• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PHOW_SAATCHDragon's Dogma: Dark Arisen
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    Já včera koukal na nějaké streamy a moc mě to nepřesvědčilo.


    Já se teď raději stáhnu, protože Matěj je dle mne idiot již od roku cca 2008 a opakovaně tento titul obhajuje a jo, začalo to tím jak nechápal u bethesdí RPG.
    MATEEJ
    MATEEJ --- ---
    A jaké jsou teda vaše první dojmy? Zejména mi jde o hlavní herní náplň, takže souboje a exploring. Já včera koukal na nějaké streamy a moc mě to nepřesvědčilo.

    1) Prostředí vypadalo hezky, ale velmi genericky, žádné gejzíry fantazie nebo zajímavá výtvarná stylizace.
    2) Přišlo mi, že v boji má hráč nezvykle malou agendu. Když mám víc společníků, tak mi vyhovuje, když je všechny můžu ovládat. Nebo, když je boj akční a ne taktický, tak mám jenom jednoho, který automaticky jede nějaké svoje rutiny. Tady je parta 4 postav, které v boji provádějí relativně složité akce, ale nemůžu do toho zasáhnout (možná je u nich možnost nějakého nastavení míry agresivity/supportu...).
    3) Rušily mě animace postav. Zejména boss fighty jsou poměrně složité, stejně jako spektrum toho, co ty postavy můžou provádět, a je jich tam hodně. Přišlo mi, že se často stává, že hlavní postava dělá nějaký speciální útok nebo critical hit, postavičce se spustí příslušná animace, ale vizuálně se zcela mine s animací bosse, protože ten už zas dělá něco jinýho nebo ho jiným směrem odstrčila/povalila/nalákala jiná postava.
    Podobné mi to přišlo u pohybu v prostoru - postava přijde k překážce, co jí je cca do pasu, jako že se o ni opře rukou a překážku přeskočí, ale ta překážka není pravoúhlý schod, ale je oblá, takže se ta ruka opírá o vzduch.

    Nepřišel jsem si sem zatrollil mezi fandy, vážně by mě zajímalo, jak to působí na vás, na ty streamy jsem nekoukal dlouho, takže mi může něco podstatného unikat.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    AIAX: Jakožto STEAMer si počkam asi až na podzim. Teď dojedu nějaký herní resty, pak dam možná na chvíli opáčko jedničky, pak vyjde Elden Ring DLC a na podzim si vyhradim okno na DD2. Ono se to do tý doby aspoň trochu usadí a opatchuje.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    btw. začal jsem s bojovníkem a skutečně, stejně jako v jedničce, při levelování bpojovníka obrovský nárůst HP a síly u každého levelu. Myslím, že pro první 400 hodinový průchod hrou bude ideální začít takhle, pak hned si dám něco co mi vyleveluje staminu (navíc já zda miluju i lučištníky).


    Jinak prostě je to stejné, jako u Starfieldu, kde akorát k tomu došlo později. Prostě dělat RPG, kde si hráč sám musí odhalovat herní mechaniky a něco umět znamená hodně hrát, znamená dělat opravdu práci, kterou musí zaštítit schopný marketér. U Starfieldu zase se vytvořila teorie o engine (který je ale v cíli geniální a dělá co má).
    Youtubeři a twitcheři nejsou dobrými prezentéry her.

    Ti lidi jsou očividně u těhle titulů zmatení. Nevidí směrové šipky a i když tam jsou, co s tím mají dělat. Při stavbě kosmických lodí, obecně u crafting, jsou zmatení co co znamená.
    Speciální levelování jako má starfield nebo DD je pro ně španělská vesnice.

    A co teď? Nemůžete vysvětlovat lidem, jak fungují tajemství, který jsou designovaný, že na ně máte přijít sám.

    Zejména když herní novináři jsou fakt nemehla – tam kde stojí jejich postava po pěti hodinách s pidi HP, nahá uprostřed mapy, já po hodině vylezu s plnou výbavou a několikrát větším HP i silou hned ze základního tábora. //i u kingdom come se nejvíc šlo napakovat ještě ve skalici a to díky bylinkám a vybráním správného perku se i hned slušně naposilovat). Nebo kde ve starfieldu pláče, že všechno viděl stokrát (neviděl, jen se nemehlo potácí po území jedné frakce), já po 500 hodinách objevuju nové stavby, dungy, postavy a zjišťuju že jsem viděl cca 30 % hry.

    Jedinej kdo tohle umí je marketing SONY. Ten jedinej umí těm hlupákům na internetech, co ale ovlivňují veřejné mínění, nejen odolat, ale je i herní novináře, si omotat kolem vlastního péra. A SONY má pravdu, to chce prostě jinej přístup.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Už vylézají hráči jedničky

    Dragon's Dogma 2 Review
    https://youtu.be/q04wzXTuS2Y?si=IReYpuz1qr72h9SL
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    No, já to mám na PS5 a na XSX.

    Verze na Xbox Series X je rychlá, krásná, má spousty fps, verze PS5 malilinko horší, ale tam je to taky v klidu hratelné, RPG je to komplexní, podle mne je hra krásná a hezká.

    To co píše AIAX: jsem i čekal, protože idioti v recenzích i velice sledovaní youtubeři neumí hru hrát a falešné dojmy co odprezentovaly prostě spoustu lidí popletli.

    Peníze ani výbava není problém, z úplně prvního tábora /všichni důkladně prokecaní) jsem po hodince a půl odjížděl s brněníčkama i zbraněma co měli a až potom jsem si všiml "mikrotransakcí" v truhličce.
    Není to nic, co by měnilo hratelnost a je to spíš symbolický.

    Nicméně mikrotransakce se staly hysterií a už nyní se můžeme dočíst, že změnu postavy můžete udělat za dva dolary a že to ve hře jde se nepočítá, protože je to práce a grind!
    Že je to RPG jak podle Dana Vávry a tedy cesta na volském povozu trvá reálně jak cesta na volském povozu, je hrůza, tady má přece moderní hráč kliknout, mají se objevit ohňostroje a hned být tam kde potřebuje a ještě mu hra musí napsat, jak je báječnej. Baldurs gate 3 je ještě naučil, že je má při tom ještě každá postava přeblafnout a ukázat kozy.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Vlezl jsem do jeskyne, horko tezko vylootil a pri odchodu na me zvenku nabehli obrneni goblini a behem okamziku me naporcovali...parada.
    AIAX
    AIAX --- ---
    Takže na Steamu "38% Mostly Negative", všichni to bombí kvůli performanci a mikrotransakcím.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    není důvod, je to ukecané RPG, potřebuješ rozumět tomu, co ti kdo říká, nebo kdo co říká za rohem, odposlouchávat.

    Takže japonštinu přenech pozérům, co se chtěj tvářit jakože.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Ještě jsem si prošel tutoriál, zaujala mě ta mechanika po smrti a laodnutí. Jsem zvědavý co kluci japonský všechno vymysleli.

    A teď zásadní otázka!Má to hrát s japonským audiem?
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    RUDOLF: a těšil jsem si na nahotou postavu, trochu smutek;-) néjak od dagerfall mi to přijde must have v každým RPG mít svobodu být adamitou,
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    FRIZER: ještě víc se mi líbí, jak je to v úvodu zakomponované ve hře. Ale jdu spát. Ty animace těch trpících v cele jsou off, ale prd vím o tom světě. Třeba to má vysvétlení.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Postavy vytvoreny, za hodku jdu vyzkouset...na prvni dojem jeden z nejlepsich character "creatoru" s nejsirsi moznosti tetovani a jeho uprav.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    Ještě k DD1 - mně až po delší době došlo, že XP se dělej mezi všechny členy party... takže kdo chce levelit rychle, je dobrý pawny hodit po prvnim kempu ze skály a jet solo :D a kdo chce achivement za lvl 100 (nebo 150?), může si zkusit proběhnout Bitterblack Isle, při troše štěstí to zabere kolem půl hodiny, viz videa na začátku diskuze
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    SADAKO: Jak se řiká "lidé jsou různé' :) ale já třeba nerefunduji hry proto, že je neumím hrát, spíš se pokouším se to naučit :D to je jen poznámka pod čarou k těm DS :)
    SADAKO
    SADAKO --- ---
    AIAX: Tak chtít bezchybnou/dokonalou hru je zase chiméra z druhé strany, po technické stránce tohoto bodu není lze dosáhnout, zejména když se bavíme o PC platformě, kde co stroj, to originální ekosystém. A koho jaký glitch dovede či nedovede k refundu, to bude taky zajímavá škála; mně šlo jenom o to, že nepovažuju za žádnou zpovykanost dát refund v moment, kdy hráče hra nasere, ať už technickou nebo jinou stránkou.
    Že by k tomu bylo hezké zapojit mozek a třeba se ještě před nákupem podívat na system requirements (a spočítat si, že si to DD2 v pre-order koupím sice teď, ale zahraju si ho za rok po upgrade a nebudu brečet, že můj už starší stroj nestíhá) to je zase jiná věc :D
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    AIAX: Pěkně vystiženo. Děkuji a gratuluji! ;)
    AIAX
    AIAX --- ---
    SADAKO: Hele, je stopro legitimní chtít bezchybný produkt, když do toho sypu vlastní vydřené peníze že.

    Ale na druhé straně je prostě fakt, že hry jsou prostě extrémně složité a komplikované záležitosti. A zvlášť v dnešní době. A zvlášť velká RPGčka z otevřeného světa. A zvlášť ty multiplatformní.

    V posledních deseti letech jsem snad neviděl jedinou takovou hru, která by vyšla bez gličů. Není to jenom Skyrim, co by rozbitý. Witcher 3 byl rozesraný (i když si to z nějakého důvodu už nikdo nepamatuje), Fallout 4 i Starfield byly rozesrané, samozřejmě Kingdom Come, o Cyberpunku nemluvě. Dokonce i Elden Ring byl po vydání trhavý a lidem mizely sejvy. U takových her vždycky trvá měsíce i nižší roky, než se doladí všechny bugy i bugísky, které se mnohdy ukážou, až tu hru hrajou statisíce nebo miliony lidí.

    Jediné takové větší výjimky, které mě napadají, jsou Red Dead Redemption 2 a Baldur's Gate 3. Jenže RDR2 vyšla na PC s ročním zpožděním a BG3 bylo několik let v předběžném přístupu, kde jim to zdarma testovali hráči.

    Takže jasně, můžeš říct "za své prachy chci dokonalou hru". Jenže u některých žánrů si asi budeme muset vybrat, že buď budou ty velké, složité hry vycházet trochu rozviklané a bude holt nějakou chvíli trvat, než se vyžehlí, anebo nebudou vycházet vůbec. Za sebe teda hlasuju pro možnost á).
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    SADAKO: já v mezičase Kozla podřezávám :)
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    VIRIK: hee! na Viktora taky koukam! :) resp. hlavne navody etc.
    (pardon za vsuvku:))
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam