazíte na nástěnnou malbu nebo reliéf, u kterého je zároveň něco napsáno. Nápisy pravděpodobně popisují to, co umělecké dílo znázorňuje, to už tak bývá. Když takových indicií najdete dostatek, v deníku se vám objeví stránka, na které máte nakreslené různé činnosti nebo předměty a můžete k nim začít přiřazovat znaky jazyka, na které jste zatím narazili. Když správně přiřadíte všechny znaky, stránka se vám "odemkne", tzn. že se vám u použitých znaků objeví potvrzený význam (samozřejmě v angličtině). Nemůžete to dělat stylem pokus-omyl, stránka se totiž odemkne vždycky až po správném přiřazení opravdu všech znaků, které na ní jsou. Do té doby nevíte, jestli jste znaky umístili správně, a počet kombinací samozřejmě roste spolu s počtem objevených znaků a stránek v deníku.

    Musíte tedy postupovat logicky. Můžete se dívat na to, co lidé dělají, když s vámi o něčem mluví. Jak se u toho tváří, jaké mají zbarvení hlasu (negativní, veselé, křik...) a podle toho odhadovat, co asi tak říkají. Můžete objevit různé přístroje, které mají popsané ovládací prvky a když si přístroj vyzkoušíte, tak zase dokážete zjistit pár dalších slov. Můžete si zahrát několik miniher, můžete se podívat na divadelní představení. Tím vším se seznamujete s prostředím a nakonec se jazyk naučit dokážete. Vaše postava ve hře sama nemluví, ale znalost významu znaků potřebuje. Občas je totiž musí někam zadat nebo něco udělat správným způsobem, aby se něco stalo a děj se posunul dál. A že se je kam posouvat! Poměrně brzy totiž zjistíte, že ten jazyk, který se učíte, pravděpodobně nebude jediný jazyk, se kterým se ve hře setkáte a který budete muset rozlousknout...

    Víc už toho asi nechci prozradit. Podle herní doby si ale asi dokážete představit, že hra je mnohem rozsáhlejší, než by se na první pohled mohlo zdát (a než se zdálo mně samotnému na jejím začátku). Navíc je nečekaně komplexní, protože všechno, co se od jejího začátku naučíte, budete postupně využívat nejen v průběhu, ale hlavně na samotném konci. Tam se všechny sesbírané střípky vědomostí složí dohromady naprosto famózním způsobem, který mě osobně ohromně uspokojil. Takovým tím způsobem, jako když se děsně dlouho snažíte rozlousknout hlavolam a ono se to nakonec podaří. Tak tohle bylo jako N jednotlivých hlavolamů, které dohoromady tvoří jeden velký propojený rébus. Prostě uspokojení na Ntou :-)

    Pokud se chcete podívat, jak hra vypadá, tak jsem naházel screenshoty sem a sem. Asi na nich není vyzrazeno nic extra důležitého, ale pokud si chcete hru zahrát se všemi překvápky, která pro vás má připravená, tak vynechte i ty screenshoty. Ale jeden hint si přece jen neodpustím: nemusí vždycky všechno skončit v okamžiku, kdy je konec... ¯\_(ツ)_/¯ A pokud nevíte, co je to Rosettská deska, tak si to nastudujte. Bude se vám to hodit.





    STARF
    STARF --- ---
    BELIEVER: Nedavno byl dokonceny komunitni mod pro Warcraft 3 Reforged, co umoznuje hrat Warcraft 2 kampan v novem kabate. Zatim teda jen orc kampan, na human kampani se pracuje.
    Reforged sam o sobe je dost marnej, ale na tohle jsou super ohlasy a dela to z toho WC3 remaku neco, co ma i smysl hrat.

    Chronicles of the Second War: Tides of Darkness | HIVE
    https://www.hiveworkshop.com/threads/chronicles-of-the-second-war-tides-of-darkness.327574/

    Warcraft 2 - Original vs Remake (Unofficial)
    https://www.youtube.com/watch?v=68HBxBuCPxM
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Broken Sword 5 / 15 hodin / Nintendo Switch / #dohrano
    Mam serii Broken Sword velmi rad, i kdyz udrzet vysokou kvalitu prvnich dvou dilu je asi prece jenom nemozne. Jako adventura je to slaby odvar klasickych zastupcu zanru, ale jako "proste hra na klidne vecery" to byla prima jednohubka. Ocenuji integrovany system napovedy (zejmena na konci jsem proste nepochopil desifrovaci hadanky a sproste jsem si to nechal cele vyzradit skrz napovedu), libily se mi nekolikere narazky na starsi dily i setkani se starymi znamymi.

    Vedle toho musim rici, ze pribeh samotny ma super nastup (chvilemi to atmosferou pripomina Gabriel Knight), ale vlastne o nic extra nejde a konec hry je vyslovene vlazny (a zaverecna "The End" obrazovka je na muj vkus zbytecne prihlouple americka, az nepatricne). Rovnez osobnosti hlavnich hrdinu neprojdou zadnym zajimavym vyvojem (vlastne zadnym) a celkove tomu chybel nejaky presah, nejaka ta tresnicka na dortu, ktera by z pribehu o zachrane sveta udelala neco zapamatovatelneho.

    I tak jsem si z nostalgickych duvodu hru uzil a za tech par euro ve sleve to stalo. Klasicka adventura, vhodna i pro zacatecniky (cast jsme hrali s detmi a obe to bavilo sledovat a vymyslet, co dal delat), ktere lze vytykat absenci inovace, ale neni vyslovene spatna.
    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    Warcraft 2 - kampaň za orky

    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    Iron Danger/ 15h / PC / #dohrano

    Někde jsem asi v rámci bundlu nasál tuhle záležitost a musim říct, že mne bavila. Fantasy příběh nic moc, rpg prvky primitivní (v podstate jen mezi misemi pridas nebo upgradnes dovednost, zadny strom, je to na pevno dane), zbrane nemenis, jen na mape sbiras obcas veci k sezrani nebo zahozeni po vzoru treba Divinity. Co je ale na tehle veci pro me nove a svezi byl system hry.
    Muzes se totiz vracet urcitou dobu v case a tvoříš si vlastní akční film. Každá dovednost má určitou rychlost a délku trvání provedení. Kdyz se neco nepovede, např. odhalí tě, netrefis se mečem, sip se ti zareje do kedlubny, tak se vrátíš o pár kroků(heartbeatů) dřív a provedeš potřebnou úpravu scénáře. Takže zlstaneš třeba déle schovaný, půjdeš jinou cestou, použiješ abilitu parry, nebo dodge proti šípu atd.. Průběh je jinak realtime, jen mezernikem nebo utokem enemáků se spustí režie.
    Občas tak vznikali fakt pěkné situace, kdy jsme si mezi figurkami forhendovali a bekendovili nadhozeneho nebožáka.
    System se nejdriv zda slozity, ale dostaneš se do toho rychle. Neni to laska na prvni pohled, ale bylo to dostatecne jine na to to zkusit a pro me to fungovalo.

    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    NARKOTIX: koukám že se mi podařilo dodat originální screenshoty... závěrečné titulky jsem krásně sladil s odehranou dobou na Steamu :D:D
    tak přidávám ještě dva obrázky :-)

    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    Blasphemous 2/33hod/SteamDeck/ #dohrano

    Tohle byla první hra, kterou jsem si zahral na SD který mi dorazil 27.12.23... trvalo mi dlouhých 5 měsíců porazit předposledního bosse... koukám na tebe Eviterno...
    dohrál jsem většinu soulsovek, ale toto mi nějak nesedlo :D docela by mě zajímalo kolikrát jsem ho šel :D

    už několikrát jsem to chtel hodit vedle do "Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec!..."

    Ale nakonec to tam je! uff

    JAMILLOS
    JAMILLOS --- ---
    TOOMIX: Co se pamatuju, tak menší lokace (hřbitov, katedrála...), rozhodně ne takový hordy nepřátel jako v SS, atmosféričtější prostředí. Pokud tě bavil SS, tohle by mělo taky. Ale už je to dlouho, co jsem to hrál.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    Hele co Painkiller? Mám Black Edition, budou mě ty arény bavit? Není to moc jednotvárný? Serious Sam mě bavil, ale tam byly arény velký.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    PETRPEDROS: Max Payne mě teprve čeká a asi se na něj taky těším :-)
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    Pravidelně dohrávám hry od Remedy Max Pane kdysi dávno teď na telefonu, Alan Wake 1 naprosto super, Quantum Brake úžasné. Teď se snažím s Control a jakmile dokončím to přecházím na Alan Wake 2 a moc se na něj těším.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    ELHO_CID: Njn, nemůže se nikdo zavěčit všem :-) Já se teda snažím hrát tak nějak všechno, jinak bych nemohl přijít na to, co hrát nemám, žejo. Někdy mi nesedne celý žánr (nehraju soulsovky, sporty a realistické autozávody), někdy nějaká série a někdy třeba jen jedna hra v ní (Doom Eternal, severský GoW). Ale tak ono her je tolik, že si snad každý vybere to svoje...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam