• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KERRAYAI Art - Tvorba za pomocí umělé inteligence: Midjourney, DALL·E 2, Stable Diffusion, OpenAI
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    #galerie
    A scene-by-scene AI revision of STAR WARS - A NEW HOPE, but it's Russian and directed by Andrei Tarkovsky, so everyone is depressed... (but some shots are hilarious 😅).
    AI Star Wars project | Oren Shved
    https://www.shvedcreative.com/fan-art
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    #galerie
    https://www.reddit.com/r/midjourney/comments/z6g49d/a_lost_studio_ghibli_movie_about_8_year_olds/
    A lost Studio Ghibli movie about 8 year olds getting sent off to fight in a mech war. (Warning, Long)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOC256: ano, ale jednoduché AI, které pracují jen statisticky, si nevytváří 3D modely analyzovaných scén, takže pokud na nějaké fotce ruka "vyrůstá" z oblasti AI, tak hloupá AI zkrátka nedokáže aplikovat na tu scénu 3D model a zjistit si, ke kterému objektu na fotce ta ruka patří. Tohle je celkem neškodná AI, takové hraní se statistickým remixováním čehokoliv s čímkoliv, které se lidé ještě hodně dlouho budou smát.

    Naproti tomu ale jsou oblasti lidské činnosti, kde vytvoření odpovídajícího modelu je daleko snažší, než statistická analýza fotek. Chci jen říct, že čím snažší bude pro autora dané AI aplikace ty navrhované výstupy prohnat nějakým filtrem - a např. u programování je to snažší než u obrázků a u obrázků je to snažší, než u príběhů - tak tím reálnější jsou šance na využití těch výsledků.

    Hrozbu rozšíření AI vidím v tom, že protože my a náš mozek jsme sami AI, takže dojde k tomu, že místo abychom my trénovali AI na nějakém vzorku dat, tak AI naopak bude trénovat nás, abychom podávali požadované výsledky. Tohohle se popravdě bojím už léta, bez toho, abych to byl schopen nějak jednoznačně formulovat. Ale dnes je to už natolik všudypřítomný jev, že o tom snad mluvit můžu....
    KOC256
    KOC256 --- ---
    KERRAY:
    Tak klidně mě oprav, pokud se mýlím. Je to úvaha/zamyšlení... Ale klidně to smaž...
    KERRAY
    KERRAY --- ---
    KOC256: promiň, ale diskuzi ve stylu "nikdy jsem se o to nezajímal, vůbec nevím, ale napíšu vám svůj názor" tu úplně řešit nepotřebuju
    KOC256
    KOC256 --- ---
    XCHAOS:
    No tak pokud si AI nastuduje že TVAR ruky nikdy "neroste" z oblastí pánve atp. Tak nepotřebuje zadání. Prostě nastuduje miliony fotek/obrazů lidí a tak nějak by to asi mohl zvládat dokreslovat. Taky záleží co je zadáním, jestli kus prázdného místa (třeba kus zničeného obrazu). Nebo jen textová zadání "Nakresli poslední večeři akvarelem". Ale i toto by bylo asi snazší než nějaký IT problém. Protože obrazy často taguješ...

    Ale třeba IT zadání: "Naprogramuj mi komunikátor podobný telegramu se šifrováním a private chaty". No nevím...

    Ano, asi: "Naprogram mu program kde vstupme bude celé číslo a výstupem jeho faktoriál.". By bylo snadnější...

    Ale jak jsem psal. Nikdy jsem se o to detailně nezajímal, tak vůbec nevím co a jak dneska to umí... ...a na základě čeho.
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    WOODMAKER: ou, potreboval bych nejakou AI, co by mi opravovala preklepy. Ale ne blbe, jak to dela autocorrect.
    WOODMAKER
    WOODMAKER --- ---
    KERRAY: prave. Kod ma upresnit zadani do nejmensiho detailu a vsechny krajni pripady.
    XCHAOS: od prelozitelnosti a gramatiky je jeste par kroku k dobremu programovani. Mluvim vic o semantice v dane firme, testovatelnosti, u UI to muze byt treba intuitivita.
    Nekde jsem ale zaslechl, ze AI uz umi generovat treba domenove modely firem, coz by mohlo byt predzvesti toho, ze si vezmr nejakou praci na sebe a prigramatori se budou moct posunout na jiny level.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    TADEAS: "create general framework for optimizing procrastination for maximum number of lazy consuments" :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KOC256: tak ale to máš stejné, jako s tím uměním: spousta těch obrázků zobrazuje viditelně nereálné scény, dokonce někdy i fyzikálně nesmyslné a rozhodně často inženýrsky nesmyslné.

    Naproti tomu, u programu si ho AI může syntakticky zkontrolovat, zkusit spustit, poslat mu nějaký vzorek testovacích dat. Ve skutečnosti je to nesrovnatelně snažší, než když třeba generuje text nebo obrázky, kde hodně záleží na subjektivním dojmu konzumenta - tedy je to o emocích a hodně to závisí na tom statistickém srovnání, jestli něco podobného se líbilo, nebo ne.

    Zkrátka to programování je daleko víc šité na míru tomu řešení problému "hrubou silou", kde prostě AI má sílu bagru, sbíječky, dynamitu a možná i velkorypadla současně - zatímco my lidští programátoři jsme, málo platní, zkrátka jen "lopaty".

    Ovšem tohle je zde offtopic k tématu klubu. Programování není tolik o umění a je to více inženýrská činnost. Podle mě ale inženýrská činnost, která často zahrnuje průzkum celého stavového (parametrizovaného) prostoru je na činnost AI vhodnější, protože výsledky činnosti AI pak lze poměrně striktně klasifikovat jako použitelné nebo nepoužitelné. Naproti tomu v případě toho umění jsou silně zpětné vazby, protože estetické cítění je forma groupthinku, je to sociální konstrukt - takže ve skutečnosti to co hrozí je to, že lidem se budou líbit výtvory vytvořené AI, protože jim budou připomínat jiné výtvory vytvořené AI, o kterých mají sociální povědomí, že "se líbí".
    TADEAS
    TADEAS --- ---
    TADEAS: (zapomnel jsem: fully automated, luxury)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam