• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    KUTAS: Nevybavuju si jedinej případ, že by víc silnic zklidnilo dopravu. Říká se tomu dopravní indukce.

    Po 30 letech cpaní miliard do podpory IAD si prostě myslím, že by se nějaký miliardy měly nalejt i do cyklo a pěší infrastruktury. Záměrně zde vynechávám MHD, kterou nemalá řada hurá pravičáků považuje za stalinistický gulagy a nejradši by to nechali řešit legendární neviditelnou ruku trhu. Naposledy například od reality odtržený Kolář z Prahy 6.

    Pointa dopravy ve městě přece je přepravit co nejvíc lidí co nejefektivnějším způsobem. IAD tohle popírá, což lze denně pozorovat v Praze skoro kdekoli. Dělám na Kulaťáku a kolony v Jugoslávských partyzánů jsou toho perfektní ukázkou. Zítra ráno ty káry snad spočítám a ukážeme si, jak by se všichni v klidu vešli do jedný tramvaje.

    A pražská MHD je prostě přese všechny výhrady na vysoký úrovni.

    Je potřeba zavést mýtné za vjezd do města. Protože pokud prostě jedeš z vesnice za Prahou do kanclu v centru, tak tam károu nemáš co dělat. Proč? No protože se tam všichni prostě a jednoduše nevejdeme.

    Třeba se moderní Prahy, kde se nemusíš bát vyrazit na kole dožijou aspoň moje děti. Já s tím už moc nepočítám.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    FRK_R23: Kult automobilismu is strong in this country. Spousta lidi bere auto jak člena rodiny a nedejbože když se na nej vysere moucha. Když pak někdo chce aspon centra trchu zkulturnit od tech komoušskejch autoprasáren, tak maj točvolanti pocit, že jim někdo sahá na pindíka a řvou jak malý.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    FRK_R23: Ja jsem treba rozhodne pro okruh, 100% ted vnejsi, protoze, aby Ti kamion z Drazdan do Plzne jel pres Sporilov, to je proste totalni nesmysl.
    A asi i pro dodelani tech silenych tunelu uvnitr, tam teda spolecne s pranim, aby to vedlo k uzavreni Magistraly.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Jo a abych nezapomněl, tak základem svobody a absolutním vrcholem české verze civilizace je podplati STK, abych se svym vrakem moh dál vypouštět do vzduchu toxický sračky.

    Bravo tyvole, tleskám ve stoje.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    Hlavně vole si udržet svatý právo parkovat na přechodech, jezdit v bus pruzích a ohrožovat doslova každýho, kdo náhodou taky nesedí v káře.

    Beznadějne zkurvená země.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Nepřijde, jo? A fakt, že auta jsou doslova všude, že IAD v podstatě nonstop stojí a jediný co tohle město dál podporuje je opět IAD ti přijde v pořádku, jo?

    Kde se v lidech bere tenhle zastydlej 90s mindset? Auto ve městě fakt neni svoboda. Stát v koloně a otravovat vzduch není nějaký svatý právo garantovaný profesorem Klausem. Ve skutečnosti je přesně naopak. Každý civilizovaný město, a to včetně třeba Blavy, auta omezuje a upřednostňuje ostatní druhy dopravy. Tedy MHD, cyklo, pěší atp. Jenom vole my, jak ta největší parta zamindrákovanejch kriplů pod sluncem, budeme stavět víc okruhů a víc silnic a dělat víc parkovacích míst. Protože jednou to přece bude stačit. Akorát že vůbec. Důkazem budiž mi každé druhé civilozované město na zeměkouli.

    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    MAKROUSEK: Proto je potreba omezovat iad ve prospech mhd.

    Ale chápu, došly ti argumenty podporujici ten tvuj zvast o vetsinovy autodoprave, tak uz jedes z cesty. Typicky.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KAKIHARA: Autobusy ani tramvaje nepotrebuji tolik mista, jako auta. Sachmat.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    MAKROUSEK: Kdyby ses na to aspon jednim okem kouknul, tal zjistis ze ta tvoje “velká většina” je asi o dvě procenta víc než autobus a o čtyři než tramvaj.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    MAKROUSEK: I kdybych se treba vožral a praštil do hlavy a nakrásně přistoupil na tu tvou dementní logiku, tak byla většinová doprava pěší, protože dvě nohy má (dejmetomu) 960 lidí z tisíce.
    Chápeš už že meleš sračky?
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    GREW: proto taky záměrně mluvím o provozu a ne o počtu aut. Jestli Ti provoz po Praze přijde OK, tak pak asi žijeme v jiné dimenzi a to já teda zásadně jezdím do Prahy po 11h a odjždím obvykle po 19h. Ale tuhle se mi stalo, že jsem potřeboval jet někam na 8:30... kdy mi stejná cesta co obvykle zabere 35 - 50 minut tak vzala 1,5 hodiny.

    Já bych auta omezil co nejvíc, aby lidi co nejvíc změnili chování a našli náhradní řešení (MHD, omezení jízd autem, ježdění mimo špičku apod.).
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KAKIHARA: Urcite je velka vetsina z tech 52% cest metrem. Ja sam bych rad jezdil metrem na letiste, kdyby to slo. Takze jsem vsema deseti pro rozsirovani metra.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    MAKROUSEK: To presvedceni, že vlastnictvi auta automaticky znamená, že se jim po praze výhradně prepravuje 750k, je jak z bible Motonácci Sobě.

    Čím cestujeme po Praze? 52% cest připadá na MHD, cyklodopravu tvoří 0,4%
    https://mhd86.cz/2017/06/27/cim-cestujeme-po-praze-52-cest-pripada-na-mhd-cyklodopravu-tvori-04/

    Tohle sedm let starý, čili se to možná o neco zmenilo, ale pořád je iad v menšině.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KAKIHARA: Pokud ma auto 750 lidi z tisice, je to dle meho pomerne vyrazna vetsina, nez tech 250. Ale mozna pouzivas jinou matematiku, v ktere je 750 mensi nez 250.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    MAKROUSEK: Znamínka umíš pěkný, ale nic to nemeni na tom, že podíl iad v prazsky doprave je sotva čtvrtinovej.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KAKIHARA: 750 / 1000 = 3 * 250 / 1000.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    MAKROUSEK: IAD je v Praze v mensine (zato nejvíc kvičí)
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    Pohledem z okna zjistuji, ze v Praze ma auto velka vetsina lidi. Tudiz snazit se jim nadiktovat vuli mensiny neni uplne demokraticke, coz?
    BESH
    BESH --- ---
    GREW: Takze budes mit clanek o poctu aut v Praze, ale zadny cislo nedas do nadpisu. Stejnak GREW jezdi vsude 2x az 3x a vsechny data jsou pochybny, GREW navic nema pocit, ze by aut bylo nejak moc, moc je jenom jejich regulace. Ok.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Páč realnej počet aut je mnohem vyssi.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam