• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KOJAProgramovani 40+
    Diskuze o obzive programovanim pro starsi a pokrocile.
    rozbalit záhlaví
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    VYHULENY_UFO: Umí celkem anglicky a jsou v šikovný časový zóně
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    DAVIDOWITCH: indie ma jedinou vyhodu. lidi tam makaj za tretinouvou cenu nez tady a mozna jeste za min a k tomu jako bonus dostanes cloveka, ktery 280dnu v roce slavi nejaky svatek
    VYHULENY_UFO
    VYHULENY_UFO --- ---
    PETER_PAN: zamestnanecke akcie, to je paradni vec, se kterou si vetsinou muzes v pozdejsim veku vytrit prdel.... :D kamos ji ma z bejvaly firmy pomalu plnej kufr, ale firma je uz davno zlikvidovana.
    QWWERTY
    QWWERTY --- ---
    DAVIDOWITCH: "spolupracovnici tam delali jen uplne presne to co se jim reklo ze maj udelat.."
    u nas koluji podobny story, jako napr.: ind dostal metodicky pokyny pro praci, hodil do zarizeni commandy z kazdyho kroku a tvarili se, ze hotovo
    to, ze uz prvni command vyhodil chybu a neprosel, takze by asi nemel pokracovat, resp. resit proc hned prvni krok selhal, uz ho nejak nenapadlo

    podobna situace - nocni Tier3 support mame v Indii. tzn. kdyz se neco hodne rozbije v maintenance window, tak to vetsinou skonci u inda
    vsechno mu trva dlouho - i kdyz ten stejny problem potkal uz driv, stejne mu trva treba hodinu, nez aplikuje stejny reseni jako posledne. ignoruje, kdyz se ho clovek snazi postrcit spravnym smerem a odmita sdilet jakykoliv detaily ohledem toho v cem je problem a jak ho resil.
    osobne ze to vinim mentalitu kastovniho systemu, kdy ma pocit, ze jako T3 je nad nama a proto se muze tvarit jako nekooperativni autorita
    ...takhle jsme meli jeden problem, ind se s tim placal pres 2 hodiny, blizil se konec maintenance window, zacali se pripojovat jeho US kolegove a ptat se co se deje
    a skoncilo to tak, ze mi rekli, at indovi prestanu vysvetlovat situaci a co je potreba udelat, aby se to spravilo, seberu mu presenter rights a spravim si to sam

    podobnych story je asi plny internet, jako napr. tahle 4 dny zpatky
    tl;dr:
    Two senior indian dev contractors just spent 3.5 months on a feature
    even me, a fcking junior with 3 years of experience managed to do it in 1 week.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    ABAP: nedostatek vlastní invence mě štve, ale větší problem je v tom, že často neudělají ani to, co se jim řekne, že mají udělat. Většinou třeba z instalačních kroků jich provedou 3/4 a to je pak chuťovka to řešit :)
    ABAP
    ABAP --- ---
    DAVIDOWITCH: Bohužel mám velmi podobné zkušenosti. Pár schopných lidí tam je, ostatní nahrazují nekompetenci množstvím osob. Jsou založením fatalisti, takže sami od sebe neudelají opravdu nic.
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    LARS_GUNNER: Ja to delal necelej rok pri skole. Mam na CVUT FEL vystudovanej HW.. pak sem zjistil ze v Praze je de facto kartel S3, Honeywell a ASICentrum a nastupni plat v roce 2008 by byl pri dobrem vyjednavani 35 tisic hrubeho. S tim ze genericky C++ programatori po skole uz nastupovali vejs. Takze ted sem celkem generickej C++ programator se specializaci na grafiku. :-D
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    DAVIDOWITCH: FPGA verifikace? Hezky. Krome sebe moc lidi se zkusenostmi s FPGA neznam. Zdalo se mi, ze uz po tomhle neni poptavka.
    Jako jo. Taky mi bylo receno, ze me nahradi junior v nejakem projektu a ja budu "jen radit". :-) Myslenka dobra, realita...
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    LARS_GUNNER: Pripomel si mi jak mama (tehdy uz teda project manazerka, ale pred tim dlouhou dobu programatorka a WinNT admin) si stezovala kdyz jeji Nemecka firma neco outsourcovala do Indie. Odhad byl ze Mnichove by to trvalo 3-4 cloveko-mesice. Outsourcing do Indie celou vec odsunul asi o 6 mesicu. Pak byl nacenen na 2 cloveko-roky. A po prvnim mesici (kalendarnim, takze nekolika cloveko-mesicich) si rekli o 3-4 cloveko-mesice consulting supportu z Mnichova, bez ktereho to nepujde. V kteremzto momente uz to ale bylo rozjety a neslo to zastavit.

    Plus teda jeste ze davat testing do Indie se ukazalo jako velmi nemoudre, protoze minimalne ty spolupracovnici tam delali jen uplne presne to co se jim reklo ze maj udelat.. bez takovyho toho dulezityho "hele, a co kdybych zkusil tohle, prezije to ten produkt" coz mi (jakozto byvalymu FPGA verifikatorovi) vzdycky prislo jako naprosto zakladni skill testera.
    LARS_GUNNER
    LARS_GUNNER --- ---
    CERMI_FOX: Nemuzu hodnotit nic jineho nez vysledky tech lidi a pokud v Asii opravdu prevlada pristup "cim vic hodin tu si, tim vic prace udelas", tak chapu, ze jsou oproti nam tam kde jsou. Neustaly reseni bugu, zakladni chyby, problemy s manazovanim zmen a nevim co vsechno jeste.
    CERMI_FOX
    CERMI_FOX --- ---
    JANFROG: hodně spolupracuju s lidma z Indonesie a tam rozhodně "slave of employer" nejsou. Je pravda, že jsou třeba 12-16h v práci, když se něco řeší, ale nepracují u toho - sedí v kanclu a povídají si nebo si něco čtou. Nebo se jdou na hodinu dvě modlit. Výsledek je takový, že jim všechno trvá 3x tak dlouho ....
    DAVIDOWITCH
    DAVIDOWITCH --- ---
    SATAI: nemělo by ho nejdřív koupit Yahoo kolem 15?
    SULTHAN
    SULTHAN --- ---
    PETER_PAN: Pravda, zachoval jsem se jako klasický zápaďák a zapomněl na Asii :)
    SATAI
    SATAI --- ---
    PJOTRIK: za pár let ho za tři miliardy koupí Microsoft
    TRAILER
    TRAILER --- ---
    PJOTRIK: Přesně tak to vidím taky. Může mu to nakonec vyjít, pokud na Twitteru udělá něco zajímavýho, proč by tam lidi chtěli být. To se mu může povést, zavedenou značku má, 100 % akcií a lidi jsou zvědaví, co tam předvede taky. Ten současný odliv inzerentů může být dočasný.
    PJOTRIK
    PJOTRIK --- ---
    TRAILER: Jestli jsem to dobre pochopil, tak Twitter nechtel vubec, byl to jen pokus o spekulaci s akciema, akorat ho chytli pri bluffu a donutili to vazne koupit.

    To co dela ted chapu napul jako mstu, napul snahu osekat naklady na minimum. A sazi na svoji image guru vizionare, ze nejak presvedci schopny lidi pro nej otrocit. Osobne Twitteru moc sanci nedavam.
    JANFROG
    JANFROG --- ---
    SULTHAN:
    > že vyžaduje extrémní pracovní zapojení (mimochodem legální snad jen v USA)

    Shodou okolnosti se "k nam do kancelari" nastehoval typek ze Sri Lanky. Delal PhD v UK, pak pracoval 3 roky v US (Mountain View :-), pak par let zpatky na Sri Lance a ted se zase presunul sem (UK). Pracovni promery hodnotil jako ze evropa je "super relaxed, you cannot work too much", US hodnotil jako "very good compromise, you can work hard and get decent money if you want, but you do not have to, it's up to you" a pomeri na Sri Lance hodnotil "In Asia, you're basically a slave of you employer."
    (a to neni zadnej typek ze sweatshopu, to je clovek co ma PhD v computer science a zivot v US neznel jako neco, co bych chtel delat po zbytek zivota :-)
    TRAILER
    TRAILER --- ---
    SULTHAN: Já to vnímám jakoby Musk Twitter ani nechtěl, chová se k němu jakoby ho obtěžoval. Celé mi to přijde jako karma za ta jeho předchozí prohlášení o tom, že Tesla bude přijímat BTC, BTC šel nahoru, pak že nepřijímat, tak BTC šel poslušně dolů. S Twitterem to vnímám velmi podobně, akorát to neukočíroval a musel ho fakt nakonec koupit. Ono i když máš 200 mld dolarů a koupíš si blbost za 40 mld, tak to může docela bolet.
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    SULTHAN: S tim pracovnim pravem ma problem namatkou treba skoro cela Asie.
    SULTHAN
    SULTHAN --- ---
    JARDABEREZA: Musk v podstatě chce start-up kulturu. Problém je, že start-up kultura vyžaduje mladé zaměstnance (nepotřebují tolik spánku, nemají rodiny ani jiné závazky, takže si mohou dovolit furt pracovat) a zároveň vyžaduje, aby zaměstnanci za takovou práci získávali odpovídající odměnu - typicky ve formě stock options.
    To, co Musk dělá je to, že vyžaduje extrémní pracovní zapojení (mimochodem legální snad jen v USA), rušení benefitů (home office) a přitom nenabízí odpovídající odměnu.
    Taková věc fakt může fungovat jen tam, kde není dobré pracovní právo (USA) a tam kde nemají zaměstnanci kam jinam jít (což v IT moc neplatí).

    Můj předpoklad je tedy ten, že mu tam zůstanou zejména:
    - junioři
    - držitelé zelených karet (než se jim to povede legálně převést na jiného zaměstnavatele)
    - non-IT zaměstnanci.
    + další, kteří z nějakých důvodů nechtějí měnit práci a Muskovy změny je moc neovlivní

    Kromě toho se na Twitter snese poměrně velké množství žalob (už se to děje).
    PETER_PAN
    PETER_PAN --- ---
    JANFROG: Odpoved jsou IMHO rocni bonusy ve formne zamestnaneckych akcii.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam