• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    KUTAS: já osobně se toho vůbec nebojím, ale vývoj je takový že Praha tenhle problém řeší způsobem "necháme ať si dělaj co chtěj" a ve chvíli kdy v podstatě povolíš řidičům porušovat zákony/vyhlášky tak musíš počítat s tím, že vzít jim tuhle výhodu (kterou nemá nikdo jinej) je prostě těžký a budou řvát - no a toho se Praha bojí
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ADAMIRA: já bych se toho nebál a neviděl bych to tak černě.
    Sám jezdím autem 2x - 3x týdně (Praha východ - Pankrác a sem tam i na Anděl). Kdy někdy nechám auto na parkovišti na Čerňáku a pokračuju metrem (na ten Pankrác to takhle dobře nejde). Docela jsem si na to metro i zvyknul a to jsem si to pár let zpátky nedokázal představit.

    Stačí jen chtít a nastavovat podmínky, tak že to autem do centra nebude pohodlné, v základu to je o tom nestavět kancelářské budovy v centru města, což nechápu proč město povoluje.
    No a pak tuším, že Gebrian zmiňoval příběh z Kodaně, kde každý rok zrušili několik parkovacích míst v ulici. Nikomu o tom neříkali a prostě salámovou metodou omezovali parkování - trvalo to snad 8 let. A to je podle mě základ. Třeba z toho Anděla do centra autem už nejedu ani, když ho tam náhodou mám (tramvaj nebo metro úplně luxus), ale z Pankráce bych teď klidně i zajel a to sedím v podstatě na metru - důvod je ten, že v tom centru zaparkuju.
    Důležité je o tom nemluvit nahlas a prostě ty věci postupně realizovat.
    ADAMIRA
    ADAMIRA --- ---
    QZUZKA: řešení existujou, stačí se dívat na jiný evropský metropole

    Ono to není zrovna jaderná fyzika, ty způsoby jak ulevit existují a známe je, ale bohužel je v Praze velká skupina (většinou náplav) pro který je ježdění autem v podstatě náboženství, nedokážou se přenést přes to že už nejsou 90. léta (tzn. období kdy auto určovalo příslušnost sociální skupině/bublině) a budou do posledního dechu bojovat za to aby svym krámem mohli otravovat všechny okolo.

    Problém je že jim tohle začlo tolerovat i město a tam se jednou překročí Rubikon a zpátky se dostat je bolestivý a strastiplný.
    SILVESTRAGON
    SILVESTRAGON --- ---
    MAKROUSEK: a ta sůl pochází ze slz konzervativních snowflakes
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    PALEONTOLOG: Humor je soli zivota.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    MAKROUSEK: proste se chces chovat jako kreten, zejo?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    PALEONTOLOG: Ja myslim, ze v Praze proste zije moc lidi. Chtelo by to prikazem tak pulku lidi odstehovat pryc a hned by bylo spousta mista. A mnohem min mrtvych chodcu po srazkach s tramvajemi!
    QZUZKA
    QZUZKA --- ---
    MAKROUSEK: ano, auta ve městě zabírají místo, nemá cenu se zlobit že to někdo řekne nahlas.

    Nevím, jestli auta omezovat primárně poplatky, spíš dát ostatní dopravě a obecně životu prioritu - používání a rozšiřování autobusových pruhů, automatická zelená pro chodce, netolerovat stání na chodníku/v křižovatce/u přechodu. Prostě když dojde místo pro auta, tak další není.

    A... V češtině je neutrální označení pro ženu "paní" (už dlouho to není jen o svatbě, ale aktivoval ho třeba vysokoškolský titul nebo narození dítěte; v současnosti se slečna používá pro velmi mladou ženu, nebo pokud víš, že některá to oslovení preferuje).
    RANO
    RANO --- ---
    MAKROUSEK: jsem tu správně v auditku "makrousek komentuje dopravu v praze"?

    strašný brblání, chápu, ne každej ví, jak funguje soc antropologie, ale ne každej to chodí hlásit na internety. že "dští síru"? si srovnejme měřítka.

    ostatním sorry, jsem to tu prolítl a třetina příspěvků je plkání jednoho specifickýho geronta, to dokáže auditko dobře zabít.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    MAKROUSEK: ale kupodivu nebojuje tezkopadnym zpusobem s faktem, ze technika ubira lidem zivotni prostor a zabiji zivotni ruch. vsichni to vi, kazdej urbanista, at starej nebo mladej, ale oponovat poctem respondentu a okopavanim kotniku je tva volba
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    PALEONTOLOG: Slecna antropolozka je stejne stary boomer jako ja.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    MAKROUSEK: ok boomer
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    CEEFA: Jo, to jsou ale pekna cisla, je jich mnoho. Kdyz clovek koukne bliz, tak jsou ze zpravy, ve ktere je rozhovor prave se slecnou(?) antropolozkou, jez dsti siru na automobily. A kdyz se podiva na metodiku pruzkumu, jde o 300 lidi z kazdeho mesta online pruzkumem, nic bych za to nedal, ze to slecna antropolozka rekla sve socialni bubline, at na to odpovedi tim spravnym zpusobem.
    CEEFA
    CEEFA --- ---
    MAKROUSEK: vzdyt tam ty cisla z toho pruzkumu jsou
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    SILVESTRAGON: Ani jedine ciselne srovnani s jinymi mesty, pouhy soubor dojmu. Antropolozka, co uz.
    SILVESTRAGON
    SILVESTRAGON --- ---
    Parkovací místa zmenšují prostor pro chodce. Auta jsou na špičce hierarchie, varuje antropoložka
    Parkovací místa zmenšují prostor pro chodce. Auta jsou na špičce hierarchie, varuje antropoložka - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/parkovaci-mista-zmensuji-prostor-pro-chodce-auta-jsou-na-spicce-hierarchie-varuje-antropolozka-181738/
    BESH
    BESH --- ---
    Pražským okruhem splatíme historický dluh, přesvědčoval Kupka. Jen lžete, útočili místní - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/prazskym-okruhem-splatime-historicky-dluh-presvedcoval-kupka-jen-lzete-utocili-mistni-182577/
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MAKROUSEK: máš naprostou pravdu předsedo, na tyhle neprůstřelný argumenty mi nezbejvá než rezignovat!
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    OMNIHASH: No jasne, vzdyt to par let trva, nez se lidi nauci jezdit po novu.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MAKROUSEK: alesymtě, tvojí bábě jde o co nejhorší životní prostředí. Po otevření Blanky tam furt jezdilo 20k+ aut, viz ročenka TSK 2015.

    https://www.tsk-praha.cz/static/udi-rocenka-2015-cz.pdf
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    OMNIHASH: Samozrejme. Hribovi jde presne o to, aby bylo v Praze co nejhorsi zivotni prostredi. Ale ne, to, ze soudruzi aktiviste zavreli Malou Stranu nema na prujezd Vysehradem zadny vliv. Opravdu jde o ty tunely, neokecas.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MAKROUSEK: jestli jelo denně pět tisíc aut tam a zpátky přes centrum jenom pro to, že byli řidiči líný počkát si pár minut v zácpě na magistrále, je asi jenom dobře, že to Hřib zavřel.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    OMNIHASH: A nebo po nabrezi. A nebo magistralou. Kdyz ses chtel vyhnout nekonecnym zacpam na Letny.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MAKROUSEK: předpokládám, že úplně stejně, jako dneska, akorát místo posledního tunelu si drandil po Hradčanský horem. Jinak ta ulice, kterou hledáš, aby ses z Modřan dostal na sever tímhle směrem, je Sinkulova, pod Vyšehrad fakt zajíždět netřeba.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    OMNIHASH: A jak jinak ses dostal treba z Modran do Holesovic? Cywe?
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MAKROUSEK: cywe, zkus se podívat na mapu, kudy ten tunel vede a kde je Vyšehrad... jestli někdo jezdil z Barrandova do Kobylis přes centrum, tak to musel bejt obzvlášť masochista.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    OMNIHASH: Jasne. Ale z jihozapadu na sever Prahy se pred Blankou dalo dostat budto magistralou nebo po nabrezi. Blanka odsala dopravu z obou techto smeru. Obecne je doprava pomerne propojeny system.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MAKROUSEK: obávám se, že tunel Blanka vede pod jiným hradem...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    OMNIHASH: Jasne, protoze je Blanka. Kdyz budou okruhy, nebude doprava centrem, to da rozum.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    MAKROUSEK: jojo, není nad to dojebat prvotřídní historický místo, abysme zvýšili průjezd aut, jako by nestačilo, jak sme tomu místu naložili už tunelem... ve skutečnosti pro to není důvod, doprava se na tomhle místě zklidnila za posledních patnáct let na půlku z 20k na 10k aut denně, to už by měla bejt slušná rezerva na tu tramvaj jednou za pět minut.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    PEJR: Jasne, tak kolem, na pylony do Vltavy.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam