• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JVMLOKFATE RPG (OOC)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    BURKHAR: mozna ti uplne nedoslo ze vykrikama a urokama na moji postavu ze sebe akorat delas debila, ale ja to nemasteruju, jenom highlituju veci co je potreba se ucit v ramci FATE, protoze tohle auditko jsem nezakladal apriori proto aby ses sem chodil vystrikat, ale abysme se naucili hrat v novym sStemu. Takze se s tim smir nebo vypadni.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    JVMLOK: Začíná mi trochu jít na nervy to, že se snažíš být GM. Řeš si tu svou debilní vojenskou gumu a nech GM, ať jedná. Díky!
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    BURKHAR: No ono to muze byt dulezity, treba co se tyce te elektriky...ale to tezko rict...mozna ten svuj post kopni na nastenku at to mame po ruce, a pri tvorbe aspektu sceny, kdyz se bude odehravat v MASHi, tam vzdycky muzeme sahnout a vytahnout si, co se bude hodit pro danou situaci :)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    BURKHAR: Čili jeden aspekt "Technické zázemí MASHe"
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    JVMLOK: Nemyslel jsem to jako aspekty, ale faktický výčet věcí, o které se Jára stará.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    BURKHAR: ¨
    #Proces
    Budu rád za opravu jestli se pletu:
    Jak z toho nadělat aspekty, které budou herně užitečné?
    V pravidlech upozornění...jestli se to herně neprojeví a nemá to žádný vztah k ději, není potřeba to řešt....takové to...
    "Když v lese spadne strom a nikdo ho neslyší, vydá zvuk?"
    Nemyslím, že by to tam bylo kvůli omezení kreativity, spíš nás to má vést tak, abychom dělali věci, které jsou herně podstatné. Zas tím, že to tam máme, můžeme to jak my tak GM využít....nevím, kde je zdraví míra. Dává to smysl tak i tak.

    Mj. za mě veškerý proviant řeší aspekt:
    Voják se stará, voják má.
    :)
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    JVMLOK: chápu. Jinak ono asi tři velká errata už vyšla a v Lethrendisově překladu jsou už všechna zapracovaná (poslední verze PDF překladu je 1.4.4 a je už přes rok stará)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    Ad Fate:

    Co se týče infrastruktury, viděl bych to za Járu následovně:

    Energie:
    Křižíkova turbína v náhonu (otázka zda je, nebo je ju třeba udělat)
    Solární panely
    Velký vojenský generátor na diesel (hlavní zdroj pro celý MASH)
    Malý záložní zdroj na benzín

    Voda:
    Cimrmanova čistička přívodu z Visly a čerpadlo (pitná)
    Dešťovka z okapů u stanů a zásobníků k tomu určených (sprchy a umývárna)
    Zásobování (pitná kojenecká)

    Jídlo:
    Maso, rýže, těstoviny, občas zelenina
    Příležitostné pochutiny vykšeftované Járou do důstojnického baru
    Konzervy, konzervy a konzervy

    Hygiena:
    Latrýna
    Sprchy (dámské a pánské jsou oddělené) a umývárna
    Kubík desinfekce (lékařský líh)

    Technika:
    3x Offroad ála Jeep Willys (jedním právě odjel Mráz)
    Náklaďáky na raněné apod.

    Místní rozhlas:
    "Pozor, pozor!"
    Mikrofon je v Mrázově stanu

    Může být? Za vybavčo tábora?
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    SIRIEN: Já si právě SR6 ani nekoupil nakonec právě kvůli feedbacku od komunity, takže si říkám, že jednoho dne snad...pokud do té doby nevyjde edice sedmá.
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    JVMLOK: má rezervovanou fialovou barvu. Lehrendis (překladatel) už dřív potvrdil, že přenos překladu do SRD udělá - nicméně až poté, co vyjde kompletní ofiko velká errata, protože to nechtěl dělat a pak celý předělávat. Tato errata je věc slibovaná od vydání a nekonečně odkládaná a vyhlížená... ale za mě to je jak komerční fůzní reaktor, každej rok to bude už ten příští rok, takže víš jak :) Ale možná že kdyby se u něj přimluvil i někdo další než jen já, tak by ho to mohlo trochu víc motivovat :)
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    SIRIEN: Co SR6e?
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    KARADUM: Čili čekáme, až Mráz odjede a bude nová situace?

    Kdo přebírá dočasné velení tábora?

    Kolik máme času?

    Zase samé otázky, už je to skoro pravidlem. :) Ale chcu to vědět. Pro hru důležité.
    SIRIEN
    SIRIEN --- ---
    JVMLOK: sem rád že se líbí, SRDčka jsou funkce Kostky do které jsme nalili fakt hromadu úsilí a energie (asi o dost víc než je na pohled vidět) a jsme na ní moc hrdý. Po technické stránce to vytvořil Dukolm, texty pro Fate a AWčko sem tam z překladů přenášel já (DnDčko přenášelo víc lidí, především Arled, obecně se podíleli i další lidi, mimo jiné třeba York, a samozřejmě původní překladatelé). Technicky to je připravené i pro další systémy než jsou tyhle tři, ale v praxi nejsou dobrovolníci na přenesení, i když nějak extra mega moc práce to reálně zas taky neni (vč. např. DrDII, s jehož přenosem souhlasili autoři i vydavatel, ale prostě se nenašel nikdo kdo by to přetáh ze sazby do markdownu).

    Jinak já se teď topim v nekonečnu věcí, tak vás nestíhám prakticky nijak sledovat, pokud sem minul nějaký váš ping a pořád to je aktuální tak dejte vědět a zkusim se k němu vrátit :)
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    Zitra nahodim pokracovani i s vetsim zretelem na FATE system, kdyz uz mame odstartovane postavy.


    JVMLOK: Jj, tu hierarchii mas stejne jako ve FATE. Hra muze myslim nekdy byt i jen jeden scenar, alias proste quest/pribeh. Pokud je tam jen jeden tak neni moc co resit, pokud celkova hra bude sestavat z vicero, tak pak je vic scenaru a ty se skladaji se scen/situaci.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    jinak teda SIRIEN za tohle webove zpracovani http://fatesrd.d20.cz/ zaslouzi pochvalu, at to delal kdokoliv. Diky.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Takze chapu hierarchii:
    Hra
    Scenar
    Scena/Situace

    Posledni je trochu matouci, ale spis je to potrebou sjednoceni termoinologie v pravidlech, jestli jsem nic neprehlid, Sitauce=>Situační aspekty je totéž co Scéna=>Aspekty scény?
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    #Proces
    Tak. A teď co?
    Se svou skupinou jste už vytvořili PH, vykreslili jste svět, který obývají, a ujasnili jste si výchozí předpoklady o hře, kterou se chystáte hrát. Máte hromadu aspektů a PV přetékajících dramatickým potenciálem a čekajících, až procitnou k životu.

    Co s nimi uděláte?

    Je načase dostat se ke skutečnému jádru hry: tvorbě scénářů a jejich hraní.
    Definice scénářů
    Jak bylo zmíněno ve Vedení hry, scénář je jednotkou herního času obvykle trvající od jednoho do čtyř sezení. Je tvořený množstvím oddělených scén. Konec scénáře by měl zahrnovat významný milník a tím umožňovat vašim PH, aby se zlepšily v tom, co dělají.

    Ve scénáři budou PH čelit nějakému velkému, naléhavému a otevřenému problému (nebo problémům) a budou se jej snažit vyřešit. Vypravěč scénář obvykle zahájí představením tohoto problému hráčům. Následné scény se většinou točí kolem toho, čemu budou PH čelit, ať už to je zjišťování informací, shánění zdrojů, nebo přímý úder na zdroj problému.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    KARADUM: Ja to vcera zkusil nejak sesumirovat ze vseho co jsme tu napsali a rekli. Klidne to prekopej, byl to jen pokus o summary kdyz jsem prochazel pravidla krok za krokem.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    KARADUM: U mě dobrý, jen ať jede do piče. :)
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    Chcete jeste reagovat na Mraze, jinak bych to pak posunul na uplne novou scenu.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam