• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYUI design, design systémy, interakční design, ♥ Figma
    Design rozhraní webů a aplikací. Architektura design systémů. Interakční design. Všechno okolo Figmy, ale i dalších editorů (XD, Sketch, Framer, Webflow).

    Jaka je vase design role?


    Instrukce:
    Pokud profesne delate UI design, jakou roli ve firme zastavate, priapdne jak by jste svou roli definovali, pokud delate sami na sebe?

    15 hlasy od 15 respondentů

    rozbalit záhlaví
    KULHY
    KULHY --- ---
    PETRPEDROS: v tom případě vkládej pomocí cmd/ctrl+shift+v aby jsi obešel jakýkoliv stylování
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    Když text zkopíruju do notepad tak pak to hraje.
    PETRPEDROS
    PETRPEDROS --- ---
    Ahoj řeším problém se zalomením textu. Ve word mám nasekané mezery, v indesign se text tváří stejně, ale vložím ho do figma a najdenou mi mezery chybí. Nevíte čím to může být?

    DAN_F
    DAN_F --- ---
    KULHY: Pokud máš načtený projekt a potřebné stránky ze serverů, nebojíš se ztráty dat a nepotřebuješ jiné, než lokální komponenty, tak teoreticky můžeš po nějakou omezenou dobu docela plnohodnotně kreslit, to jo. Je to řešení pro situace, kdy potřebuješ nějakou omezenou dobu pracovat bez připojení, třeba v případě, že by ti vypadl net, nebo musíš něco akutního udělat "offgrid". Praktikoval jsem už v roce 2018 cestou do Chorvatska, kdy si nejmenovaný klient s celorepublikovou sítí poboček nechal nakreslit web od dodavatele, který mu dělá print, a pak se s velkým překvapením zjistilo, že to UXově nefunguje a potřebují co nejrychleji vymyslet fix, bez toho, aniž by to museli celé překopávat. Nicméně hned třetí slovo v tom linkovaném Figma článku je "cloud-based". Do .fig sice můžeš ukládat, ale bez připojení už .fig neimportuješ a pokud vím, tak už bez připojení ani nejde vytvořit nový "file". S ohledem na to, jak je Figma aktuálně postavená tudíž nelze udělat free dev mode a cloudové funkce jako placené, ani jet vše lokálně.
    KULHY
    KULHY --- ---
    DAN_F: Něco málo dělat jde a můžeš ukáldat do .fig. Tady to mají hezky popsaný co jde a co nejde:
    https://help.figma.com/hc/en-us/articles/360040328553-What-can-I-do-offline-in-Figma
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    ELECTRICKOTA: UWP aplikace jsou sice možná napsané pomocí web technologií, ale jsou to jinak lokální aplikace. Figma desktop aplikace je jen wrapper, ořezaný browser, ale všechno se musí při každém načtení projektu stáhnout ze serverů, včetně UI, a následně to teprve dokáže pracovat s daty uloženými v mezipaměti. Nicméně i ty změny, co uděláš offline, se následně musí pushnout zase zpátky na server, jinak jsou ta data k ničemu, nikomu je nepředáš, nespustíš prototyp a v důsledku je ani bezpečně neuložíš. To je asi jako kdybys tvrdil, že jedeš lokálně třeba Slack.

    HAVANA: To po nich snad ani nikdo nechce :)
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    tak byli by uplne blby, kdyby ve chvili kdy jsou jasnej leader na trhu, a na jejich produktu jede drtiva vetsina sveta, porad davali vsechno zadarmo.
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    DAN_F: Tak to jsou tak napsaný i UW aplikace ve Windows a nemusí být online, používám tu jejich appku a ta jde omezeně i bez připojení k internetu(teda musíš ji prvně nastartovat online).
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    ELECTRICKOTA: Jak lokálně? Celý editor je technicky vzato internetová stránka.
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    DAN_F: osobně já ten Cloud vůbec nevyužívám, jedu vše lokálně, ten dev mode bych opravdu rád viděl free a ty cloudový funkce jak oplacené.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    ELECTRICKOTA: Jojo, chápu. Zároveň, zrovna v případě Figmy, kde je celá ta technologie postavená na cloudu a platíš tak v podstatě za "server time", mi to přijde opodstatněné. Akorát mi připadá, že v minulosti byl ten free plán celkem dobře použitelný i pro malé týmy a designéry nebo devs třeba z horších sociálních podmínek, nebo zemí s nižší životní úrovní, kde i těch 12 EUR/mo. může být dost. Člověk sice nedostal ty OP funkce pro větší týmy, ale dalo se s tím normálně fungovat. S těmi stále přibývajícími limity to ale pomalu přestává platit, což třeba mně je jedno, protože třeba v porovnání s CC subscription, které si taky platím, je to mimo moji rozlišovací schopnost a i kdyby nebylo, tak to prostě promítnu do hodinovky, ale chápu, že na každý je v téhle pozici.
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    DAN_F: jako ony se ty měsíční poplatky za každou blbinu celkem rychle nabali, osobně mě tenhle systém subscription dost vadí a snažím se mu vyhnout kde to jde a už to moc nejde
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    KULHY: Navíc, ta cena je natolik příznivá, že většina devs, co se tím trochu seriózně zaobírá, si to může dovolit. Ale jako jo, vidím postupný odklon od té jejich původně mise "dělat design víc inkluzivní" s tím, jak se free postupně stává víc a víc jen "trial verzí", kterou pomalu přestává mít smysl používat :)
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    KULHY: no vidis to me nenapadlo, stejně pro moji práci je dev celkem zásadní(to usnadnění je značný) takže jsem koupil
    KULHY
    KULHY --- ---
    ELECTRICKOTA: Jj, jak pise DAN_F. CHápu že to je downgrade i oproti stavu před betou Dev Modu (6/2023), natož srovnáním s Dev Modem, ale pořád dostaneš ostatní do Figmy zadara a můžou si to proklikat.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    ELECTRICKOTA: Na Dev sice ne, ale devs si můžou postaru tahat data s view seatem z Properties panelu.
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    KULHY: nope, do dev se bez licence nedostaneš.
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    sem si s tou figmou nabeh pekne...neco ma vyreseny o dost lip, neco hur...a ted me sere pouzivat oba programy, protoze mi v hlave vzadu bezi: ve figme/axure to je vyreseny lip, kez by to byl jeden program a ne dva ruzny .))
    KULHY
    KULHY --- ---
    HAVANA: Mozna vyhledove se tam Figma dostane (prijde mi, ze to vyuzivani variables, expressions apod. na to poukazuje), ale pokrocilejsi interakce asi zatim nejsou core zamereni.
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    KULHY: jinak samozrejme konkretni GUI vypada jinak, akorat sem jen vytah par prvku ktery jsou slozitejsi na nejakou "prototypaci"
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    KULHY: prave tohle je delany v axure, takze to tam jde. akorat ted trosku resim, proc neprejit fully do Figmy, a bohuzel to vypada ze z pohledu prototypu by to byl krok zpet.

    jinak co se na tom bude testovat/co se na tom testuje: v tuhle chvili na tehle prototypech testuju cely GUI pro nase pristroje (medical sector), vyhledove by to mela byt soucast plne simulovanyho HW pristroje + GUI
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam