• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    ALESHDoprava v Praze
    ALESH
    ALESH --- ---
    ALESH
    ALESH --- ---
    KUTAS: jedes propagandu spravy zeleznic. Podle studii je most v pohode a lze pristavet treti kolej. Levneji a rychleji.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: To byli uvedeni vsichni, ale dikce Stavebniho zakona rika i tak “rekonstrukce”.
    NJAL
    NJAL --- ---
    ONDRAT: Njn, ja treba nevim, ze se stavi replika Libenaku, ale zase stavet repliku je pro me neco jineho nez Libensky most zachranit nebo rekonstruovat, byl jsem uveden v omyl! :-)
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KUTAS: Aha, tak nechapu co to melo byt za reakci, kdyz se replika Libenaku jiz pul roku stavi.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Bohuzel postavit klon Zeleznicniho mostu ve trech kolejich mozne neni, tomu se venovala cela soutez a diakuze kolem ni, doporucuju se s tim seznamit.
    NJAL
    NJAL --- ---
    KUTAS: Aha! Diky za nakolejeni zpet na 2 tramvajove koleje... :-)
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    ONDRAT: Pockat ted ale kazdy mluvite o jinem moste, ne? 3 koleje jsou dulezite pro Zeleznicni…
    NJAL
    NJAL --- ---
    ONDRAT: Tak urcite bude mozne postavit sirsi klon. Asi cokoliv bude lepsi nez status quo/.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    NJAL: Skvělý nápad, akorát, že je požadavek na 3 kolejné řešení, což je vlastně primárně předmětem celého sporu, soutěže a veřejné diskuze.
    NJAL
    NJAL --- ---
    FRK_R23: Nemelo by smysl ho zbourat a postavit opet jeho verny klon z novych materialu a s lepsimi konstrukcnimi resenimi?
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: Bohužel nemáš pravdu s tím smyslem existence ani s tou funkcí, ale to by vyžadovalo nějakou alespoň základní znalost na tvojí straně.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    ONDRAT: Z hlediska provozu, funkce, celeho smyslu existence.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    KUTAS: Sazmořejmě, že z hlediska provozu je hlavní funkce mostů dopravní.
    KUTAS
    KUTAS --- ---
    Tak největší hodnota těch mostů je dopravní, ne? Chápu, že to v budoucnu může být jinak a třeba jednou budou turisti jezdit do Prahy obdivovat Libeňák.... (?), takže tam je to ještě na diskuzi a já doufám, že padlo správné rozhodnutí.

    Co se týče Železničního mostu, tak tam je to dopravně fakt velký problém a vlastně to blokuje zásadní železniční tepnu v Praze - což má hlavně negativní dopravní dopady. Tady bych vůbec neváhal a postavil asap nový most, který by byl kapacitně dostačující.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: Nikoliv, hodnota existuje (třeba estetická, kulturní, stavebně-historická), to že o ní nevíš, neznamená, že neexistuje. Libeňský most se za provozu opravuje/nahrazuje replikou, co bys chtěl víc? Železniční most na Výtoni je jiná písnička, ale hodnotu má taky vysokou, je to jednoznačně prokazatelné.
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    FRK_R23: To je prave ten mnou zmineny sentiment. Most je je funkcni stavba umoznujici se dostat z A do B, je fuk jak vypada. Jasne, s vyjimkama ktery jsou prostredek na lakani a oskubani turistu, jako je napriklad Karluv most, kterej se velmi zdarile monetizuje.

    ONDRAT: Puvodni hodnota neexistuje, pokud se most neda plnohodnotne pouzivat. Neb v tom pouzivani tkvi jeho veskera hodnota. S vyjimkama turistickeho lunaparku vyse.
    ONDRAT
    ONDRAT --- ---
    SAMOUT: Jasně, zbourejme hodnotnou věc a nahraďme ji novou bez té původní hodnoty, to je doslova skvělý přístup, jak vymazat Praze veškerý kouzlo, který z ní dělá jedno z nejhezčích a unikátních měst na světě. U Jiráskova mostu by tě to třeba ani nenapadlo, ale u Libeňáku klidně, proč?
    FRK_R23
    FRK_R23 --- ---
    SAMOUT: To máš pravdu. Nicméně libeňskej za záchranu podle mě stojí, protože je to jedinej kubistické most na světě:)
    SAMOUT
    SAMOUT --- ---
    FRK_R23: Tak na Vytoni (zatim) jezdi vlaky, byt silne omezene. Pointa tkvi v tom, ze kdyby jsme se vykaslali na zcela retardovanej sentiment, nutici lidi prestat logicky myslet a zachranovat zjevne nezachranitelny, tak uz misto obou mostu mohly stat novy, a byl by klid.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam