• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOJAProgramovani 40+
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    LOPIK: To jsem zkoumal, ale problém je s daty. Pokud se nepletu, tak tenhle DOSbox v browseru neumí načíst data lokálně, jedině přes http. A protože KLAN vycházel na CD, jedná se o nějakých 600 MB... Jasně, dalo by se to asi řešit lokálním webserverem a tak nějak, ale to mi přijde hodně přes ruku :-)
    GIOMIKY
    GIOMIKY --- ---
    DEEFHA: Mám zájem. Jestli chceš, tak to pošli. Jenom pro zajímavost. Jestli to půjde zkonvertovat, to nezaručuji.
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    RAINBOF: Je to KLAN.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    DEEFHA: Co dosbox v browseru? To by bylo asi nejschůdnější- https://js-dos.com/v7/build/
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    DEEFHA: neni to pareniste ? (to ale bylo zpocaku v pascalu)
    DEEFHA
    DEEFHA --- ---
    Když vás tak poslouchám, pánové, tak byste mi možná dokázali pomoct :-) Mám zdrojáky (céčko/ASM) jednoho celkem známého devadesátkového diskmagu, který běžel ještě pod DOSem a pak měl i verzi pro Win95. Ta Windows verze není až tak zajímavá, protože běží i pod současnými vokýnky. Ale na tu DOSovou je potřeba DOSbox, což samozřejmě není úplně problém, ale zase na druhou stranu to není nejpohodlnější... A tak jsem si říkal, jestli by nebyla nějaká šance ty zdrojáky upravit třeba na použití SDL knihoven a zkompilovat pro Windows, pro Linux atd. Nebo třeba do WebAssembly, jako je ten pěkný port prvního Diabla, který běží v prohlížeči... Nejsem v tomhle směru úplně kovaný, dokázal jsem sice z těch zdrojáků vypreparovat pár ASM rutin potřebných pro práci s multimédii (diskmag má vlastní formáty obrázků, audia i videa), abych je mohl vytáhnout z datových souborů, ale nic náročnějšího bych asi nesvedl. Nechtěl by si někdo udělat archeologický exkurz? :-)
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    KLEINZACH: no ja to delal tak ze jsem si udelal neco jako

    var xx  array[1..320,1..200] of byte absolute $B800:$0

    pak jsi si pomoci new alokoval pamet kam jsi si dal grafiku, a prostym mov v asm jsi to prsknul kam jsi chtel.
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    RAINBOF: a zrovna pascal mel praci s pointrama dost neohrabanou oproti C a borlandi asm v pascalu byl lehounky voser v 32bitech (muselo se to prefixovat 'db 6x'... fun fact: to db se dodnes udrzelo v nazvu sousedniho klubu ( [db -1/0 @ slyším Alenky v říší <div>ů následovat stream do backdooru] )), ale jinak po tomdle kombu vlastne tesknim dodnes :)

    uz si moc nevzpominam jak to bylo v C - myslim, ze v turbo C to jeste fungovalo, ale pri prechodu na borland (asi?) todle nativni prokladani c assemblerem nekde upadlo a uz se to muselo "lepit" zvlast, i.e. mit asm rutinu nekde v asm fajlu, tu prelozit zvlast a pak z C volat tudle vec? pro me total showstopper

    nejvic zajimavy mi tenkrat pripadlo c-- ( heh, nasel sem to na http://www.sheker.chat.ru/index_e.htm ) coz byl takovej mix asm a c:
    void copyvirtualscreen()
    {
      @WAITVSYNC();
      EDI=0;
      ESI=#screen;
      ECX=16000;
      $rep
      $movsd
    }
    
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    IXTREMIST:
    pcha, 320x200 je presne jeden segment takze pises rovnou do $B800 a to ti staci kouzlit s pointerama. Ve vyssich rozlisenich pak jen s viewportama v quirk mode :) a to pak jedes fofrem i z borland pascalu. (no dobre na init a tak jsem pouzival asm)
    SLEDGE
    SLEDGE --- ---
    JANFROG: Což znamená, že ze 4 her, které dorazily loni, by se ti tam 3 ani samy samotinké nevešly :) Takže právě proto tohle omezení, doufám, že to tím trochu zkrotím :)
    SLEDGE
    SLEDGE --- ---
    KLEINZACH: A ještě je tam jedno hledisko - vím, že když povolim VGA, některé soutěžící to odrazuje, protože by sice zvládli nějakou jednoduchou hříčku v textovém módu, ale je jim jasné, že jakmile někdo šikovný postahuje free assety, upraví je pro 320x200 v 256 barvách, tak se svojí jednoduchou hrou nemají šanci. Takže se na to vybodnou úplně a to mi přijde škoda :)
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    SLEDGE: Desitek MB? Moje (tedy spis otce :-) prvni PC melo 20MB HDD...
    SLEDGE
    SLEDGE --- ---
    KLEINZACH: Nejde ani tak o "challenge", ale o to, že když jsem povolil vyloženě volnej styl, scházely se mi hry s datovým objemem v řádu desítek MB, což se mi nezamlouvá. Jasně, ta CGA je trochu "voser", ale možnosti tu jsou, buď textový mód, nebo ta nová knihovna, co tam uvádím, a co umí zajímavý gr. mód 160x100 v 16 barvách. Před lety ten mód jeden soutěžící použil pro plošinovku Silly Knight, viz https://www.mobygames.com/game/dos/silly-knight :)
    KLEINZACH
    KLEINZACH --- ---
    JIMX: tak tomu taky nerozumim.. 13h (320x200x256) je uplne krasnej a jednoduchej mod, kde nezacinas praci otazkou 'jak to kurva udelat min hnusny?' :) nebo mozna prave v tom ma bejt ta challenge?
    JIMX
    JIMX --- ---
    Ty kraso, CGA grafika ... neni to moc? Dyk to bude hnusny jak p*del :-/
    IXTREMIST
    IXTREMIST --- ---
    KOLCON: někde mám zastrčenou knihovnu. Ale stejně na 486 chceš valit grafiku přes assembler, jinak je to strašně pomalý.
    KOLCON
    KOLCON --- ---
    IXTREMIST: Co si pamatuju tak byl oser s grafikou a knihovnama
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    IXTREMIST: kdo pamatuje DJGPP a Watcom C + DOS/4G
    IXTREMIST
    IXTREMIST --- ---
    SLEDGE: Ha, 486 doma mám a Borland turbo C taky. Dík za tip, tohle bude osvěžující.
    TOOMIX
    TOOMIX --- ---
    SLEDGE: 40 mi ještě nebylo ale tohle je lákavé
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam