zlákán XCOM enemy unknown (ta nová verze z 2012) jsem si pořídil i XCOM 2 (včetně déelcéček). a včera jsem to po osmi letech definitivně vzdal a šlo to z disku. never more.
jen jednou jsem to i vyhrál, na nejnižší obtížnosti, ale herní mechanizmus se natolik změnil oproti jedničce, že to byl opruz a ne hra. jakákoli vyšší obtížnost a šel jsem do kopru spíš dřív než později.
i) mapy jako rébusy - splnění mise rovná se nalezení jednoho jediného možného sledu kroků. to ani v původním X-COM 2 (terror from the deep) to nebyla procházka růžovým sadem, mise byly náročné a dlouhé, ale byla tam jistí taktická volnost. tady ani boha a k tomu přehulení protivníci a neschopní vlastní lidé. takový masakr jsem nežral ani v terror from the deep a že tam kapali hoši jak na běžícím páse (především kvůli mozkům a humrům).
ii) i na velké mapě nehorázný časový pres. pokud člověk neměl z prdele kliku, nic nestíhal a docela rychle zašel. a to věčné popolétávání byl také celkem nuda než zpestření.
iii) spousta piškuntálií a nic pořádného, co by pomohlo. i terror from the deep mě štval výzkum vázaný na objevy a chycení nějakých emzáků, ale časem člověk dostal dobrý kvéry a lodě a začala to být zábava. tady tomu dali další level, takže člověk často vůbec netušil, na čem je a kam se vůbec může pohnout. příliš velký vliv náhody.
jako grafika dobrý (ale až na novém predatoru jsem to byl schopen nějak rozjet, aby z toho nebyla slájdšou), některé herní prvky taky, ale celkově frustrace, frustrace a frustrace bez uspokojení. v terroru jsem si poslední misi užil, kombinace psí a vrtaček byl super gorefest, honička v poslední misi XCOM 2 byla obyčejná hokna bez uspokojení. jen jsem si pak říkal, uf, sláva, je to za mnou.