ALESH: Takže ještě jednou:
Čím pomaleji se jezdí, tím je méně smrtelných nehod, to je každýmu snad jasný.
V rámci EURO norem pro auta v unii se nemá o poměru snížení emisí smysl bavit.
O těch pár deci benzínu na 100km ušetřených pomalejší jízdou asi taky ne, protože to primárně (ne)zajímá majitele vozidla.
Praha není Londýn, Brusel nebo Helsinky, zajímalo by mě, jestli o podobným experimentu přemýšlejí vážně třeba v Budapešti, která je Praze v tomhle ohledu podobná asi nejvíc. Zajímalo by mě, kolik zdějších militantních podporovatelů snížení rychlosti jezdí pravidelně ve špičce v Praze autem. Občas mi připadá, že je to agitka pro vytvoření falešného pocitu vetšího bezpečí pro cyklisty. Četl si tu studii? Mě to připadá jako rešerše již proběhlých rešerší na základě dat, které dost blbě měří - a o to víc se dá hýbat s výsledky. Pokud akademici v Aténách nemají nic lepšího na práci, mohli by spíš analyzovat data z těch nehod, které chceme redukovat, a zaměřit se na jejich příčiny. Takže v roce 2024 se pokrok vytváří tak, že ze všech dat která máme k dispozici, vybereme ta nejméně adresná (hluk, spotřeba, emise) a přikážeme všem snížit rychlost na 60%. Paráda. Kdo jezdí 90km/h na 50ce, bude tam jezdit stejně 90 vždycky.