• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    CIVETTA
    CIVETTA --- ---
    Clair Obscur: Expedition 33/40 hodin/#dohrano

    Gaypass se hodí, hráno na Pc.
    Ale jooo, moc pěkná grafika a dokonalý soundtrack co nedostanu z hlavy!!! Asi jako Xeno X, ten je v mozku taky zarytý navždy. Nějaké challenge jsem nechala, ale jinak poměrně poctivě hledala a likvidovala co se dalo. Souboje super, i když jsem nejsem fanda quick time blbostí. Jen nevím, jestli jsem spokojená s tím koncem.... Tak jako tak jsem si užívala :) 4,5 kadibudky z 5 bych dala
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Plus teda Expedition 33 má party, ktorej jednotliví členovia sú asi 1000x viac likeable ako celý cast Baldur's Gate 3.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Clair Obscur: Expedition 33 / XSX / 45 hodin / #dohrano

    Och, toto bola asi moja zatiaľ druhá najobľúbenejšia hra tohto roku a obrovské pozitívne prekvapenie. Vynikajúca autorská vízia, príbeh, ktorý má čo povedať, dychberúci visual design a hudba, ktorá nemá žiadne právo byť takto dobrá. Dohral som to do dohrana, lvl 90, takmer všetok optional content vrátane challenge "endless" veže.

    9.9/10 (0.1 dole za skákacie/parkúrové pasáže, ktorých je tam síce asi 5, ale je to presne o 5 viac, než by v hre s takto floaty pohybom malo byť.)

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    Dead Island 2 /PC / 45,5 hodin / #dohrano
    Po vydařený zombie rubačce Dead Island jsem teď rozehrál a dohrál i druhej díl. Graficky je to samozřejmě uplně někde jinde, ale jinak skoro ze všeho jsem měl pocit takovýho dejavu. Prostředí mi přišlo hodně podobný naopak asi mín variabilní. Je to prostě pořád jen město. Ale asi víc variabilnější je útok aneb jak zabít zombíka na 1000 a 1 způsob :) Zhruba do 3/4 hry jsem se snažil plnit i vedlejší úkoly, než mě přestal boj bavit a ono ty vedlejší úkoly o ničem jinym nejsou. To je jen ve smyslu dojdi tam a tam a pak 10 minut likviduj všechno, co se na tebe řítí. Pak už jsem na zbytek ostatních vedlejších úkolů rezignoval a vzal to přímo po hlavní příběhový lince, která je na béčko vcelku slušná :)


    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    DEEFHA: Hele "nepatri" to sem... ale diky za to.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Velvet 89 (2024) / Steam Deck / 1,5 hodiny / #dohrano

    Připomínka Sametové revoluce ve formě hidden object game (resp. hidden person aneb Where's Wally na přelomu dějin). Už to tady dohrál kdekdo, takže to asi nebudu víc komentovat. Snad jen že v roce 1989 mi bylo jedenáct let, což bylo přesně tak akorát na to, abych pochopil, že jsem měl ohromné štěstí. I když u nás na maloměstě všechno probíhalo úplně jinak, tak to prostě do budoucna znamenalo, že jsem v socialismu prožil jen tu část života, na kterou stejně v průběhu dalších událostí zapomenu. Přesně tak se nakonec i stalo a jsem za to moc rád.

    Nicméně kdyby ta revoluce tehdy byla trochu míň sametová (ze strany "revolucionářů"), tak jsme dneska ty zkurvené komunisty nemuseli mít tam, kde i po těch pětadvaceti letech pořád jsou. Někdy trocha násilí prostě neuškodí. Nejhorší na tom je, že až se to za chvíli zase otočí na druhou stranu, tak oni se s tím párat nebudou.

    Ale to sem nepatří.





    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Half Life: Opposing Force / 10 hodin / PC #dohrano

    Tuto hru jsem dohral jedinkrat v zivote a to v dobe vydani - a moc se mi libila. Chvilemi mi dokomce prisla lepsi, nez puvodni Half Life - prostredi je vice komplexni, nove zbrane zajimave a interakce s vojaky mi prisla velice vitanym a necekanym doplnkem. Atmosfera super, obtiznost tak akorat, sekce na Xenu v podstate anulovany - proste mi to sedlo.

    Tedka mi ale hra prijde, ze zestarla dost blbe. Uz prvni Half Life s odstupem casu poztracel vetsinu sveho lesku a primarne motivuje jenom nostalgie. No Opposing Force ukazuje svuj vek jeste vice. Puzzly jsou prilis primitivni, souboje repetetivni a i ty nejtezsi pasaze neni problem odehrat pomoci magnumky, ktera umi trefit jen jediny trojuhelnik cile a po dvou vystrelech povoli i silnejsi skvadry nepratel. Neni v tom zadna elegance - vyzadovany skill se vice blizi klasickemu Quakovi, nez-li akcni adventure. U simulatoru vojaka je to pochopitelne.

    No asi nejhure dopadla interakce s vlastnimi vojaky - atmosferu to dokresluje dobre, ale prilis rychle cloveku dojde, ze jsou naprosto k nicemu a krom povinnych pasazi jsem je proste nechaval stat na miste a ignoroval.

    Hudba, grafika a celkovy design je porad velmi dobry, na to si nemohu stezovat - cele to dava hlavu a patu a hru jsem dohral vlastne rad. Ovsem z vedomim, ze k teto se asi nikdy v zivote uz nevratim (a neni mi to lito). Nekdy ty midgeny proste nezestarnou dobre. Uvidim, jestli dostanu chut na Blue Shift.
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    CLAVEN: to je možné. Já to tam prostě nevidim.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    BIMBAS: och, tak moja recenzia bude teda naozaj veľmi odlišná, už som pred koncom a dal by som bez preháňania 9.9/10
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    Clair Obscur: Expedition 33 / 31h / PC / #dohrano

    Nebudu kolem toho chodit dlouho. Je dost recenzí na tuhle hru. Mne ucarovala hudba a nevsedni zápletka už při spatření prvního traileru. Po jejím rozvázání a pochopení? jsem trochu vystřízlivěl, ale i tak davam hře 7/10.
    Plné hodnocení nedám protože mi nesedl system jrpg a quick time mechaniky. Nesedla mi vizuální stránka hry. V recenzích slýchám, že je to krásné. No ono je, někde v lese na paloučku, nebo u ohýnku, ale pak zjistite, že celá ta kulisa je strašně prázdná, koridor, monstra poměrně ošklivá a celé jak sešité z Alenky v říši divů, Sack boye a zbylých assetů z Dark souls. Přišlo mi to jako sýrový popcorn. Takové nic v puse s velkým očekáváním. Alespon jsem si olízl prsty. Příběh hezký, ale týjo, mohli tam dát pointově něco uchopitelnějšího.
    Každá postava má trochu jinou mechaniku, navzájem se efekty potkávají a proplétají, takže je z toho celkem dost variací. Já už ke konci jel rovně do cíle, protože me nebavilo řešit nic kolem. Asi v polovině hry jesem přepl na nejsnažší obtížnost, protože mi nepřišlo zábavné minout o pikosekundu úskok/parry a být instantně mrtvý. Rozdíl v obtížnosti šel bohužel rapidně dolu a výzva to už skoro nebyla. Jestli jsem opakoval "jednu !" bitku od té doby. Některé úseky hry jsem probíhal a obíhal nepřátele, protože me nebavilo delat 10x to samé (pain jrpg světů, nedohráíl jsem kvůli tomu ani Ni No Kuni). Nejzábavnější charakter a nejvyšší dmg deal jsem měl se Sciel. Za Gustava by měl dostat někdo za uši.

    TOFI
    TOFI --- ---
    Hogwarts Legacy / 24 hodin (hlavni pribeh, zbyva mi ale jeste spousta sidequestu) / PS5 / #dohrano
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    CROME: Vážení televizní diváci, Hemalu já vyženu! :))
    CROME
    CROME --- ---
    ERRTU: No ale zas jim tam v TV hlasi Fryba!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    FYI měsíc duben je za námi, byla provedena pravidelná kontrola údajů https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/ .
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    NARKOTIX: Cvikr ftw! :-D
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    Whispers of Prague: The Executioner's Last Cut / 6 hodin / PC / #dohrano

    po fakt dlouhé době jsem zkusil adventuru. a jsem rozpačitý. tentokrát otočím pořadí a začnu částí A budu si remcat :)

    první půl hodinu jsem se musel docela přemáhat a nutit. na první dobrou to vypádá, že dostáváte něco jako flashovou hru z doby před jednou dekádou, případně něco čeho jsou stohy v googleplay a appstoru. grafika je kýčově přebarvená a komiksově sladká, hudba doslova výtahová, příběh paperbackový brak o tajných stoletých řádech, popravčích mečích, rituálech... to celé se údajně odehrávající v Praze ze které jsem poznal tak akorát (snad) Malé náměstí (to trojúhelníkové vlevo od Staromáku). nechci být škarohlíd, ale až jsem si musel ověřit že studio fakt sídlí v Praze. například to zelené údolí u ípáku bych fakt rád viděl v reálu.
    většina 2d obrázků na kterých si můžeme zvýraznit aktivní, sebratelná, nebo prozkoumatelná místa, je statických jak šutr, maximálně někdě bliká světlo nebo běží mrak. dialogy v češtině působí fakt děsně strojeně a neuvěřitelně. a taky je to tzv. zákeřná adventura. některé eventy jako duležité telefonáty se spustí čistě v momentě kdy odejdete dost daleko od lokace kde je ten kdo vám volá. když s nim kecáte na přímo, nezmíní se, snad že by se červenal, počká až budete tři okna daleko a pak vám teprve zavolá. lahůdka je taky rozhovor, ve kterém musíte odpovědět na tři otázky po sobě pokaždé jednu správnou ze tří možných odpovědí, aniž vám hra dá jakkoliv najevo že se to od vás očekává. tady sem musel fakt lovit na netu. vůbec dost často zakysnete na potřebě na konkretním okně udělat konkretní věc takže kýble backtrackingu a zkoušení všeho na všechno.

    na druhé straně stojí celková podivuhodně příjemná atmosféra, zajímavý nápad se smartphonem (btw lidem si musíte říct o číslo, pak jim můžete volat o rady) nebo vaši asistenční AI. taky pokládám za důležité zmínit, že celou hru dělali dva lidi (a podle titulků testovala celá rodina Rachůnkova :D) plus hudebník plus grafička. hra se nevyhla faulům které bych v tomto století už neočekával, nicmeně po počátečním překousnutí jsem se jí propotácel do konce a nezazdil ji v půlce, což u mě přeci jen něco znamená, protože nedohraných titulů mám oproti dohraným, stohy. celé je to jako návrat o deset patnáct let nazad. v něčem v dobrém, v něčem moc ne.

    sumasumárum, už jsem utratil deset eček za větší kraviny a proplítval šest hodin nudněji.

    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    Kingdom Come: Deliverance II / 150hod / Steam / #dohrano

    Majstrštyk

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    The Invincible / PC / 7,5 hodin /#dohrano
    Sice se jedná zase jen o walking simulator, kterej má pomalej rozjezd, stojí to fakt za to. Start je pomalej, ale potulování se po cizí planetě, průzkum a objevování tajemství, co se tam vůbec děje, žene člověka pořád dál. Poslední zhruba třetina hry, to už je docela jízda a nedá se to jen tak vypnout, než přijdou závěrečný titulky. Parádní příběh, skvělá atmosféra. Mohlo by vycházet víc takových atmosférických her dle klasických sci-fi :)

    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Call of Duty: Modern Warfare II (2022) / 10 hodin / #dohrano

    Od doby, co se CoD vydalo čistě mutliplayerovým a battleroyalovým směrem, jde tahle série úplně mimo mě. CoDko jsem měl rád kvůli kampaním, na které vzpomínám dodnes - ať už na původní série Modern Warfare (a jejich povedené remastery), Black Ops, a samozřejmě nejoblíbenější World at War, který mezi hráči nostalgicky rezonuje dodnes. Takže když na mě v Gamepassu vyskočilo CoD MW2, myslel jsem si, že je to právě ten původní remasterovaný díl a chtěl si na něj zavzpomínat. Porod ale byla už samotná instalace, protože s velikostí okolo 400gb(!!!) se vám to do PC snaží mimojiné nacpat Warzone, MW3 MP, BO6 a řada nesmyslných must-have doplňků a packů, který člověk musí postupně vyškrtnout, pokud si nechce zapráskat půlku disku jen tímhle balastem...Samotná hra se pak spouští poměrně dlouho - ne kvůli loadingu nebo shaderům, ale nejprve se spustí ingame launcher, ve kterém se teprve vybírá co chci hrát, načež launcher spadne a s trochou štěstí se konečně začne načítat kampaň. Nepomáhá tomu ani žalostný technický stav. Když nepočítám občasné grafické glitche, tak hra ráda a často padá a tenhle proces zdlouhavého spouštění si člověk tedy musí protrpět víckrát. S mírným skepticismem jsem se konečně opřel do hraní a ke svému překvapení během dne odehrál poměrně slušnou, akcí nabitou lineární střílečku, "tak, jako dřív". Což je po všech openworldech s tisíci POIkama a otazníčkama docela příjemná změna. Tak snad časem do gamepassu přidají i MW1 (2019), nebo BO Cold War :)

    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    South of Midnight / 15 hodin / #dohrano

    Fajn nenáročná příběhovka na víkend. Vizuál ok, výborný soundtrack!, souboje takové mdlé minutkové areny. Ocenil bych více promyšlených puzzlů a skákaček. Nebýt gamepassu, asi bych na něco takového nikdy nenarazil a už vůbec nekoupil.

    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam