• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    FRK_R23: Kult automobilismu is strong in this country. Spousta lidi bere auto jak člena rodiny a nedejbože když se na nej vysere moucha. Když pak někdo chce aspon centra trchu zkulturnit od tech komoušskejch autoprasáren, tak maj točvolanti pocit, že jim někdo sahá na pindíka a řvou jak malý.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    FRK_R23: Ja jsem treba rozhodne pro okruh, 100% ted vnejsi, protoze, aby Ti kamion z Drazdan do Plzne jel pres Sporilov, to je proste totalni nesmysl.
    A asi i pro dodelani tech silenych tunelu uvnitr, tam teda spolecne s pranim, aby to vedlo k uzavreni Magistraly.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Nepřijde, jo? A fakt, že auta jsou doslova všude, že IAD v podstatě nonstop stojí a jediný co tohle město dál podporuje je opět IAD ti přijde v pořádku, jo?

    Kde se v lidech bere tenhle zastydlej 90s mindset? Auto ve městě fakt neni svoboda. Stát v koloně a otravovat vzduch není nějaký svatý právo garantovaný profesorem Klausem. Ve skutečnosti je přesně naopak. Každý civilizovaný město, a to včetně třeba Blavy, auta omezuje a upřednostňuje ostatní druhy dopravy. Tedy MHD, cyklo, pěší atp. Jenom vole my, jak ta největší parta zamindrákovanejch kriplů pod sluncem, budeme stavět víc okruhů a víc silnic a dělat víc parkovacích míst. Protože jednou to přece bude stačit. Akorát že vůbec. Důkazem budiž mi každé druhé civilozované město na zeměkouli.

    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    MAKROUSEK: Proto je potreba omezovat iad ve prospech mhd.

    Ale chápu, došly ti argumenty podporujici ten tvuj zvast o vetsinovy autodoprave, tak uz jedes z cesty. Typicky.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KAKIHARA: Autobusy ani tramvaje nepotrebuji tolik mista, jako auta. Sachmat.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    MAKROUSEK: Kdyby ses na to aspon jednim okem kouknul, tal zjistis ze ta tvoje “velká většina” je asi o dvě procenta víc než autobus a o čtyři než tramvaj.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    MAKROUSEK: I kdybych se treba vožral a praštil do hlavy a nakrásně přistoupil na tu tvou dementní logiku, tak byla většinová doprava pěší, protože dvě nohy má (dejmetomu) 960 lidí z tisíce.
    Chápeš už že meleš sračky?
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    GREW: proto taky záměrně mluvím o provozu a ne o počtu aut. Jestli Ti provoz po Praze přijde OK, tak pak asi žijeme v jiné dimenzi a to já teda zásadně jezdím do Prahy po 11h a odjždím obvykle po 19h. Ale tuhle se mi stalo, že jsem potřeboval jet někam na 8:30... kdy mi stejná cesta co obvykle zabere 35 - 50 minut tak vzala 1,5 hodiny.

    Já bych auta omezil co nejvíc, aby lidi co nejvíc změnili chování a našli náhradní řešení (MHD, omezení jízd autem, ježdění mimo špičku apod.).
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KAKIHARA: Urcite je velka vetsina z tech 52% cest metrem. Ja sam bych rad jezdil metrem na letiste, kdyby to slo. Takze jsem vsema deseti pro rozsirovani metra.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    MAKROUSEK: To presvedceni, že vlastnictvi auta automaticky znamená, že se jim po praze výhradně prepravuje 750k, je jak z bible Motonácci Sobě.

    Čím cestujeme po Praze? 52% cest připadá na MHD, cyklodopravu tvoří 0,4%
    https://mhd86.cz/2017/06/27/cim-cestujeme-po-praze-52-cest-pripada-na-mhd-cyklodopravu-tvori-04/

    Tohle sedm let starý, čili se to možná o neco zmenilo, ale pořád je iad v menšině.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KAKIHARA: Pokud ma auto 750 lidi z tisice, je to dle meho pomerne vyrazna vetsina, nez tech 250. Ale mozna pouzivas jinou matematiku, v ktere je 750 mensi nez 250.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    MAKROUSEK: Znamínka umíš pěkný, ale nic to nemeni na tom, že podíl iad v prazsky doprave je sotva čtvrtinovej.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KAKIHARA: 750 / 1000 = 3 * 250 / 1000.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    MAKROUSEK: IAD je v Praze v mensine (zato nejvíc kvičí)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Pohledem z okna zjistuji, ze v Praze ma auto velka vetsina lidi. Tudiz snazit se jim nadiktovat vuli mensiny neni uplne demokraticke, coz?
    BESH
    BESH --- ---
    GREW: Takze budes mit clanek o poctu aut v Praze, ale zadny cislo nedas do nadpisu. Stejnak GREW jezdi vsude 2x az 3x a vsechny data jsou pochybny, GREW navic nema pocit, ze by aut bylo nejak moc, moc je jenom jejich regulace. Ok.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Páč realnej počet aut je mnohem vyssi.
    GREW
    GREW --- ---
    BESH: Tak mozna bych se primarne odpichnul od poctu osobnich aut a nebo bych naka cisla z nadpisu uplne vynechal?
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA: Ano, pokud to beres tak, ze pocet registrovanejch osobnich automobilu v Praze se nerovna realnymu poctu aut v Praze, tak jsou cisla presny...
    GREW
    GREW --- ---
    KUTAS: Obcas po Praze musim jezdit autem a to pak jezdim treba celej den po ruznejch bodech po cely Praze. A nejsem asi jedinej, kdo takhle krizuje Prahu. Jak pak te system vyhodnoti, kdyz stejnym mistem projedu treba 2-3x? A to kolikrat stejny misto projedou ruzny dovazkovy a "taxi" sluzby a jako foodora, wolt, bolt apod.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Čísla jsou přesný, jejich výklad je uz na kazdym soudruhovi.
    BESH
    BESH --- ---
    GREW: Cetl jsem to a na zaklade toho jsem se ptal, jake cislo tam melo byt, aby to nebyl clickbait?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam