TRAGED: Pro kompatibilitu je grafika ta snadsi cast, jakmile uz je jednou ta implementace API kompletni, je to proste nejakej wrapper DirectX verze X na OpenGL nebo ted Vulkan, ted se konecne dodelal DX11 a DX12.. hry vetsinou nefungujou protoze ve Wine neco neni dopsany, nebo je to bugly, casto jsou to jen dost divoky stuby.. cely to zavisi i na Mono .Net implementaci, ktera taky rozhodne neni komplet.
IKARI: Valve plati tvurcum Wine (CodeWeavers), aby pro nej delali Proton, kterej se vic zameruje vic na hry, nez Wine predtim k tomu tam pomaha par lidi z Valve. Nicmene Wine ma spoustu i 10 let starych bugu a svyho casu tam pribyvalo vic bugu, nez jich bylo fixnutych.. a prachy tohle ryhle nevyresi. Krom toho Code Weavers ma jen 45 zamestnancu, ktery delaj i jiny produkty jako treba CrossOver, coz je placena verze Wine.. plus nejak pomaha komunita, kde se obcas nekdo nastve a fixne is oblibenou hru sam.
Neverim tomu, ze tam maj postaveny nejaky farmy, kde by s kazdym releasem testovali tisice her, to by track historie Wine vypadala trochu jinak.. Valve jim mozna s timhle pomuze, zlepsuje se to, ale to beh na hodne dlouhou trat..