• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BORECSUPPORT UKRAINE
    BOREC
    BOREC --- ---
    TUHO: tohle je supr.
    TUHO
    TUHO --- ---
    TUHO: Mapa vytizeni hranicnich prechodu
    TUHO
    TUHO --- ---
    Ukraine Border Crossings Monitoring | Mapotic
    https://www.mapotic.com/ukraine-border-crossings
    TUHO
    TUHO --- ---
    !!!AKTUÁLNĚ!!!
    Tuto aplikaci spravuje dobrovolnická organizace Pomáháme lidem na útěku.
    V tuto chvíli je na hranicích více lidí, kteří nabízí odvoz, než uprchlíků, kteří potřebují odvézt.
    Nejezděte na vlastní pěst a vyčkejte na zavolání/sms/email konkrétní osoby nebo koordinátora!!!
    Pokud se Vám na základě tabulky ozve někdo přímo z Ukrajiny a domluvíte se s ním na odvozu, prosíme, napište nám zprávu (sms nebo whatsapp) na číslo +420 739 966 157. Označíme vaše auto v tabulce jako obsazené. PROSÍME NEVOLAT.
    Toto je tabulka pro dobrovolníky, kteří jízdu nabízejí zadarmo!!! Dostávají se k nám info z hranic, že si někteří řidiči říkají o peníze. S takovými nechceme mít nic společného. Buďte solidární!!

    !!!AKTUÁLNĚ!!! - Drive for refugees
    https://doprava.plnu.cz/
    TUHO
    TUHO --- ---
    Repost z FB


    Mam za sebou prvni prevoz rodiny z hranic polsko/ukrajina a zde je nekolik uzitecnych rad a postrehu, pokud se take vydate.
    Pisu to unaveny z mobilu tak se predem omlouvam.
    Mejte dostatek financnich prostredku. Czk a eur. Hodi se nejenom na drahe palivo, ale muzete mit necekane vydaje a chtit financne podporit dane rodiny. Prijedou sem a nemaji nic, casto jenom maly batoh. To se neubranite jim nedat. Take po ceste na poplatky za dalnici a obcerstveni na pumpach.
    Nejezdete bez kontaktu na hranicich a nekoho v cr kdo vam bude pomahat s koordinaci, napriklad sehnat prespani na jedni noc, jako my dnes po totalnim vycerpani
    Smysl ma pouze trvanlive jidlo a piti, hlavne pecivo, susenky a konzervy. Jidlo vozi primo do Ukrajiny kde je nedostatek.
    Obleceni a kocarku tam maji hrozne moc. Mozna vzit veci pro male deti. Co ma smysl jsou deky. A co udela obrovskou radost jsou plysaci pro deti. Vezli jsme jich asi 50 a zaprasilo se po nich hned. Deti meli takovou radost, ze jsem tam brecel pul hodiny. Takze pokud pojedete nezapomente na PLYSAKY. HODNE!
    Mejte dostatek dat pro internet a naucte se pouzitvat hotspot v mobilu abyste jim mohli nasdilet internet a mohli byt po ceste ve spojeni.
    Mejte v aute dobijeni na mobil, vice typu kabelu, aby si mohli dobijet ale i vy.
    Pouzivejte Waze. Vyhnuli jsme se asi 3 hod kolone.
    Mejte v aute polstarky. Jsou ko a chteji se vyspat. Ty co jsme vezli byli 3 dny na ceste a stali 17 hod ve vlaku!
    Nepredcenujte sve sily. Delejte pauzy. Pokud vite ze uz nemuzete, zkuste zajistit ubytovani pro vsechny, a muzete pokracovat druhy den.
    Ma to smysl pomahat. Diky vsem kteri aktivne pomahate.
    TRISSIE
    TRISSIE --- ---
    kolega dobrovolný hasič, který se podílí na rozvozu ukrajinských rodin na finální ubytovací místa, mě upozornil na to, že jim chybí autosedačky pro děti.
    máte-li doma přebytečnou, zkuste se ozvat třeba klidně vaší místní stanici dobrovolných hasičů, zda by ji využili! potřeba jsou všechny, od vajíček pro nejmenší až po podsedáky.
    TUHO
    TUHO --- ---
    V novém Respektu najdete 4 stránky v ukrajinštině o tom, jak v Česku hledat pomoc.
    Jsou dostupné i online tady:

    Як шукати допомогу в Чехії • RESPEKT
    https://www.respekt.cz/tydenik/2022/10/jak-hledat-pomoc-v-cesku
    TUHO
    TUHO --- ---
    Tip na dovolenou: Prechod Ubla shani dobrovolniky, dvanactihodinove smeny, mraz a kolem Poloniny a Vihorlat. To chces.
    XCIDER
    XCIDER --- ---
    TUHO
    TUHO --- ---
    Kamos se akorat vratil z prechodu Ubla, celkem vycerpavajici report zde:

    Report z víkendové propojovací cesty na přechod UBLA (SK). Možno sdíleta s lidma, který chtěj pomáhat:

    UBLA PROS:
    1/ přechod Ubla (https://goo.gl/maps/rWg8ftSLTyantk2d9) mohu v aktuální chvíli (vycházím ze zkušeností z víkendu 5.- 6.3) rozhodně doporučit
    2/ cesta je celkem v klidu zvládnutelná na jeden zátah - Pha -> Ubla = 800 km / cca 9 hod
    3/ je to malý přechod, který je v rámci možností dobře zorganizovaný
    4/ na UA straně je železniční stanice - Velykyj Bereznyj (vlaky tam standardně jezdí ze severu ze Lvova, z jihu z Užhorodu, Mukačeva atd… jak to ale s vlaky funguje v realitě teď nevím) - pěšky jsou to z Velykyj Berznyj do Ubly cca 2 hod
    -----
    pozn: jak funguje organizace lidí na ukrajinské straně moc nevíme… lidi, které jsme vezli nemluvili anglicky v podstatě vůbec, takže nám to neuměli říct (a popravdě ani jsme je tím neotravovali… chtěli jsme jim dát spíš pocit bezpečí a chvíli klidu… ládovali jsme je řízkama a štrůdlem a pouštěli hudbu) a s místníma organizátorama jsme řešili hlavně věci týkající se české strany tak, abychom měli pokryté a zorganizované to, na co můžeme dosáhnout a co můžeme ovlinit
    -----
    5/ jakmile UA lidi překročí hranici, tak je naši (bus, hasiči - jednotlivce přímo na hranici zde nepouští) převezou kousek do vesnice Ubla na hlavní spot, kde se zaregistrujou do jízdního řádu “dopravní kanceláře"
    6/ hlavní spot je na rinku před kulturákem, kde se standardně konají menší slavnosti - viz foto (ano i vypadá to tam i teď jako na jarmarku)
    7/ kulturák slouží jako zázemí organizací a dá se v něm i vyspat na vojenských lehátkách
    8/ před kulturákem jsou stánky pomáhajících organizací - vše zdarma - jídlo, obleční, deky, operátor O2 (rozdávájí simkarty), první pomoc, diecéze atd., a hlavně “dopravní kancelář” která organizuje odvozy lidí

    DOPRAVNÍ KANCELÁŘ
    ogranizujou Češi (mimochodem v Uble byla většina oranizací a dobrovolníků Češi)
    kookrdinace, jízdní řád - telefon: 00420 736 697 283

    pro řidiče:
    1) alespoň 24 hod před plánovaným výjezdem se nahlásí řidiči na jízdní řád (viz výše) a zaregistrují:
    a) kdy mohou přijet
    b) kolik míst mají na odvoz
    c) kam můžou jet
    d) jméno
    e) spz auta
    2) následně řidič zavolá v momentě kdy vyjždí ze svého místa směr Ubla a sdělí v kolik přijede
    3) poté zavolá hodinu před příjezdem a potvrdí, že vše sedí
    4) přijede na místo - policie je navede kde můžou zaparkovat, pak přijdou dokončit registraci na stánek “dopravní kanceláře”
    5) buď dostanou lidi do auta
    6) nebo organizátor řekne kdy cca by mohli lidi na odvoz být
    7) čeká na telefonát od organizátora, že lidi jsou ready (tzn. nemusí stát celou dobu u stánku a čekat… ani to není žádoucí, tvoří se tam pak fronty) - přijde ke stánku, potká lidi, domluví se s nima kam kam přesně jedou (je u toho překladatelka… mimochodem překladatelů z UA je nedostatek - kdybyste o někom věděli tak Ubla bere), vezme lidi, veze lidi
    -------
    My jsme jeli dvě auta a vezli jsme dvě rodiny, které chtěly do Německa. Potřebovali na pár dnů zůstat v Praze, aby si Německo dořešili… zařídili jsme jim na tu dobu provizorní ubytování.
    pozn. není nutné vozit s sebou autosedačky… na spotu mají erární, které vám na cestu dají
    -------
    pro UA
    1/ UA po příchodu na spot nahlásí počet lidí v kolika jedou a cílovou destinaci
    2/ podle těchto údajů jim oranizátoři přidělí odvoz
    3/ buď rovnou jednou
    4/ nebo čekají - můžou být (přespat) v kulturáku než je odvoz ready
    5/ je dobré aby ideálně měli rovnou cílové místo kam jedou a kde budou přebývat / když nemají, tak to tam komunikovat a zkusit tam s některou z organizací, aby jim pomohly vyřešit kde mohou být alespoň v nějakém centrální ubytovně… ne každej z řidičů ještě zvládne řešit ubytování


    UBLA CONS:
    1/ to je ale obecný koment pro všechny přechody - resp. pro všechny o kterých jsem slyšel - i na hranicích se dodržuje zákaz nočního vycházení, takže od 22.00 do 7.00 je zavřeno (lidi sice vyšlí z podstaty věci jsou a mrznou tam, ale tak to holt je… s tím jim nějak bohužel asi nepomůžeme)
    2/ na české straně není vlakové nádraží ani velké parkoviště pro více busů, takže až se situace zhorší bude proudit více lidí, může se to tam dost zasekat (zasekávačky se však na velkých spotech dějí pořád, takže zde je “malost” zároveň výhoda… tedy alespoň nyní)
    3/ i když je odvoz předdomluvený, tak se může lehce cokoliv stát a řidič tam může dlouho čekat - toto je potřeba mít na paměti, počítat s tím a nebýt nasranej, že jsem měl přece všechno domluvený… kdo má sklon k takovému chování, ať tam radši nejezdí, protože šíří stres a nervozitu a to tam opravdu není potřeba
    --------
    My jsme kvůli dovážce objednaného materiálu, který jsme tam vezli vyjížděli z Prahy v sobotu až někdy v 11 hod dopoledne, do Ubly jsme přijeli ve 20.30 a všichni UA, kteří stihli přejít hranici už měli odvoz domluvený. Další už přes hranice nepustili, takže jsme čekali do neděle dopoledne… večer jsme čas trávili prohlubováním kontaktů, zjišťováním situace a degustací místní pálenky. Ráno jsme se zapojili do dobrovolnické pomoci na místě (ve vedlejší vesnici je také kulturák, který funguje jako velký sklad materiálu - nakládali jsme dodávku dekama, který pak jely rovnou na UA).

    Hranici otevírají v 7.00, než se UA zprocesujou na Ubla spot a zaregistrujou do jízdního řádu je cca 10 hod a po 10tý (spíš k 11 hod) se už zase odváží.

    Nabízeli nám možnost spát v kulturáku, my jsme spali v autě kousek za kulturákem - půjčili jsme si z humanitárky hromadu dek a spacáků.

    Nejefektivnější je tedy přijet ráno nebo přes den - když přijedete později večer, je pravděpodobné, že tam budete nocovat.
    -------

    MATERIÁLNÍ DOPRAVA

    1/ samozřejmě dává smysl, aby když tam někdo jede, něco přivezl
    2/ my jsme byli domluveni s koordinátorem zrychlené bypassové cesty humanitární pomoci, která je rychlejší než oficiální velké cesty a je cílená na konrétní místa a lidi - Matouš Bláha - CZ číslo 00420 776 681 179 / SK číslo 00421 949 519 466
    3/ Matouš celý ten spot založil a nakontaktoval a prolinkoval - byl v Uble jako první - když to už začalo fungovat samostatně (viz výše), tak začal řešit koridor cílené pomoci přímo do zóny
    4/ hned vedle kulturáku otevřel improvizovaný sklad v opuštěném domě, kam se vozí konkrétní potřebné věci, které jsou akutní do zóny a které prostřednictvím spojek na UA rychleji distribuuje
    5/ sám na UA jezdí zjišťuje situaci na místě a podle toho řeší co se kam má vozit
    6/ rozjíždí další podobné sloty jako jsou v Uble
    7/ chce otevřít větší mezisklad v Prešově, který bude centrálně lifrovat rovnou na UA
    8/ dohoda s ním je taková, že když mu řidič přiveze do skladu požadované věci, tak má možnost se dostat blíž k jízdnímu řádu (rychleji naslotuje do “dopravní kanceláře", může parkovat i za kulturákem (což normálně auta nesmí… parkuje se podél silnice u mostu) apod.
    9/ nejvíce wanted jsou:
    a) agregáty, generátory
    b) nafta, benzín
    c) nabité power banky, baterie, světla
    d) neprůstřelné vesty, helmy (ty jsou uplně nejdůležitější, ale k těm moc lidí přístup nemá)
    e) jídlo (konzervy, paštiky apod… vydatné věci, které se dají rovnou jíst)
    f) léky
    g) deky a spacáky

    Hlavní je prostě energie a zdroje energie. Určitě se nezaměřovat na věci jako oblečení a peřiny - všichi posílají celé půdy věcí a není to věc, která pomůže vyhrát válku.

    Nedává smysl na přechod (to platí obecně) vozit nějaké věci jen na blind. Aby to bylo efektivní, tak vozit jen opravdu na objednávku a rovnou samozřejmě těmi objednanými věcmi narvat auto doplnejch. V případě Ubly tedy objednávka od Matouše.
    -----
    Nedařilo se nám při příjezdu do Ubly s Matoušem spojit (byl zrovna na UA) a při příjezdu na místo nás police chtěla otočit, protože tam už žádnou humanitárku nepotřebují. Naštěstí se ve stejný okamžik Matouš ozval, vzal si policajta k telefonu a ten nás okamžitě pustil a vše bylo ok (to říkám kvůli tomu, že fakt bez domluvení tam věci neberou a odkazujou na větší přechody nebo sklady).
    -----
    Pro urychlení humanitární materiální pomoci lze vozit věci v Čechách do meziskladu v Břeclavi. Na objednávku to funguje stejně - domluvit se s Matoušem co je potřeba a kam to chcete přivéz (Břeclav nebo Ubla), v momentě kdy to máte zajištěné, tak sdělit termín příjezdu. Matouš si z Břeclavi zajistí transport do Ubly a dále na UA.
    -----
    Jestli chce někdo dělat kurýra po Čechách, Slovensku, Ukrajině, dobrovolničit, pomáhat organizovat hotspoty a koridory a víme, že je schopný a lze jej doporučit, tak kontaktovat Matouše a domluvit se s ním. Schopný lidi rozhodně potřebuje.
    -----
    Na nabrání objednaných věcí jsme využili sklad na Smíchovském nádraží - tam kompletují věci na velké nakládky do vlaku. To však trvá celkem dlouho a proto pro urychlení můžou poslat individuálně naplněný auto (popravdě nevím jestli to chtějí takto dělat standardně - zafungovalo když jsem jim řekl, že je to pro Matouše do Ubly a pak jsem jim nedal moc na výběr protože VÁLKA).

    Sbírka - Smíchovské nádraží - Nádražní 1 (u točny tramvají) - 00420 731 013 155
    -----
    Popisuji naší zkušenost z víkendu 5/3 - 6/3 - situace se může a bude dosti proměňovat (čekají v tomto týdnu minimálně dvojnásobný nárůst objemu uprchlíků), takže každý kdo chce jet si musí tyto informace sám potvrdit a updatovat dle reálu.

    Sláva Ukrajině.
    RAB1T
    RAB1T --- ---
    Nevím jestli byl projekt Vlakfestu na pomoc Ukrajině:
    Železnice pomáhá | Humanitární pomoc Ukrajině
    https://zeleznicepomaha.eu/
    TUHO
    TUHO --- ---
    MAPA
    Mnoho ľudí utekajúcich pred vojnou na Ukrajine cez Slovensko len prechádza a pokračuje do ďalších krajín Európy. Pre zjednodušené prechádzanie cez Slovensko sme vytvorili v Kto pomôže Ukrajine? mapu s vyznačenými hlavnými dopravnými uzlami, doležitými mestami a hraničnými priechodmi.

    ☝️ Mapu môžete vytlačiť a dať ju na miesta, kde by migrujúcim ľuďom mohla pomocť.

    TOM
    TOM --- ---
    trocha uměleckého supportu na dobrou noc
    Nevzdám se/Я не здамся/I won't give up [Обійми and Без бою by Океан Ельзи]
    https://youtu.be/p_NyK18E6hQ
    TUHO
    TUHO --- ---
    Pri cestach pro uprchliky neni treba mit dalnicni znamky. Jak v CR tak na Slovensku

    Na základě informací zveřejněných ministrem dopravy Martinem Kupkou osvobozuje Ministerstvo dopravy České republiky v případě humanitárních pomoci jízdu osobních i nákladních automobilů a autobusů od dálničních poplatků a mýta.
    Dálniční známka zcela „zdarma“? Ano, jde to
    Důvodem je podle ministra zejména to, aby maximum finančních prostředků, které naši občané poskytují obyvatelům Ukrajiny, bylo použito čistě na humanitární účely. Jízda bez dálniční známky se řídí odlišnými pravidly pro různé druhy vozidel.
    Řidiči osobních vozů a automobilů do hmotnosti 3,5 tuny humanitární jízdu hlásit nemusí. Při dopravní kontrole bude posuzovat účel cesty policista nebo příslušník Celní správy. Tyto orgány jsou již Ministerstvem dopravy informovány o příslušném postupu.

    https://elektrickevozy.cz/clanky/ridici-pozor-ode-dneska-lze-jezdit-po-dalnici-zadarmo-staci-udelat-spravnou-vec
    TUHO
    TUHO --- ---
    Od kamose:

    Lidé na Ukrajině nepotřebují bundy, ale praktické věci pro přežití.
    Shání věci u nás a vozí je přímo na Ukrajinu.
    Aktuálně shání ještě elektrocentrálu.
    Sdílejte prosím.
    Níže je seznam co je momentálně akutní:
    Potřebujeme:
    - Radiostanice Motorola, typ DP4400, DP4800, Baofeng, Kenwood nebo jakékoliv
    - neprůstřelné vesty 3 až 5 úrovně
    - vojenské lékárničky, nebo automobilem
    - dalekohledy, zvětšení od 8x
    - vysílačky
    -- taktické brýle a rukavice
    Přístroj nočního dozoru
    sd karty 128/64GB
    powerbanky+ kabely ( nabíječky)
    kabely typu-C, iPhone
    Baterky
    Notebooky radši nové bez hesla
    Ochrana na lokte a kolena
    Pytle pro písek, může být polyetylen
    Zubní kartáčky
    Zubní pasta
    Žluté pásky
    Malé karabiny
    Rybářský vlasce
    - přílby bojové balistické 3. a 4. třída ochrany
    - neprůstřelné vesty modulární 4. (6.) třída ochrany
    - UAV (bezpilotní drony) různých typů (na pozorování situace ve městech)
    Zdravotnický materiál:
    • trakční dlaha,
    • přenosné kyslíkové láhve,
    • soupravy pro katetrizaci centrálních žil,
    • soupravy pro lumbální punkci,
    • sada pro tracheostomii,
    • souprava pro tracheální intubaci,
    • souprava pro drenáž pohrudniční dutiny,
    • imobilizační pneumatiky různých typů a velikostí,
    • stříkačky s jehlami (různé objemy),
    • katétry pro periferní žíly (různé velikosti),
    • systém pro transfuzi infuzních roztoků,
    • nesterilní obvazy (různé velikosti),
    • fixační elastická bandáž (různé velikosti),
    • sterilní materiál pro opatření proti popálení,
    • sterilní materiál pro ošetření povrchu rány,
    • hydrogelový obvaz proti popálení různých velikostí,
    • zevní fixátor.
    Krabice s pomocí prosíme podepsat ( LÉKY/ЛІКИ, OCHRÁNA/ЗАХИСТ) a přidat přesný seznam věcí, které balení obsahuje.
    POKUD MÁTE KDOKOLIV MOŽNOST NEBO KONTAKT NA LIDI, KTEŘÍ BY TYTO VĚCI MOHLI SEHNAT NEBO DODAT, BYLO BY TO ÚŽASNÉ 🙏❤️
    prosím, teď neutrácejte penízky za spacáky, ale spíše za technické věci. Raději se složme ve více lidech na notebook místo za stejnou sumu nakoupit spacáky ❤️🙏 je to vážně nouze 🙏❤️
    Seznam budeme furt aktualizovat dle informace co máme od naších kolegu za čarou (z Ukrajiny)

    Sběrná místa:
    Krystal, Žižkova 89, Jihlava, kancelář AMVEL s.r.o,
    první poschodí, vstup u prodejny E-Kola, na dveřích je cedule
    Po-Ne 12.00-18.00h
    Tel: 777665359
    Obchod Mrazeo
    Znojemská 80,
    Po-Pa 9.00- 17.00h
    Areál mrazíren
    Horni Město 6, 58832 Brtnice
    Po-Pa 7.00- 15.00h
    Na okně je Ukrajinská vlajka
    Tel: 777665359
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    TUHO: tak ani anglický text mi nepomohl, přiznám se že opravdu nerozumím co tím závěrem myslí
    TUHO
    TUHO --- ---
    TUHO: Jinak je to kostrbaty, asi strrojovej preklad, tady zrejme original v EN

    Polish/Ukraine Border crossing report- for those who want to help
    Drove here to the Polish border this afternoon(roughly 9 hours) to drop off stuff and pick up people. Got back to Prague around 1 am on Saturday.
    Here is what i did:
    1. Drove to the customs checkpoint, got redirected by police to where people crossing the border were. They are housed in a temporary logistics park.
    2.dropped of supplies. Toiletries and medicines were appreciated, they did not take clothes. They say, they have enough.
    3. Went inside, asked an army guy where i could sign up as a driver. He asked me to go to the info desk run by young volunteers. (Used google translate everywhere)
    4. Volunteers asked me where i could take people, i said everywhere. Had a placard that said” drive you anywhere in Slovakia, Czechia and Poland for free” . A mom and son overheard me and asked me if i could drive them to Krakow airport. I said yep and asked the volunteer if she could find another person. Apparently everything is not as organized as it looks like. They are overwhelmed with people going to different destinations so anyone who can find a ride by him or herself is a relief for them.
    5. Dropped them off at the airport, now back here having a snack and a short nap before i go for my next ride to another Unknow destination. I will do this until Saturday.
    6. All in all from my moment of arrival to the refugee center to finding someone to take somewhere took me 10 mins. Not bad huh?
    7. Traffic? None. First time of Polish highways, love it! No traffic at all, not sure why the media is complaining? May be it’s a weekday?
    Overall:
    Over the past few days, there have been a lot of wise media research gurus who have been saying - There is a lot of help, roads are packed, everything is organized. I heard this during the Moravian tornado too (i went the next day there and untrue!) and wanted to believe this “chinese whisper” but alas
    Here is the reality and facts-
    1. There are a LOT of refugees making their way. This is not people fleeing anymore but is turning into a humanitarian crisis.
    2. It is peak winter in Europe(-5 degrees or below in most places as sun sets). People have to wait for days(not hours) for trains only to make it to the border with their small kids/ pets. Sometimes they walk, sometimes people are fortunate to find a car ride(very few), sometimes they find a place on the train(order of priority- pregnant, elderly, children and so on)
    3. Now comes another ordeal- customs and border crossing. Most people in the EU do not realize the luxury of crossing into another country . Third world on the other hand knows how tricky, long, complex it is in regular times. Now imagine you don’t have a passport or your documents and you are crossing the border on foot. The border checkpoints are not built for this amount of traffic hence you are stuck for either 5-10 hours if lucky , longer depending on how complex your case is(missing documents)
    4. Now come charities and the so called Organizations - don’t get me wrong- there are a LOT of supplies coming through, lot of charities but you know what’s missing? Something we all suck at as a species- Communication between what help is out there and the person/pet it is meant for.
    5. Let’s say finally you make it across and find transportation.(organized busses, trains) they shall drop you off somewhere in a city unknown to you. If you are lucky enough, you find someone who guides you to the door step and bed you have been waiting for. Not everyone is that lucky(messages like the one below where an acquaintance’s mother was left in Bratislava with no contact). Another complexity is, multiple crossings and local municipalities(local town volunteers). Not everyone is everywhere so then again comes the ordeal of getting transport to the nearest shelter.
    6. Add poor network coverage, little to no water before crossing, mental and physical health conditions, worry about relatives back home, worry about the unknown, worry about the future, pets and pet shelters- what you get is an absolute CLUSTER f*c*
    CLUSTER f*c*s are normal and no one/ country/ organization is perfect but what makes things worse is this new kind of behavior of discouraging people to do something because of sample bias(not checking enough resources, personal experience etc) and using that to justify not wanting to make an extra effort to get out and help. There are also local (for instance in Prague) ways to help- physical jobs of moving supplies to trucks, coordinating logistics, help with purchasing.
    Now in no way am i saying- everyone needs to help or do something, that’s a personal choice, but don’t let your personal choice, lack of correct information , weekend plans, discourage others and their choices.
    Thanks
    TUHO
    TUHO --- ---
    Dalsi report z hranice

    Vijayshekhar Nerva
    Zpráva o hraničním přechodu Polsko/Ukrajina – pro ty, kteří chtějí pomoci
    Odjeli sem k polským hranicím dnes odpoledne (zhruba 9 hodin), abyste odevzdali věci a vyzvedli lidi. Do Prahy jsem se vrátil v sobotu kolem 1:00.
    Zde je to, co jsem udělal:
    1. Jel na celní kontrolu, byl přesměrován policií tam, kde byli lidé překračující hranice. Sídlí v dočasném logistickém parku.
    2.vypadly zásoby. Toaletní potřeby a léky byly oceněny, oblečení nebrali. Prý mají dost.
    3. Šel jsem dovnitř a zeptal se vojáka, kde bych se mohl přihlásit jako řidič. Požádal mě, abych šel k informačnímu pultu, který provozují mladí dobrovolníci. (všude se používá google překladač)
    4. Dobrovolníci se mě zeptali, kde bych mohl vzít lidi, řekl jsem, že všude. Měl cedulku s nápisem „dovezu vás kamkoli na Slovensko, do Česka a Polska zdarma“. Maminka a syn mě zaslechli a zeptali se mě, jestli bych je mohl odvézt na letiště v Krakově. Řekl jsem ano a zeptal jsem se dobrovolnice, jestli by nenašla jiného člověka. Zřejmě není vše tak uspořádané, jak to vypadá. Jsou zavaleni lidmi, kteří jezdí do různých destinací, takže každý, kdo si najde odvoz sám, je pro ně úleva.
    5. Vysadil jsem je na letišti, teď jsem tady a dal si svačinu a krátkého spánku, než vyrazím na další cestu do jiné neznámé destinace. Budu to dělat do soboty.
    6. Celkově mi od okamžiku příjezdu do uprchlického centra po nalezení někoho, koho bych někam vzal, trvalo 10 minut. Není to špatné, co?
    7. Provoz? Žádný. Poprvé na polských dálnicích, miluji to! Žádný provoz, nejste si jisti, proč si média stěžují? Je možné, že je všední den?
    Celkově:
    V posledních dnech se objevilo mnoho moudrých guru mediálního výzkumu, kteří říkali – Pomoci je mnoho, silnice jsou přecpané, vše je organizováno. Slyšel jsem to také během moravského tornáda (šel jsem tam druhý den a není to pravda!) a chtěl jsem tomu „čínskému šepotu“ věřit, ale bohužel
    Tady je realita a fakta -
    1. Cestu si razí HODNĚ uprchlíků. Už to nejsou lidé na útěku, ale mění se to v humanitární krizi.
    2. V Evropě je vrchol zimy (-5 stupňů nebo méně na většině míst při západu slunce). Lidé musí čekat dny (ne hodiny) na vlaky, aby se dostali na hranici se svými malými dětmi / domácími mazlíčky. Někdy jdou pěšky, někdy se lidem poštěstí najít cestu autem (velmi málo), někdy najdou místo ve vlaku (pořadí priority - těhotné, senioři, děti atd.)
    3. Nyní přichází další utrpení- celnice a hraniční přechod. Většina lidí v EU si neuvědomuje luxus přechodu do jiné země. Třetí svět na druhé straně ví, jak je to v pravidelných časech složité, dlouhé a složité. Nyní si představte, že nemáte pas ani doklady a překračujete hranice pěšky. Hraniční přechody nejsou stavěny na takové množství dopravy, takže pokud máte štěstí, uvíznete na 5-10 hodin, déle v závislosti na tom, jak složitý je váš případ (chybějící dokumenty)
    4. Nyní pojďme charitativní organizace a takzvané organizace – nechápejte mě špatně – prochází spousta zásob, spousta charit, ale víte, co chybí? Něco, co všichni nasáváme jako druh – Komunikace mezi tím, jaká pomoc je tam venku, a osobou/mazlíčkem, pro kterou je určena.
    5. Řekněme, že se konečně dostanete přes a najdete dopravu. (organizované autobusy, vlaky) vysadí vás někde v neznámém městě. Pokud budete mít štěstí, najdete někoho, kdo vás dovede ke schodu a posteli, na kterou jste čekali. Ne každý má takové štěstí (zprávy jako níže, kde matka známého zůstala v Bratislavě bez kontaktu). Další složitostí je více přechodů a místních samospráv (dobrovolníci z místních měst). Ne všichni jsou všude, a tak opět přichází utrpení s transportem do nejbližšího útulku.
    6. Přidejte slabé pokrytí sítě, málo nebo žádnou vodu před překročením, duševní a fyzické zdravotní stavy, starosti o příbuzné doma, starosti o neznámé, starosti o budoucnost, domácí mazlíčky a útulky pro domácí mazlíčky – to, co získáte, je absolutní CLUSTER f* C*
    CLUSTER f*c*s jsou normální a nikdo/země/organizace není dokonalá, ale co všechno zhoršuje, je tento nový druh chování odrazující lidi, aby něco udělali kvůli vzorové zaujatosti (nekontroluje dostatek zdrojů, osobní zkušenosti atd.) a používá to ospravedlnit, že nechci vyvinout zvláštní úsilí dostat se ven a pomoci. Existují i ​​místní (např. v Praze) způsoby pomoci – fyzické práce stěhování zásob na kamiony, koordinace logistiky, pomoc s nákupem.
    Teď v žádném případě neříkám – každý potřebuje pomoct nebo něco udělat, to je osobní volba, ale nenechte se svou osobní volbou, nedostatkem správných informací, víkendovými plány odradit ostatní a jejich volby.
    Dekuju
    BOREC
    BOREC --- ---
    TUHO: popravdě netuším sem doma nachcipanej už druhej den.
    TUHO
    TUHO --- ---
    BOREC: Jak to dopadlo? Pred par dny se takhle ocekavalo 500 lidi na ktery nikdo nebyl pripravenej, nakonec to cizinecka policie stopla na snad 8 hodin po ceste a mezitim se na miste mesto snad pripravilo... Detaily uplne neznam.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam