FRIZER: kontra! :D
Ghost of Tsushima Director´s cut / PC / 97 hodin / #dohradnovsichni jsou mrtvi Jine. mama, tata, kamos z detsvi Ryuzo, kovar Taka, vsichni mongolove, roninove, banditi, prasata i medvedi.
samanka z Iki ostrova je taky mrtva. ano i Khan. i strycek Shimura je mrtvy, vsichni jsou UZ MRTVI JINE!
jsem chronicky nedohravac, takze nejvetsi poctou kterou muzu hre udelit je, ze ji ne jen dohraju, ja ji vyzobam! ani otaznicek na mape nezustal.
mam vsechny mece, haiku, oltare, chramy, proste vsechno. od zakoupeni jsem skoro nic jineho nehral. jen na sbirani zastav a kompletovani celenek jsem se vykaslal, to uz by byl fakt autismus :)
k cemu to prirovnat, je to jako read dead redemption riznute zaklinacem 3 a ponechane v laskave peci akiry kurasawy. trek to yomi z toho uplne smrdi.svet je oproti zminenemu rdr2 prazdnejsi ale zatracene rozsahlejsi. a uz to ze to srovnavam s dvema legendama za neco hovori. hra se celou dobu drzi na podivuhodne hranici jeste-ne-kyce at pribehem tak prostredim. na pet let starou hru ktera si fest vypomaha svetlem a stiny tam kde absentuji modely a textury, nabizi malebna zakouti, nadherne vyhledy a proste je to cele k sezrani (ted pri psani na to koukam, ja tyvole vyfotil stosedesat screenshotu! totalni rekord). soubojovy system je neco mezi assasins creen prvnich dilu a batman arkham asylum ackoliv to nema ten zavedeny rytmus a clovek se obcas musi poradne ohanet. lehci rpg rovinu ktera vam odemyka ruzne neblokovatelne utoky a hlavne ctyri bojove styly proti mec/stit/kopi/prerostle-hovado je radost objevovat. stejne tak vylepsovani gearu, barveni... proste och.
boj je vubec radost, z Jina se postupem stane chodici japonske baletni reznictvi a i po temer sto hodinach se to proste neomrzelo. at souboje s vice protivniky nebo jeden na jednoho, kdy se hra prepne do pohledu skoro-ze-strany. po dokonceni hry jsem si vsechny souboje z questu six blades of Kojiro hodil jeste jednou. ano, az takhle! :)
na druhou stranu, a budu si remcat! na pc portu chyby jsou. nektere jsou uz vyresene, treba vypadky textur kuze. nektere jsou zabavne, dvakrat se mi stalo ze jsem vyvrazdil tabor, stojim uprostred deseti mrtvol, pusti se cutscena a v prvni vterine se nepratele objevi stojici a znova instante vsichni umrou :) pripadne sedlak, ktery vesnici sverepe okopava drevenou podlahu uvnitr domu. jine, jako prolinajici se objekty, nebo ptak tvrdosijne letici proti zdi, vyvolaji usklebek. jednou jsem musel restartovat quest ktery se sekl a skript nezareagoval (musel jsem dogooglit). zadna hruza, ale cekal bych ze tohle uz bude osetrene kdyz se nestydi rict si o 60 ecek... a trosilililinku me mrzi ze nebyl vetsi duraz na linku samurai a jeho cest vs ghost a traveni nepratel a s tim nejak spojene vetveni pribehu, tj. znovuhratelnost za hodneho/spatneho. v podstate je jedno jestli kuchate nepratele ve stinech nebo je cestne zvete na souboj, vyusteni pribehu ani hratelnost to neovlivni. za celou hru byla jedina skutecne 'moje' volba v jedinem questu, zda zachranim manzela vesnicanky, nebo vesnickeho mnicha.
sumasumarum: nejlip utracene penize za posledni dobu. necham si to uzrat a vratim se k tomu v newgame+ rezimu. skvost. a pak ze nejdou delat rozsahle singleplayerovky!
takze nemilej nezlatej ubisofte, uz ted si muzes strcit toho sveho dvoumetroveho cernoskeho samuraie doprdele! :D
for the Ghost!
... ale ta nemoznost prekstakovat dialogy, zvlast u stopadesate stejne animace dekujiciho vesnicana zachraneneho ze spraru mongolu nahodne po ceste, to je fakt k posrani, to rozhodne ano.