The Room (2012/2014) / Steam Deck / 4 hodiny / #dohranoAktuálně už čtyřdílná série puzzle-solving her
The Room mě úplně minula. Původně totiž všechny hry vycházely jen pro mobily (na mobilu prakticky nehraju) a nejdřív pro iOS (jsem z opačného tábora). Nicméně když jsem objevil IB challenge
What's in the Box?, tak mě ty hry docela zaujaly. Puzzle já totiž rád, a tyhle navíc měly být prostorové. Když jsem nakonec zjistil, že celá série už je i na Steamu a aktuálně za osm éček všechno komplet, tak nebylo co řešit.
O hře (resp. o hrách, protože už hraju dvojku a je to pořád to samé) se toho moc říct nedá. Je tam sice nějaký tajemný jakože příběh, který se vám odhaluje ve formě starých dopisů, ale není moc důležitý. Dopisy a další indicie nacházíte během řešení komplikovaných 3D hlavolamů. Ty jsou obvykle ve formě nějakého boxu nebo truhly či krabice, do které se musíte dostat, většinou odemčením zámkového mechanismu. Jsou tu ale i puzzly jiného druhu (skládání částí, různé přesouvání, mačkání prvků ve správném pořadí, hrátky se světlem atd.) a navíc máte k dispozici brýle, kterými vidíte svět kolem sebe takříkajíc v jiných barvách (je to jakýsi pohled do alternativní reality, ve které zase musíte řešit nějaké další úkoly). Jakmile rozlousknete jedno puzzle a něco otevřete, najdete uvnitř něco jiného a můžete začít zase zkoumat, jak se s tím zachází. To je všechno.
Zajímavé je, že všechny ty 3D puzzly jsou naprosto precizně vymyšlené, z hlediska fyziky se chovají úplně reálně a vlastně by mohly existovat ve skutečnosti, protože nevyužívají žádné "nadpřirozené" prvky. Jsou to prostě funkční 3D modely skládaček a strojků, které do sebe navzájem zapadají. Vlastně se ale není čemu divit, protože studio Fireproof Games, které za sérií
The Room stojí, původně fungovalo jako externí dodavatel 3D assetů pro různá jiná vývojářská studia. Mají tedy v tomhle směru bohaté zkušenosti a na jejich hrách je to opravdu vidět. Na další díly se moc těším, je to bezvadný večerní relax. Doporučuju!
