• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    BESH: tak na to přesně jsem se ptal kolegy GREW, když s tím začal operovat.
    BESH
    BESH --- ---
    FRK_R23: Presne tak. Kdybychom vzali cisla z rozpoctu SFDI, tak mnohem vetsi cast prijmu tvori prave penize ze statniho rozpoctu, z EU fondu a uveru.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Takže ano, dálnice atp se staví, mimo jiné, z daní vybraných od motoristů. Jenže taky se do toho sypou další prachy ať už český nebo evropský.

    Především ale tak nějak pochybuju, že místní komunikace v obcích hradí zastupitelstva výhradně ze spotřební daně na naftu.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    OMNIHASH: To je takový to když nemáš argument, tak začni operovat prachama. Mistrovi krapet nedochází, že například Blanka se nestavěla výhradně z daní motoristů. A když jsem mluvil o tom, že "my ostatní platíme doslova stovky miliard na víc silnic, aby víc idiotů mohlo stát ve víc zácpách", tak jsem pochopitelně myslel dopravu v Praze. Protože, a tohle bude pro myšlenkové titány typu Grew veliké sousto a odhalení, tohle auditorium se jmenuje Doprava v Praze.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    GREW: to je takovej ten klasickej pseudoargument: platím daně, tak se poserte. Hele, prozradím ti sladký tajemství - my uplně všichni, co jsme tady, je platíme taky.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Tyvole ty se mi snad zdáš. Pokud máš problémy s chápáním psaného textu, nepouštěj se do online debat.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    GREW: a sakra... myslim to vážně, respektive v čem je můj dotaz debilní?
    GREW
    GREW --- ---
    KUTAS: Ted si fakt nejsem jistej, jestli trollis, nebo to myslis vazne...
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    GREW: jak funguje spotřební daň na phm v rámci státního rozpočtu? Do teď jsem myslel, že se to všechno naleje do rozpočtu a z něj se to pak rozděluje na různé rozpočtové kapitoly / ministerstva apod.
    Což teda imho bude určitě u DPH a ta spotřební daň, ta jde asi zvlášť, že?
    Opravdu stačí pokrýt veškerou výstavbu a údržbu silnic?
    Mám pocit, že třeba kraje řeší údržby II. tříd ze svých peněz, stejně tak Praha bude řešit jednotlivé ulice, ne?

    Rád se nechám v tomhle dovzdělat.

    Jinak je to takovej lehce kripple fight... ale teda ulice musí mít myslím nějakých 5,5m vs 1,5m, případně 3m pokud je chodník na obou stranách. Už jenom z tohodle pohledu to nemusí být vůči chodcům vs auta úplně fér. Na druhou stranu po ulicicích jezdí i autobusy.
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Napsal jsi: "my ostatní platíme doslova stovky miliard na víc silnic, aby víc idiotů mohlo stát ve víc zácpách", coz neni pravda. Cim vic jezdis a spotrebovavas benzin/naftu, tim vic odvadis do statniho rozpoctu na vystavbu, opravu a udrzbu verejnych komunikaci. Takze neplati to, co pises, ze "my ostatni" (predpokladam, ze myslis ty, kteri autem nejezdi, nebo jezdi minimalne), plati stovky miliard na vic silnic. Plus je tedy blbina i to, ze pises, ze se to plati na vic silnic, vzhledem k tomu, ze vystavba novych silnic a hlavne dalnic je u nas naopak tragicka a i v dnesni dobe stale chybi spousta paterni silnicni/dalnicni infrastruktury a ta ktera existuje je mnohdy v naprosto tragickym stavu.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Cože? Jak to souvisí s tím o čem píšu? Peníze jsou jediná hodnota, se kterou umíš operovat?
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Vystavba, opravy a udrzba veskerych komunikaci, tedy i napr. chodniku a cyklostezek je financovana ze spotrebni dane na phm (phm jsou zdaneny cca 50% a jejich zdaneni se sklada z dph a spotrebni dane). Takze ten kdo auto nepouziva/nema opravdu "neplati na vic silnic", ale je to presne naopak, ze ridici plati vystavbu, udrzbu a opravy vsech komunikaci i tem, kteri auto nepouzivaji, protoze silnice potrebuje kazdy (sanitky, policie, hasici, popelari, zasobovani obchodu, zasilkove sluzby atd.). Jeste bych pak dodal, ze jenom z te spotrebni dane se rocne vybere v prumeru vic, nez jsou pak veskere naklady na vystavbu, udrzbu a opravy verejnych komunikaci v cr...
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    ZBYNDA: fyi skoro 40% obyvatel Recka zije v atensky aglomeraci a to mesto trpi permanentnima dopravnima zacpama, takze athensti akademici jsou "ti pravi", kdo to ma mit na praci:))
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Lehce tématické čtení. Nadvláda řidičů je zdraví nebezpečná.

    Výsledky, kterým by neuvěřil ani laik. Jak se v Česku podvádí při měření emisí — Deník N
    https://denikn.cz/1502387/vysledky-kterym-by-neuveril-ani-laik-jak-se-v-cesku-podvadi-pri-mereni-emisi/?cst=beb666285b36ed10c1efea7085c329b7aa0d7bee4018b5f3d14508b24383160a
    ALESH
    ALESH --- ---
    LOPIK: "On all municipal and state roads in the urban area of ​​the state capital Graz, which are not exempted under Section 2, the maximum permitted speed is set at 30 km/h.
    "
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    LOPIK: ale Mlho... ano, nikdo plošnou 30 na všech silnicích nemá, to je jen alternativní fakt lidí, který se můžou z týhle představy osypat, aby mohli křičet na mraky, a zaznělo tu už minimálně 10x.


    ZBYNDA: btw. V Budapešti o tom nepřemýšlej, ani už to tam hajzli normálně implementovali!!!

    ALESH
    ALESH --- ---
    LOPIK: tady primo ze strankem mesta: "Ordinance of the City Senate of the state capital Graz dated 21 August 2017, which sets a speed limit of 30 km/h in the city area, except on priority roads."
    ALESH
    ALESH --- ---
    LOPIK: Nowadays, in this city covering some 127.58 km², 80% of roads are limited to 30 km/h.
    Maximum speed within the Graz area on minor roads is 30 km/h, and 50 km/h on major roads.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    ALESH: V Grazu jsem byl autem vloni a na jak často se tím v těhle debatách teď argumentuje, jsem si tý proklamovaný třicítky v celým městě prostě nevšimnul. Na vedlejších nebo v úzkým centru (kde je všude pěší zóna asi možná), ale všechny "hlavní" silnice jsou normálně padesát.

    pro představu jsem si to teď našel i ve streetview, jestli nejsem debil a celou dobu tam nejezdil blbě, kde jsou ty třicítky - jsou prostě ulice v zástavbě, to město žádnou celoplošnou třícítku prostě nemá.

    ALESH
    ALESH --- ---
    ZBYNDA: uz ze me odpovedeli jini. Ale jeste : 30 zavedli v destitkach evropskych mest ruznych velikosti a nikdy se neohlizeji zpet. Podle vyzkumu v Gratzu, jsou spokojeni i obyvatele a nechteji 50 nezpatek.
    Jinak ja bydlim v Praze cely zivot, vlastnim nekolik aut (az na jednu vyjimku v garazich) a jete pred 2 lety jsem jezil pres centrum kazdy den. Bylim v Opletalove. Za mlada jsem dokonce briadne delal kuryra a rozvazel autem baliky.
    A jinak teda jak se podle tebe projevuje " militantni podporovatel snížení rychlosti" Tim ze linkuje data a studie? Co jsi potom ty a Makrousek se svejma dojmama? Slunickovy diskuter za ponechani stavajici rychlosti? :)
    Dalsi vec je "vytvoření falešného pocitu vetšího bezpečí pro cyklisty". Pri narazu 50km mas temre jistotu vazneho zraneni nebo smrti. Naopak ve 30 je ta sance jen asi 1/10. Takze nevim, co je na tom falesneho.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam