• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PHOW_SAATCHDragon's Dogma: Dark Arisen
    rozbalit záhlaví
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    FRIZER: nevím, ale doufám, že si koupím stejný brnění jako oni a sundám visor. Dtto. i prachatý oblečení.

    VIRIK: hele, podle mě je to jen checklist co udélal u druhého hráče. Ale máš pravdu, oni mají patterny na to, co dělal jiný hráč. Protože k moji mají obecný popis. Já mám ve hře čtyři buchty, každá jiný class a chrochtaj diverzitu. Zajímámě jak vypadá hláška sausage party.


    FRIZER: automaticky;-) když se vyspíš ve městě, vrátí se po kalbě s historikou.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    jako ten save, co si vytváříme ve hře, není vlastně náš osobní.

    Pawni josu jeho součástí. A vpisujou se do toho i jejich znalosti a to, co se jejich AI učí jak ve skupinách, který sebou tahají hráči, tak i jejich vlastní hráč, v jehož skupině jsou pořád.

    Je to hromada dat, statistika. kombinací, který pak vytváří jeho "osobitost", reakce. Znalost věcí co zná na mapě, způsoby jak hráči se dostávají k nějakým věcem, v kombinacích nějakých buildů a výbavy. Jo, něco prioritizují, znají nějaké přístupy (ale ne všechny) jak věc nebo quest řešit, nebo se i dostat do blbé jeskyně. Mají neustálý update svých vědomostí.

    A taky inventáře. Někteří vás umí léčit i lahvičkama a jinej rovnat inventáře.
    Také apwni u sebe můžou mít důležité předměty, v inventáři.

    A teď si představte, že máte pawna a v partě, v sejvu a přijde chytrák z nyxu, nextgenu, kterej si myslí že jde jen o dvě tabulky co se nějak kombinují, a svůj save i s pawnem prostě vymaže. A vy jste ho zrovna měli v partě a měl u sebe něco důležitýho.


    Začíná být jasnější, že jde o komplexní systém a proto má jen jeden slot pro hráče, jeden pro postavu a za mazání sejvů jsou soft nebo při opakovaném hard bany?
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    AIAX: no, protože se mi stalo, že mi zmizel pawn ze skupiny. Řikám si, aha, umřel mi, jdu k riftu, tam nic, Nedá se najít, najednou neexistuje.
    Stalo se mit o za hry, ale nejspíš že právě se někdo rozhodl si smazat save, natvrdo. A servery udělali aktualizaci dat, nebo tak něco.
    Mně se to stalo ale při hraní, nicméně si dovedu představit, že když to nejsou pawni capcomu, ale hráčů a ti si radikálně zruší save, že pak můžou crashnout právě sejvy jiných, protože pawni najedou NoData.
    AIAX
    AIAX --- ---
    VIRIK: Měl jsem myslím jednu lvl 6 (nebo 7?) magici a dva pawny, které jsem si pět minut hry předtím naverboval z toho spešl rifstounu u Berena.

    No a ten inn save byl o tři, čtyři hodiny zpátky, to jsem měl ještě původní pawny (lvl 2), které jsem si vzal hned po začátku hry v Border Outpostu. Proč?
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    AIAX:
    prosímtě, jak tě to načetlo s tím levelem 2, jaký jsi měl pawny?
    Stejně jako když jsi končil u levelu 7? U toho crashe?
    Nebo jiný, nebo prázdný místo?
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    SADAKO: tak mod na hezčí postavu, textury nemyslím. To snad podporují i vývojáři. Ale zásahy do hry a mechanismů, nosnost, stamina, nebo lepší viditelnost (PUBG), případně dodální kulometů a brnění vytvořilo z velké části PC komunity podivnou ukřivděnou hysterickou komunitu "mám právo sedět...".

    čít vlastně byl i jeden z prvních modů na kingdom come, zaměřovací kříž :D

    Je dobrý si uvědomit, že to jde i proti licenci, kterou si kupuješ, ty zásahy do hry nejsou ani legální. Jen tolerované.

    Už roky přemýšlím, co je to za lidi, křeří si koupí Fallout 4 ve slevě za pětikolo, a hned si to celý přemodují na jinou hru a prskají na Bethesdu... jejíž hru ale ve skutečnosti nikdy nehráli, protože si na základě jejich práce vyrobili nějakou vlastní, úplně jinou hru za pomoci modování všeho (a s tím samozřejmě vyply tu původní, kterou ani neviděli, případně část herní logiky si vypli).

    Proto jsem přešel na konzole. Sice kolem některých jsou taky skupiny zvláštních fanclubů, ale mimo ně jsou tam lidi co prostě mají rádi hraní a videohry jako vlastní deuh umění a respektují i jejich tvůrce. I u D&D se třeba v hodnocení na PS5 chovají normálně – hodnocení odpovídá problémům s optimalizací na několika místech ve hře. (podobně začínají vypadat i novější recenze hry na steam, kde se začínají vyjadřovat ti, co hru normálně hrají a nevydělávají na hejtu a ani se nepodílejí na kultuře nenávisti).

    btw. z PC komunity se i na nyxu v nextgenech nejrozumněji vyjadřuje Koudy, tak si to přeber :D
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    Lvl 13 uz padnuli dva ogri a jeden minotaur....nevi nekdo, ale jak funguje stealth...mam nekam vlizt, dokonce me tam pusti...ale i kdyz jsem v klidu rak se na me sesypou strazni a zmasej...taky chci clenstvi do bordelu.
    SADAKO
    SADAKO --- ---
    VIRIK: Tak mody nemusí nic dodrbat, záleží, co si tam člověk nasází, moje zkušenost z hraní lehce omodované jedničky je pozitivní, ani to nespadlo. Ale pravda, nebyly to zrovna mody "vyrob si z pawna instantně supermana" - a taky to bylo x let potom, co DD vyšlo, tj. stabilní verze hry.
    Ovšem modovat hru dva dny po vydání mi přijde asi tak bezpečné jako žonlování s motorovkou :D
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    AIAX: v jedničce se sejvovalo když jsi vstoupil do riftu. Tohle by mohli přidat, a to je nejspíš to co myslíš. Sám se divím, že to tam není, přitom obnova riftů-kamenů a jejich rozložení by tomu odpovídalo, že tuhle funkci zastoupí.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    v NextGenu zase vymýšlí, že mají právo na více slotů pro více postav.

    Je zajímavé, že s tímhle chodí lidi, co se prohlašují za odborníky na RPG, velké specialisty (z tothoto titulu například haní hry od Bethesdy).

    Důvod, proč jedno DD2 znamená jednu postavu je jednoduchý – herní mechaniky vám fungují hráč + pawn. AI pawna se učí, kopíruje konání hráče. Toto se různými způsoby propisuje na server, kde se to ukládá a zpracovává.
    Je to vlastně jedinečný podpis a jedinečný pawn. Proto je potřeba ke každýmu konkrétní ID. ID XBOX, ID steam, ID PS.

    Každý hráč má přístup ke všem ostatním pawnům. Proto by byl problém, kdyby jeden účet mohl mít víc postav a pawnů, protože je jasné, že zrovna ti v nextgenu to začnou okamžitě zneužívat a přes jednoho pawna dávat třeba předměty co má arisen až dál ve hře jiné, základní postavě. Na serveru by v tom citlivém systému dělali bordel – mimochodem už tak je to problém, musí odolívat různých chytrákům i hackerům.

    Když totiž si vezmete do party poškozeného, hacknutého pawna, zmrší vám to rpofil i save, můžete o tu hru přijít, ona se doslova rozpadne, bugne se to. Je to komplexní RPG, u jednodničky bylo dost na to, že to PCčkáři automaticky modují – cheatují inventář a staminu. U jedničky stále platí pozor na přesílené, přelevelované pawny s příliš mnoha lajky, ono to poznáte, že tam něco nesedí.

    Pokud steamu a PC magorům ustoupí, doufám že tím nenakazí ostatní platformy a případně, že ostatním poctivým hráčům na PC to nezačne mršit právě jejich hru.

    A teda jen se ukazuje, co je to tam za odborníky na RPG. Vůbec netuší, jak systém pawnů funguje, jak dlouho trvalo to vytvořit a taky kolik peněz stál právě vávoj tohodle systému (patří to mezi jedny z časově a finančně nejnáročnějšímu vývoji v dějinách her vůbec).
    /podle mne teda úplně stejně vůbec netuší jak fungují i ty bethesdí RPG/
    AIAX
    AIAX --- ---
    VIRIK: Hledal jsem to, prý to nejde.

    Jako takhle. Je úplně super, že v té hře není debilní quicksave/quickload systém. To u moderních RPG nenávidím snad ze všeho nejvíc, protože to ze všeho dělá kašičku pro děti, kde na žádném rozhodnutí nezáleží? Úspěšnost speech checku 40%? Kdepak, ve skutečnosti 100%, protože quicksave/quickload. Záleží na tom, jak se chovám k NPC, že je mlátím nebo okrádám? Záleží na tom, co říkám v dialozích? Ne, pokud je tam možnost ukládat kdekoli a kdykoli.

    Ale mít jen dva sejvy, to je prostě málo. Jasně, u autosavu tě hra už na začátku varuje, že není spolehlivý a že máš sejvovat v innech (divné, ale ok), ale inn je někdy daleko a někdy prostě potřebuješ rychle sejvnout, exitovat a vypadnout od kompu.

    A navíc je tu ten problém, že když se spleteš a nechtěně zvolíš "loadnout z innu", tak hra okamžitě po tom loadu autosejvne, takže ti klidně přemaže několik hodin progressu. Tohle varování už jsem taky párkrát na fórech viděl.

    Je to strašná škoda, protože teď fakt nemám vůbec chuť těch pět hodin (spíš čtyři, od posledního autosejvu) opakovat. A taková boží zábava to byla. Asi to prozatím nechám být a počkám na nějaké patche. Možná mezitím upraví i ten sejvovací systém, třeba přidají pár dalších slotů.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    hmmm, to mne netěší. Já to na XBOX i PS5 mám všude OK.

    Nedá se tam u vás stáhnout z cloudu nějaká záloha? Nebo naopak z disku na cloud?
    HONZA09
    HONZA09 --- ---
    AIAX: Mě se stalo něco dost podobnýho až na ty crashe. Každopádně jsem si to dal znova a koupil si Dual Sense, protože hrát to na klávesnici je za trest.
    AIAX
    AIAX --- ---
    Takže když jsem to dneska nastartoval, tak "last save load" mi crashnul a pak zase. Nejspíš corrupted. Tak jsem dal loadnout z inn s tím, že mě to určitě hodí k poslednímu restu u campu. Ale ono mě to hodilo úplně na začátek do Borderwatch Outpoustu. Včera jsem po necelých pěti hodinách byl na levelu 7 a měl jsem prozkoumanou skoro celou mapu před Melvem. Teď jsem zpátky na lvl 2.

    To jako fakt, ale fakt nasere.
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    13 Things You Didn't Know Were Possible In DRAGON’S DOGMA 2
    https://youtu.be/Exe2Tds02r0?si=lJ_8v1Fc4B5nwORi
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    RUDOLF: V jedničce se měnilo povolání u nějakýho týpka ve městě za poplatek
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    RUDOLF: nemyslím v menu, ale viděl jsem, jak to mění během boje.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    VIRIK: já jedu zloděj, mág, luk a já fighet. Můžu změnit profesi během hry? Mám pocit, že jsem to fightincowboy viděl.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    RUDOLF: AIAX: do toho domku na začátku se dostanete průchodem přes montain sacred, jeskyni.

    v jeskyni jsou ty želé bloby, tam mějte sebou zloděje a mága s ohněm
    AIAX
    AIAX --- ---
    VIRIK: Do těch pawn questů "procestuj se mnou celý den a noc a dám ti wakestone" se započítává i spánek? Asi to musí být nepřerušené co? Moje hlavní pawnice je se mnou už několik dní, ale ten její quest jsem ještě nesplnil, bo nikdy nevydržím beze spánku celých 24 hodin.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    RUDOLF: tady je to možný
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam