• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    FYI měsíc srpen je za námi, byla provedena pravidelná kontrola údajů https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/ .
    MASLIX
    MASLIX --- ---
    Doom II / PC / 7 hodin #dohrano

    Po nedavnem dohrani jednicky jsem neodolal moznosti rychleho srovnani s legendou cislo 2. Za me o tridu lepsi hra. Hail to the king, baby!

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Shadow Warrior / 58h / xbox / #dohrano
    Další hra z backlogu odškrtnuta. Začal jsem hrát 2018 na Xbox One, pokračoval One X a dohrál na Series X.
    Přestávky v hraní tentokrát pramenily z frustrace z obtížnosti. V některých arénách jsem chcípl i desetkrát a sekl s tím. Pak jsem to po čase zkusil znovu, dostal se o kus dál. Až tohle léto jsem se konečně dostal na skill, se kterým jsem to dohrál a jsem rád, že jsem nesnížil obtížnost na Easy.
    Co mě mrzí jsou ty tři chybějící secrets. Hledal jsem je podle seznamu na Steamu a něco uteklo.

    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    ERRTU: strašně se mi líbil mod inspirovaný blade runnerem, ale bylo jenom pár levelů, taková demo verze. Pořád mám dojem, že Blade Runner hra by měla mít takový vizuál a bullet time (+ navíc RPG prvky, ale zase ne celej cirkus implantátů jako má cyberpunk :)
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    CLAVEN: asi co clovek to vkus no, objektivne uznavam, ze treba v kancelarska pasaz s mistnim ajtakem kde kazdy dvere jsou cut scena kterak ho bezpecne provadite, tam to bylo fakt moc. a giovannu jsem mel sto chuti zastrelit sam.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    ERRTU: ja som si to tiež dohral na xboxe minulý rok a ako jo, bolo to ok. Akurát ma sralo, že Dan Houser zrejme počas vývoja pozeral veľa Man on Fire a komplet vykradol vizuálne idiosynkracie Tonyho Scotta (RIP), a navyše ich vykradol zle a s absolútnym nedostatkom citu, takže čo je v Scottových filmoch cool, je v Max Payne 3 otravné.

    Ale gameplay je ok.
    JAMILLOS
    JAMILLOS --- ---
    Co se pamatuju, ty cut scény byly otravný, v jednu chvíli to bylo co deset metrů, to cut scéna, hrozně to rozbíjelo hru. Jinak ok.
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    DEEFHA: jednička byla dokonce moje první hra ever do které jsem si (do cracknuté, před steamem) rozchodil mod :) jmenoval se kung-fu a defakto z toho dělal právě matrix, i se tam dal pro maxe vybrat skin nea s pláštěm. přidával na tu dobu neskutečně plynulé... kung-fu, tyč bo a možnost krom zpomalení času a skoku i neovo slow-mo zaklánění ale mohl jsi u toho sřílet. a level v ikonickém dojo na jezírku kde morfeus "budil" nea držkovou s nekonečnym meele bojem... s och vpomínky :)
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    ERRTU: No pěkný! Hned mám ještě větší chuť si to konečně zahrát. Tahle série je další z mých dlouhodobých restů...
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    Max Payne 3 / PC / 13 hodin / #dohrano

    max payne je moje oblíbená série, klasická remedy střílečka, jsem nostalgik takže jednou za pár let si své oblíbené kousky zopakuju no. navíc tohle je série která dala světu bullet-time ve hrách (co si budeme, první matrix měl premiéru 1999, první max vyšel 2001, a to provedení je úplně jasné. dneska by to deset let živilo dvacet advokatních kanceláří).

    zatímco v jedničce sledujeme policajta na cestě za osobní pomstou poté co mu farmaceutický korporát kůli bojové droze vyvraždil rodinu a který se ve dvojce ponoří do totálního noiru, se ve trojce vynoří absolutně v prdeli. zničený cajt sežvýkaný životem který se pomalu cilevědomě uchlastává k smrti, toho času v jižní americe v san paolo. je to drobet střih ale retrospektivní okna nám ujasní, že jsme potkali kamaráda z akademie (kecy) a ten má pro nás výnosný a snadný kšeft (děsný kecy) jednoduchého babysittingu zbohatlické famílie (cheopsova pyramida cihlu po cihle postavená ze samých keců). po šťastně nešťastném zabití syna místního bose a prchnutí z hrobníkovy lopaty již není nač čekat, opouštíme mlhu, smog a kanály plné vajglů a dorážíme do slunem zalité brazílie... kde popadnem flašku, opiáty, posereme ochranu rodiny, odhalíme, že jsme tupý gringo najmutý jako maňásek "nejdřív střílej pak se ptej" vybraný extra pro naší míru životní ztroskotanosti, a v duchu "lepší pozdě než nikdy" dodáme hlavním zmetkům zaplaceného tupého gringa který nejdřív sřílí, mlátí, vyhazuje do vzduchu, schazuje ze střech, létá vzduchem jako by plaval v medu, sype drsňácké cynické hlášky jak poslední skaut... a jestli tam zbude něco schopného odpovídat, tak se teda jako na pár věcí i optá no, když už je tady.

    další z her co nestárnou. na třináct let starou hru je radost pohledět. na 3060rtx 4k na max na pohodu. prostředí, to remedy umí. první třetina hry působí poměrně genericky, mrakodrap s apartmány, diskotéky, kanceláře, honosná sídla. ale kde se hra vyloženě rozezpívá, to je favela, jihoamerické chudinské gheto. ta bída a hnus, vedro v barácích se zdí na jednu cihlu, proplétačky mezi ploty, mikrosvěty, naprosto zapomente že hrajete lineární střilečku a začnete hrát v akčním filmu. od té doby jen lépe a více. ano, rail shooter pasáže na lodi a autě bych si odpustil ale zas to aspoň netrvalo dlouho. zato favelou, jachtou, nedostavěným činžákem nebo fízlárnou ufe (technicky policajti ale prakticky řeznické polovojenské jednotky pobudů kteří pořádají ve favelách hony na všechno) jsem se probíjel doslova radostně, neprobíjím se přece na smrt! na svoje stáří jsou modely stále k světu, a každá píď prostředí obsahuje něco rozbitelného, převrátitelného nebo aspoň pošrábatelného, všechno se tříští, drtí a vybuchuje, přejet dávkou prostor před sebou a sledovat jak nepřátelé schovávají hlavy zatímco jim na ně prší obsah baru za nimy je super. a srovnání místnosti před průchodem a po něm by dohnalo nejednu uklízečku k zadávení se vlastním mopem.
    filmovost hry podtrhávají časté cutscény které jsou ale v ingame enginu, žadný render, poměrně plynule navazují na hru a zase vás do ní vypouští, přesně se drží na hraně aby neobtěžovaly a pouze připomínaly příběh který odehráváte. dokonce ani retrospektivní výlety a radikální změna prostředí mě nevadily, což normálně ano. při útěku z domova jsem měl regulerní husí kůži jak mi naskočilo to mládí u jedničky a dvojky v 640x480 resp 1024x768 :)
    zvuk vzhledu statečně sekunduje, absolutně geniální mi přišlo nechat i v titulkách místní v portugalštině (asi?), a pokud někdo nemluví ve hře anglicky, tak jako americano, rozumíte prdlajs. samozřejmě my lingvisti se nezalekneme, já třeba jen z poslechu zjistil, že max payne se portugalsky řekne "filho da puta", zkráceně "porra", snadná řeč, jde to samo.
    těšíla mě i umělá inteligence, která i přes zjevnou naskriptovanost některých eventů poměrně kvalitně manévruje, obchvacuje, kryje se, dokonce (možná se mi to zdálo) zvládala i krycí palbu a držela mě u země když mě někdo flankoval. dokonce bych řekl že jejich zbraně respektují rozptyl s delší dávkou, nekoná se tedy chirurgická laserová přesnost kdy se vám do čela zabodne defakto souvislá tyč z projektilů.

    a budu si remcat! rozbil jsem hru skokem v bullet timu který mě vynesl mimo mapu. po loadu... já nevim jak to popsat... měl jsem zaseklou kameru na místě zatímco max běhal po scéně, jak v starém resident evilu nebo ecstatice. nepřátelé ho registrovali ale nestříleli... a následně všem zmizel vršek těla a na scéně zmateně běhaly nohy :D viz screen. blbý avšem bylo že jsem musel restartovat nejen hru ale celý level než se to srovnalo. dál mi hra po pěti minutách afk v menu v polovině případů spadla. naštěstí aspoň udržela checkpoint. a ve finálních levelech jsou imho checkpointy umístěné naschvál tak aby se prodloužila herní doba a zrovna místě kde jsou vyložená úzká hrdla plná nepřátel, která na hard fakt nejsou prdel. a párkrát mě fest nasralo, že i přes můj taktický přístup "přijdu radši zleva" mě hra občas po cutscéně vyplivla do akce úplně jinde, občas na tom nejdebilnějším možném místě které by si na rozjetí přestřelky z přesilou nevybral ani ten nejvíc odhodlaný dárce orgánů.

    ale obecně je tohle super filmová jízda, destilace toho nejlepšího z předchozích dílů, řekl bych velmi uctivá rozlučka se stárnoucím hrdinou, který dostal druhou (já vim, třetí) šanci udělat něco dobrého a zabránit sviním ve zlu tak jak to umí nejlíp, s pistolí v každé ruce, letící vzduchem ve zpomaleném čase a chrlícím olovo na všechny strany. i přes absolutní změnu prostředí si urdžela noirového temného ducha což je v absolutním rozporu s jihoamerickou prosuněností a nechápu jak se to autorům povedlo. max si prostě sebou kus toho deštivého mlhavého šera nosí sebou kamkoliv se pohne.
    jako jsou oblíbené filmy které mám ve filmotéce a jednou za čas se knim vrátím, knihy v knihovně které jsem četl pětkrát a doufám že ještě pětkrát budu, tak ani tenhle třetí průchod není rozhodně poslední.
    a dal bych levou kouly za to aby někdo do tohohle enginu předělal první dva díly.

    Happy, healthy ex-cop, give me a break!

    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Remnant II / PC / 21 hodin / #dohrano

    Pokračování Remnanta si přinejmenším udrželo kvalitu jedničky a opět předhodilo náročný, ale nefrustrující bosse, což je v rámci žánru docela vzácnost. S čestnou výjimkou toho finálního, to byl čirej chaos, kterej si vyžádal dva večery v co-op. Nejsem příznivce náhodně generovanejch levelů, jenže tady si po základní kampani nalosujete i zbrusu nový hlavní questy a k nim připojený události a dungeony. Okrádali byste sami sebe, kdybyste se do alternativních říší ještě alespoň párkrát nevrátili.

    CROME
    CROME --- ---
    Xenoblade Chronicles 2-The Torna Golden Country-dohrano 20,5 hod.

    Dlc jednohubka ze sveta XCH2 jez slouzi jako prequel. Slape jako hodinky a grind nebyl az tak otravnej jak u JRPG muze casto byt. Obcas me zarazeli nektere mechaniky, ktere nedavali ze zacatku moc smysl, ale pak si to sednulo. Soubojovy system je rozhodne propracovanejsi a zabavnejsi nez u jednicky. Prekvapive emotivni pribeh, ktery ke konci jeste pritvrdil. Tesim se jak navaze pribeh plnohodnotneho XCH2, neprodate nekdo?

    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    Mafia: The Old Country/19hod/PS5/ #dohrano

    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Black Myth Wukong / PS5 / 42 hodin / #dohrano

    Tohle byl teda "One tough nut to crack"

    Hru jsem pořídil v době kdy vyšla. Jde o poměrně lineární dílo a rozdělení do šesti odlišných kapitol je jen ok. První akt byl fajn, takový rozjezd. Druhý mě ale odradil protože jde o docela hnusné prostředí a obtížnost skokově narostla. Přitom nejde moc extra farmit. Vůbec bych se nedivil kdyby mnoho hráčů v tomto aktu skončila. Nedávno jsem si ale řekl že to zkusim rozlousknout. Sice to bylo jako bušit do zdi, ale nakonec jsem ji prorazil. Následující akty už byly skvělé jak prostředím tak graficky.

    Mytologie fajn, bossové a potvory také...někteří z nich úplně parádní. Mnoho recenzí zmiňovalo že hra není tak těžká jako soulsovky a to mi přijde poměrně zavádějící. From Soft jsem dohrál vše kromě Sekira a u Wukonga jsem se často vztekal mnohem více. Zatímco u From Softu jde měnit buildy, cheesovat nebo farmit...zde to moc nešlo.

    Hra mě tedy donutila k různým pokusům jak rozhodit schopnosti, ale ta variabilita není tak pestrá. Někteří bossove šli na první pokus, někteří mi ale dali dost zabrat. Trochu nepomáhá že je bossfight často o tom, použít správnou schopnost ve správné chvíli a nikdy jinak...v tomhle mi to přišlo o dost méně svobodné.

    Na druhou stranu, když jsem se chytnul tak šlo o parádní jízdu s krásnou grafikou, parádní hudbou a fajn prostředím.

    Určitě to nedoporučuji každému, kdo chce ale pořádnou challenge, ten bude spokojen. Jo, trochu mě mrzí že se neobjeví písečný mnich ale jen prase, ale co už. Určitě časem zkusim true ending a rozhodně new game plus, na kterou se těším, protože už vím co a jak, a bude to supr jízda.

    SWAMP_ASS
    SWAMP_ASS --- ---
    DEAD ISLAND2/PC/26 hodin/ #dohráno
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    DEEFHA: jojo, co se týká těch narážek a souvislostí, to jsem hodně potkal u hraní Lego Harry Potter. Pokud člověk viděl třeba jen filmy, tak mu přišlo divné, proč musí u Weasleyových na zahradě házet nějaké trpaslíky. Přitom je to dost zábavná část 2. knížky:

    . „Za to, žes byl celou noc vzhůru, si můžeš sám. Potřebuji, abys mi odtrpaslíkoval zahradu, už se to s nimi zase nedá vydržet.“
    „Ale mami –“ „A vy dva půjdete s ním,“ paní Weasleyová probodla pohledem Rona a Freda. „Ty můžeš jít nahoru a lehnout si, obrátila se k Harrymu. „Tys po nich přece nechtěl“ aby létali s tím zpropadeným autem.“ Harry měl ovšem pocit, že se mu vůbec nechce spát, a tak vyhrkl: „Já Ronovi pomůžu. Ještě nikdy jsem neviděl, jak se něco odtrpaslíkovává –“

    ...

    Na okamžik bylo slyšet urputnou potyčku, pivoňkový keř se zatřásl a pak se Ron napřímil: „Tak tohle je trpaslík,“ prohlásil nerudně. „Nechej mě! Nechej mě!“ vřeštěl trpaslík. Opravdu nevypadal jako Mikuláš. Byl malý jako z vydělané kůže, a měl velikou, hrbolatou a holou hlavu, která připomínala brambor. Ron ho držel co nejdál od sebe, zatímco trpaslík kopal svýma maličkýma nohama, tvrdýma jako roh; Ron ho chytil za kotníky a převrátil hlavou dolů. „To se musí takhle,“ vysvětlil Harrymu. Zvedl trpaslíka nad hlavu („Nechej mě!“) a začal s ním točit ve velkých kruzích jako s lasem. Když si všiml zděšení v Harryho tváři, dodal ještě: „To jim neublíží, jenom se jim musí pořádně zatočit hlava, aby nenašli cestu zpátky do svých děr.“ Pustil trpaslíkovy kotníky a ten vyletěl do výšky dvaceti stop a pak s hlasitým žuchnutím přistál na poli za plotem. „To byla slabota,“ řekl Fred. Vsadím se, že já dohodím až tamhle za ten pařez.“ Harry se rychle naučil trpaslíky nijak zvlášť nelitovat. Prvního, kterého chytil, chtěl prostě jen hodit přes plot, ovšem trpaslík postřehl jeho měkké srdce, zakousl se mu zuby ostrými jako břitva do prstu a on ho jen stěží setřásl, až... „Teda, Harry – to bylo dobrých padesát stop!“ Za chvíli se to letícími trpaslíky ve vzduchu doslova hemžilo. „Že by jim to zrovna myslelo, to ne,“ řekl George. Držel jich pět nebo šest najednou. „Jakmile zjistí, že jsme to sem přišli odtrpaslíkovat, vyhrnou se ven, aby všechno viděli. Jeden by si myslel, že se za tu dobu mohli naučit prostě zůstat v děrách.“ Zanedlouho se už zástup trpaslíků na poli za plotem začal se shrbenými zády pomalu trousit pryč. Dívali se na ně, jak mizí na opačné straně pole. „Však oni se zas vrátí,“ řekl Ron. „U nás se jim vysloveně líbí... a taťka je na ně moc mírný, myslí si, že jsou legrační...“

    Lego Harry Potter Years 1-4 #09 - The Burrow
    https://youtu.be/i7F7QbPwjjU?si=ogVKF0X4g0oo6gs0
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    VON_GILOTINE: Díky a díky za doplnění :-) Ono s tím Burtonem je to tak, že já ho nekriticky zbožňuju, takže od něj prostě doporučuju všechno a všem. A jinak s tím originálem - tuze rád bych, ale moje znalost angličtiny na úrovni samouka na něco takového nebude nikdy stačit... Právě proto jsem tak nadšený z té české srovnávací knihy překladů.
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    DEEFHA: krasne cteni.

    Jen drobna poznamka
    Verze Burtona nevychazi z knihy nybrz ze zrudne disney adaptace, a zaroven markuje burtonuv definitivni pad do pateticke nefunkcni karikatury sebe sama. Tedy velmi bych nedoporucoval.
    Stejne jako otresny "vecernicek" verzi s Luckou Vondrackovou. Au au.

    Nejlepsi je vrhnout se na original v anotovane verzi penguin classics. Ty jazykove piruety a smysl nesmyslu ruku v ruce s nesmyslem smyslu ve vsech prekladech velmi chatraji ve sve prime propletenosti s onim svetem.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Quake 4 / PC / 16 hodin / #dohrano

    Asi najslabší diel Quake série, ale stále pekný snapshot do sveta príbehových strieľačiek z early 2000s. Preslávené najmä first person sekvenciou, kde zlí roboti rozoberajú hlavného hrdinu a režú mu nohy a ruky cirkulárkou, aby z neho urobili tiež zlého robota. Takých asi zaslúžených 7/10.

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    DEEFHA: pokračovanie mám tuším ešte radšej ako originál, aj keď už hudbu bohužiaľ nerobil Chris Vrenna (ale Jason Tai ho zastúpil pomerne dôstojne).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam