• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOJAProgramovani 40+
    ALMAD
    ALMAD --- ---
    DEFILA: Ze veci fungujou a nokdo se ani nezamejsli nad tim proc. Pozna se to tak, ze kdyz odejde, tak veci “z nejakyho duvodu” degradujou do sracek ;)

    (kdybych to mel definovat za sebe a “manazer” bylo vsechno od team leada po ceo)
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    LARS_GUNNER: Mě přišlo, že taky záleží v jaký pozici je ta firma. Zažil jsem firmu, kde bylo málo zakázek a když něco nevyšlo, tak tam na sebe lidi křičeli, protože nechtěli ztratit zákazníka.

    Taky jsem zažil firmu, která reálně nedělala téměř marketing a měla zakázek tolik, že nestíhala a tam ten postoj k problémům byl mnohem více laxní a uvolněný. Ale samozřejmě se problémy opravovaly. Nicméně pokud by přišli o zákazníka, není to velký problém.
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    DEFILA: Za RnD... Je nutne duverovat svemu tymu a neprenaset tlak a nervozitu na lidi. Pokud manazer alibisticky exponuje sve lidi, aby nemusel sam nastavovat prdel, je to pruser. Dobre je rozumet lidem a znat k nim cestu. Tady je take hlavni kamen urazu, pokud dostanes rozhadany nebo nekompetentni tym. S tim neco nadela jen spickovy leader a to ne vzdy. Je fajn, kdyz ten clovek dobre rozumi problematice. Mit v sobe vnitrni klid a schopnost dobreho mediatora se take hodi. Vyvojari jsou casto jako deti a kdyz tam mas napr. dva narcisy a jednoho vodnika Kebule, je to fakt tezky.
    JARDABEREZA
    JARDABEREZA --- ---
    DEFILA: Co se lidské roviny týče. Já ho poznávám tak, že neukazuje prstem na lidi a nedává jim za vinu XYZ a problémy řeší s klidem bez zbytečných emocí. Např. v jedné práci programátor udělal něco blbě a bylo to potřeba předělat. Šéf na to jen... "no jo, to je moje chyba měl jsem to v tom zadání lépe vysvětlit." A taky má v tebe důvěru. Nestojí ti za zadkem a nepředělá ti každou věc jenom proto, aby to bylo tak, jak to má rád on. (proto nejsem a nechci být manažer :-D ) a taky má pochopení pro to, že to co on považuje za samozřejmost tobě nic neříká. (mě to strašně vytáčí.. když mám pocit, že lidi pode mnou nejsou top profíci)

    Co se týče nějakého produktového vývoje... tam je to těžké. Zažil jsem manažera co měl dobrý soft-skills, ale slabý hard-skills, takže tam chybělo strategický směřování vývoje a musel jsem si zvyknout, že ho v tom mám suplovat :-)
    DEFILA
    DEFILA --- ---
    and for the record : ptám se jako manager, třeba se dozvím, co dělám blbě :)
    DEFILA
    DEFILA --- ---
    JANFROG: a jak to poznáš, když tam ten clovek je? :)
    DEFILA
    DEFILA --- ---
    DEFILA: asi bych to měl rozvést, zazil jsem za svou kariéru asi 17 manageru na různém seniornim lvl vedení, nekteri byli fajn, nekteri byli typicky cheerleader (super s ním jít na pivo a poplk, ale jeli si jen svou agendu a vše mimo ignorovali) a zažil jsem i takové, kteří byli na hodinu vyhození;
    asi bych řekl, že vím, co je ideální manager pro mě, ale to co vyhovuje mne nemusí vyhovovat někomu jinemu
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    DEFILA: Tak ze mas pocit, ze bez nej by ty bylo jen horsi? :-)
    DEFILA
    DEFILA --- ---
    Jak se pozná dobry manager? :)
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    LARS_GUNNER: V tom nejsme v rozporu :-)
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    JANFROG: Z meho pohledu je dobrych manazeru desetkrat mene nez uz tak nedostatkovych programatoru. Z toho plyne mnoho neprijemnosti. Jaky nymandy jsem potkal v jakejch pozicich a jake napachali skody, to ste nevideli.
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    PETER_PAN: Presne! Casto slychavam jak manazeri jsou jen darmozrouti (viz "3 produktivni zivi 10 neproduktivnich") ale dobrej manazer je dulezitej a zaslouzi si dobre penize stejne jako dobrej programator. Problem je, ze dobrej manazeru je pomalu (stejne jako dobrej lidi jinych profesi).

    S cim nesouhlasim je ze to je problem specificky pro R&D. Je to problem zcela typicky pro akademickou sferu, s tim souhlasim (mam s tim sve zkusenosti)
    MYKEZ
    MYKEZ --- ---
    Jelikož je to fakt individuální, tak přidám svou zkušenost – já jsem třeba teď ve firmě, kde mám skvělýho šéfa (původně kolegu) a jeho šéfa (původně mýho přímýho šéfa). Zbytek firmy za moc nestojí, včetně přímých kolegů.

    Ale zjistil jsem, že jsem takhle mnohem spokojenější než dřív v podobně velký firmě (obě mají pár tisíc zaměstnanců), kde byly naopak desítky skvélých kolegů, ale naprosto marní nadřízení (třeba až dvě až tři úrovně nade mnou).
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    MUXX: Jak jsem tu jiz psal [PETER_PAN @ Programovani 40+] , nejsem programator, ale delam R&D.

    Jak bych to teda jeste zobecnil, ze nejdulezitejsi je kvalita project managmentu. To obsahuje i to co pises: ...v dobrym tymu s dobrym sefem/majitelem.
    To obsahuje i vlastne jeden z nejvetsich problemu v R&D ktere referuji i programatori i lide co delaji v automotive strojarinu, nebo lide v life science jako ja: prenaseni prace teamu na jednotlivce. Takove to kdyz na tebe vsechno pada a musis si udelat uplne vsechno sam, vc. maintanance neceho podruzneho. Nemuzes se venovat primarnimu ukolu, ale mezi prsty ti proteka hromada tekuteho hnoje co ma spravne udelat nekdo jinej, nebo treba i ty sam v ramci jineho ukolu - na ktery je ale cas a nekoliduje s tim soucasnym. Tohle vsechno je problem project managmentu.
    DELVIT
    DELVIT --- ---
    MUXX: hele asi jak kdo, mě některé věci došli až tak za cca 4 roky, holt asi jsem pomalejší ;).

    Vždy je to o tom v jakém prostředí pracuješ, jestli tvůj přímý šéf je rozumný člověk a vycházíš s ostatními. To je základ, pokud ne, tak je to na okamžitou změnu.
    MUXX
    MUXX --- ---
    DELVIT: Dva roky me prijde tak akorat, aby clovek pochopil jestli ta firma stoji za to.


    Jinak ja jsem zkusil za 20 let firmy od 20 do 100k zamestnancu a zjistil jsem, ze mi asi nejvic zalezi na tymu a sefovi. I ty nejvetsi sracky se daly prezit za prumerny penize v dobrym tymu s dobrym sefem/majitelem. Ale pracovat se zmrdy a vohnouty mi nestalo za zadny penize a nemel jsem problem odejit jinam za min penez.
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    Zakaznicky vyvoj vystihuje jeho nemecky preklad - Kundenentwicklung.
    DELVIT
    DELVIT --- ---
    MIKEE: to samo si může každý zadefinovat, jak potřebuje on sám..To samo není na snížení příjmů na dalších x-let. To bys potřeboval násobek tak 10-15x více.

    EMBI: 2 roky je dost krátce. Jestli se ti tam bude líbit i po 10+ letech, tak to bude zajímavé. Talže střední firma, tak to ještě nějaké věci mohou fungovat
    EMBI
    EMBI --- ---
    DELVIT: 2 roky. 4500 zamestnancu, 450k zakazniku B2B. 2 offices kde je RnD (Praha [cca 450 lidi] & Armenie). Zbylych 34 zemi jsou jen sales & customer support.
    INDIAN
    INDIAN --- ---
    JANFROG: na tohle bych ti odpovedel nezavisle na tom zda mas deti nebo ne a co mas za zamestnani; aneb jak pravi otrely znamy rceni - vyssi prijmy, vyssi vydaje
    co ja doved usetrit kdyz sem bral figu borovu a ted kdyz se podivam za kolik kravin clovek utraci aniz by musel, tak se mi chce vzdycky blejt, vykaslat se na tenhle obor a jit radsi jezdit za par susni nekam s lokalkou do hor.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam