• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    GREW
    GREW --- ---
    KUTAS: Ted si fakt nejsem jistej, jestli trollis, nebo to myslis vazne...
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    GREW: jak funguje spotřební daň na phm v rámci státního rozpočtu? Do teď jsem myslel, že se to všechno naleje do rozpočtu a z něj se to pak rozděluje na různé rozpočtové kapitoly / ministerstva apod.
    Což teda imho bude určitě u DPH a ta spotřební daň, ta jde asi zvlášť, že?
    Opravdu stačí pokrýt veškerou výstavbu a údržbu silnic?
    Mám pocit, že třeba kraje řeší údržby II. tříd ze svých peněz, stejně tak Praha bude řešit jednotlivé ulice, ne?

    Rád se nechám v tomhle dovzdělat.

    Jinak je to takovej lehce kripple fight... ale teda ulice musí mít myslím nějakých 5,5m vs 1,5m, případně 3m pokud je chodník na obou stranách. Už jenom z tohodle pohledu to nemusí být vůči chodcům vs auta úplně fér. Na druhou stranu po ulicicích jezdí i autobusy.
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Napsal jsi: "my ostatní platíme doslova stovky miliard na víc silnic, aby víc idiotů mohlo stát ve víc zácpách", coz neni pravda. Cim vic jezdis a spotrebovavas benzin/naftu, tim vic odvadis do statniho rozpoctu na vystavbu, opravu a udrzbu verejnych komunikaci. Takze neplati to, co pises, ze "my ostatni" (predpokladam, ze myslis ty, kteri autem nejezdi, nebo jezdi minimalne), plati stovky miliard na vic silnic. Plus je tedy blbina i to, ze pises, ze se to plati na vic silnic, vzhledem k tomu, ze vystavba novych silnic a hlavne dalnic je u nas naopak tragicka a i v dnesni dobe stale chybi spousta paterni silnicni/dalnicni infrastruktury a ta ktera existuje je mnohdy v naprosto tragickym stavu.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Cože? Jak to souvisí s tím o čem píšu? Peníze jsou jediná hodnota, se kterou umíš operovat?
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Vystavba, opravy a udrzba veskerych komunikaci, tedy i napr. chodniku a cyklostezek je financovana ze spotrebni dane na phm (phm jsou zdaneny cca 50% a jejich zdaneni se sklada z dph a spotrebni dane). Takze ten kdo auto nepouziva/nema opravdu "neplati na vic silnic", ale je to presne naopak, ze ridici plati vystavbu, udrzbu a opravy vsech komunikaci i tem, kteri auto nepouzivaji, protoze silnice potrebuje kazdy (sanitky, policie, hasici, popelari, zasobovani obchodu, zasilkove sluzby atd.). Jeste bych pak dodal, ze jenom z te spotrebni dane se rocne vybere v prumeru vic, nez jsou pak veskere naklady na vystavbu, udrzbu a opravy verejnych komunikaci v cr...
    HAR4NT
    HAR4NT --- ---
    ZBYNDA: fyi skoro 40% obyvatel Recka zije v atensky aglomeraci a to mesto trpi permanentnima dopravnima zacpama, takze athensti akademici jsou "ti pravi", kdo to ma mit na praci:))
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Lehce tématické čtení. Nadvláda řidičů je zdraví nebezpečná.

    Výsledky, kterým by neuvěřil ani laik. Jak se v Česku podvádí při měření emisí — Deník N
    https://denikn.cz/1502387/vysledky-kterym-by-neuveril-ani-laik-jak-se-v-cesku-podvadi-pri-mereni-emisi/?cst=beb666285b36ed10c1efea7085c329b7aa0d7bee4018b5f3d14508b24383160a
    ALESH
    ALESH --- ---
    LOPIK: "On all municipal and state roads in the urban area of ​​the state capital Graz, which are not exempted under Section 2, the maximum permitted speed is set at 30 km/h.
    "
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    LOPIK: ale Mlho... ano, nikdo plošnou 30 na všech silnicích nemá, to je jen alternativní fakt lidí, který se můžou z týhle představy osypat, aby mohli křičet na mraky, a zaznělo tu už minimálně 10x.


    ZBYNDA: btw. V Budapešti o tom nepřemýšlej, ani už to tam hajzli normálně implementovali!!!

    ALESH
    ALESH --- ---
    LOPIK: tady primo ze strankem mesta: "Ordinance of the City Senate of the state capital Graz dated 21 August 2017, which sets a speed limit of 30 km/h in the city area, except on priority roads."
    ALESH
    ALESH --- ---
    LOPIK: Nowadays, in this city covering some 127.58 km², 80% of roads are limited to 30 km/h.
    Maximum speed within the Graz area on minor roads is 30 km/h, and 50 km/h on major roads.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    ALESH: V Grazu jsem byl autem vloni a na jak často se tím v těhle debatách teď argumentuje, jsem si tý proklamovaný třicítky v celým městě prostě nevšimnul. Na vedlejších nebo v úzkým centru (kde je všude pěší zóna asi možná), ale všechny "hlavní" silnice jsou normálně padesát.

    pro představu jsem si to teď našel i ve streetview, jestli nejsem debil a celou dobu tam nejezdil blbě, kde jsou ty třicítky - jsou prostě ulice v zástavbě, to město žádnou celoplošnou třícítku prostě nemá.

    ALESH
    ALESH --- ---
    ZBYNDA: uz ze me odpovedeli jini. Ale jeste : 30 zavedli v destitkach evropskych mest ruznych velikosti a nikdy se neohlizeji zpet. Podle vyzkumu v Gratzu, jsou spokojeni i obyvatele a nechteji 50 nezpatek.
    Jinak ja bydlim v Praze cely zivot, vlastnim nekolik aut (az na jednu vyjimku v garazich) a jete pred 2 lety jsem jezil pres centrum kazdy den. Bylim v Opletalove. Za mlada jsem dokonce briadne delal kuryra a rozvazel autem baliky.
    A jinak teda jak se podle tebe projevuje " militantni podporovatel snížení rychlosti" Tim ze linkuje data a studie? Co jsi potom ty a Makrousek se svejma dojmama? Slunickovy diskuter za ponechani stavajici rychlosti? :)
    Dalsi vec je "vytvoření falešného pocitu vetšího bezpečí pro cyklisty". Pri narazu 50km mas temre jistotu vazneho zraneni nebo smrti. Naopak ve 30 je ta sance jen asi 1/10. Takze nevim, co je na tom falesneho.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    ZBYNDA: co je neadresnýho na hluku a emisích? Narveš na křižovatku čidlo na vzduch, druhý na decibely, a máš naprosto přesný měření na celej rok, a nepřekvapivě na nich celkem jasně vidíš, kudy vedou největší dopravní tepny... jinak zajištění vymáhání vyhlášek zajistíš jako jakýkoliv nařízení - psotavíš tam drába s plácačkou a pokutovým bločkem.


    Atlas životního prostředí
    https://app.iprpraha.cz/apl/app/atlas-zp/
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Jen bych připomněl nedávný článek na DeníkN

    [FRK_R23 @ Doprava v Praze]
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    ZBYNDA: To je ale krásná přehlídka argumentačních faulů a smyšlenek. Ta poslední věta je samozřejmě třešničkou na dortu.

    Těch pár deci benzínu možná nezajímá majitele vozidla, ale tady se bavíme o spotřebě VŠECH a tam už to znát samozřejmě je.

    Argument že Praha není "doplň libovolné velké město" je taky naprosto mimo. Proč prosimtě principy z Londýna nelze uplatnit v Praze? Připomíná mi to pravičáčský argumenty proti cyklistům v Praze (moc kopců atp).

    Já v Praze žiju a bydlím celý svůj život a posledních 8 let vlastním auto a jezdím jen když to fakt jinak nejde. Co to jako dokazuje? Já se po tom městě pohybuju denně pěšky, mhd nebo na kole. Znamená to, že auto je nejvíc a všichni ostatní musíme stát stranou se sklopenou hlavou? A až se konečně provalíl tuna železa vezoucí jednoho člověka, tak možná můžou jít i ostatní, jo? Děti? Senioři? Invalidi? Matky s kočárkama? Protože to město používáme všichni a je fakt o hovně, že se tady tlačí jen zájem menšiny. Ano je to tak, většina lidí se po Praze nepřepravuje autem.

    V roce 2002, pár měsíců před povodněma, jsem dělal v agošce v ulici Na Florenci a měl jsem balkon směrem k magistrále. Když jsem si byl zakouřit, jen tak z prdele jsem koukal kdo v tom autě nesedí sám. Nebudu tě dál napínat, byla to naprosto zanedbatelná minorita. A musí všichni ti lidé sedět v autech? To je ta otázka, na kterou by ses měl ptát. Samozřejmě nemusí, oni chtějí. A my ostatní tady dejcháme sračky, protože STK nefunguje, my ostatní platíme doslova stovky miliard na víc silnic, aby víc idiotů mohlo stát ve víc zácpách.

    Dokud se nezbavíme tohohle myšlenkovýho pochodu, že auto je nějaká esence svobody, tak se fatk nikam nepohnem.
    ZBYNDA
    ZBYNDA --- ---
    ALESH: Takže ještě jednou:
    Čím pomaleji se jezdí, tím je méně smrtelných nehod, to je každýmu snad jasný.
    V rámci EURO norem pro auta v unii se nemá o poměru snížení emisí smysl bavit.
    O těch pár deci benzínu na 100km ušetřených pomalejší jízdou asi taky ne, protože to primárně (ne)zajímá majitele vozidla.
    Praha není Londýn, Brusel nebo Helsinky, zajímalo by mě, jestli o podobným experimentu přemýšlejí vážně třeba v Budapešti, která je Praze v tomhle ohledu podobná asi nejvíc. Zajímalo by mě, kolik zdějších militantních podporovatelů snížení rychlosti jezdí pravidelně ve špičce v Praze autem. Občas mi připadá, že je to agitka pro vytvoření falešného pocitu vetšího bezpečí pro cyklisty. Četl si tu studii? Mě to připadá jako rešerše již proběhlých rešerší na základě dat, které dost blbě měří - a o to víc se dá hýbat s výsledky. Pokud akademici v Aténách nemají nic lepšího na práci, mohli by spíš analyzovat data z těch nehod, které chceme redukovat, a zaměřit se na jejich příčiny. Takže v roce 2024 se pokrok vytváří tak, že ze všech dat která máme k dispozici, vybereme ta nejméně adresná (hluk, spotřeba, emise) a přikážeme všem snížit rychlost na 60%. Paráda. Kdo jezdí 90km/h na 50ce, bude tam jezdit stejně 90 vždycky.
    PALEONTOLOG
    PALEONTOLOG --- ---
    MAKROUSEK: vox populi, olol. vezmi si poirátskou vlajku a stoupini si před volbama na náměstí, spočíej počet otevřenejch hejtů za hodinu, vydrž to 2 dny :)
    ALESH
    ALESH --- ---
    MAKROUSEK: no myslim ze v tehle diskuzi si zatim vic dojmu dal ty. Ale dobry, pokud to je tak, ze se shodnem ze 30 je lepsi a ze jde jen o implementaci u nas, tak dobry :)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ALESH: Porad jenom dojmy, ani jedno vyjadreni nekoho zodpovedneho.
    ALESH
    ALESH --- ---
    MAKROUSEK: IPR se na tom planovani aktivne podili, takze "To, ze si tady par geeku neco maluje, nema vliv na politiky s rozhodovaci pravomoci" s tim bych byl opatrnej.
    "u nas by nikdo pak neresil ty padesatky a sedmdesatky, proste by rekl tricet a basta fidli. " to vubec neodpovida relaite - ted je ta rychlost 50, ale stejne mame nekde 70 nebo 80 (nebo 30). Podle tve logiky by bylo vsude 50.
    Stejne tak kdyz vidis, jak jsou rizeny semafory na vytizenych krizovatkach - jak se na sebe nevazuji (nekde se ti muze zdat ze ne, ze enkde auta zybtecne stoji - ale to ma napriklad za ukol zbrzdit auta na miste kde to nedela prblemy, aby se pak nehromadila jinde).
    To jsou myslim dukazy, ze to planovani prbiha.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam