• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JVMLOKFATE RPG (OOC)

    Klub slouží k podpoře a organizaci Play By Post hraní FATE, domluvě HRÁČŮ a GM, diskuze o pravdilech, settingu, vyjasňování situací a veškerá další metakomunikace Out-Of-Character.
    K diskuzi bude přidružený klub (IC) sloužící k samotnému hraní a interakci GM a POSTAV. Přístup po předchozí domluvě pro hráče.

    Pravidla kompletně ke stažení zde:
    http://fatesrd.d20.cz/fate-core-system/1-zaklady.html#vitejte-ve-fate
    rozbalit záhlaví
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    JVMLOK: Ja myslim, ze prave tak to je. Pokud tedy GM privede nejaky takovy aspekt do hry, tak se odlisuje uroven hry a postav. A souhlas i s pozdejsim, ze tvym cilem je vytvorit co nejzajimavejsi pribeh. Ja jsem na to uz zvykly od Strepu, kde je to podobne. Ostatne to rikaji i s tim, kdyz ti hod nevyjde - je to jen nejaka obtiz na ceste k cily (nebo nesplneni, ale to se nedoporucuje jako nuda). Tedy v tomto pripade stenice/informace Federace o tabore, je novy problem, ktery byl vyvolan prave neuspechem akce ale (pokusil jsem se) udelat jej tak, ze generuje zajimavy vyvoj pribehu.


    ACHERON: Muzeme se vratit k synchronni hre. Jde to hrat i tak.


    BURKHAR: Napad, ze na cip prijdete a pak se pripravite na prepad je super napad! Tedy je mozno klidne na nej prijit prave tim, ze neco bude rusit nebo ze si vsimnes aktivniho signalu cipu.
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    ACHERON: Mlok má pravdu, tohle je právě to, co Fate odlišuje od jiných "konvenčních" RPGs.

    Jára nebo Dan si toho čipu mohou při vykládce všimnout a pak se k tomu mohou nějak postavit.

    Že o nás vědí, ke více než jasné. Jára by např. mohl zajít za Kristýnou, ať přivolá CAS (Cloase Air Support). Celý MASH by o ambushi mohl vědět a nastražit léčku.

    Jak se k tomu staví GM?

    A co AoF, kde je mu konec? Snad ho to nepřestalo bavit. :(
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    ACHERON: Ber to tak ze smyslem neni situaci vyresit, ale vytvorit co nejdramatictejsi a nejzajimavejsi scenu bez ohledu na to, jak to dopadne. Samozrejme postavy tam pak musi nejak zafungovata zazarit, jsou to koenekoncu Hlavni Postavy, ale zakladni je pristupovat k tomu z "estetickeho?" hlediska, ne utlitaristickeho...jestli se vyjadruju srozumitelne...
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    JVMLOK: to odcizeni hráčů od postav je pro mě matoucí
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    A pozor, tohle je myslimjeden z klicovejch momentu, protoze jde skutecne o kooperativni tvorbu pribehu, a je potreba drzet na uzde ego a potrebu power playeru bouchnout co nejvetsi silou...
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    A to je prave vec, ktera je pro me ve FATE nejvic...matouci, ale na druhou stranu zajimava. jestli to spravne chapu tak Sledovaci Cip je v podstate situacni aspekt. My o nem vime takze ho pri sve hre muzeme a melibysme brat v potaz, ale v zadnym pripade to nemusi byt takovym tim: vsecko vidim, vsecko deaktivuju zpusobem. Naopak, muzeme ten cip pouzit i proti nam...nemyslim navzajem ale proti nam jako celymu tymu.
    Bez ohledu na to co dela mojhe postava muzu navazat tam kde to GM polozil a napsat, ze "o planovanem prepadu zatim nemame ani tuseni, proto lekari vesele pokracuji v prohaneni sestricek a paleni koralky, zatimco kus od tabora se formuje prepadovy tym. T.Aker kouka karty a sili v nem podezreni ze se chysta neco velmi bezprostredniho a velmi neprijemneho, ale nedokaze urcit zdroj tohoto ohrozeni..."

    Jak s timhle sice postavam utajenym, ale hracum znamym aspektem zachazet?
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    BURKHAR: ja mam taky pozorovani!-)
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    No, toho sledovacího čipu by si ovšem v táboře při vykládání úlovku Cimrman všimnout mohl, ne? ;)
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    BURKHAR:
    ACHERON: Dobry napad s prebiranim. Zase aspon ujasnujeme hazeni. A dnes vratim dej zase do tabora.
    KARADUM
    KARADUM --- ---
    BURKHAR: Jj, klidne zmen.


    BURKHAR: Aspekt tam je, ale vyuzivas jej = pouzijes i pribehove bud za BO nebo zdarma pokud mas z nejakeho duvodu vyvolani zdarma.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    BURKHAR: mám vážné podezření že misto pozorování okolí si tam Jára přebírá elektronky
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    BURKHAR: v klidu, kdyžtak to vsechno rozstřílíme.

    *click click*
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    KARADUM: Až budeš mít chvíli, tak ten návrat dohrajme už, ostatní se IMHO nudí a už se tam babráme moc dlouho. Měli bychom být co nejdřív pohromadě, i kdyby nás měli jet vysvobodit Jeepem. Hlavně, ať už se něco stane. Cimrman po cestě asi byl dost tragicky nepozorný a Dan řídil bez nějakých extra kousků. Prostě řídil.

    Představuju si to takhle správně?
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    Tož Dan má 0, já -3, to bude ještě sranda.
    ACHERON
    ACHERON --- ---
    BURKHAR: Za me zmena postavy ok, pisou to i v pravidlech ze v prubehu hry ok pokud to odpovida hre
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    JVMLOK: Jo, tohle jsem chtěl vědět, díky.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    cit:
    "Vyvolání aspektu
    Kdykoliv, kdy si házíte na nějakou dovednost v situaci, ve které by vám aspekty mohly pomoci, můžete utratit bod osudu k jejich vyvolání a výsledek hodu tak změnit. "
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    BURKHAR: to jo, ale to jen znamená, že aspekt existuje, ne že ovlivňuje hod. Aktivně vstupuje do hry až když ho zaplatíš FP při hodu.

    Ua mě si s postavou si dělej co chceš...
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    JVMLOK: Ale ten aspekt už je vyvolanej. Je to situační aspekt pro celou cestu. Takže jak? Počkám si, co mi k tomu řekne GM. Pravidla jsem projel už asi 3x a pořád tomu moc nerozumím, kdy se co a jak hází.

    A vyjádřete se prosím k té změně u postavy (čili merge 2. a 5. aspektu, zapomněl jsem to tam před hraním doplnit).
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    pak se rozhodneš jestli chceš vyvolat aspekt
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    BURKHAR: 4 kostky + dovednost - opozice
    BURKHAR
    BURKHAR --- ---
    JVMLOK: Ale čím hodím? Tady KARADUM píše, že se aspekt přičítá k hodu. To mě mate.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    Hodíš a pak se rozhodneš, jestli chceš vyvolat aspekt. Pokud ano, zaplatíš fatepoint a rozhodneš se, jestli chceš +2 nebo reroll
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam