KUTAS: Nevybavuju si jedinej případ, že by víc silnic zklidnilo dopravu. Říká se tomu dopravní indukce.
Po 30 letech cpaní miliard do podpory IAD si prostě myslím, že by se nějaký miliardy měly nalejt i do cyklo a pěší infrastruktury. Záměrně zde vynechávám MHD, kterou nemalá řada hurá pravičáků považuje za stalinistický gulagy a nejradši by to nechali řešit legendární neviditelnou ruku trhu. Naposledy například od reality odtržený Kolář z Prahy 6.
Pointa dopravy ve městě přece je přepravit co nejvíc lidí co nejefektivnějším způsobem. IAD tohle popírá, což lze denně pozorovat v Praze skoro kdekoli. Dělám na Kulaťáku a kolony v Jugoslávských partyzánů jsou toho perfektní ukázkou. Zítra ráno ty káry snad spočítám a ukážeme si, jak by se všichni v klidu vešli do jedný tramvaje.
A pražská MHD je prostě přese všechny výhrady na vysoký úrovni.
Je potřeba zavést mýtné za vjezd do města. Protože pokud prostě jedeš z vesnice za Prahou do kanclu v centru, tak tam károu nemáš co dělat. Proč? No protože se tam všichni prostě a jednoduše nevejdeme.
Třeba se moderní Prahy, kde se nemusíš bát vyrazit na kole dožijou aspoň moje děti. Já s tím už moc nepočítám.