• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOJAProgramovani 40+
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    FARIN
    FARIN --- ---
    TOOMIX: ideal. Tuhle jsme zdola nadnesli tema, ze porada ktera vznikla pred nejakou dobou vlastne vubec nefunguje. V klidu to probrali, shodli se ze je fakt na prd a porada byla bez nahrady zrusena.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    KOC256: nevím no, znám příklady jak malých IT firem, kde je to pohoda, tka IT korporáty, kde tlak na výkon je velký. Jediné, co jsem vykoukal je, že IT oddělení neIT korporací mají často o dost větší pohodu než zbytek firmy nebo ve srovnání s IT korporáty.
    KOC256
    KOC256 --- ---
    KOLCON: Taky. To je pravda. Ale byl jsem i ve velkem IT korporate a nebyl tam takovy tlak na vykon, jako v domacich IT firmach o vetsich desitkach zamestnancu.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    TOOMIX: naštěstí tohle "nejsme krizový management a necutujeme costy a nebereme nesmyslný objem zakázek" vedení už je pryč :)
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    CERMI_FOX: v tomhle mám rád mého zaměstnavatele, kde nás je cca 70. Přijdu za majitelema nebo ředitelem, řeknu jim co se mi nelíbí a dá se s nima o tom bez problému diskutovat
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    KOC256: Moje zkusenost je ze je to tym od tymu (a clovek od cloveka) jak ve startupu, tak v korporatu, tak ve firmach mezi tim.

    Jenom to nektery lidi umej prezentovat, obema smery.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    KOC256: ja bych rekl, ze je uplne jedno jestli korporat nebo startup. ta situace muze bez problemu vzniknout v obou prostredi
    KOLCON
    KOLCON --- ---
    KOC256: A jinak to co jsi psal mi spíš připomíná státní správu?
    KOLCON
    KOLCON --- ---
    KOC256: Asi záleží na jaké pozici. Blbý je když jsi ten, na kterého je tlak, aby s těma lidma, co to mají na salámu, dodal nějaké výsledky.

    A když se ti to povede, za odměnu tvůj tým přesunou do Bukurešti, protože tam jsou poloviční náklady...
    KOC256
    KOC256 --- ---
    KOLCON:
    Tak já bych tipoval spíše nějaký startup... Korporát je místo, kam se chodí na důchod. Všechno má každý na párku a dělá se jen do výše platu... ...alespoň korporáty co znám z vyprávění.
    KOLCON
    KOLCON --- ---
    JANFROG: Já myslím že je to celkem běžný, zvláště v korporátu. Ten pocit že je všude okolo hromada sraček a že vlastně nemůžeš ovlivnit, je celkem všudypřítomný. A to ani nemusíš dělat s Indama...
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    DEEFHA: my si taky v práci nesmíme stěžovat. Pamatuju si, jak jsme mívali anonymní schránku důvěry, kam jsme po jistém kroku nejvyššího vedení napsali hromadně nesouhlas s tím krokem. Načež nás šéfová po jednom zjebala, jak si dovolujeme kritizovat top management, a anonymní schránka byla zrušena :)
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    NAVARA: Těžko říct. Ale od té doby, co jsem před dvěma lety změnil práci (čtrnáct dnů před oficiálním "začátkem" Covidového zavírání všeho, včetně kanceláří mého nového zaměstnavatele... zajímavější zkušebku jsem si asi nemohl přát), tak si v podstatě nemůžu vůbec na nic stěžovat :-) Takže pokud jsem tomu někdy třeba byl blízko, teď to rozhodně není. Snad ¯\_(ツ)_/¯
    NAVARA
    NAVARA --- ---
    DEEFHA: Možná jsi právě v tom ^-^
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    NAVARA: Pokud mi chybí odpověď "Nevím", tak asi ještě ne, co? :-)
    NAVARA
    NAVARA --- ---

    Vyhořel jsem

    69 hlasy od 69 respondentů

    JANFROG
    JANFROG --- ---
    Musim rici, ze me prekvapuje jak je vyhoreni caste...alespon podle tech historek tady :-(
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    Ještě mě napadla jedna úvaha i na základě pozorování v jedné přechozí práci. Totiž, že nedostatečné personální obsazení se dá řešit i z druhé strany. Tzn. pokud nemám lidi a nedokážu je najmout, tak za určitých okolností to lze řešit prostě tím, že vedení začne odmítat některé zakázky.

    Pracoval jsem např. v jedné firmě, která vyráběla středně velké e-shopy na zakázku. Marketing v podstatě neřešili vůbec a přesto bylo tolik práce, že to bylo na hranici možností. Většinou se dělá několik e-shopů najednou a každý ten e-shop vytěžuje většinu pracovních pozic: grafiku, programátory, převod dat, podporu, vedení firmy atd. Takže jsem naprosto logicky navrhoval, že můžeme odmítnout některé zákazníky nebo trochu zdražit, aby jich bylo méně. Lidi si odpočinou a bude víc času na inovace technologický dluh. Reakce byl, že neví, jak dlouho se jim bude dařit a že by byla škoda to nevyužít. Sice jsme nabírali lidi, ale taky celou dobu, kdy jsem tam pracoval jsme byli na hranici kapacity.

    Zase na druhou stranu musím říct, že kolektiv byl super, samé vtipné hlášky atd. vedení se chovalo k zaměstnancům velmi dobře, nikdy jsem nemusel dělat přesčas a lidi moji práci oceňovali.

    Jako živnostník jsem si zvykl odmítat nové zákazníky naprosto běžně. Nevidím nic špatného na tom, jim říct, že pro to co chtějí nemám kapacitu, nedodal bych to v požadovaném termínu nebo požadované kvalitě. Když si scháníte zubaře v Brně, tak většina vám řekne, že nové pacienty už nebere.

    Nedávno jsem podepsal nový kontrakt u nového zákazníka a zrušil spolupráci s firmou, kde jsem pracoval několik let a nikdy s nimi neměl žádný problém. Prostě protože tomu novému projektu chci dát 100%.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    a protoze nas "ONI" poslouchaji na kazdym kroku, tak po me dneska hodil youtube tohle, tak treba vam neco z toho bude davat smysl taky

    https://www.youtube.com/c/JaymeEdwardsMedia

    Why Do So Many Programmers Lose Hope?
    https://www.youtube.com/watch?v=NdA6aQR-s4U
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam