• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    CHEWBACCADohrál jsem ...... (PC,XBOX,PS,NS games) HALL of Game na nástěnce!!!
    NYX #dohrano 2024
    https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/

    Vyfoť a sdílej fotku závěrečných titulků/finalbosse/trofeje ze hry, kterou jsi aktuálně dohrál + přidej popisek o jakou hru se jedná a kolik hodin ti cca trvalo dohrání + #dohrano .
    Př. Half Life/10 hodin/#dohrano

    Všichni v diskuzi budeme rádi, když napíšeš i tvoje dojmy z hraní.


    dceřiná diskuze: [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Loosers není ani na nástěnce (vím, má to být "losers", ale už to nejde změnit)] [Dohrál jsem ..... Akorát, že vůbec! Hall of Losers není ani na nástěnce]
    rozbalit záhlaví
    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    Animal Well/17hod/PS5/ #dohrano

    Tak už aby vyšlo DLC k Elden ringu, jelikož si potrebuju u něčeho odpočinout po téhle šílenosti 😄

    Ne, bylo to skvělý a chtěl bych víc téhož 🙂

    Dohrát hru trvalo asi 9 hodin a zbytek byl sběr trofejí a především vajec (samozřejmě dle návodu)

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    TOFI: taky
    Senua's Saga: Hellblade 2 / Gamepass / 7h / #dohrano
    Chtěl jsem to hrát po kouskách, až me budou bolet prsty z QTE v HiFi Rush, ale tak mě to vtáhlo, že jsem poslední hit Tango zase odložil.
    Příběh je prostě super a je vidět, že nad tím přemýšleli. Dokonalá je audiovizuální stránka.
    Ten zbytek je přesně tak, jak to kritizují ti, co tu hru odsuzují. Otázka je, komu to vadí.

    ZOMBO
    ZOMBO --- ---
    Sekiro: Shadows Die Twice / 109 hodin / #dohrano

    Nesnadno se opouští taková hra, ale dala mi už asi všechno. Jestli Dark Souls navždy změnily můj pohled na bojový systémy, tak Sekiro jen dokonal dílo. Šermířský duely jsou sice duši drásající, ale o to víc návykový, kdy se z každýho neúspěchu chcete okamžitě oklepat a zkusit to znovu. Je to určitě jedna z nejtěžších her, kterou když pochopíte a přijmete nabídnutou ruku, tak vám najednou začne připadat jednoduchá a NG+ projdete jako katana máslem.

    NARKOTIX
    NARKOTIX --- ---
    Playing Kafka/1hod/Steam/ #dohrano
    TOFI: dnes to na mě taky vyskočilo na Steamu.. ;) docela haluz adventurka

    TOFI
    TOFI --- ---
    Playing Kafka / Steam / 1h / #dohrano

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    The Neverhood (1996) / Wine / 5 hodin / #dohrano

    Leden 1997, pustiny Českomoravské vrchoviny. Doslova před pár týdny jsem si do PC (AMD K5-P90 :-)) pořídil CD-ROM mechaniku a zkoumám, co do ní strčit. V trafice náhodou narazím na první číslo KLANu - časopisu nové generace pro novou generaci (byl to profi diskmag na lisovaném cédéčku v papírových deskách, vydával ho ICE a byla to docela kultovní záležitost, kterou o pár let později zabil příchod Internetu). Mezi spoustou zajímavých věcí na CD-ROMu nacházím i herní novinky a v nich mě upoutá následující odstavec:

    Steven Spielberg si odskočil od natáčení filmu The Lost World (Jurassic Park 2) a dal se na výrobu her. Jeho nová firma Dreamworks Interactive v těchto dnech vydává titul The Neverhood a pravděpodobně si vyslouží u všech časopisů v kolonce originalita stoprocentní hodnocení. Prozradíme jen, že na celé prostředí hry byly spotřebovány tři tuny (!) plastelíny. Ostatně, dokud nevyzkoušíte demoverzi (/demos/win95/nevrhood/), neuvěříte. Těšíme se, čím Spielberg překvapí příště.

    Demoverzi samozřejmě ihned zkouším a i když na mé dýchavičné sestavě dost skřípe, tak je mi jasné, že takovouhle hru jsem ještě nikdy v životě neviděl. A že ji chci hrát celou až do konce.

    Toliko nostalgický úvod :-) Tímhle způsobem se ke mě tehdy ostatně dostávala většina her - nejdřív bylo demíčko a když zaujalo, začalo shánění plné verze (záměrně nepíšu "kupování", protože... no, však si rozumíme). To mohlo někdy trvat docela dlouho, protože místní podmínky u nás v prdelákově nebyly úplně příznivé. Neverhood navíc nebyla zrovna masovka, takže jsem si na něj počkal pěkných pár měsíců, no ale pak! Pak jsem ho začal hrát a prakticky pořád v něm byl někde zakysnutý, protože ta hra byla prostě děsně divná :-)

    Po výtvarné a zejména hudební stránce to byl a pořád je naprostý unikát, však to taky v tomhle směru sesbíralo kdejakou cenu. Ovšem po stránce herní to bylo takové... No, já jsem tehdy hrál hodně adventury a tohle byl taky adventura... Ale bez mluvení, bez textu a vlastně bez jakýchkoli ovládacích prvků, jen s kurzorem bez kontextu. Orientace v prostoru, kterým se přesouvalo pomocí videosekvencí (všechno bylo opravdu vytvořeno z plastelíny a skutečná kamera se v tom pohybovala, viz dokument o vzniku), nebyla úplně intuitivní. Znaky neznámého písma, na které se dalo tu a tam narazit, nedávaly žádný význam. Když už člověk narazil na místo, kde by je mohl uplatnit, tak se nic nestalo. Puzzly, kterých byla hra plná, vlastně nebyly samy o sobě obtížné - obtížné bylo pochopit, jak se vlastně puzzle ovládá a případně jak se k němu dostat.

    Ale bylo to tak strašně hezké! Na každém kroku byly nějaké vtípky a gagy, hra vypadala jako oživlý animák (což vlastně byla pravda...), hudba byla prostě geniální a ani ten příběh, který během hraní postupně vyplouval a povrch, nebyl úplně nejhorší... Pokud si vzpomínám, tak jsem to tehdy nakonec nějak dohrál. Už si přesně nevybavím, jestli to bylo s návodem, ale pravděpodobně nakonec ano (i když si nevybavuju, že by u nás návod na Neverhood v nějakém časopisu vyšel). A tak když jsem si to teď chystal zahrát znovu, řekl jsem si, že to dám na vlastní pěst.

    A dal jsem to :-) Kreslil jsem si zase plánky jako před třiceti lety u všeho, dost mi teda pomáhal foťák v mobilu, to je fakt báječný vynález... Díky tomu, že hra samotná není nijak extra dlouhá a i po tak dlouhé době jsem si naprostou většinu věcí pamatoval (Neverhood ve mě zanechal opravdu nesmazatelný dojem), jsem nakonec potřeboval pouhých pět hodin, abych se dostal k prvnímu ze dvou možných konců. Protože jsem si nezapomněl na vhodném místě uložit, dal jsem si nakonec i konec druhý, bylo to už jen pár minut navíc. Fotky tedy přikládám z obou konců (asi je poznat, který je dobrý a který špatný).

    Když jsme u toho - Neverhood se aktuálně nedá legálně sehnat žáným jiným způsobem, než si na eBay koupit původní vydání. To ovšem jednak není úplně levná záležitost, ale hlavně pokud nemáte dobovou PC sestavu, tak budete mít problém s rozběháním na aktuálním hardware. Asi nejsnazším řešením je použít ScummVM, který od verze 1.7.0 podporuje i Neverhood. Případně pokud jako já máte Linux, tak tam lze Neverhood rozběhat vcelku bez problémů pod Wine (je potřeba použít profil pro Windows 95). A nebo, pokud jste masochisti, si můžete zahrát verzi pro první PlayStation, která pod názvem Klaymen Klaymen vyšla v roce 1998 pouze v Japonsku. Existuje pro ni patch, který překládá do angličtiny texty v menu atd., a i když se to celkově nehraje úplně špatně a ani to špatně nevypadá, v podstatě není důvod, aby to kdokoli hrál právě takhle :-)

    Osobně si myslím, že pokud by si některá devadesátková hra zasloužila poctivý remaster, tak by to měl být právě Neverhood. Ale jsem si prakticky jistý, že se to nikdy nestane... A tak si aspoň zazpíváme!

    The Neverhood - OST w/ Lyrics!
    https://www.youtube.com/watch?v=1vzAewXCg6k








    TOFI
    TOFI --- ---
    Senua's Saga: Hellblade II / gamepass / 9h / #dohrano

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    McPixel 3/ Gamepass /10h/ #dohrano
    Humorná parodie na různé videoherní žánry. McPixel zachraňuje, likviduje bomby, všechny kope do rozkroku a všechno je v rozlišení 320x200 nebo tak nějak.
    Moc jsem od toho nečekal, ale jako lehká zábava když se jednomu nechce nic náročného to posloužilo.

    MIKLO
    MIKLO --- ---
    Wreckfest / PS5 / 14 hodin / #dohrano

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Tohle není do #dohrano, jen se chci pochlubit další platinou :-) Astro's Playroom jsem dohrál už loni (začal jsem ovšem hrát už v roce 2021, jak je vidět), vysbíráno a odemčeno jsem měl nakonec všechno co šlo. Zbývaly mi ale takové ty trofeje typu "na správném místě skoč do fontány", "sestřel lukem protivníkův projektil" a podobné kravinky. No a když jsem si dneska přečetl, že na podzim bude pokračování resp. plnotučná Astro hra, tak jsem to chtěl definitivně uzavřít. Na hoďku jsem si k tomu sednul s Portalem a bylo vymalováno.

    A mimochodem - ta hra je pořád naprosto geniální. Hrozně moc se těším na Astro Bot!

    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    FlatOut 2 / 12 hodin / #dohrano

    Co dodat, kult :)

    LEFTY
    LEFTY --- ---
    Ghostwire: Tokyo / PS5 / 25 hodin / #dohrano
    Hele, asi nebudu sdílet všeobecný nadšení. Co mě u té hry udrželo do konce byla estetika Tokya, jinak bych to asi odložil. Vizuálně je to mazec, ale podráží si to nohy věčnou tmou a deštěm. Haptika mě spíš srala, zejména při "grabbing cores". Příběh nezvládají vyprávět zajímavě, snažil jsem se furt něčemu zabránit, ale nevěděl jsem proč. Konec to teda hodně vylepšil, ale too little, too late.
    Co musím vyzdvihnout jsou japonské blbinky okolo - krmení psů, drbání koček, nákupy v konbini, kousky nesouvisejících informací okolo. Nejvíc jsem byl urvanej z toho, jak japonskou duchařskou mystiku yokai využili k designu monster, to byla krása (ale fuck you very much, Sanguine Dancer).

    PALADIUS
    PALADIUS --- ---
    Hellblade: Senua's Sacrifice / 13 hodin / #dohrano

    Omlouvám se všem zdejším milovníkům walking simulátorů a severské mytologie, ale neoslovilo mě ani jedno. Jasně, je to spíš takový storytelling, tudíž primitivní dvoutlačítkový combat a nenáročné hádanky chápu, gameplay totiž hraje druhé housle. Na druhou stranu, moc hezky se na to kouká a s 7.1 sluchátky je to fakt audio slast. Zdráhám se podobné typy děl brát jako hry, za mě je to spíš takový interaktivní film. To ale není kritika - jen prostě nejsem cílovka.

    Každopádně, už se mi stahuje dvojka. na UE5 jsem fakt zvědavej, z videí to vypadá nádherně...

    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    Indika / 5 hodin / PS5 / #dohrano

    Indika je nezávislým projektem ruského studia Odd Meter, odehrávající se v alternativním Rusku devatenáctého století. Zhruba rok před dokončením projektu zahájilo Rusko útok na Ukrajinu. Ze země utekly stovky tisíc Rusů. Někteří jen před tím, aby nemuseli narukovat zatímco dál v hostitelských zemích velebí Putina. Naopak řada Rusů utekla před režimem a obavou z perzekucí při utahování šroubů. Mezi druhou skupinu patřila většina osazenstva studia, jehož vedoucí okomentoval situaci tak, že žijí v noční můře a v situaci, která neměla nikdy nastat. S rozpracovanou Indikou se 14 vývojářů usadilo v Kazachstánu a Indiku dokončilo.

    Jak se momentálně ukazuje, tak odchod byl evidentně dobrým nápadem, protože s tématy které Indika řeší by si studio v Rusku vykoledovalo leda tak řadu problémů. Proč? Indika totiž sleduje osudy stejnojmenné pravoslavné sestry, kdy scénář tepe jak do církve, tak do nastavení ruského světa a vykresluje ho jako surrealistické a poměrně depresivní peklo plné bizarních výjevů, které mají odraz nejen v ruské literatuře.

    Indika je poměrně krátkou hrou. Pohodlně se vejdete do nějakých 3-5 hodin. Pokud bych ji měl k něčemu přirovnat, tak k Inside ve 3D s několika víceméně primitivními hádankami. Po uvedení traileru jsem měl upřímně trochu vyšší očekávání. Úvod v klášteře působí fantasticky a já si říkal, že to vypadá na nenápadný herní a poměrně originální klenot, ale po chvíli vás sestra představená vypustí do světa a Indice začne padat řetěz a promění se ve víceméně tuctovou adventuru, kdy putujete, potkáváte bizarní výjevy, taháte za páky, šplháte a řešíte stokrát viděné puzzly.

    Co ovšem Indiku posouvá postupem času nad průměr podobných nezávisláren je naprosto precizní ruský dabing, zabarvení hlasu hlavní hrdinky, její mimika, permanentní pocit zmaru a závěr, který je tak sympaticky šílený, že mě nakonec mrzelo, že pouť Indiky tak rychle skončila. Pokud by se historie vydal jiným směrem, studio se částečně nerozpadlo a tahle ruská parta mohla do Indiky investovat víc času, prostředků a nápadů víc vizuálních nápadů tak by to byl nezapomenutelný kousek.

    Pomrkávání od vývojářů pro trophy hunters pobavilo. Platina s názvem Chamtivost pobavila, stejně jako trofej za vyhnutí se screenshotům v určitém momentu s názvem Zdrženlivost.

    8/10

    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    SWAMP_ASS: Ja sem nekdy vloni taky dal Hades jako dohrano, kdyz jsem udelal uspesny pruchod, ale pak jsem to hral dal a zjistil, ze to je vlastne jen konec zacatku. Je tam jeste hrozne moc co objevovat a delat.
    SWAMP_ASS
    SWAMP_ASS --- ---
    HADES/ PC/ 20 hodin/ #dohráno

    Teda dohráno, sejmul jsem final bosse no a každej kdo hrál ví...celej run jsem stihnul za 34 minut, šlo o 39 průchod.
    Osvěžující hra se svižným tempem, už jsem psal vedle, že mne ohromně bavila křivka obtížnosti spolu s neustálým přísunem nových dovedností a mechanik, které vás nutí se něco stále učit.
    Budu se do hry později vracet, teď se půjdu zpět pinožit do DS3.

    _
    GEE
    GEE --- ---
    Paranormasight: The Seven Mysteries of Honjo/Steamdeck/12 hodin/ #dohrano
    Sympatická vizuální novela, trochu horor, trochu detektivka. Pět hlavních postav se v noci setkává v Tokyu. Ke každému z nich se záhadně dostává kámen, který umožní za určitých podmínek zabíjet a nasbírat tak duše. Kdo jich nasbírá dost, ten může zahájit rituál a vrátit z říše mrtvých koho si přeje. Příbehy jednotlivých postav se samozřejmě propletou a...dál už nebudu nic prozrazovat :-)

    Dobrovolně přiznávám, že jsem párkrát při záseku sáhnul pro návod.

    GEE
    GEE --- ---
    Final Fantasy VII Rebirth/PS5/102 hodin/#dohrano
    Hodně toho už řekl kolega TAP. Po dvojím dohrání remaku GEE jsem do Rebirthu naskočil hned v den vydání. Nezapomenutejnej, dlouhatánskej roadtrip s postavama, který nejde nemilovat. Japonci pojali open world poctivě a je krásně vidět, že brali jen to nejlepší - inspirace Horizonem, Yakuzou, Ghost of Tsushima, ale třeba i Inscryption je tu vidět na první dobrou a není se za co stydět. Minimálně třetinu hry jsem strávil v minihrách - chocobové, piano, střílečky, to všechno jsem vytěžil naplno. Soubojovej systém je jednoduchej a neuvěřitelně bohatej zároveň.

    Samozřejmě je ale co vytýkat - performance mód by mohl vypadat líp, prakticky není možný side aktivity vynechat, protože jinak člověk nenaleveluje (ale taky kdo by to dělal?).

    Nepochybuju, že Rebirh uvidíme prakticky ve všech seznamech na letošní GOTY a nemůžu se dočkat za pár let závěrečnýho dílu trilogie.

    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Bramble: The Mountain King (2023) / XSS / 6 hodin / #dohrano

    Lineární adventurka s překvapivě hutnou atmosférou a místy až fotorealistickým vizuálem. Za atmosféru mohou severské folklorní příběhy, kterými je hra volně inspirovaná, a musím říct, že místy je to opravdu nečekaný masakr (rozhodně na to, že hlavními hrdiny jsou dvě malé děti). Za vizuál může UE4, díky němuž některé lokace vypadají opravdu fantasticky (nicméně některé naopak vypadají tak hnusně, že je snad dělalo nějaké úplně jiné studio pro jiný projekt). Stylem mi to trochu připomnělo Unravel, ovšem je to o několik levelů temnější. Hratelností pak třeba Limbo, tam by i ta temnota seděla a umírat budete v jednom kuse. Plus občas do toho vstoupí jednoduchý rébus a dokonce i několik překvapivě obtížných bossfightů (je to trochu akčnější adventura).

    Za zmínku rozhodně stojí i hudba - tu si klidně kupte, pokud to je váš šálek kávy. Další screenshoty jsou zde [DEEFHA @ GameShots :: screenshoty z her] a závěrem jen upozorňuju, že v pohybu to vypadá mnohem líp.





    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    ANTICLOVEK: Hezký! Nicméně můj skript na scrapování do https://static.freedomconnection.cz/nyx-dohrano/ to zaříznul se statusem PLAYTIME_TOO_HIGH, protože tam mám nastavenej limit na 500 hodin u jedný hry, pak už je to podezřelý :-D Přidal jsem možnost override, takže tam nakonec jsi. Gratulki!
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam