• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    A Plague Tale: Innocence / PC, RTX3090 / 14 hodin / #dohrano

    Pecka, jedna z těch top příběhovek. Hned jdu na dvojku.

    GEE
    GEE --- ---
    Death Stranding 2: On the Beach/PS5 Pro/105 hodin/ #dohrano
    Přátelé, i cesta může být cíl. Kojima to znovu dokázal. A přizváním Woodkida vykouzlil něco, na co jen tak nezapomenu. Vlastně ani tak nejde o příběh (ten je pochopitelně zase lehce šílenej), ale o atmosféru. Přesun z bodu A do bodu B, který je v ostatních open worldech jen nutným zlem je tu povýšen na to hlavní. A i když je to celý vlastně neuvěřitelně jednoduchý, užíval jsem si každej kilometr, každej krok. Sbíral, stavěl a nosil dokud všichni neměli dost měkkejch kapesníčků a kvasnicové pomazánky.

    Jen málokdy jsem využil Samův MP3 přehrávač a místo toho si po práci nasadil batoh na záda a poslouchal vrnění motoru. Působí to na mě až nepochopitelně uklidňujícím způsobem.

    Nepochybuju, že teď přijde herní prázdno a až se vrátim do Hogwarts, bude mi smutno. A budu utíkat do Austrálie. Abych dostavěl posledních pár silnic a otevřel si poslední bunkr.

    Peko.

    Děkuju těm, co mi postavili mosty a nabili baterky.

    GEE
    GEE --- ---
    Goodbye Volcano High/Steamdeck/6 hodin/ #dohrano
    Fang a její dinosauří indie rock band se snaží prorazit v místním souboji kapel, prokousat se školou a k tomu se na planetu řítí meteorit - svět s největší pravděpodobností končí.

    Kromě vizuální novely jsem si užil i hudebně rytmickou část, která je tu až podezřele těžká (ale mám pocit, že vás jednoduše nenechá prohrát ani se špatným score) a vtipný zapojení místní verze Dungeons & Dragons.

    Pro mě osobně to fungovalo jako perfektní cozy hra.

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    CIVETTA: Taky Down in Bermuda / 3h / xbox / #dohrano .
    Ale musím říct, že by to bylo lepší, kdyby se trochu víc věnovali ovládání. Zvlášť tahání vozíků byl s páčkou trochu opruz. Co fungovalo dobře bylo rozhlížení a otáčení ostrovů.
    Jinak hra je o tam, že se pilot v bouři ztratí v Bermudském trojúhelníku a musí pro mluvící želvy a barevné skřítky vyřešit sadu puzzlů, aby se dostal domů.
    Puzzly jsou směšně jednoduché, ale rozmanité. Víc než o hlavolamech je to ale o hledání skrytých objektů.

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Little Nightmares / 4h / xbox / #dohrano
    V jde o puzzle plošinovku trochu ve stylu Limbo nebo Inside, akorát je ve 2,5D, tedy plně 3D grafika a fyzika, ale mapa je pořád placatá, bez hloubky a úhel pohledu pořád z jedné strany. Ale je stejně temná, krutá a tajemná.
    A když píšu tajemná, tak tím myslím, že lautr nevím o čem to bylo. Na začátku mi ty spousty bot a kufrů připomínaly návštěvu Osvětimi, ale pak zase kanibalové a nakonec gejši? WTF?
    Herně celkem dobrý, ale čekal jsem, že tam bude nějaká jednotící myšlenka, ne že tam designer náhodně nahází děsivé lokace a monstra a bude.
    Mimochodem v titulkách jsem hledal jméno Martina Velíška, protože art styl té hry mi hrozně připomínal jeho obrazy. Ale asi to byla jen shoda náhod.

    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Prince of Persia: The Lost Crown / PS5 / 28 hodin / #dohrano

    Hře jsem dal nějákých deset hodin když vyšla a pak odložil. Nedávno jsem se k ní vrátil a jelikož jsem si moc nepamatoval, rozjel jsem hru od začátku. První odložení byla velká chyba...

    Po dohrání jde asi o jednu z nejlepších metroidvanií které jsem kdy hrál a vlastně vůbec. Začátek může být pozvolný a vcelku obyčejný...jakmile se ale hra rozkošatí, přibydou rozličné schopnosti a otevřete více lokací, nejde se skoro odtrhnout.

    Sargon se ovládá úplně perfektně, hra běží nádherně, hudba v pozadí dodá atmosféru. Celá mapa je kolosální a pořád je co objevovat. Bossové a souboje s nimi, i když se to zprvu nemusí zdát, jsou od půlky naprosto vynikající a jde o úplnou lahůdku. Konec byl zcela epický....ta hra klame tělem a je to znát...dohráno má asi jen 16 procent hráčů na PS. Zvolna až pozvolna se prochází aby postupně nabírala na tempu v běhu kolem poloviny a poslední třetina je naprosto parádní akční sprint.

    Jediné mínus je, a je to škoda, že hra nenabízí mod new game plus...na druhou stranu se lze po dohrání vrátit dosbírat mapu, dát si různé výzvy atp...to je jen o něco méně fajn. Určitě se zanedlouho vrátim.

    Nelze než velice doporučit.

    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    Assassin's Creed Shadows / XSX / 124 hodin / #dohrano

    Toto bola fakt veľká hra. Neurobil som všetko, ale tak 70 % contentu, je čas posunúť sa na iné hry :).
    Aj keď bol tentokrát príbeh trochu viac roztrúsený, než je aj u open would AC hier bežné, páčilo sa mi to. Vizuálne je to úplná špička súčasnej hernej produkcie, feudálne Japonsko je vymodelované s maniakálnym zmyslom pre detail, gameplay je stále dobrý a aj mlátiť ľudí po hlave veľkým kyjakom s Yasukem ma prekvapivo bavilo.

    8.5/10 úplne s kľudom

    PSY_CHAOTIC
    PSY_CHAOTIC --- ---
    South of Midnight / 13h / PC / #dohrano - Zase jedna z her, kterou jsem zkusil v rámci Game Passu, jinak by mi nejspíš unikla nebo bych se k ní dostal někdy později. A to by byla škoda. Bavilo mě prostředí hry, sympatická hlavní hrdinka a hlavně zajímavej příběh. Co mě bavilo mnohem méně byl boj. Když jsem absolvoval prvních pár arének, kde jsem zůstal párkrát trapně pokořen, uvažoval jsem o odinstalování hry. Sice ta hra vypadá strašně sympaticky, ale ten boj se nedá! No vydržel jsem a dobře jsem udělal. Boje jsem postupně nějak dával, ale že by mě extra bavily? To nemůžu říct. Dobře udělaný byly bossové. Opakující se únikový sekvence mě taky pak ke konci už docela štvaly. Párkrát asi dobrej nápad, ale dřenit to pořád dokola? Ale jinak celkově povedená hra :)

    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    Resident Evil / 25h / PC / #dohrano

    (Ale podle Steamu 54 hodin.)

    Je to HD remaster (2015) remaku (2002) úplně prvního dílu Resident Evil (1996).

    Super to bylo, a to jde o hru mimo moje oblíbené žánry. Dohráno za Jill na Normal, což je při prvním playthrough nejvyšší obtížnost.

    Nejlepší je atmosféra. Horor, který lekačkami spíš šetří, ale zato dodává kýbly napětí, jednak díky dynamicky se proměňujícímu prostředí (nepřátelé se můžou objevit tam, kde předtím nebyli) a jednak omezením ukládání na konkrétní místa (starý psací stroj) a consumables (pásky do psacího stroje). Přičemž na vyšší obtížnost je obojího méně. Člověk pak nervózně zvažuje, jestli se radši přes dvě zombie vrátí a dosavadní postup si uloží, nebo jestli odemkne dveře, za kterými ještě nebyl, v naději, že za nimi nebude číhat smrt a psací stroj bude nedaleko. A vzhledem k tomu, že pásek je málo, tak ví, že by měl zvolit spíš to druhé. :-) Svůj podíl na napínavosti mají i fixní kamery, přes které svou postavu sledujete – když se snažíte prokličkovat kolem zombie v místě, kde hra přepíná z jedné kamery na druhou, je to nervy drásající utrpení. Atmosféru taky skvěle dotváří hudba, a ještě víc zvuky prostředí.

    Levely jsou skvěle postavené – když člověk najde nový klíč, tak si neodemkne jedno patro nebo blok souvislých místností, ale x místností rozesetých po celém domě. Super jsou taky zkratky a vracečky, které si postupně odmyká a které pak nabízejí víc možností, jak domem procházet a tudíž i jak se vyhnout nepřátelům, protože ti jsou tuzí a je obtížné a často i neefektivní je zabíjet.

    Puzzlů je v RE dost a byly tak akorát. Párkrát jsem musel hodně přemýšlet, co jsem ještě dostatečně neprozkoumal nebo co kde použít, ale vždycky jsem přišel na to, jak dál. U takhle staré hry by mě nepřekvapilo, kdybych občas musel použít nějaký předmět úplně nelogicky, nebo něco přehlédl, protože to má tři pixely nebo tři nesmyslné polygony nebo na to není z fixní kamery pořádně vidět, ale nic takového se nekonalo.

    Díky omezeným zdrojům a spletitosti herní mapy je hra i hodně taktická, místy mě to vyloženě motivovalo, abych přemýšlel, jak průchod k dalšímu ukládacímu místu zefektivnit, aby mě nestál tolik léčení a nábojů. I proto jsem si celou hru poctivě mapoval, takže to mělo i příjemné old-school-RPG vibes.

    Vedle hororové atmosféry má ale RE ještě jednu atmosféru – atmosféru 3D hry z devadesátek. Modely postav, textury a rozlišení, to všechno je hezky moderní, ale každá místnost má loading screen, postavu sledujete z fixních kamer, což je zejména v akčních pasážích na facku, so nineties je i barevná paleta nebo nasvícení místností. Když v menu kliknete na New Game, tak se ozve strašlivě strašidláckým hlasem „RESIDENT EVIL“… Strašlivě moc edgy hororovej je už font, kterým je vyvedený název hry, ale to je nic proti písmu z death screenu... Prostě celé je to trochu cringe – ne tolik, aby to vadilo, ale dost na to, aby měl člověk velmi intenzivní pocit, že hraje hru z roku 1996, která ale mnohem lépe vypadá a asi se i líp ovládá než originál.
    Takhle má podle mě vypadat remake, přinejmenším pro člověka, který herní devadesátky zažil a rád si na ně zavzpomíná.

    PS: Pobavilo mě, že člověk projde zombie peklem a za odměnu dostane tričko...

    20250901210939-1

    20250901214831-1

    20250901214954-1

    20250830192840-1
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    TERZ: tvl jak, ja mám teraz 120 hodín a ešte som kus od konca
    TERZ
    TERZ --- ---
    Assassin's Creed Shadows/60h/#dohrano
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    FYI měsíc srpen je za námi, byla provedena pravidelná kontrola údajů https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/ .
    MASLIX
    MASLIX --- ---
    Doom II / PC / 7 hodin #dohrano

    Po nedavnem dohrani jednicky jsem neodolal moznosti rychleho srovnani s legendou cislo 2. Za me o tridu lepsi hra. Hail to the king, baby!

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    Shadow Warrior / 58h / xbox / #dohrano
    Další hra z backlogu odškrtnuta. Začal jsem hrát 2018 na Xbox One, pokračoval One X a dohrál na Series X.
    Přestávky v hraní tentokrát pramenily z frustrace z obtížnosti. V některých arénách jsem chcípl i desetkrát a sekl s tím. Pak jsem to po čase zkusil znovu, dostal se o kus dál. Až tohle léto jsem se konečně dostal na skill, se kterým jsem to dohrál a jsem rád, že jsem nesnížil obtížnost na Easy.
    Co mě mrzí jsou ty tři chybějící secrets. Hledal jsem je podle seznamu na Steamu a něco uteklo.

    PRAASHEK
    PRAASHEK --- ---
    ERRTU: strašně se mi líbil mod inspirovaný blade runnerem, ale bylo jenom pár levelů, taková demo verze. Pořád mám dojem, že Blade Runner hra by měla mít takový vizuál a bullet time (+ navíc RPG prvky, ale zase ne celej cirkus implantátů jako má cyberpunk :)
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    CLAVEN: asi co clovek to vkus no, objektivne uznavam, ze treba v kancelarska pasaz s mistnim ajtakem kde kazdy dvere jsou cut scena kterak ho bezpecne provadite, tam to bylo fakt moc. a giovannu jsem mel sto chuti zastrelit sam.
    CLAVEN
    CLAVEN --- ---
    ERRTU: ja som si to tiež dohral na xboxe minulý rok a ako jo, bolo to ok. Akurát ma sralo, že Dan Houser zrejme počas vývoja pozeral veľa Man on Fire a komplet vykradol vizuálne idiosynkracie Tonyho Scotta (RIP), a navyše ich vykradol zle a s absolútnym nedostatkom citu, takže čo je v Scottových filmoch cool, je v Max Payne 3 otravné.

    Ale gameplay je ok.
    JAMILLOS
    JAMILLOS --- ---
    Co se pamatuju, ty cut scény byly otravný, v jednu chvíli to bylo co deset metrů, to cut scéna, hrozně to rozbíjelo hru. Jinak ok.
    ERRTU
    ERRTU --- ---
    DEEFHA: jednička byla dokonce moje první hra ever do které jsem si (do cracknuté, před steamem) rozchodil mod :) jmenoval se kung-fu a defakto z toho dělal právě matrix, i se tam dal pro maxe vybrat skin nea s pláštěm. přidával na tu dobu neskutečně plynulé... kung-fu, tyč bo a možnost krom zpomalení času a skoku i neovo slow-mo zaklánění ale mohl jsi u toho sřílet. a level v ikonickém dojo na jezírku kde morfeus "budil" nea držkovou s nekonečnym meele bojem... s och vpomínky :)
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    ERRTU: No pěkný! Hned mám ještě větší chuť si to konečně zahrát. Tahle série je další z mých dlouhodobých restů...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam