• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    JUNGLERSteam Deck a další handheld PC - Switch je mrtvej Dejve, všechny gondole jsou mrtvý Dejve
    Diskuze ke sdílení zkušeností s různými nastaveními. Proton kompatibilita, dual boot, key bindings atd.....
    rozbalit záhlaví
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    TRAGED: Ale on chce setrit baterii
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    MCKIDNEY: Hybrid sleep je naopak přesně to co chce. Ten uloží paměť do swapu, kdyby došla baterie během Sleepu, nebo pokud je nastaveno vypnutí po nějaké době ve Sleepu.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    TRAGED: Hybrid sleep je neco jineho. To uklada do obojiho, ale nevypina. Zamereno na zachovani dat.

    Je to suspend-then-hibernate. S tim, ze ho nezajima ze se to porad vybije.
    TRAGED
    TRAGED --- ---
    PICAZSOO: Takže hybrid sleep.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Dneska uz to nestihnu, pripomente se kdyztak v Pa/So.

    1. Potreba zmensit home a zalozit swap v GPT (ten navod je fakt zbytecne slozity a nestabilni. Pokud mate 128GB a vetsi SSD, tak je to na 10 minut a pujde i reset a upgrade. Prijdete o 1GB mista oproti navodu, vykon je lepsi :P)
    2. Lze nastavit primo v KDE, jinak konfiguracni soubor by mel vydrzet update.
    3. Duvod proc s tim lide maji problemy: SteamOS nepouziva systemd, ale vola ho interne. Proto tlacitko nespusti hibernaci - spousti Valve program a ten vola sleep bez ohledu na konfiguraci systemu.

    Musim se podivat na nejaky elegantni zpusob jak to nastavit.
    Navod to prepise rucne a proto se to neprenese z A do B a neprezije update.
    PICAZSOO
    PICAZSOO --- ---
    MCKIDNEY: Tyjo, nevybavuju si to. Teda stalo se mi to nedávno s bioshock 2 že kreslil jen jenom černou obrazovku - vyřešil jsem nastavením na proton experimental.
    PICAZSOO
    PICAZSOO --- ---
    Tohle je to, co mi fungovalo.

    publications/guides/steam-deck-hibernation.md at main · nazar256/publications · GitHub
    https://github.com/nazar256/publications/blob/main/guides/steam-deck-hibernation.md

    Ono je to jako se vším - kdyby mě to trápilo nějak extrémně, tak si to taky zautomatizuju do nějakýho skriptu nebo něco. Nakonec to stejně dopadne tím dockem pod stůl... Ale tam je ten samej problém - nedostatek času na to to dodělat.

    Momentálně mám čas jenom na diskutování na nyxu - nějaký delší nepřerušovaný časový úseky musím věnovat povinnostem ((-:

    /alibismus
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    PICAZSOO: Potreboval jsem to prvni. Nestalo se ti nekdy, ze jsi mel cernou obrazovku a hru si musel zabit? Jak moc by te to sralo?
    PICAZSOO
    PICAZSOO --- ---
    Hele ta hibernace, co jsem jí měl rozchozenou, fungovala tak, že třeba hodinu po "vypnutí" to bylo v tom klasickém režimu pro rychlé probuzení. Když "spal" dýl, tak se teprv zhibernoval. Ta prodleva byla nastavitelná v tom configu přímo.

    No a proč to chci - to už jsem psal v asi posledních dvou odpověďích tady v auditku.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Kdybych nechtel porozumet a pomoct, tak se neptam.

    To ze se smaze konfigurace je feature, ale to neznamena ze pro vas nemuzeme udelat to same znova a znova automatizaci.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Hibernace znamena ze APU prijde o napeti. Jak switch tak SD jsou dimenzovane ze to vypnes a zapnes klidne 20x za hodinu. Ne tak moc jako telefon, ale porad dost na aby hibernace absolutne nedavala smysl.

    Proto se ptam proc, protoze ocividne pod slovem hibernace si predstavujete neco jineho.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    REDSNAKE: Switch dela to same co SD, jenom ma lepsi spotrebu.

    Hibernace do kompletne vypnuteho stavu vam rozbije render pipeline a nekter hry se z toho neseberou.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    MCKIDNEY: Proc to treba switch perfektne umi?
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    https://jsaux.com/collections/steam-deck-accessories
    Chapu to dobre, ze se chces vyhnout zasouvani kabelu?
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Jinak nativni SD vam zasahy do systemu rozbije - tomu se neda zabranit jinak nez zmenit distribuci aktualizaci. To je nocni mura.

    To ale neznamena ze Valve tu hibernaci necim rozbiji - spis to znamena ze se nikdo nenasel kdo by to spravne opatchoval spustenim skriptu v desktop modu.
    MCKIDNEY
    MCKIDNEY --- ---
    Rychlej dotaz, proc chcete hibernaci? Jeden z duvodu proc SD se nevypina je, aby jste mohli kdykoliv jit zpet do hry.

    Jako udelat patch pro vas asi nebude problem - ale nemyslim si ze to lidi co to umi napadne udelat.
    CHINOXR
    CHINOXR --- ---
    Nema nekdo plonkovej Dock na RoG Ally Z1E a nechce se ho zbavit?
    TOM_HOST
    TOM_HOST --- ---
    PICAZSOO: Me to taky sere/trapi nejvic z celeho sd ale co s tim zmuzu … najit jak se to dela step by step po kazde aktualizaci … mm ne
    PICAZSOO
    PICAZSOO --- ---
    REDSNAKE: Neznám nic, co by fungovalo jako switch, že to tam posadíš. Většinou je to nějaká kolíbka s malým 90° usb-c kabelem, kterej ještě musíš ručně připojit. Je to daný tím, že to má ten usb-c konektor na horní hraně. Teda existujou nějaký docky, co si můžeš vytisknout na 3d tiskárně. Mě se žádnej moc nepozdával, tak jsem strávil x hodin tím, že jsem si ve Fusion 360 kreslil dock, co bych přišrouboval zespoda na desku stolu - že bych tam ten switch jenom vrazil jako do šuplíku a čekal tam na mě permanentně nabitej (a aby se na něj neprášilo, jako když leží někde normálně na stole. Ale pak se mi podařilo rozchodit tu hibernaci, tak jsem to nikdy nedodělal. A teď už vůbec nemám čas, tak vlastně ten SD hlavně nabíjím a vybíjím.

    Zkusím se rozhoupat a tu hibernaci zase nějak rozchodit. Ten měsíc, co mi to fungovalo, byl totální gamechanger. Nechápu, že to nepodporujou nativně - čekal bych, že cílovku to bude trápit víc.
    REDSNAKE
    REDSNAKE --- ---
    PICAZSOO: No na switchi je uprimne super ten dock. Kdyz dohraju zadockuju, je uklizeno a priste je plnej. Neco podobneho deck nema?

    Ja pouzivam sunshine. Muzu to apollo zkusit
    PICAZSOO
    PICAZSOO --- ---
    REDSNAKE: Je to řešení pro ty náročnější hry. U některých her ty stažený efekty nevaděj, ale některý hry jsou hodně o tom vizuálu a tam mi to dost pomohlo. Hlavně konkrétně na tom Apollo je super, že to řeší issues s nějakým multi-monitor setupem a 4k monitorama a podobně, co jsem v geforce gamestream ani v steam remote play nedokázal uspokojivě vyřešit. To Apollo oproti tomu jenom poslušně čeká, až se pokusí moonlight připojit a v ten okamžik všechny monitory zhasnou a jede to přes virtuální displey přesně na těch 1280x800. A můžeš rovnou skočit do steam big-picture mode. Teď jsem si to zkusil asi po 2 měsících pustit a všechno furt funguje jak když jsem si to před půl rokem jednorázově nastavil.

    Plus teda na switchi mi to přijde docela pain - switch snad ani nemá paritu třeba s xbox controllerem, co se tlačítek týče a ten displej je teda miniaturní.

    Já mám velkou tendenci tlačit to Apollo. Protože oproti třeba Sunshine nebo native geforce gamestreamu je to někde úplně jinde.

    Plus jestli jseš zvyklej na switch, tak bacha na jednu věc - Steam deck žere mnohem víc baterky ve sleep modu než switch. Switch jsem klidně vytáhl po tejdnu a mohl jsem rovnou navázat v BOTW přesně tam, kde jsem skončil. Oproti tomu SD vždycky po týdnu zkusím zapnout a zjistím, že je úplně vyždímanej a musí na nabíječku. Což je fakt voser. Kdyby to nativně podporovalo klasickou hibernaci, tak rád těch 15-30 vteřin při startupu strpím výměnou za menší spotřebu ve standby. Protože s dvouma dětma se ke hraní dostanu jenom velmi nárazově a většinou to pak končí tak, jak jsem psal výš.

    Povedlo se mi na chvíli hibernaci rozchodit, ale update Steam OS mi jí zase rozbil a nemám čas ani energii ty tanečky v linuxu dělat po každý aktualizaci.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam