• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYUI design, design systémy, interakční design, ♥ Figma
    Design rozhraní webů a aplikací. Architektura design systémů. Interakční design. Všechno okolo Figmy, ale i dalších editorů (XD, Sketch, Framer, Webflow).

    Jaka je vase design role?


    Instrukce:
    Pokud profesne delate UI design, jakou roli ve firme zastavate, priapdne jak by jste svou roli definovali, pokud delate sami na sebe?

    15 hlasy od 15 respondentů

    rozbalit záhlaví
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    ELECTRICKOTA: Jojo, chápu. Zároveň, zrovna v případě Figmy, kde je celá ta technologie postavená na cloudu a platíš tak v podstatě za "server time", mi to přijde opodstatněné. Akorát mi připadá, že v minulosti byl ten free plán celkem dobře použitelný i pro malé týmy a designéry nebo devs třeba z horších sociálních podmínek, nebo zemí s nižší životní úrovní, kde i těch 12 EUR/mo. může být dost. Člověk sice nedostal ty OP funkce pro větší týmy, ale dalo se s tím normálně fungovat. S těmi stále přibývajícími limity to ale pomalu přestává platit, což třeba mně je jedno, protože třeba v porovnání s CC subscription, které si taky platím, je to mimo moji rozlišovací schopnost a i kdyby nebylo, tak to prostě promítnu do hodinovky, ale chápu, že na každý je v téhle pozici.
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    DAN_F: jako ony se ty měsíční poplatky za každou blbinu celkem rychle nabali, osobně mě tenhle systém subscription dost vadí a snažím se mu vyhnout kde to jde a už to moc nejde
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    KULHY: Navíc, ta cena je natolik příznivá, že většina devs, co se tím trochu seriózně zaobírá, si to může dovolit. Ale jako jo, vidím postupný odklon od té jejich původně mise "dělat design víc inkluzivní" s tím, jak se free postupně stává víc a víc jen "trial verzí", kterou pomalu přestává mít smysl používat :)
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    KULHY: no vidis to me nenapadlo, stejně pro moji práci je dev celkem zásadní(to usnadnění je značný) takže jsem koupil
    KULHY
    KULHY --- ---
    ELECTRICKOTA: Jj, jak pise DAN_F. CHápu že to je downgrade i oproti stavu před betou Dev Modu (6/2023), natož srovnáním s Dev Modem, ale pořád dostaneš ostatní do Figmy zadara a můžou si to proklikat.
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    ELECTRICKOTA: Na Dev sice ne, ale devs si můžou postaru tahat data s view seatem z Properties panelu.
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    KULHY: nope, do dev se bez licence nedostaneš.
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    sem si s tou figmou nabeh pekne...neco ma vyreseny o dost lip, neco hur...a ted me sere pouzivat oba programy, protoze mi v hlave vzadu bezi: ve figme/axure to je vyreseny lip, kez by to byl jeden program a ne dva ruzny .))
    KULHY
    KULHY --- ---
    HAVANA: Mozna vyhledove se tam Figma dostane (prijde mi, ze to vyuzivani variables, expressions apod. na to poukazuje), ale pokrocilejsi interakce asi zatim nejsou core zamereni.
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    KULHY: jinak samozrejme konkretni GUI vypada jinak, akorat sem jen vytah par prvku ktery jsou slozitejsi na nejakou "prototypaci"
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    KULHY: prave tohle je delany v axure, takze to tam jde. akorat ted trosku resim, proc neprejit fully do Figmy, a bohuzel to vypada ze z pohledu prototypu by to byl krok zpet.

    jinak co se na tom bude testovat/co se na tom testuje: v tuhle chvili na tehle prototypech testuju cely GUI pro nase pristroje (medical sector), vyhledove by to mela byt soucast plne simulovanyho HW pristroje + GUI
    KULHY
    KULHY --- ---
    HAVANA: Jestli to vůbec půjde, tak to bude dost hack, ale upřímně mi je největší záhada, co se bude v takovém prototypu testovat a k čemu to slouží. Tady už asi budeš odkázanej na reaálně implementovanej prototyp nebo teda Axure, jestli tam něco takovýho jde (já v Axure dělal jen nějaký základní prototypy kdysi, tak nevím).
    KULHY
    KULHY --- ---
    ELECTRICKOTA: Jestli to dobře chápu, tak klasický viewer seat stále zůstává, takže devs můžou inspectit zadara jako dřív (před dev modem).
    ELECTRICKOTA
    ELECTRICKOTA --- ---
    Figma - DEV mode je nově placený
    Pricing for Figma's Free, Professional, and Organization plans.
    https://www.figma.com/pricing/#figma
    Dalo se to čekat ale i tak :(
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    HAVANA: nastaveni slideru na nenulovou hodnotu spousti animaci kruhu, odpocet casu a jeste navic animaci tech velkejch tecek.
    nastaveni zpet na nulu vsechny animace pauzne
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    potreboval bych pls poradit, od nekoho kdo umi hodne dobre ve figme, a to primarne interakce...dokaze figma udelat tohle? na stejny urovni responsivnosti. a kdyz jo, tak jak?


    Untitled Document
    https://2ucq8y.axshare.com/
    KULHY
    KULHY --- ---
    Tyjo, tak to jsem byl docela Nostradamus KULHY. :)

    DAN_F
    DAN_F --- ---
    HAVANA: Jasný. Já si i na hi-fi prototypy vystačím většinou s Figmou, ale je pravda, že všude, kde to jde, se snažím jít cestou maximální jednoduchosti. Sofistikovanější prototypování se pak většinou řeší přes 3rd party služby (třeba Anima), ale osobní zkušenost s tím nemám.

    HAVANA: Pokud je to nějaké specifické zařízení, které není v té nabídce prototype devices, asi si musíš udělat frame s požadovaným rámečkem / zařízením, které bude mít obrazovku řešenou jako vnořený frame, do něj si vložíš design a nastavíš požadovaný overflow scroll behavior.
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    Jo, a dá se nějak nastavit vlastní rámeček pro ukázku prototypu? Že bych tam místo iphonu měl třeba přístroj na kterým to poběží?
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    Já právě potrebuju / chci dělat hi fidelity prototypy, na testování a jako zadání developerum...nějaký věci ve figme se mi libej, ale na full transfer to není :(
    DAN_F
    DAN_F --- ---
    HAVANA: Je to tak, Figma nemá, co se týče prototypování, zas tak sofistikované možnosti. Jestli myslíš nějaký range slider, tak buď to můžeš udělat jednoduše vizuálně přes varianty a sloupec s potřebným množstvím čísel, který zarovnáš v každé variantě do opačné krajní polohy a pak ty mezikroky necháš vyřešit animaci, tj. takhle:
    How To Make Range Slider In Figma | #figmatutorial
    https://www.youtube.com/watch?v=2d32vTtJUnw


    Nicméně bude tam ta lineární animace posunu sloupce s čísly, takže se to nebude chovat úplně odpovídajícím způsobem, jako kdyby se ti jen překreslovala čísla.

    Přesné chování by pak možná mohlo jít teoreticky nasimulovat prostřednictvím variables, kde jsem viděl, že jdou celkem jednoduše simulovat chování různých counterů / stepperů, ale k variables jsem se po pravdě ještě sám vůbec nedostal, takže nevím, jestli to lze aplikovat i na slider.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam