• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    SAMOUT: To nemusíš takhle opisovat. Stačí napsat, že už by mohli táhnout cyklisti z cyklopruhů do prdele, že tam potřebuješ jet na skůtru.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    GHOSTDOGG: U takhle malyho ditete nikdy nevis, jestli neztrati rovnovahu, a nevyboci z toho vyhrazenyho pruhu doleva pod kola autum, nikdy nevis, kdy bude chtit ridic vyjet na chodnik (pominme legalnost, proste se to deje), nebo jen udelat zachrannou ulicku, a mrnouse prehlidne, neb je niz nez okynka, je to proste totalni neucta k zivotu vlastniho ditete. Jako rodic stejne stary cyklistky rikam, ze ten otec je naprostej kreten. Co se pamatuju, tak na chodniku smerem k Bubnum byla cyklotrasa / stezka (jeste pred vyhrazenyma pruhama), s ditetem bych to vzal tamtudy. Na skutru v cyklopruhu respektuju cyklistu, a nijak ho neohrozuju (akorat jsem mel zrovna v Argentinsky s jednim mensi slovni konflikt, neb se mu na krizovatce u benzinky smerem do centra nelibilo, ze stojim na cerveny, on chtel jet bez ohledu na svetla).
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    SAMOUT: Aha jasny, jezdit ve vyhrazenym cyklopruhu, fakt uplnej krypl pan otec... Tam tak nanejvejs nema zadnej skutrista v cyklopruhu co pohledavat a demence takovejhle lidi nezna mezi.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    GHOSTDOGG: Njn, kokoti se najdou vsude. Tady se sesli dva - skutrista, kterej picuje na mrne (nebo jakyhokoli jinyho cyklistu v cyklopruhu), a otec, kterej nuti jet svyho predskolniho potomka na kole v jedny z nejfrekventovanejsich prazskych ulic (coz je snad jeste horsi).
    GHOSTDOGG
    GHOSTDOGG --- ---
    SAMOUT: Tak presne v tomhle miste na Argentinsky jsem byl svedkem toho, jak se nejakej bezmozek na skutru prilepil v cyklopruhu na zada asi 5letemu diteti, ktere ho zdrzovalo v jeho spanile jizde. Kdyz se na nej ohradil dospelak pred ditetem, tak skutrista akorat drzkoval.
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    SAMOUT: však proto je taky udělali!
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KAKIHARA: Ja jsem minuly tyden ve stredu nebo ve ctvrtek videl jednoho cyklistu v cyklopruhu a tak jsem ho objel!
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Nahodou, cyklopruhy jsou pro nas skutrare pozehnani, nejradsi mam ty v Argentinsky (v obou smerech, se zvlastnim durazem na ten z centra), nebo Patockove (do centra). Zacpa najednou neexistuje, za me cajk😀. Policajti to neresi, a vyskyty cyklistu jsou zrovna v techhle mistech na urovni letajicich jednorozcu (a kdyz, tak se tam s nim clovek v pohode porovna k oboustranne bezpecnosti).
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    MAKROUSEK: Proste neumis značky a děláš klasicky brouka Pytlíka.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    RANO: Aha, tak uz jsem to nastudoval. Kolega rekolnik ma na mysli "cyklisticky koridor", ktery opravdu neni "vyhrazenym jizdnim pruhem pro cyklisty". A je pravda, ze mou chybou bylo nazyvat to "cyklopruhem". Ostatne je to tady na tehle strance:

    BESIP - Otázky a odpovědi
    https://besip.cz/Ucastnici-silnicniho-provozu/Cykliste/Dam-respekt/Otazky-a-odpovedi

    Jaký je rozdíl mezi cyklistickým koridorem a pruhem pro cyklisty?
    Koridor je pouze informativní orientační značení. Pro úplnou představu jde o piktogram cyklisty namalovaný na vozovce, není však ohraničený přerušovanou podélnou čárou. Dává signál lidem za volantem, že se v daném úseku cyklisté často pohybují a informuje o tom, jaký je doporučený bezpečný průjezd cyklistů danou komunikací. Je proto nutné dodržovat boční odstup 1,5 m od cyklisty.

    Oproti tomu vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty, který je vyznačený svislým dopravním značením a na vozovce zpravidla červeně podbarveným obrázkem kola, je určen pouze cyklistům, motoristé do něj nesmí vjíždět (s výjimkou objíždění překážky či při parkování). V tomto případě tedy neplatí povinnost udržovat od cyklisty bezpečný odstup 1,5 m. Cyklista je chráněn vyhrazeným jízdním pruhem, nejedná se o předjíždění.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    RANO: Nevymyslim, jak pisu, je to prasacky napsany zakon (jako nejeden jiny). Protoze rozlisuje "vyhrazeny jizdni pruh pro cyklisty" a "jizdni pruh pro cyklisty" a "vyhrazeny jizdni pruh pro cyklisty" neni definovan jinak, nez jako "vyhrazeny jizdni pruh". Rozsoudi to az prvni judikatura, pokud nejakeho toho prudiveho ridice nachyta policie, jak jede v "jizdnim pruhu pro cyklisty" a nebude uzivat pripady popsane v odstavcich 1-3. Tipoval bych, ze bude zalezet na tom, kolik penez da prislusny hrisnik svemu advokatovi.
    RANO
    RANO --- ---
    MAKROUSEK: Houby "kdykoli, jako by tam nebyl". To sis teď prostě vymyslel, ono "rovněž tehdy" neznamená kdykoli, ale ještě v případech jasně popsaných v odstavcích 1-3, který mají své náležitosti, například "objíždění, předjíždění, odbočování, otáčení, vjíždění na pozemní komunikaci, nebo vyžadují-li to zvláštní okolnosti" (plus pár dalších obdobných). To fakt neznamená "ignorovat", tak si nevymýšlej.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ALESH: Alealeale.

    a) ve vyhlasce je "rovnez tehdy", nikoli "jen tehdy".
    b) § 14 (1) Je-li vyznačen jízdní pruh dopravní značkou "Vyhrazený jízdní pruh" (dále jen "vyhrazený jízdní pruh") pro určitý druh vozidel, platí pro řidiče ostatních vozidel obdobně § 13 odst. 2, a je-li vyhrazený jízdní pruh vyznačen na tramvajovém pásu, též § 21 odst. 7. Jízdní pruh nelze vyhradit pro motocykly.
    c) (5) Je-li vyznačen jízdní pruh vodorovnými dopravními značkami jako jízdní pruh pro cyklisty, použijí se pro cyklisty a řidiče jiných vozidel odstavce 1 až 3 obdobně.

    Ergo kladivko, ano, na "vyhrazeny jizdni pruh pro cyklisty" smi vjizdet pouze v taxativne vymezenych pripadech, na "jizdni pruh pro cyklisty" smi vjizdet kdykoli, jako by tam nebyl. Uvidime, co bude rikat prvni judikatura.
    ALESH
    ALESH --- ---
    +tedy u nas v Opletalove v cyklopruhu bezne parkuji.
    ALESH
    ALESH --- ---
    MAKROUSEK: "Na jízdní pruh pro cyklisty smí řidič jiného vozidla vjet v podélném směru jen tehdy, není-li přilehlý jízdní pruh pro toto vozidlo dostatečně široký.“
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    BESH: Ale to je spravne, ze cyklopruhy ridici ignoruji, protoze se chovaji podle zakona. Je videt, jaky ma ten bikesharer vztah k zakonum.
    NJAL
    NJAL --- ---
    BESH: Bratislavu i Prahu znam (jenom) jako ridic a teda pokud se lidi boji smrti v Praze, meli by se tuplem bat v Bratislave... :-)
    BESH
    BESH --- ---
    „Nejdůležitější je souvislá infrastruktura. V Praze se lidi bojí, že zemřou, klíčová je bezpečnost. Proto lidé v Praze na kole nejezdí. Tallinn či Bratislava jsou na tom lépe a to jsou města, se kterými se můžeme srovnávat,“ uvedl zakladatel a ředitel bikesharingového systému Rekola Vítek Ježek.

    Základem je tak podle něj oddělená síť. V Tallinnu se podle něj například konvertují celé silniční pruhy na oboustranné cyklostezky. V Nizozemsku pak nejde komunikaci bez cyklostezky ani zkolaudovat.

    V Praze jsou však stezky na silnicích často označené jen cyklopiktogram a pruhy nejsou reálně oddělené. Lidé se do nich pak bojí, protože je řidiči často ignorují.

    V Praze se cyklisté bojí, že zemřou. Klíčová je souvislá trasa, shodli se zástupci mikromobility - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/v-praze-se-cykliste-boji-ze-zemrou-klicova-je-souvisla-trasa-shodli-se-zastupci-mikromobility-222402/
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    GREW: v tom případě doporučuji emigrovat někam do pastorálna, protože těhlech věcí bude exponenciálně přibejvat.


    GREW: mno, a ten u stadionu, co dokončili loni, už vyšel na 300k za místo. Inflace je halt svině. To na Čermáka stálo 500 mega za 900 míst, je vyšší, pozemek dražší, a najednou sme tam.
    HELOUN
    HELOUN --- ---
    GREW: Diskuse skutečně nemá smysl, ale cítila jsem potřebu vyvrátit nesmysly o zhoršení prujezdnosti pro ty, kteří třeba lokalitu neznají. Tento konkrétní případ prostě není žádná zbytečná šikana řidičů, jak tu prezentujes.
    A ohledně těch ostrůvků - ve městě žijí a mhd jezdí i senioři, lidé s handicapem, děti, matky s kočárky a další, pro které skutečně není pohyb na úzkém ostrůvku jednoduchý, zvlášť když je plný. A město a jeho infrastruktura by tu přeci měla být i pro ně.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam