• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    KAKIHARA: Ja jsem minuly tyden ve stredu nebo ve ctvrtek videl jednoho cyklistu v cyklopruhu a tak jsem ho objel!
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    Nahodou, cyklopruhy jsou pro nas skutrare pozehnani, nejradsi mam ty v Argentinsky (v obou smerech, se zvlastnim durazem na ten z centra), nebo Patockove (do centra). Zacpa najednou neexistuje, za me cajk😀. Policajti to neresi, a vyskyty cyklistu jsou zrovna v techhle mistech na urovni letajicich jednorozcu (a kdyz, tak se tam s nim clovek v pohode porovna k oboustranne bezpecnosti).
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    MAKROUSEK: Proste neumis značky a děláš klasicky brouka Pytlíka.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    RANO: Aha, tak uz jsem to nastudoval. Kolega rekolnik ma na mysli "cyklisticky koridor", ktery opravdu neni "vyhrazenym jizdnim pruhem pro cyklisty". A je pravda, ze mou chybou bylo nazyvat to "cyklopruhem". Ostatne je to tady na tehle strance:

    BESIP - Otázky a odpovědi
    https://besip.cz/Ucastnici-silnicniho-provozu/Cykliste/Dam-respekt/Otazky-a-odpovedi

    Jaký je rozdíl mezi cyklistickým koridorem a pruhem pro cyklisty?
    Koridor je pouze informativní orientační značení. Pro úplnou představu jde o piktogram cyklisty namalovaný na vozovce, není však ohraničený přerušovanou podélnou čárou. Dává signál lidem za volantem, že se v daném úseku cyklisté často pohybují a informuje o tom, jaký je doporučený bezpečný průjezd cyklistů danou komunikací. Je proto nutné dodržovat boční odstup 1,5 m od cyklisty.

    Oproti tomu vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty, který je vyznačený svislým dopravním značením a na vozovce zpravidla červeně podbarveným obrázkem kola, je určen pouze cyklistům, motoristé do něj nesmí vjíždět (s výjimkou objíždění překážky či při parkování). V tomto případě tedy neplatí povinnost udržovat od cyklisty bezpečný odstup 1,5 m. Cyklista je chráněn vyhrazeným jízdním pruhem, nejedná se o předjíždění.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    RANO: Nevymyslim, jak pisu, je to prasacky napsany zakon (jako nejeden jiny). Protoze rozlisuje "vyhrazeny jizdni pruh pro cyklisty" a "jizdni pruh pro cyklisty" a "vyhrazeny jizdni pruh pro cyklisty" neni definovan jinak, nez jako "vyhrazeny jizdni pruh". Rozsoudi to az prvni judikatura, pokud nejakeho toho prudiveho ridice nachyta policie, jak jede v "jizdnim pruhu pro cyklisty" a nebude uzivat pripady popsane v odstavcich 1-3. Tipoval bych, ze bude zalezet na tom, kolik penez da prislusny hrisnik svemu advokatovi.
    RANO
    RANO --- ---
    MAKROUSEK: Houby "kdykoli, jako by tam nebyl". To sis teď prostě vymyslel, ono "rovněž tehdy" neznamená kdykoli, ale ještě v případech jasně popsaných v odstavcích 1-3, který mají své náležitosti, například "objíždění, předjíždění, odbočování, otáčení, vjíždění na pozemní komunikaci, nebo vyžadují-li to zvláštní okolnosti" (plus pár dalších obdobných). To fakt neznamená "ignorovat", tak si nevymýšlej.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    ALESH: Alealeale.

    a) ve vyhlasce je "rovnez tehdy", nikoli "jen tehdy".
    b) § 14 (1) Je-li vyznačen jízdní pruh dopravní značkou "Vyhrazený jízdní pruh" (dále jen "vyhrazený jízdní pruh") pro určitý druh vozidel, platí pro řidiče ostatních vozidel obdobně § 13 odst. 2, a je-li vyhrazený jízdní pruh vyznačen na tramvajovém pásu, též § 21 odst. 7. Jízdní pruh nelze vyhradit pro motocykly.
    c) (5) Je-li vyznačen jízdní pruh vodorovnými dopravními značkami jako jízdní pruh pro cyklisty, použijí se pro cyklisty a řidiče jiných vozidel odstavce 1 až 3 obdobně.

    Ergo kladivko, ano, na "vyhrazeny jizdni pruh pro cyklisty" smi vjizdet pouze v taxativne vymezenych pripadech, na "jizdni pruh pro cyklisty" smi vjizdet kdykoli, jako by tam nebyl. Uvidime, co bude rikat prvni judikatura.
    ALESH
    ALESH --- ---
    +tedy u nas v Opletalove v cyklopruhu bezne parkuji.
    ALESH
    ALESH --- ---
    MAKROUSEK: "Na jízdní pruh pro cyklisty smí řidič jiného vozidla vjet v podélném směru jen tehdy, není-li přilehlý jízdní pruh pro toto vozidlo dostatečně široký.“
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    BESH: Ale to je spravne, ze cyklopruhy ridici ignoruji, protoze se chovaji podle zakona. Je videt, jaky ma ten bikesharer vztah k zakonum.
    NJAL
    NJAL --- ---
    BESH: Bratislavu i Prahu znam (jenom) jako ridic a teda pokud se lidi boji smrti v Praze, meli by se tuplem bat v Bratislave... :-)
    BESH
    BESH --- ---
    „Nejdůležitější je souvislá infrastruktura. V Praze se lidi bojí, že zemřou, klíčová je bezpečnost. Proto lidé v Praze na kole nejezdí. Tallinn či Bratislava jsou na tom lépe a to jsou města, se kterými se můžeme srovnávat,“ uvedl zakladatel a ředitel bikesharingového systému Rekola Vítek Ježek.

    Základem je tak podle něj oddělená síť. V Tallinnu se podle něj například konvertují celé silniční pruhy na oboustranné cyklostezky. V Nizozemsku pak nejde komunikaci bez cyklostezky ani zkolaudovat.

    V Praze jsou však stezky na silnicích často označené jen cyklopiktogram a pruhy nejsou reálně oddělené. Lidé se do nich pak bojí, protože je řidiči často ignorují.

    V Praze se cyklisté bojí, že zemřou. Klíčová je souvislá trasa, shodli se zástupci mikromobility - Zdopravy.cz
    https://zdopravy.cz/v-praze-se-cykliste-boji-ze-zemrou-klicova-je-souvisla-trasa-shodli-se-zastupci-mikromobility-222402/
    OMNIHASH
    OMNIHASH --- ---
    GREW: v tom případě doporučuji emigrovat někam do pastorálna, protože těhlech věcí bude exponenciálně přibejvat.


    GREW: mno, a ten u stadionu, co dokončili loni, už vyšel na 300k za místo. Inflace je halt svině. To na Čermáka stálo 500 mega za 900 míst, je vyšší, pozemek dražší, a najednou sme tam.
    HELOUN
    HELOUN --- ---
    GREW: Diskuse skutečně nemá smysl, ale cítila jsem potřebu vyvrátit nesmysly o zhoršení prujezdnosti pro ty, kteří třeba lokalitu neznají. Tento konkrétní případ prostě není žádná zbytečná šikana řidičů, jak tu prezentujes.
    A ohledně těch ostrůvků - ve městě žijí a mhd jezdí i senioři, lidé s handicapem, děti, matky s kočárky a další, pro které skutečně není pohyb na úzkém ostrůvku jednoduchý, zvlášť když je plný. A město a jeho infrastruktura by tu přeci měla být i pro ně.
    GREW
    GREW --- ---
    HELOUN: To je dobre, ze se nechces poustet do komplexni debaty, ja se zase uz po nekolikate nechci poustet do debaty s nekym, kdo zije ve meste a ma strach pouzivat 1,5 metru siroky tramvajovy ostruvek...
    HELOUN
    HELOUN --- ---
    GREW: Do nějaké komplexní debaty se asi ani nechci pouštět, ale když už podruhé zmiňuješ to rozšíření ostrůvku na Jiřího z Poděbrad, tak se musím ozvat. :)
    Bydlím nedaleko, vystupuji tam i chodím okolo velmi často a je to zrovna jedna z praktických úprav (ostrůvek a také ty přechody), ze které jsem upřímně nadšená! Normální pohyb po městě, chodci napadají do vozovky, nebojím se tam vystupovat s kočárkem! :-) A žádný dopravní kolaps tam tedy nepozoruji, někdy to tam trochu stojí, ale to i předtím, fakt nemyslím, že by to byl výraznější rozdíl. Je to ale určitě bezpečnější a pro chodce/tram výrazně komfortnější.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    GREW
    GREW --- ---
    KUTAS: Jak rikam, ja osobne bych nejdriv zkusil cukr a az pak pripadne bic. Problem je, ze ten bic je v mnoha pripadech levnejsi a snaze proveditelny. Hlavni problem pak vidim v tom, ze mi pridje trosku na hlavu nejdriv neco zregulovat, bez toho, anihz by fungovala adekvatni moznost tu regulaci necim nahradit (napr. to ze se zavede nejdriv myto, bez toho, anihz by na okrajich Prahy bylo dostatek prakovacich domu, kde by dojizdejici mohli nechat auta)
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Za prve bych primarne resil, proc v Praze stoji jedno parkovaci misto v parkovacim dome mega (predpokladam, ze se bavime o parkovacim dome na cernem moste), zatimco treba v Mlade boleslavi vyslo jedno parkovaci misto v parkovacim dome postavenem pred seti lety cca 125.000Kc, kdyz v cena pozemku neni relevantni, jelikoz pozemek byl v obou pripadech obecni a tedy "zadarmo". (ano, bylo pred sesti lety, ale i kdyz by od te doby cena prace a materila byla o 100% vyssi, coz neni, tak stale budem na castce cca 250.000Kc) A za druhe, ano ty parkovste ve svech nepraskaji a proto bych se nejdriv pokusil o pozitivni motivaci v podobe toho kombinovaneho kuponu, podle me by si to uz hodne dojizdejicich rozmyslelo, pokud by to bylo financne vyhodny, tam to auto nechat a dal pokracovat mhd. (ono, za me, i kdyz je ta 50Kc za den samozrejmne moc hezka cena, za den parkovani, tak pro dost lidi je to uz stejne na hrane, nemluve o tom, ze velka cast tech parkovacich domu uz je za 100Kc na den, coz uz pak mesicne bude delat cca 2000Kc (bavime se pracovnich dnech), rocne pak cca 24000Kc a k tomu rocni kupon za 3650Kc, takze dohromady za 27650Kc, coz uz si spousta lidi spocita, ze je pro ne nejenom pohodlnejsi, ale i levnejsi do ty prace dojizdet autem, nez ho nechat na kraji Prahy a pokracovat dal v mhd... K ty kapacite MHD, tak ano, nekde urcite, hlavne autobusy, stojej v kolone, ale o metru, ktery je ve spickach taky na hrane kapacity to samozrejmne neplati a tramvaje jsou na mnoha mistech proste na hrane kapacity proste kvuli tomu, ze vic tramvaji tim mistem (uzkym hrdlem, kde se setkava vice tramvajovych linek) proste neprojede, plus pak ty "podelavky" o kterych psal, treba ta u nam. Jiriho z Podebrad, kde se autmobilova doprava v miste zastavky svedla na koleje, takze nejenom, ze i kdyz je na semaforu zelena, tak auta nemuzou krizovatkou projet, protoze pred semaforem je v zastavce tramvaj, ale na druhou stranu pak zase auta stoji v zastavce na cervenou, takze tramvaj z nima ceka v kolone a nemuze do zastavky... Co se tyka smradlavejch lidi, tak me treba paradoxne daleko vic vadej navoneny a naantiperspirantovany lidi, nez lidi smrdici potem (samozrejmne mam na mysli takovej ten "cistej" pot, kdy se ten clovek vecer pred tim, nebo rano umyl a ma i nak normalne cisty obleceni a ne ten "archivni" smrad potu, kterej se tvori uz 2-3 a vice dnu... :D). Co mi ale primarne v lete v tech narvanejch autobusech a tramvajich vadi je proste to, ze je v nich vedro a vydejchanejch vzduch, coz se samozrejmne s poctem lidi zhorsuje a ani klimatizace, pripadne u neklimatizovanejch tramvaji a busu otevreny okynka s tim nestihaj nic udelat.
    FIFI
    FIFI --- ---
    FRK_R23: prosim Te, opravdu s temi volnymi parkingy nemas pravdu aneb ukaz mi ten parking pred temi jugosemi. Muze byt i preplneny! Ne, v tomhle smeru ven z prahy se zadny parking nenachazi.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam