• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOJAProgramovani 40+
    SATAI
    SATAI --- ---
    LARS_GUNNER: tak fakt je, ze jedinej clovek, co vypada jeste smutnejsi nez ja, je muj sef ;-)
    IXTREMIST
    IXTREMIST --- ---
    Já mám v korporátnu obrovský štěstí, že můj manažer šel od helpdesku nahoru a první polovinu jako technik. Jak tady někdo řekl "máme manažera a nebojíme se ho použít". přezdívame mu "Machine gun Chip".
    permanentně stojí před náma a čistí cestu. Zároveň nám nechává komplet volný ruce co se týče technických řešení. A i před zákazníkem jede balls of steel aka můj technik řekl, že tohle je nejlepší řešení a tak to bude. jakékoli diskuze ohledně toho jdou přes něj, nikdy direct k nám, což skvěle řeší egotripujici techniky zákazníků.
    ale vím, že to je jednorožec, taky si ho hýčkáme.
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    INDIAN: To je sice pravda, ale stredni management zaziva obrovskou krizi a lide, kteri tuhle praci delaji, tak jsou casto motovovani jen penezi.
    INDIAN
    INDIAN --- ---
    ALMAD: a taky vice versa, team lead by mel mit praxi aspon podobnou jako maj clenove tymu
    Aspon ja sem v tomhle porad dost konzervativni a v zasade si nerozumim s manazerem bez technickyho backgroundu v danym prostredi ... A pokud ji nema, mel by aspon mel mit duveru v tom co tym dela, nebo alespon mit v tymu nekoho kdo mu technicky referuje
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    TMA: Nejlepsi clenove tymu jsou ti, kteri si sli vyzkouset managera/team leada, zjistili ze je to nebavi/nejde jim to a vratili se k technicke praci :)
    FRONEMA
    FRONEMA --- ---
    QWWERTY: on je rozdil kdyz technicky znalosti nema ale vi to, a necha si poradit, nebo kdyz je nema a nevi to a snazi se to stejne technicky ridit...
    ABAP
    ABAP --- ---
    JINX: management
    JINX
    JINX --- ---
    ABAP: Co znamená temna strana? Jako kokes a piko?
    ABAP
    ABAP --- ---
    Inu v korporátech jsou často schopní lidé povyšováni tak dlouho, až dosáhnou na pozici, na kterou nestačí.
    Pokud chce programátor výrazně přidat, musí nejspíš změnit firmu, nebo se přidat na temnou stranu.
    DELVIT
    DELVIT --- ---
    LWEEK: Jeden člověk úplně stačí. Pokud ho nestáhnou tak určitě zvážil přesun. Ono tohle má tendenci se zhoršovat.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    TMA: smutny je, kdyz ma kontakty, ale ceka, ze ti jenom da email a ty si zaridis vsechno sam.
    tzn. nevyvine ani to minimalni usili, aby tomu cloveku napsal, ze ho treba bude kontaktovat nekdo z jeho tymu ohledne XYZ a jestli je ochotny s tim pomoct
    TMA
    TMA --- ---
    TMA: Ale přístup, který používá ruská armáda k brancům (voják se stará, voják má) není ten, který si tu důvěru získá.
    TMA
    TMA --- ---
    Přístup zespodu je taky důležitý. Na manažery jsem získal jiný pohled, když jsem si uvědomil, že manažer může být užitečný i technicky, přestože neví nic. Má totiž kontakty a dokáže věci sehnat a zařídit.

    "Máme manažera a nebojíme se ho použít!"

    Když zezdola jde nahoru opovržení, když manažer nepatří do "my" ale do "oni", tak nemůže být užitečný. Musí mít důvěru týmu. Ale nesmí ji zradit.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    QWWERTY: Ne, že bych si stěžoval. V minulé firmě byly šéfové geniální a věděli o svém produktu všechno a i o tom, jak to chtějí směřovat.

    V té další jsem dostal za úkol udělat "XYZ" a popis co a jak. Trvalo mi pár měsíců zvyknout si na to, že takové zadání si musím v podstatě přečíst, pochopit hromadou otázek o co jde, zadání zahodit a udělat si úplně nové, které to řeší úplně jiným způsobem a je to úplně jiná featura. Měl jsem takový projekt pro jednoho člověka. Plugin. :-D
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    JARDABEREZA: " Zažil jsem manažera co měl dobrý soft-skills, ale slabý hard-skills, "
    k tomu ma manazer SME/seniory, ne? resp. jasne, to asi zalezi na velikosti firmy

    od manazera primarne cekam, ze umi pracovat s lidma, zajistit jim praci (bo v korporatu se obcas hraje, aby vasi budouci praci nedostal jiny tym), prezentaci vysledku tymu na vyssi levely, stineni tymu od nesmyslu padajicich zvrchu ALE zaroven sdelovani klicovych informaci pro budoucnost tymu a jeho lidi, ... a pak samozrejme orchestraci a delbu prace v ramci tymu

    technickou neznalost jsem ochotny omluvit. proste ma jenom high-level overview co se deje a vi, ze kdyz potrebuje detaily, tak A vi X, B vi Y, etc...
    uz jsem pracoval s nekolika projektovyma manazerama, kteri toho moc netusili o oblasti ve ktere ridili projekt, ale umeli se zeptat, naucili se potrebny minimum a vedeli jak prerozdelit praci a propojit lidi, aby projekt fungoval

    imho je mozna dobre, kdyz manazer nema hard skills. pak se nevrta v nejakym specifickym problemu s vyvojarema/technikama, protoze ho to bavi, ale ma prostor delat poradne svoji praci - softskills, management/rizeni tymu
    LWEEK
    LWEEK --- ---
    Já jsem teď ve středně velké firmě. Garantuju tam jednu celou oblast technologií. Takže jsem v nižší manažerské pozici. K tomu tam dělám na projektu, kde je od samého začátku totální bordel v procesech, zadání, ale i technologiích a implementaci. Myslím, že se mi už povedlo hodně věci vyřešit a zlepšit, ale s čím děsně bojuju je člověk, který má být garantem projektu. Je ztělesněním všeho co člověk na projektu nechce. Je emocionální, workaholický, pasivně agresivní, narcistický, nenaslouchá, všude se cpe a systematicky svou iniciativou rozbíjí cokoliv co má za úkol situaci zlepšit.

    Tak vedu několik měsíců debaty jestli se na to vyprdnout nebo co. Trochu jsem doufal, že by ho vedení firmy z projektu stáhli, ale to se zřejmě taky nestane. Nechce se mi zase měnit práce kvůli jednomu člověku, ale asi to ve finále jinak nepůjde.
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    DEFILA: Ze veci fungujou a nokdo se ani nezamejsli nad tim proc. Pozna se to tak, ze kdyz odejde, tak veci “z nejakyho duvodu” degradujou do sracek ;)

    (kdybych to mel definovat za sebe a “manazer” bylo vsechno od team leada po ceo)
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    LARS_GUNNER: Mě přišlo, že taky záleží v jaký pozici je ta firma. Zažil jsem firmu, kde bylo málo zakázek a když něco nevyšlo, tak tam na sebe lidi křičeli, protože nechtěli ztratit zákazníka.

    Taky jsem zažil firmu, která reálně nedělala téměř marketing a měla zakázek tolik, že nestíhala a tam ten postoj k problémům byl mnohem více laxní a uvolněný. Ale samozřejmě se problémy opravovaly. Nicméně pokud by přišli o zákazníka, není to velký problém.
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    DEFILA: Za RnD... Je nutne duverovat svemu tymu a neprenaset tlak a nervozitu na lidi. Pokud manazer alibisticky exponuje sve lidi, aby nemusel sam nastavovat prdel, je to pruser. Dobre je rozumet lidem a znat k nim cestu. Tady je take hlavni kamen urazu, pokud dostanes rozhadany nebo nekompetentni tym. S tim neco nadela jen spickovy leader a to ne vzdy. Je fajn, kdyz ten clovek dobre rozumi problematice. Mit v sobe vnitrni klid a schopnost dobreho mediatora se take hodi. Vyvojari jsou casto jako deti a kdyz tam mas napr. dva narcisy a jednoho vodnika Kebule, je to fakt tezky.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    DEFILA: Co se lidské roviny týče. Já ho poznávám tak, že neukazuje prstem na lidi a nedává jim za vinu XYZ a problémy řeší s klidem bez zbytečných emocí. Např. v jedné práci programátor udělal něco blbě a bylo to potřeba předělat. Šéf na to jen... "no jo, to je moje chyba měl jsem to v tom zadání lépe vysvětlit." A taky má v tebe důvěru. Nestojí ti za zadkem a nepředělá ti každou věc jenom proto, aby to bylo tak, jak to má rád on. (proto nejsem a nechci být manažer :-D ) a taky má pochopení pro to, že to co on považuje za samozřejmost tobě nic neříká. (mě to strašně vytáčí.. když mám pocit, že lidi pode mnou nejsou top profíci)

    Co se týče nějakého produktového vývoje... tam je to těžké. Zažil jsem manažera co měl dobrý soft-skills, ale slabý hard-skills, takže tam chybělo strategický směřování vývoje a musel jsem si zvyknout, že ho v tom mám suplovat :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam