• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JVMLOKFATE RPG (OOC)

    Klub slouží k podpoře a organizaci Play By Post hraní FATE, domluvě HRÁČŮ a GM, diskuze o pravdilech, settingu, vyjasňování situací a veškerá další metakomunikace Out-Of-Character.
    K diskuzi bude přidružený klub (IC) sloužící k samotnému hraní a interakci GM a POSTAV. Přístup po předchozí domluvě pro hráče.

    Pravidla kompletně ke stažení zde:
    http://fatesrd.d20.cz/fate-core-system/1-zaklady.html#vitejte-ve-fate
    rozbalit záhlaví
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    JVMLOK: takze abych to dokoncip tu myslenku tak kdyz s Jarou budu chtit odjet na skladku, primota se opily Ferda a blbou hlaskou postavi Jaru pred aspekt sceny "bez Jary to tady nefunguje" tak je to na bod osudu? :D
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    ACHERON: Myslim ze jo, kazdopadne to neco stoji i toho "vynutitele"

    4. Aspekty a body osudu | Český překlad Fate SRD
    http://fatesrd.d20.cz/fate-core-system/4-aspekty-a-body-osudu.html#vynucovani-aspektu

    Jsou tam jen dve moznosti:
    Abyste vynutili aspekt, vysvětlete, proč je relevantní a učiňte nabídku komplikace, o kterou se jedná. Můžete trochu smlouvat podmínky oné komplikace, dokud nenajdete rozumnou shodu. Kdokoliv, na kom je vynucováno, má potom dvě možnosti:

    Přijmout komplikaci a získat bod osudu
    Zaplatit bod osudu a předejít tak tomu, aby komplikace nastala


    Komplikace z vynucení nastane bez ohledu na číkoliv snahu – jakmile jste si plácli a přijali bod osudu, nemůžete využít své dovednosti ani nic jiného, abyste situaci zmírnili. Musíte se popasovat s novým vývojem příběhu, který z komplikace vzejde.

    Pokud jste komplikaci zabránili v tom, aby nastala, pak s ostatními popište, jak jste se jí vyhnuli. Někdy se stačí shodnout na tom, že se to prostě vůbec nestalo a někdy to znamená pospat, jak vaše postava udělala něco proaktivního. Cokoliv potřebujete udělat, aby to dávalo smysl, je v pohodě, dokud to vyhovuje zbytku skupiny.

    Vypravěči, jako vždy tu jste konečnými soudci – nejen v tom, jak je výsledek vynucení zahrán, ale i v tom, zda je vynucení vůbec platné. Využijte stejný úsudek, který aplikujete na vyvolání – mělo by dávat instinktivní smysl, nebo by mělo vyžadovat jen málo vysvětlování, že komplikace může z aspektu vyvstat.

    Nakonec, a tohle je velmi důležité: pokud chce hráč vynucovat na jiném hráči, stojí jej bod osudu komplikaci navrhnout. Vypravěč může vždy vynucovat zdarma a kterýkoliv hráč může navrhnout zdarma vynucení na své postavě.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    JVMLOK: znamena to ze kdyz nekdo proti me vyvola aspekt tak bud bod ztratim nebo vydelam ale nemuzu zustta na 0?
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    ACHERON: pekne slovo Mnohoznacnost...je to objektivni fakt ktery se da vyuzit ruznymy zpusoby jak ku prospěchu, tak ku škodě věci.

    Je dobré si říct, že v průběhu hry je možné vyvolávat aspekty hráčem na akce jiného hráče.
    Pro příklad: Dost dobře se může stát, že Ferdinand bude potřebovbat provést nějakou jemnou práci třeba při zneškodňování bomby, a já mu navrhnu komplikaci vycházející z jeho vlastního aspektu a zahlásím: Ale už ses dlouho nenapil takže se ti třesou ruce.
    A on to buď přijme a dostane bod fate, nebo zacáluje bod Fate aby to přijmout nemusel.
    Jestli to správně chápu...
    Takže je dobře že si hrany EGA obrousíme v diskuzi o pravidlech, protože jinak by mohly během podobné herní situace rovnou praskat kokoty pozdĺž.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    ACHERON: Pořád je co zlepšovat. ;) Líbí se mi to, jak jsi aspekty nazval. Počkáme na GM a rozčísnem to. Už se rýsuje další scéna, tak uvidíme.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    pochopil jsem to tak ze aspemty jsou potencial zmeny nebo problemy jinak to jako aspekt nema cenu?
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    BURKHAR: hele ale to nebudeme mit co zlepsovat ne? ja bych teda spis dal technicke zazemi - "kdyz se personal hodne nadre tak to bezi" (personal = Jara). pripadne aspekt "bezi to samo"... podle toho jrstli chceme aby to byla prekazka nebo ne...
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    KARADUM: Ad flame. Omlouvám se, přišlo mi, že JVMLOK to až moc ohýbá na sebe. Budu schovívavější. Rozhodně žádné rozpory mezi hráči nechci (postavy ať se klidně hádají, to je součástí hry).
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    KARADUM: Tak z toho můžeme udělat obecný aspekt "Technické zázemí tábora - výborné". Když se něco posere, tak to hodnocení půjde dolů. Nebo máte jiný návrh?
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    Jen jedna vec, kterou bych asi ujasnil - FATE je, domnivam se, vic prave zalozeno na scenach, ktere posouvaji nekam dej podel toho pribehu/questu. Neni to "zivouci svet s postavami hracu", kde se hraje sandboxove. Jde to, ale neni na to myslim primarne delane protoze se prave neresi mnoho "simulacnich" zalezitosti (viz DnD, kde jsou tabulky na nosnost, doskok, beh... aspon v edicich co znam). FATE misto toho resi situace s ohledem na pribeh.

    Pribeh muze byt dopredu neznamy a vlastne tvoren prave aspekty nebo DM muze mit nejakou dejovou linku vymyslenou a vest hrace podel ni, ale mel by, opet, do toho zapojit aspekty postav.

    ACHERON: Na scenu s tebou klidne pockam :D
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    BURKHAR: Muze byt, ac takovy detailni rozbor mi zavani skoro Powered by the Apocalypse s budovanim sveta a preziti ap.

    Jinak souhlas prave s
    JVMLOK. Muze to slouzit jako inspirace s tim, ze ji muzeme vyuzit kdyz bude treba. Hlavne pokud je to pro tebe tak prijemnejsi.

    A prosim klid (BURKHAR, JVMLOK). Beru to tak, ze se snazime si zkusit FATE, OC je presne prostor pro diskuzi nad tim, jak by se neco melo delat/resit a pripadne se ozvu sam, ze takto ne. Ale kdyz JVMLOK ci jini napisi svuj pohled, tak je to jen dobre.

    FATE je vic kooperativni a to umoznuje prave hrat s minimem (hra z videa je vylozene o tom dynamickem vytvareni sveta behem hry, u nas to je precijen kapku jine diky tomu, ze hrajeme PbP a tedy nemusime nutne vymyslet vsechno v takovem casovem presu).

    Napr. otazku mapy (sveta) bych rekl, ze dava smysl. FATE nemusi byt jen o vytvareni sveta. Mohli bychom hrat v existujicim svete (napr. zde mapa Evropy je precijen dana).



    ACHERON: Je dost volny, ale zase ho pak mohu vyvolavat i ja. Ostatne k vyvolani musi zaplatit bod osudu.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    ACHERON: “spolecne tvoreni” je presne ono.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    ALTAR_OF_FILTH: Chápu kam míříš ale nesouhlasím. BURKHAR tady neustále napadá IC postavu, která, ať je jaká je, je IC. Nemá v tomhle auditku co dělat, a už vůbec ne s přívlastkem "debilní vojenská guma". Dokážu to taky, elegantně, a dokonce v IC, kde podobné komentáře patří.
    Nebudu dál rozvádět, že jeho neschopnost zapojit se do diskuze kolem pravidel očividně vyplývá z faktu, že byl línej si pravidla byť jen prolistovat a tudíž nemá čím přispět.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    BURKHAR: je. se ujistim - a tenhle aspekt muze Burkhar chtit vyvolat dkyz bude potrebovat prakticky cokoli vyresit? :)
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    JVMLOK:
    BURKHAR: me to taky pripadne ze to nebylo pres caru toho spolecnyho tvoreni hry. Btw. mam ted dulezitou scenu se sjetym Akerem na lavicce ale dostanu se k tomu az okolo 10, musim ted resim analyzu medialni fragmentace cesky populace :)
    ALTAR_OF_FILTH
    ALTAR_OF_FILTH --- ---
    Ten poslední JVMLOkův post v IC je asi zbytečný, ale jinak to vidím stejně. Je pěkné, že si zahrajeme, ale i pro mě jde primárně o to si ten systém osahat, a to správně.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Komentare k mnozstvi a podobe aspektu primo reflektujou diskuzi JVMLOK kterou jsme s Altarem vedli na tema unosneho mnozstvi aspektu, jejich formy, podoby a jejich vyuziti pri hre a jejich tvorby.
    Ve shadowrunu nebo dracaku GM kompletne popisuje scenu a ma vsecko vymysleny, hraci tam jsou jen jako divaci a v podstate nic podobneho resit nemusis.
    Ve FATE je to ale uplne jinak, GM sice asi, jak to chapu, prijde s nejakym zakladem ale situace se dotvari kooperativne az v okamziku, kdy do sceny postavy vstupuji, a hraci tam aktivne doplnuji ruzne prvky ktere by mohly byt pro hru zajimave z pohledu jejich postavy, jinych postav nebo treba specialnich efektu, co ja vim.
    Takze by me taky zajimalo, nakolik ve FaTE vyuziju predem nakreslenou mapu s rozmistenim tabora a vseho co tam stoji a beha, a nakolik to ve FATE je jen situacni nastrel viz to video, ke kterymu se prubezne odkazujeme jako k modelove hre.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    BURKHAR: mozna ti uplne nedoslo ze vykrikama a urokama na moji postavu ze sebe akorat delas debila, ale ja to nemasteruju, jenom highlituju veci co je potreba se ucit v ramci FATE, protoze tohle auditko jsem nezakladal apriori proto aby ses sem chodil vystrikat, ale abysme se naucili hrat v novym sStemu. Takze se s tim smir nebo vypadni.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    JVMLOK: Začíná mi trochu jít na nervy to, že se snažíš být GM. Řeš si tu svou debilní vojenskou gumu a nech GM, ať jedná. Díky!
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    BURKHAR: No ono to muze byt dulezity, treba co se tyce te elektriky...ale to tezko rict...mozna ten svuj post kopni na nastenku at to mame po ruce, a pri tvorbe aspektu sceny, kdyz se bude odehravat v MASHi, tam vzdycky muzeme sahnout a vytahnout si, co se bude hodit pro danou situaci :)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    BURKHAR: Čili jeden aspekt "Technické zázemí MASHe"
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam