LUDWIG_: tak je potřeba crowdsourcovat jednak moderaci a jednak hosting obsahu. centralizované sítě se vlastně pokusily nahradit internet "internetem v Internetu" - jako tolik hráčů před nimi (Netscape jako jediný browser, AOL jako největší dial-up, apod.). Akorát se ukazuje, že s tou centralizací jsou vždy spojené větší náklady, než výnosy, a že to vždycky jde do háje a je něčím překonáno nebo se to celé transformuje a předělá od nuly (např. Netscape jako komerční produkt do podoby free Firefoxu, apod.)
S tou Metou nesouhlasím, podle mě skončej stejně v háji, jako Twitter, protože prostě výhody, které lidem poplynou z toho, že ty údaje o svém chování Metě neposkytnou, zkrátka převáží cokoliv, co jim Meta může nabídnout. Výzvou samozřejmě zůstává komerční model YouTube, protože aktivní YouTubery tam drží ta možnost si něco přivydělat. A ultimátní výzvou je pak samozřejmě to vyhledávání: je možné, že bude nějak nahrazené trénováním neuronových sítí na obsahu Internetu, ale to nic nemění na tom hlavním problému, že vyhledávání se (na rozdíl od sociálních sítí) bude decentralizovat daleko hůře a dosavadní pokusy nebyly přesvědčivé (ono to něco vyjde, ale je to natolik odlišné od očekávání, které má člověk díky Googlu, že to prostě není prakticky použitelné...)