• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    South of Midnight / PC / 24 hodín / #dohrano

    Stojí za to zahrát si to kvůli vizuálu, voice actingu, hudbě a designu světa.

    Hlavní příběh je dobrý, ale nesedlo mi, že hlavní hrdinka bez nějakého divení nebo emocí akceptuje, že se najednou propadla do pohádkového akčního světa. Prolínání všedního a fantaskního pokračuje během celé hry, ale ona to vůbec neřeší. V druhé půlce jsem začal mít dojem, že jsem to celé asi špatně pochopil a hra se už od prvních okamžiků odehrává v alternativní verzi amerického Jihu, která se hodně podobá tomu našemu, ale nadpřirozeno je v ní úplně normální. Nebo to bylo takhle neurčité cíleně? Každopádně ten rozdíl mezi tím, jak dění vnímala hlavní hrdinka, a jak jsem ho vnímal já, mi bránit v tom se s ní sžít.

    Souboje jsou průměrné, parcoury a puzzly jsou strašná bída, něco tak prostinkého a nenápaditého jsem už dlouho nehrál. Totéž platí o hledání „skrytých“ míst s collectables.

    Banalitu těch posledních dvou složek jsem vnímal o to intenzivněji, že jsem souběžně hrál Dungeons of Hinterberg, ve kterých je tohle udělané smysluplně a zábavně.

    Nějaké bugy byly, v jedné cut scéně bylo jedno NPC neviditelné (vidět byl jenom jeho zapalovač a cigareta) a v jednom boss fightu se mi nespawnul předmět, bez kterého ten boss fight nelze dohrát. :-(

    South-Of-Midnight-18-04-2025-20-35-18
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    CLAVEN: Já dohrál PoE 1 asi týden před Avowed a je to přesně tak, jak říkáš - v obou hrách je hlavní téma náboženství/bohové/víra, což je něco, co mi přijde zajímavé jako součást košatého lore (který mají v tom světě vymyšlený pěkně), ale jako námět hlavní dějové linie to je pro mě velmi nezajímavé. Pak na člověka bohužel nefungují ani velká odhalení a příběhové zvraty, protože jsou mu prostě šumák.

    A teda je tam ještě jeden společný rys, z geopolitického hlediska se jak v PoE 1, tak v Avowed řeší americká historická zkušenost (původní obyvatelé, různé vlny osidlování různými kulturami, jejich soužití, paternalistické impérium...). Což je pro mě zábavnější než náboženství, ale přišlo mi to jako opakování (což je můj problém, protože jsem hry vzdálené od sebe 10 let hrál těsně po sobě).
    TOFI
    TOFI --- ---
    Star Wars: Outlaws / 32 hodin / PS5 / #dohrano

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    GULAZ: áno, aj ja som sa do toho trochu nútil v niektorých segmentoch. Proste ma tie náboženské dilemy moc nebrali, ale dneska, keď som sa na to sťažoval na cigarete Zarekovi, uvedomil som si, že už aj Pillars of Eternity 1 a 2 sa točili okolo náboženského lore Eory. Takže problém je skôr v mojom prijímači, mohol som to čakať aj od Avowed.

    Ale moc som s tým nevajboval teda, ako by povedali gen Z.
    GULAZ
    GULAZ --- ---
    CLAVEN: Taky jsem to dohral nedavno a ze zacatku bych tomu dal 9, ale od pulky se mi to prejedlo a docela jsem se do toho nutil. A konec jsem vylozene rushnul.
    Grafika krasna, zadny bugy, pribeh dobrej a bylo znat, ze rozhodnuti maji urcity vliv na budouci udalosti.
    Co mi moc nesedlo, ze od prvni tretiny jsem mel az do konce jeden loadout a ten jsem jen vylepsoval. Nebylo potreba ho menit.

    Celkove fajn RPG, ale asi uz si ho nikdy znovu nezahraju.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Avowed / XSX / 74 hodin / #dohrano

    Ale jo, bolo to okej. Príbeh točiaci sa okolo náboženstva ma úprimne veľmi nechytil, ale záver bol dobrý, grafika pekná, prostredie rôznorodé, kúzla kúzlili, pušky puškovali a potvory potvorovali.

    Akurát som nebol veľký fanúšik toho upgrade systému na vybavenie, ale čo sa dá robiť. Silných 8/10 regardless, je to pomerne poctivé RPG.

    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    SALVATOR: tak ja dělal ve směs hlavni linku a pak Yokai, protoze mi prisli pekne originalni. Hral jsem to v druhe pulce hry s mapou na webu, protoze sice hraju rad, ale nerad ztracim cas vatou v podobe hledani, kde je jaka soska na pomodleni. howlongtobeat.com rika ze main za 11 a se sidama 22h, tak jsem nekde uprostred
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    DEEFHA: To bylo super, ta změna rytmu a atmosféry taky hodně pomohla! Účinkem bych to přirovnal k části v klášteře v KCD.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    SALVATOR: Dal jsi i to DLC ve škole? To se mi na tom celým líbilo snad nejvíc :-)
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    DEEFHA: No jednak škoda, právě už kvůli tomu, jak nádherně to vypadá a jak zajímavý to je settingem obecně, jednak těma vedlejšíma questama a chore aktivitama člověk leveluje, ať už to jsou XP za duše a questy, nebo náramky za vyčištění bran. Nevim, jestli bych endgame zvládnul, kdybych se do toho "vedlejšího" obsahu tolik nepoložil.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    SALVATOR: Main quest by za těch dvacet hodin asi šel, ale přišlo by mi to škoda. Já v tom nechal 60+ na platinu a bavil jsem se celou dobu. Repetitivnost mi nevadí, já jsem tenhlencten chore typ :-)
    SALVATOR
    SALVATOR --- ---
    Ghostwire: Tokyo / PC / 77h / #dohrano

    No, naštěstí to bylo dostatečně zábavný, abych to dotáh do konce a hodně tomu pomohlo, že se mi fakt líbilo, jak to vypadá, ale i když to Bethesda jen vydávala, tak to v mejch očích trpí tím, čím spousta her od Bethesdy: mapa jak kráva a úplně na každým kroku namrdáno ikonkama nějaký aktivity, který sou ale v 90 % případů těžce repetitivní. Sem jdi, zlikviduj enemáky, najdi tohle, tohle a tohle, vyčisti bránu. Sem jdi, zlikviduj enemáky, najdi tohle... Dost to zachraňujou taky hodně variabilní vedlejší questy a neobvyklej setting využívající nám poměrně exotickej folklor.

    Mimochodem naprosto nechápu, jak to někdo může prolítnout pod 20 hodin, jako třeba kolega BIMBAS.

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Still Wakes the Deep / PC / 6 hodin / #dohrano
    Docela překvapení, čekal jsem temnější walking simulátor a vyklubal se z toho slušnej horor. Jen se mi klasicky líbila víc první polovina, když člověk ještě moc netuší, oč se vlastně jedná. Ale ve výsledku i tak dost dobrý :)

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    PALADIUS: ja som hral ITT trikrát s rôznymi ľuďmi, z toho prvý raz s manželkou, ten príbeh fakt nebol dobrý.

    Ale v Hazelight hrách je príbeh dôležitý asi ako v pornofilme, takže cajk.
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    CLAVEN: YMCA, na It Takes Two byl super právě ten vývoj postav, a jak si ti dva k sobě postupně zase našli cestu, když si uvědomili, že potřebují jeden druhého. No a podle toho s kým hraješ je ten příběh důležitý více, nebo méně. K hratelnosti - Split Fiction mě totálně odstřelilo právě tím závěrečným boss fightem a vlastně mě napadá, proč tuhle mechaniku "prolínání" nevyužívali trochu víc, protože to jsem fakt prožil s otevřenou hubou.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    PALADIUS: YMMV, lebo mne sa viac páčil príbeh SF, v ITT bol vyslovene cringe a obe postavy mi liezli na nervy.
    Ale iste sa zhodneme, že tieto hry sa hrajú pre fantastickú hrateľnosť a nie pre príbeh.
    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Split Fiction / 20 hodin / #dohrano

    Borci z Hazelight Studios potvrdili, že příběhové co-op akce fakt umí a těžko v tomhle žánru mohou hledat konkurenci. To dokazují nejen vysoké prodeje (na steamu peak bezmála 260k), ale i extrémně kladné recenze, které se pohybují okolo 97-98%. Je to zkrátka takový dospělejší a akčnější brácha It Takes Two, byť ty akční scény nejsou tak originální a místy začnou spíše splývat. Vizuál je ale naprostá bomba a díky opravdu povedené optimalizaci mi to na 4K televizi běželo okolo 120fps.
    Výhrady bych mohl mít snad jedině k příběhu. Hrdinky bohužel nejsou nijak výrazné, motivy a emoce jsou kýčovité, až tlačené na sílu. It Takes Two bylo takové uvěřitelnější a procítěnější, že člověk i tu slzu dojetí na konci uronil. Každopádně Hazelight studio si zaslouží pozornost, protože to dělají opravdu dobře a funguje to.

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    South of Midnight / XSX / 10 hodín / #dohrano

    Grafika veľmi pekná, príbeh a Southern folklór zaujímavý, design postáv na jednotku.
    Bohužiaľ hrateľnosť priemer, boje dosť repetitívna nuda (s výnimkou boss fightov), ale zase sa dajú preskočiť. Na druhú stranu, žiadne bugy.
    7/10

    KULHY
    KULHY --- ---
    TAP: Please no! :) Na Playdate mám hrozný FOMO. Krásnej kousek hardware i pěkný hry a toolkit.
    TAP
    TAP --- ---
    Casual Birder / 2h / Playdate #dohrano

    První Playdate zářez. Jedna z her Season 1, který bych si rád poctivě prošel všechny. Hrozně rád bych tady vysvětlil, co Playdate je, co je jejich herní sezóna a co za ulítlej ekosystém to všechno je, ale zatím nemám slov, postnu tady nějaký ilustrační odkazy. Ve zkratce konzole od Panicu, co se po 20 letech v dev a indie game publishing (Untitled Goose, Arco, Thank Goodness You're Here...) branži rozhodli nadělit si dárek - vlastní střelnou konzoli s klikou.

    Casual Birder je malá vtipná adventura, která vypadá jako typická plochá rpgmaker záležitost. V momentě, kdy ale ve hře vytáhnete foťák, pochopíte twist (pun intended) - pomocí kliky konzole ovládáte hloubku ostrosti objektivu. Přes hledáček foťáku tak dostává prostředí skutečnou hloubku prostoru, a gameplayem se stává ostření poletujících opeřenců. V kontextu Playdatu asi jedna z "větších" her, co jsem zatím zkoušel byly věci na pár minut, resp hříčky na vyhánění highscore v žebříčcích.

    Btw Playdate zvedl nedávno cenu, ale nabízí (pod podezřele utajeným linkem) refurbed kousky za příznivější obnos, ale počítejte s ostrým clem a poštovným. Každopádně ano, když jsem si ho takhle pořídil já, můžete i vy.
    Playdate Store
    https://play.date/shop/playdate-refurbished/

    Panic, Playdate, Infinite Independence - MinnMax Spotlight
    https://youtu.be/ZSZcJH0ewKw?si=5TCT4dm8B7lc8B9o


    Panic Podcast: Season 1, Episode 6: The Story of Playdate
    https://youtu.be/z3lREw_gf8E?si=abbZ44iOzCZj6TPp


    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam