• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    TOM_HOST: Cywe mam tam zhruba polovinu casu ale ano, podepisuji se pod tohle rad - od dohrani TOTK nemam chut objevovat zadne jine hry (coz jsem mimochodem rikal uz pri vydani BOTW). Je to silene preplacany, pretucnely, nabuseny a pritom je ten svet tak zoufale mrtvej - ale vubec to nevadi - jak pises: ta story mne tim opusem tahla...

    Hele, tak kdy dojde na kombo Ocarina + Majora? :)
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    TOM_HOST: závidím, ja som sa pokúšal asi 3x dostať do BotW a proste to nešlo. Ovládanie je dementné, hra ma nudila, proste v tom to kúzlo nedokážem nájsť.
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    Zelda: Totk / Switch / 316h / #dohrano

    Ja vlastne ani nevim cim zacit jak pokracovat a cim skoncit. Pro me je to jasne 10/10 a nejspis nejlepsi hra vubec. Takhle podle me ma vypadat pribehova hra. Ciste umeni od vrcholnych umelcu v cele sve nahote. Od dne vydani jsem tomu kazdy rok dal zhruba 100 hodin a dneska to dobral (bohuzel). To tak neskutecne cele funguje od enginu pres ovladani hudba zvuky grafika. Je to asi zbytecne to vyjmenovavat proste je to masterpiece ktery uz mozna neuvidime. Atmosferu podzemi kdyz jsem tam poprve “vlezl” na tu nezapomenu nikdy. Pribeh je klasicky nadherna pohadka strasne chytre vymyslena opet umeni AAA. Tohle je proste vysmech vsem tem 8k fsr hdr cojavimcovsechno kdyz to pak nefunguje jako celek. Mam nove zebricky hodnot v hrach :)
    Nejdelsi straveny cas u hry: gts
    Nejoblibenejsi hra: hl2
    Nejlepsi hra: zelda totk

    Kazdy kdo nekdy hral nejakou hru by si tohle mel zahrat a dohrat povinne. Ja jsem nadsen od prvni chvile az do posledniho titulku. Kazdemu se stalo ze hru odlozil a treba po pul roce se k ni vratil a uz ho to tak nechytlo … ovladani nez se ti zas dostane pod kuzi a co se tam vlastne stalo atd. Tady jsem po 10ti minutach byl jak doma a odlozil jsem to 3x. Umelecky skvost ktery by mel mit nejakou zvlastni cenu “prinos v hrach” nebo tak neco :)

    Jo! A nenasel jsem tam jediny bug!!!! Nebo o nem nevim nebo byl tak nepodstatny ze mi to vypadlo. Ale od zacatku do konce bez bugu.

    TAKHLE SE DELAJI HRY

    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Blasphemous / PC / 18 hodin / #dohrano

    Pixelartový hry obvykle filtruju, ale tahle propadla sítem jenom proto, že mi připomínala amigáckej Shadow of the Beast. Stoprocentní dohrání bylo menší martyrium. Vyžaduje odkrytí celý mapy, zabití všech bossů bez léčivejch flašek a částečnej speedrun.

    HONZAL
    HONZAL --- ---
    Donkey Kong Country: Tropical Freeze/20 hodin/#dohrano

    Switch 1

    Toto měla být původně první, ale nakonec se z toho stala poslední hra, kterou jsem na Switch 1 dohrál. A rozloučení fantastický! Mario Wonder měl podstatně komplexnější mechaniky, opičák hlavně skáče, pak taky smashuje a občas má na zádech nějakýho menšího či staršího Konga. Ale ty levely jsou neskutečně nápaditý a má to celé výborné flow a tempo. Zároveň vás učí vnitřnímu klidu, protože tady je obtížnost chvílema opravdu hardcore a člověk musí počítat, že bude pořád umírat. Nakonec ale k dalšímu check pointu dojde, když si daný úsek vychytá, i toho bosse nakonec udolá. Chtělo by se napsat, že to je parádní oddychovka, ale asi to neni to správné a výstižné slovo :-)

    Jako hype na Bananzu to taky posloužilo dobře :-)

    HONZAL
    HONZAL --- ---
    Luigi's Mansion 3/20 hodin/#dohrano

    Switch 1 (dokončeno už na Switch 2)

    Naprostý skvost. Hráli jsme to s malou v kooperačním režimu a myslím, že hra je primárně takto míněna, ikdyž jde dohrát i v single módu. Já Luigi, ona jeho slizovitá forma Gooigi, se kterým se může dostávat skrz mříže atd. Plnění úkolů a hádanek kooperativně funguje skvěle. Nejdřív se schovávala u boje do baťohu, ke konci hry už byla celkem vyskillovaná a byla schopna zkrotit a nasát i neposedné duchy. :-)

    HONZAL
    HONZAL --- ---
    Super Mario Bros. Wonder/25 hodin/#dohrano

    Switch 1

    Smršť nápadů a barev, nádhernej vizuál (hrál jsem to hned po exkurzi do 8-bit éry). Obtížnost celkem přívětivá, pokud se neopustíte do kompletice. Ty nejtěžší levely se nedaly, tak jsem to ponechal v základním průchodu.

    BELIEVER
    BELIEVER --- ---
    DOOM Eternal / PS5 / 26 hodin / #dohrano
    Nakonec jsem to zlomil, ale je to teda neuvěřitelně hektický, můj gamepad bude teď potřebovat cigaretu.

    Každopádně finální verdikt: DOOM 2016 je lepší.

    MASLIX
    MASLIX --- ---
    A Plague Tale: Innocence / XSS / 13 hodin #dohrano

    Absolute cinema! Pribeh, prostredi, grafika, atmosfera, soundtrack, herni mechaniky. Vsechno na jednicku s hvezdickou. Nedalo se od toho odtrhnout :)

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Broken Sword: Shadow of the Templars Reforged / PC / 8 hodin / #dohrano

    Veľmi pekný remake jednej z tých lepších point-and-click adventúr z 90s. Celkom zaujímavý a dobre napísaný príbeh (aj keď záverečné rozuzlenie je pravda trochu poslabšie), zábavné dialógy a postavičky, v remaku aj pekná grafika, príjemné rozhranie a dobrý systém hintov. Uvidíme, aká bude dvojka :)

    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Doom: The Dark Ages / PC / 22 hodin / #dohrano

    Tak všichni už to asi řekli za mě. Já jsem si to po hodně dlouhý době fakt užil jako brutální jízdu. Neprošel jsem všechny mapy komplet, nakonec hotovo na 82 %. Víc takovejch single player her!

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    DEEFHA: gratulujem, aj keď v názore na hru sa veľmi rozchádzame :)
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Wolfenstein: Youngblood (2019) / PS5 Pro + Portal / 24 hodin / #dohrano

    TL;DR Poslední Wolfenstein je za mnou, IB challenge Escape From Castle Wolfenstein splněna. Za odměnu mi teď musíte říkat Terror Billy :-P Jo a byla to nejhorší hra celé série. Dál číst nemusíte.

    * * * * *

    Sorry jako, ale Wolfenstein bez Blažkoviče prostě není Wolfenstein. On tady B.J. sice je, ale jen v cutscénách - ani chvilku si za něj nezahrajete. Tak jsem ho aspoň dal na dva ze tří závěrečných screenshotů. Jinak jsou tentokrát v podstatě všechny postavy ve hře ženského pohlaví, samozřejmě až na hlavního záporáka a pár očividných nýmandů, které musíte zachraňovat v sidequestech. Hrát za holku mi nevadí (zdravíme Laru, EVE, Joannu, 2B, Chloe, Bayonettu, Jill, Chun-Li a další), ale hrát za jednu ze dvou Blažkovičových dcer bylo čiré utrpení. Ono totiž i když tuhle hru hrajete sám, tak vlastně hrajete za obě a to je fakt zlý.

    Youngblood je primárně co-op a hrát ho sám vlastně odporuje záměru tvůrců. Dokonce mi dalo dost práce objevit, jak vlastně single hru rozjet (musíte zahostovat hru a nastavit ji jako offline, což je fakt neintuitivní). Jenže já prostě vždycky všechno hraju sám a nehodlám na tom nic měnit. Vybral jsem si tedy jednu ze sester (je úplně jedno jakou si vyberete - obě jsou ošklivé, protivné a navzájem se oslovují mužskými jmény), ale té druhé jsem se nezbavil, hrál za ni algoritmus. Zdráhám se říct AI, protože dneska si pod tím každý představí něco jiného, než bych měl na mysli. A hlavně spíš než umělá inteligence je to umělá tupost.

    Ono jde o to, že ségra mi celou dobu nejen strašně lezla na nervy debilníma kecama, ale hlavně se v akci chovala jako totální poleno. Nedokázala si prostě najít klidnější místečko, odtamtud postupně sejmout ty nejhorší protivníky a zbytek dorazit zblízka, ideálně zezadu sekerou. Ne, místo toho se vždycky sebejistě vydala přímo doprostřed chumlu nepřátel a za chvíli už chcípala, takže jsem tam musel taky naběhnout a "dobít" jí zdraví. Ve hře je totiž něco jako společný životy, který jsou maximálně tři. Pokud někdo z vás dvou umře, tak umře i ten druhý. Takže se musíte pořád starat jeden o druhého, což chápu ve skutečným co-opu, ale tady mě to fakt neskutečně sralo.

    Jinak se to v podstatě hraje podobně, jako předchozí New Colossus, akorát že:

    * místo ponorky slouží jako centrální hub sídlo odboje v pařížských katakombách
    * místo plnění misí po světě se vydáváte do různých městských částí Paříže
    * místo absurdního humoru... není vlastně nic, nebo jsem apoň nic nepostřehnul
    * všichni mluví s přehnaným jakože francouzským přízvukem, což je otravné
    * lokací je opravdu málo a i když jsou krásné, tak jsou dost malé
    * hlavních questů je jen sedm (!), každý z nich tak na hodinu
    * vedlejších questů jsou tři prdele, ale jeden jako druhý a jsou nudné

    Ten poslední bod vlastně platí i pro New Colossus, ale tady je vzhledem k minimálnímu množství dostupných lokací mnohem zjevnější. Tvůrci se to rozhodli "vyřešit" tak, že pod každou lokací jsou ještě podzemní katakomby, ve kterých se některé sidequesty odehrávají... Ale i tyhle lokace jsou jedna jako druhá a navíc je v nich hovno vidět :-) Takže jsem si jako jeden z prvních zbraňových upgrade pořídil svítilnu na kvér, abych nemusel pořád prohazovat baterku a zbraň. Toho jsem si užil dost ve třetím Doomu, ale tam to aspoň spolu se sound designem budovalo atmosféru. Tady to bylo jen otravné.

    Tolik hodin jsem ve hře strávil vlastně jen proto, že hlavní questy a bossové v nich jsou oproti sidequestům neúměrně obtížnější. To jsem zjistil hned u toho prvního, který mě vzhledem k tomu, že jsem tou dobou (vlastně hned na začátku) neměl prakticky žádné upgrady, opravdu nepříjemně překvapil. Za normálních okolností bych to asi ragequitnul, ale já tu IB challenge fakt chtěl :-) Takže jsem si dočasně snížil obtížnost (jinak jsem jel na mou oblíbenou normální prostřední), nácka udolal a pak se hned pustil do levelování. No a vyplatilo se. Kdybych se totiž prosekal jen hlavní dějovou linií, tak bych po jejím skončení neměl už vůbec žádnou motivaci se do sidequestů pouštět.

    Nicméně bylo to fakt utrpení. Gunfight není špatný a pár zbraní jsem si vyloženě oblíbil, stejně jako vrhací sekery. Speciální oblek, který máte na sobě, ospravedlňuje možnost určitých nepřirozených vylepšení (dočasná neviditelnost, dvojskok, poweslam atd.), které jsem občas s radostí použil. Nepřátelé jsou rozmanití, mají svá slabá místa, pořád něco šprechtí německy, mají rozumný levelscaling a jejich "inteligence" je na úrovni ségry, což úplně nevadilo :-) Ale jakous-takous atmosféru hry mi totálně zničily neustálé debilní kecy obou sester a jejich soudružek odbojářek. Kdo tohle vymyslel, toho by měli pověsit za koule (pokud je má).

    Když na sebe ségry během přestřelky pořvávají věci typu: "Holy fucking shit! You're pretty awesome!", "You're killing it, sis!", "Badass and inspirational!" (opravdu!) nebo "I'm born to kill more Nazis!", tak jsem skřípal zuby (ale v tom bordelu při přestřelce to většinou nakonec zaniklo). Když mi při misi někde v továrně plné nácků, kterým jsem se zrovna snažil šikovně vyhnout a najít si lepší pozici, najednou zapraskalo ve sluchátkách a hlavní odbojářka mě začala dojatě ujišťovat, že na nás spoléhá celý odboj, Francie, lidstvo atd., tak jsem málem vyskočil z kůže (ale děje se to tak často, až jsem si na to nakonec zvyknul).

    Ale že ségra bude během mého lootování, které mě na rebootovaném Wolfensteinovi vždycky hodně bavilo, náhodně pobíhat kolem a pořvávat: "Oh shit, what is this for?", "Hey sis, look what I found here!", "Wow, I found something cool!" (třeba při pohledu na lékárničku nebo kus papíru...) nebo prostě jen "Hey ya!", když šla jen tak kolem (vždycky jsem se leknul, že zdraví nějakýho nácka, čehož by určitě byla schopná), to mě fakt moc a moc sralo. Kolikrát jsem si ji při tom spletl s náckem a pokropil ji. Kolikrát jsem zalitoval, že hra nemá friendly fire. Kolikrát jsem si přál, abych se jí mohl nějak zbavit. Jen aby už zavřela hubu!

    Jak je vidět, já prostě fakt nejsem týmový typ :-D Ani v životě, ani v práci, ani ve hrách. Nicméně tohle si B.J. Blažkovič opravdu nezasloužil... A to ani nemluvím o tom, jak ho prezentovali během zakončení hry (nebudu spoilovat). Youngblood jsem si tímto sice odškrtnul, ale za součást série ho prostě nikdy nebudu považovat. A pokud se Wolfenstein dočká nějakého dalšího restartu (protože vytyčeným směrem podle mě nelze dál pokračovat), tak doufám, že to bude návrat ke kořenům. MachineGames hry umí, pokud dostanou dobrý background (viz Indy). A původní Wolfenstein je v tomhle směru materiál jako žádný jiný!





    MASLIX
    MASLIX --- ---
    Metro: Exodus / XSS / 25 hodin #dohrano

    Posledni dil trilogie je dustojne zakonceni postapo FPS strilecky z vychodni produkce (UKR).

    A ze ta vychodni vyroba na tom jde sakra poznat. Vypraveni pribehu, cut sceny, prostredi, souboje, pohyb po mape, inventar....vsechno je skvele funkcni a efektivni, ale tezkopadne a clovek to dostane pod ruku az po par hodinach. Je to jako ridit bytelny, spolehlivy rusky tank, ktery ale chrli cerny dym z vyfuku, ohlusuje usni bubinky a drti ridicovu pater v kazde mensi zatacce.

    Jenze bitevni pole v pruzoru tankisty je fakt skvele prezentovane. Kazda kapitola by v soucasne dobe vydala na jednu samostatnou hru. Rozsahle ruske exteriery s volnosti pohybu, ktere je radost prozkoumavat a hledat loot, stridaji temne tunely, kde bez baterky a plynove masky hrac pada k zemi behem par vterin. Trefou do cerneho jsou skvele upgrady zbrani, kde kazda sebemensi zmena ma obrovsky vliv na hratelnost. Da se hrat rambo stylem nebo hru komplet projit v stealth modu.

    Co se zobrazeni postapo sveta, tvurci se nejspis kompletne vysrali na vsechny ty PG ratingy a nebali se pustit uzdu tvurci fantazii. Jen pro priklad: v zamrzlem Novosibirsku, kde evakuace obyvatelstva skoncila fiaskem, se hrac prodira ulicemi, ktere lemuji snehem zavate kostry, vsude se vali kufry, zbytky obleceni, hracky a vyjimkou neni ani kocarek s malou kostrou uvnitr....

    Obcas jsem mel pocit, ze sleduju nezavislou art produkci, ktera nechce sokovat ale zaroven se za kazdou cenu vyhyba prikraslovani reality - coz u me casto vyvolavalo rozporuplny vliv na pozitek ze samotneho hrani. Motivace tahnout se za pribehem, kdyz vis, ze civilizace je v troskach a z vetsiny prezivsich se staly nestvury.....

    A to jsem ted cerstve rozehral A Plague Tale LOL

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    TRAGED: Nejvíc past je, když zkoušíš všechno na všechno, ale správný postup je něco zkusit třikrát za sebou. A třeba použít místo hasáku (monkey wrench) živou opici, kdo na takovou blbost přišel. Plus způsob jak se k té opici dostat, ten by mě taky nenapadl.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    DEEFHA: Jsou tam je splnění dvě záležitosti, a názvy achivementů ti moc nepomůžou :-)
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    ELHO_CID: Dvojka je bez návodu ještě celkem v pohodě. Ale jednička, jednička je fakt peklo
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    DAVESADE: Jo, je tam. A je tam achievement za speedrun pod 3h. Asi jsem nevycerpal všechny možnosti dialogů a fóry. A občas jsem se nestyděl kouknout i do návodu.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    TRAGED: Týjo, tohle se dá nějak jako dohrát? Kdysi jsem na to docela čuměl a nevěděl moc, co tam vlastně dělat :-)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    ELHO_CID: Prekvapuje mne pouhych 5 hodin! Na jakou to bylo obtiznost? Ma.hra v sobe nejakej hint system?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam