• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    Nikdy nekončící diskuze o (ne)regulaci dopravy v Praze.
    rozbalit záhlaví
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    MAKROUSEK: No vidis - to ja po jeho otevreni zacal jezdit autobusem a dojizdel jsem diky tomu o 30-60 minut kratsi dobu. Takze imho celkem succes.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    NE7RA: Min. Pulka jezdi autem.
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    MAKROUSEK: Takze co vlastne rozporujes? Ze ten pruh tam je zbytecny, protoze od Dobrise jezdi jenom 4% lidi, co dojizdi?
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: Ano, v tom odkazu, ktery si sem daval https://data.praha.eu/praha-v-cislech/celkovy-pocet-cestujicich a ktery ma potvrzovat to ze, podil osobni automobilove dopravy vs MHD je cca 40-45% vs 55-60% ve prospech MHD, je to tak skutecne uvedeno a jedna se skutecne jenom o IAD vs MHD. A ja prave rikam, ze realne nejde brat prave v potaz to, ze podil IAD vs MHD je prave 40% vs 60%, protoze za 1. 1/3 te MHD tvori autobusova doprava, ktera tu silnicni infrastrukturu potrebuje taky a za 2. tu prave nemame jenom IAD, ale i ostatni automobilovo dopravu, takze realne je tedy logicky v Praze daleko vic lidi, kteri at uz primo, nebo neprimo (napr. nekdo, kdo v se v Praze dopravuje jenom metrem stejne potrebuje kvalitni silnicni sit s dostatecnou kapacitou, protoze si pak jde nakoupit do obchodu, ktery je zasoben automobilovou dopravou), kteri potrebuji kvalitni a dostatecne kapictni silnicni infrastrukturu...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    NE7RA: Od Dobrise. Ale jasne, tak treba jich bude 10 tisic na tu Strakonickou. To jsou porad 4% a 96% jede jinudy a jinak.
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    MAKROUSEK: A z toho vyvozujes, ze tim pruhem na ty Strakonicky projede v tech primestskych autobusech, cituju te, 200-300 lidi denne?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    NE7RA: Pribram: 9 000 lidi (z toho cast vlakem, cast autem), zdroj zde:

    V Praze každé ráno přibyde 250 000 lidí. Metropole vysává i třetinu okresu - Seznam Zprávy
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-trendy-analyzy-v-praze-kazde-rano-pribyde-250-000-cechu-metropole-vysava-i-tretinu-okresu-248367
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    MAKROUSEK: To cislo sis vytahnul z prdele :D Kdyz tam ted stojim v kolone, tak za tu dobu tam profrci tech autobusu nizsi desitky...
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    GREW: To uz by rovnou mohli chtit, aby se silnice opravovaly jenom v noci, jako treba v New Yorku! Kapitalismus tady nechceme!
    GREW
    GREW --- ---
    JNK: A to je zase nakej tvuj pocit, nebo podle ceho usuzujes, ze: "malokdo by mel problem s uzavrenim nekterych silnic v Praze IAD a ponechani dostupnosti pro MHD"? Ja treba bydlim v Praze u stredne velke radialy a rozhodne bych nebyl pro omezeni dopravy na ni, uz jenom protoze by mi prislo pokrytecke na jednu stranu chtit mit moznost jinde po Praze ty silnice vyuzivat, ale u baraku bych to chtel omezovat... Jezdil si nekdy jaho zasobnovani cehokoliv? Muzes mi rict, jak si to zasobovani ve 3 rano predstavujes? To jako ten obchod/hospoda/cokoliv, co je potreba zasobovat najme nekoho, kdo tam bude ve tri rano cekat na to zasobovani a na druhou stranu kolik se asi najde ridicu, ktery pro ty dodavatele budou chtit pracovat s tim, ze budou jezdit jenom nocni?
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    NE7RA: Jasne, ale to tedy pomuze nejakym dveste, trista lidem denne. I kdyby to bylo 1000 lidi, Praha ma 1.3 mega obyvatel a dalsich par set tisic tam denne dojizdi.
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    MAKROUSEK: Dojizdel jsem par let do Prahy od Dobrise (Strakonicka). Ten BUS pruh, co tam pribyl od rekonstrukce, zkratil to moje dojizdeni o 30-60 minut. Takze kdyz se to udela dobre, funguje to.
    GREW
    GREW --- ---
    FRK_R23: 1. Predne, ja nejsem primarne pro "vic silnic", ja jsem proti mnohdy nesmyslnymu omezovani automobilove dopravy, v podobe ruseni pruhu, tvoreni ruznych spuntu, neexistujicich "zelenych vln" na hlavnich tazich atd. ze kterych mam v drtivy vetsinu pripadu pocti, ze existuji jenom pro znechuceni ridici a proto, aby se dalo ukazovat to, jak je Praze spousta kolon a je tak potreba automobilovou dopravu omezit (nedavno sem tu uvadel priklad s prujezdem Prumyslovky, kde sem chytnul v cca 10 hodin vecer cervenou na 6 semaforech ze 7) 2. Proc by se melo nak vyrazneji investovat do cykloinfrastruktury, kdyz z celokove dopravy v Praze tvori dlouhodobe cyklodoprava jenom cca 2-4%? Mozna se pletu, ale ve velke casti Prahy proste na samostatnou cykloinfrastruktury neni misto a vzhledem k podilu cyklodopravy podle me nema cenu to nak vic resit na ukor jine dopravy (i chodniku samozrejmne). Na druhou stranu me osobne treba stve, ze po "rekonstrukci" Cernokostelecke, kde by misto na samostatnou cyklostezku misto bylo, se udela do silnice debilni pikokoridor, misto te plnohodnotne a oddelene cyklostezky. 3. To ze se rozsiruje tramvajova doprava je urcite od jiste miry fajn (i kdyz je treba diskutabilni, jestli ma cenu delat tramvaj nekam do pole, nebo navrhy na tramvajovou trat do Odolene vody apod.), ale ve vysledku ti to moc nepomuze v tom, ze v centru je ve spicce kolejova infrastruktura pro tramvaje na hranici kapacity.
    MAKROUSEK
    MAKROUSEK --- ---
    NE7RA: Jedine, co by to chtelo - postavit jeste par nadzemnich koleji a zajistit, aby jak U-Bahn, tak S-Bahn jezdily jeden za druhym, rychle a vcas. Ty tramvaje a bus / taxi pruhy jsou jenom pro zlost a nepomahaji, spis ublizuji - viz neustale presmerovavani tramvaji, kdy ani kdyz uz dojdes na zastavku nevis, ktera tramvaj pojede a kam se s ni dostanes. Ostatne ja taky jezdim vlakem a metrem po mestech, ktera tuto dopravu maji zvladnutou, radsi, nez abych si vsude pronajimal auto.
    KAKIHARA
    KAKIHARA --- ---
    GREW: Fakt uz nevim jestli jses blbej nebo navedenej, ale o silnicich se nikdo nebavi. Hlavni a zasadni problem je prebujela IAD a zpatecnickej, nicneresici postoj zkostnatelejch stran u lizu k ní.
    Dalsi jsou minoritni problemy jako zbytecne celodenni zasobovani nebo nedostatecnej dohled nad dopravou ze strany policie a z ni plynouci arogantni prasárny ridicu, viz foto níž.
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Když se budeš fakt hodně soustředit, jakože fakt super hodně, tak si všimneš že operuji výhradně termímem IAD (Individuální Automobilová Doprava).

    Co tam máš dál prosimtě?
    NE7RA
    NE7RA --- ---
    GREW: Upravit ceny parkovneho a jizdneho tak, aby se autem nevyplatilo jak casove, tak financne zajizdet a parkovat pres den v uzsim centrum. Zvysit tramvajove prahy v mistech, kde auta blokuji tramvaje. Koncepcne navysit BUS/TAXI pouze pruhy. Zlepsit promoci a vyhodnost i jinych prostredku jako jsou napr. vlaky. Do budoucna mozna i zacit stavet i jine MHD prostredky (zavesne drahy) ...
    JNK
    JNK --- ---
    GREW: Imho malokdo by mel problem s uzavrenim nekterych silnic v Praze IAD a ponechani dostupnosti pro MHD.

    Co se zasobovani tyce, neduh Prahy je zasobovani ve spicce chodcu kolem 6-10hodiny rano. Standard by mel byt pro zasobovani kolem treba 3 rano, jak je standard jinde.
    GREW
    GREW --- ---
    KAKIHARA:
    FRK_R23: Uvedomujete si, ze cca tretina te MHD potrebuje tu kvalitni silnicni infrastrukturu taky (autobusy)? A uvedomujete si, ze automobilova doprava neni jenom preprava osob, kterou se ohanite, ale taky napr. zasobovani, zasilkovy a postovni sluzby, svoz odpadu apod. Takze realne ty silnice primo i neprimo vyuziva daleko vic lidi, nez je uvedeno v tech grafech, co tu daval FRK_R23?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    GREW: Co třeba, a je to jen takovej neozkoušenej nápad, co třeba vybudovat siť oddělených cyklotras?

    Nebo třeba rozšířít tramvajou síť? To se mimochodem děje. Taky by asi pomohla další trasa metra, která se také staví.

    Skoro všechny nápady jsou lepší než víc silnic.
    GREW
    GREW --- ---
    NE7RA: Jen tak pro zajimavost, jak chces nutit lidi vice pouzivat MHD, kdyz uz ted je velka cast MHD nekolik hodin denne (rani a odpoledni spicka - tedy v dobe, kdy se logicky potrebuje nekam prepravit nejvice lidi) na hranici kapacity a o moc vic lidi neni a nebude schopna prepravit, protoze treba u metra ve spickach uz intervaly moc snizit nemuzes, nebo na spouste mist uz nemuze jezdit vic tramavaji, protoze uz ted na spouste zastavek jezdi ve spicce prakticky jedna tramvaj za druhou?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam