• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ALESH: Alealeale.

    a) ve vyhlasce je "rovnez tehdy", nikoli "jen tehdy".
    b) § 14 (1) Je-li vyznačen jízdní pruh dopravní značkou "Vyhrazený jízdní pruh" (dále jen "vyhrazený jízdní pruh") pro určitý druh vozidel, platí pro řidiče ostatních vozidel obdobně § 13 odst. 2, a je-li vyhrazený jízdní pruh vyznačen na tramvajovém pásu, též § 21 odst. 7. Jízdní pruh nelze vyhradit pro motocykly.
    c) (5) Je-li vyznačen jízdní pruh vodorovnými dopravními značkami jako jízdní pruh pro cyklisty, použijí se pro cyklisty a řidiče jiných vozidel odstavce 1 až 3 obdobně.

    Ergo kladivko, ano, na "vyhrazeny jizdni pruh pro cyklisty" smi vjizdet pouze v taxativne vymezenych pripadech, na "jizdni pruh pro cyklisty" smi vjizdet kdykoli, jako by tam nebyl. Uvidime, co bude rikat prvni judikatura.
    ALESH
    ALESH --- ---
    +tedy u nas v Opletalove v cyklopruhu bezne parkuji.
    ALESH
    ALESH --- ---
    MAKROUSEK: "Na jízdní pruh pro cyklisty smí řidič jiného vozidla vjet v podélném směru jen tehdy, není-li přilehlý jízdní pruh pro toto vozidlo dostatečně široký.“
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    BESH: Ale to je spravne, ze cyklopruhy ridici ignoruji, protoze se chovaji podle zakona. Je videt, jaky ma ten bikesharer vztah k zakonum.
    NJAL
    NJAL --- ---
    BESH: Bratislavu i Prahu znam (jenom) jako ridic a teda pokud se lidi boji smrti v Praze, meli by se tuplem bat v Bratislave... :-)
    BESH
    BESH --- ---
    „Nejdůležitější je souvislá infrastruktura. V Praze se lidi bojí, že zemřou, klíčová je bezpečnost. Proto lidé v Praze na kole nejezdí. Tallinn či Bratislava jsou na tom lépe a to jsou města, se kterými se můžeme srovnávat,“ uvedl zakladatel a ředitel bikesharingového systému Rekola Vítek Ježek.

    Základem je tak podle něj oddělená síť. V Tallinnu se podle něj například konvertují celé silniční pruhy na oboustranné cyklostezky. V Nizozemsku pak nejde komunikaci bez cyklostezky ani zkolaudovat.

    V Praze jsou však stezky na silnicích často označené jen cyklopiktogram a pruhy nejsou reálně oddělené. Lidé se do nich pak bojí, protože je řidiči často ignorují.

    V Praze se cyklisté bojí, že zemřou. Klíčová je souvislá trasa, shodli se zástupci mikromobility - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/v-praze-se-cykliste-boji-ze-zemrou-klicova-je-souvisla-trasa-shodli-se-zastupci-mikromobility-222402/
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    GREW: v tom případě doporučuji emigrovat někam do pastorálna, protože těhlech věcí bude exponenciálně přibejvat.


    GREW: mno, a ten u stadionu, co dokončili loni, už vyšel na 300k za místo. Inflace je halt svině. To na Čermáka stálo 500 mega za 900 míst, je vyšší, pozemek dražší, a najednou sme tam.
    HELOUN
    HELOUN --- ---
    GREW: Diskuse skutečně nemá smysl, ale cítila jsem potřebu vyvrátit nesmysly o zhoršení prujezdnosti pro ty, kteří třeba lokalitu neznají. Tento konkrétní případ prostě není žádná zbytečná šikana řidičů, jak tu prezentujes.
    A ohledně těch ostrůvků - ve městě žijí a mhd jezdí i senioři, lidé s handicapem, děti, matky s kočárky a další, pro které skutečně není pohyb na úzkém ostrůvku jednoduchý, zvlášť když je plný. A město a jeho infrastruktura by tu přeci měla být i pro ně.
    GREW
    GREW --- ---
    HELOUN: To je dobre, ze se nechces poustet do komplexni debaty, ja se zase uz po nekolikate nechci poustet do debaty s nekym, kdo zije ve meste a ma strach pouzivat 1,5 metru siroky tramvajovy ostruvek...
    HELOUN
    HELOUN --- ---
    GREW: Do nějaké komplexní debaty se asi ani nechci pouštět, ale když už podruhé zmiňuješ to rozšíření ostrůvku na Jiřího z Poděbrad, tak se musím ozvat. :)
    Bydlím nedaleko, vystupuji tam i chodím okolo velmi často a je to zrovna jedna z praktických úprav (ostrůvek a také ty přechody), ze které jsem upřímně nadšená! Normální pohyb po městě, chodci napadají do vozovky, nebojím se tam vystupovat s kočárkem! :-) A žádný dopravní kolaps tam tedy nepozoruji, někdy to tam trochu stojí, ale to i předtím, fakt nemyslím, že by to byl výraznější rozdíl. Je to ale určitě bezpečnější a pro chodce/tram výrazně komfortnější.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    GREW
    GREW --- ---
    KUTAS: Jak rikam, ja osobne bych nejdriv zkusil cukr a az pak pripadne bic. Problem je, ze ten bic je v mnoha pripadech levnejsi a snaze proveditelny. Hlavni problem pak vidim v tom, ze mi pridje trosku na hlavu nejdriv neco zregulovat, bez toho, anihz by fungovala adekvatni moznost tu regulaci necim nahradit (napr. to ze se zavede nejdriv myto, bez toho, anihz by na okrajich Prahy bylo dostatek prakovacich domu, kde by dojizdejici mohli nechat auta)
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Za prve bych primarne resil, proc v Praze stoji jedno parkovaci misto v parkovacim dome mega (predpokladam, ze se bavime o parkovacim dome na cernem moste), zatimco treba v Mlade boleslavi vyslo jedno parkovaci misto v parkovacim dome postavenem pred seti lety cca 125.000Kc, kdyz v cena pozemku neni relevantni, jelikoz pozemek byl v obou pripadech obecni a tedy "zadarmo". (ano, bylo pred sesti lety, ale i kdyz by od te doby cena prace a materila byla o 100% vyssi, coz neni, tak stale budem na castce cca 250.000Kc) A za druhe, ano ty parkovste ve svech nepraskaji a proto bych se nejdriv pokusil o pozitivni motivaci v podobe toho kombinovaneho kuponu, podle me by si to uz hodne dojizdejicich rozmyslelo, pokud by to bylo financne vyhodny, tam to auto nechat a dal pokracovat mhd. (ono, za me, i kdyz je ta 50Kc za den samozrejmne moc hezka cena, za den parkovani, tak pro dost lidi je to uz stejne na hrane, nemluve o tom, ze velka cast tech parkovacich domu uz je za 100Kc na den, coz uz pak mesicne bude delat cca 2000Kc (bavime se pracovnich dnech), rocne pak cca 24000Kc a k tomu rocni kupon za 3650Kc, takze dohromady za 27650Kc, coz uz si spousta lidi spocita, ze je pro ne nejenom pohodlnejsi, ale i levnejsi do ty prace dojizdet autem, nez ho nechat na kraji Prahy a pokracovat dal v mhd... K ty kapacite MHD, tak ano, nekde urcite, hlavne autobusy, stojej v kolone, ale o metru, ktery je ve spickach taky na hrane kapacity to samozrejmne neplati a tramvaje jsou na mnoha mistech proste na hrane kapacity proste kvuli tomu, ze vic tramvaji tim mistem (uzkym hrdlem, kde se setkava vice tramvajovych linek) proste neprojede, plus pak ty "podelavky" o kterych psal, treba ta u nam. Jiriho z Podebrad, kde se autmobilova doprava v miste zastavky svedla na koleje, takze nejenom, ze i kdyz je na semaforu zelena, tak auta nemuzou krizovatkou projet, protoze pred semaforem je v zastavce tramvaj, ale na druhou stranu pak zase auta stoji v zastavce na cervenou, takze tramvaj z nima ceka v kolone a nemuze do zastavky... Co se tyka smradlavejch lidi, tak me treba paradoxne daleko vic vadej navoneny a naantiperspirantovany lidi, nez lidi smrdici potem (samozrejmne mam na mysli takovej ten "cistej" pot, kdy se ten clovek vecer pred tim, nebo rano umyl a ma i nak normalne cisty obleceni a ne ten "archivni" smrad potu, kterej se tvori uz 2-3 a vice dnu... :D). Co mi ale primarne v lete v tech narvanejch autobusech a tramvajich vadi je proste to, ze je v nich vedro a vydejchanejch vzduch, coz se samozrejmne s poctem lidi zhorsuje a ani klimatizace, pripadne u neklimatizovanejch tramvaji a busu otevreny okynka s tim nestihaj nic udelat.
    FIFI
    FIFI --- ---
    FRK_R23: prosim Te, opravdu s temi volnymi parkingy nemas pravdu aneb ukaz mi ten parking pred temi jugosemi. Muze byt i preplneny! Ne, v tomhle smeru ven z prahy se zadny parking nenachazi.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    GREW: Ja jsem presvedceny, ze to musi byt kombinace vseho… stejne jako samostatne okruhy nejsou spasa, tak ani je. MHD zdarma a parkoviste pro 1000+ to nevyresi.
    GREW
    GREW --- ---
    KUTAS: S tim ze mame skvelou MHD souhlasim, jenom si myslim, ze ve spickach je jeji velka cast na hranici sve kapacity, s cimz ve velke casti moc delat nejde, at uz z duvodu toho, ze na mnoha mistech vic tramvaji uz jezdit nemuze, kratsi intervaly metra uz byt taky nemuzou a hlavne dp stejne uz ani ted nema dostatek ridicu... Co se tyka toho dojizdeni mimoprazskych do Prahy za praci a celkove nalakat pripadne vic lidi do mhd, tak ja bych nejprve sel cestou, jakou jsem psal a az teprve pote bych pripadne zavedel naka omezeni, pokud by to nepomohlo. Proste bych nejdriv zkusil cukr a az pak pripadne bic, aneb jak se rika "vic much chytis na med, nez na ocet"...
    GREW
    GREW --- ---
    BESH: Ano, za me, aby ten nadpis nebyl clickbait by bylo idealni do nej zadny cislo nedavat a kdyz uz tak pocet registrovanych osobnich aut. Jestli nevidis, ze v tech datech muzou bejt a pravdepodobne jsou mezery, protoze jsou ovlivneny lidmi, ktere scitaci misto projedou vickrat denne a kde bude pomerne velky cislo tvoreny vozy ruznych zasilkovych, dorucovacich a prepravovacich sluzeb, jako je foodora, wolt, bolt, WE/DO atd. ktery se velmi casto velkou cast svoji "smeny" tocej v naky konkretni lokalite, tak nevim, jak s tebou dal diskutovat. A nevkladej mi prosim do ust neco, co jsem nerek, ja sem nikde nepsal, ze v Praze neni moc aut. V Praze je moc/hodne aut, protoze je v Praze moc/hodne lidi, ktery je pouzivaj, ale nemyslim si, ze mnozstvi aut v Praze je na "hranici unosnosti", jak psal FRK. A ani sem nepsal, ze by se doprava Praze moc regulovala, ale to, ze se dela dost zbytecnych regulaci a hazeni klacku pod nohy, ktere celkovou situaci mnohdy akorat zhorsuji a ve vysledku nikomu nepomahaji. Pro priklad, dnes vecer sem jel po Prumyslove z Hloubetina do Malesic. Na tomdle useku je 7 semaforu, na sesti z nich sem chytnul cervenou, i kdyz sem jel predpisovych 50. Na prvnim semaforu jsme staly tri osobni auta, na poslednim uz bylo 9 osobnich aut, jeden autobus a jeden kamion. Pri vetsim provozu tam presne todle zbytecne vytvari kolonu/zacpu i mimo spicku, nemluve o zbytecnem brzdeni a rozjizdeni na tech semaforech, coz naprosto zbytecne tvori vic splodin, nez kdyby tam ty auta projely na "zelene vlne". V osmdestkach ty "zeleny vlny" na hlavnich tazich udelat sly a treba Evropska tim byla povestna, ze ji clovek projel prakticky celou bez zastavovani, pokud jel podle predpisu, proc to v dnesni dobe, s dnesnimi technologiemi nejde? Nemluve o tom, ze treba na te Prumyslovce ty semafory naprosto zbytecne fungujou i v noci, takze tam clovek stoji na cervene, pricemz siroko daleko neni nikde zadne auto.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    FRK_R23: Osobni zkusenost - parkoviste treba na Cernaku je docela pouzivane nebo plne, misto se teda da myslim najit vzdy, ale prazdne to rozhodne neni + hodne lidi parkuje zadarmo za metrem na sidlisti.
    Parkoviste v Hostivari je totalne plne, tam misto po 9h nenajdes, ale je taky vyrazne mensi.

    V tomhle by se nekdo mel soustredit na vlaky a budovat ty parkoviste mimo Prahu aneb vlakem z Uval jsi v centru driv nez metrem z Cernaku.

    Takze uplne bych to nezavrhoval, i kdyz souhlasim, ze je to drahe. Nicmene samostatne to nevyresi problem, protoze to porad budou max nizke stovky aut / jedno drahe parkoviste, ale tu dopravu komplikuji desitky tisic aut.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW

    Parkoviště, jasně. Pojďme utratit asi tak mega na jedno parkovací místo, aby jeden člověk mohl zaparkovat. Esence efektivity v podání ODS.

    Těch parkovišť je kolem Prahy několik a zrovna nepraskají ve švech.

    Je hezký, že se lidi snažíš pozitivně motivovat. To já koneckonců taky. Ale ta doba je dávno pryč a příklady z jiných měst nám ukazují, že fungují jen restrikce a perzekuce. Tady nedostaneš pomalu pokutu ani za parkování a když už jo, tak ji můžeš klidně neplatit. Až jich budeš mít třeba pět, tak tam zajdeš a za pět set seš dobrej. Super vole.

    Kombinovaná Lítačka s nějakym kreditem na p+r mi mimochodem nezní špatně. Rozhodně je to něco, o čem se dá mluvit.

    Kapacity MHD jsou samozřejmě problém. Ale zkus si na chvilku představit, že MHD nebrzdí přebujelá IAD a najednou se tady bavíme o něčem jinym. Taky mě serou smrdící lidi v tramvaji. A víš co? I tohle vlastně souvisí s tím komunistickym myšlením co v nás zůstalo. Dát si v létě ráno sprchu a použit antiperspirant je pro řadu borců nesplnitelnej úkol.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    GREW: A vis, ze Praha ma jednu z nejlepe hodnocenych MHD na svete?

    Imho bez omezeni aut se nic nezmeni. Proc bys sedal do MHD, kdyz v pohode dojedes do prace a i pred ni zaparkujes autem? (ver mi, “been there”, nakonec jsem ozelel snidane v kanclu a zacal jezdit mimo spicku na obedy)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam